Fredagsbøn i Syrien ender i blodbad

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Indlægby anonymouse26 » fre okt 28, 2011 22:57

http://politiken.dk/udland/ECE1434792/f ... i-blodbad/

Gad vide hvilken skæbne de sårede går i møde på hospitalerne, som den syriske folkemorder jo nogen steder har forvandlet til torturcentre?

Jeg har simpelthen ikke kapacitet nok til at forestille mig hvilken styrke og mod de her mennesker har. Jeg ville med al sandsynlighed låse døren og blive hjemme, og sørge for at mine nærmeste også gjorde det, hvis jeg boede i Syrien - det virkelig svært at nå de her demonstranter bare til sokkerholderne. Må Allah lade folket sejre!
anonymouse26
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 42 perler
Fået : 41 perler

Re: Fredagsbøn i Syrien ender i blodbad

Indlægby Muslimaa » lør okt 29, 2011 11:21

Al Salamu Alaikum...

Allah yarhamon. Det er virkelig trist, at det skal være på den måde!
Jeg håber at folket sejre.. Vi har ikke brug for diktator, folks stemmer skal blive hørt.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Abu Saif » lør okt 29, 2011 16:25

Jeg ville med al sandsynlighed låse døren og blive hjemme,

jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om at det er heroisk det de syriske folk har gang i. jeg har selvfølgelig respekt for alle de oprøre der har været i tunesien, egypten og libyen men det der sker i Syrien kan ikke helt samlignes.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة

Brugere synes godt om dette indlæg : anonymouse26, basit
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Muhyi al din » man okt 31, 2011 15:57

Problemet er, at det syriske regime har ingen moralkodeks overhovedet. Det er ikke et længere et spørgsmål om mod hos de unge mænd, for det har de sandelig.

Nu er regimet begyndt at foretage systematiske anholdelser på de unge mænds forældre, og det som er værre at voldtage deres døtre, søstre, mødre, kusiner som straf for deres frihedsskamp.

Bashaar er en skamplet for hele menneskeheden.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"

Brugere synes godt om dette indlæg : Abu Saif
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Indlægby Abu Saif » man okt 31, 2011 16:31

der er også det at politiet og militæret står ved bashar's side, imodsætning til de tre andre lande har de enten skiftet side eller forholdt sig passiv.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Muhyi al din » ons nov 02, 2011 04:03

سلامٌ من صَبا بَرَدى أَرقُّ
ودمعٌ لا يُكَفْكَفُ يا دِمَشْقُ

(Jeg sender)Damaskus en fredshilsen, (som er) mildere end (selve) brisen fra (floden) baradaa

og tårerne stopper ikke med falde

To vers af et digt af den store arabiske digtere Ahmad Shawkii
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Indlægby Naadje » tors nov 10, 2011 02:18

A conversation with Grand Mufti Hassoun
Grand Mufti Hassoun, whose 22-year-old son was recently assassinated in Syria, is a supporter of Bashar al-Assad.

http://english.aljazeera.net/indepth/fe ... 57185.html :hmmm: :|

Han siger ikke direkte i artiklen, at han støtter al-Assad i hans handlinger skal det lige siges, men han er bestemt ikke på demonstranternes side eller fordømmende overfor al-Assad, tværtimod udtaler han sig til sidst til hans fordel.
Naadje
VIP Bruger

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund