Redaktør: Fri Debat Mods
:
Abdul-Azeez skrev:Når man - som jeg - ønsker mindre vestlig indblanding i Mellemøstlige forhold, går det heller ikke, hvis vores stater kun eksisterer i kraft af vestens militære magt. Så er det nemlig igen hos Vesten, afgørelserne ligger, idet de til enhver tid igen vil kunne trække tæppet væk under regimet ved at trække støtten tilbage. Den mellemøstlige historie er fyldt med eksempler på dette.

Abdul-Azeez skrev:Hva' så, Billingual? Kan du huske, at vi tilbage i marts snakkede om det her?Abdul-Azeez skrev:Når man - som jeg - ønsker mindre vestlig indblanding i Mellemøstlige forhold, går det heller ikke, hvis vores stater kun eksisterer i kraft af vestens militære magt. Så er det nemlig igen hos Vesten, afgørelserne ligger, idet de til enhver tid igen vil kunne trække tæppet væk under regimet ved at trække støtten tilbage. Den mellemøstlige historie er fyldt med eksempler på dette.
Bilingual skrev:Helt enig i at det er ekstremt usmageligt og ja, jeg må indrømme at jeg er chokeret over at en franskmand kan snakke så grådigt og direkte til en befolkning der knap nok har levet en weekend uden Gadaffi.
Bilingual skrev:Jeg håber at libyerne får valgt et styre (sharia eller ej) der gør sig fri af disse "vennetjenester", og nej jeg mener ikke libyerne skal være taknemlige i form af at give gunstige olieaftaler.

Ja, jeg forstår, han burde have skjult sine motiver lidt bedre - og formuleret sig mere indirekte. For så havde du haft det lettere ved at forsvare et af de største og første demokratiers kolonialistiske politik.
Det lader til at Islam vinder frem, både i Tunesien og Libyen, så det viser sig faktisk, at disse diktature var et bolværk mod mere Islam - dvs. folkets vilje.
Bilingual skrev:Øh nej, jeg forventer at libyerne sælger til dem de ønsker/højestbydende, imodsætning til Kina der støttede Gadaffi til det sidste har Sarkozy trods alt gjort noget godt for Libyen, men stadig usmageligt.
Jamen jeg forventer da også bare at en flok jakkesætklædte fascister med øresnegle tager fra det trygge Nørrebro til Tunis og Tripoli for at starte kalifatet op der eller er det bare ren sniksnak fra jeres side?

Øh nå, Sarkozy var faktisk også langsom i optrækket. Da man indså at Gaddafi ville falde, satsede man så på den anden hest. Befolkningens ve og vel har aldrig været motivet, Sarkozys udtalelse taler sit eget sprog.
Hvis du taler om HT, så er de desværre kommet dit forslag i forkøbet;
http://www.youtube.com/watch?v=fNeO5vvQpgE
Søg på Tunisien og HT på youtube, og du vil blive chokeret...
Abdul-Azeez skrev:Bilingual,
Okay. Men det har ikke fået dig til at ændre mening mht. motiverne bag den vestlige intervention i Libyen?
Det har ændret min ide om prioriteterne som grundlag for støtten
Bilingual skrev:Muligvis ikke,men selv kynisk realpolitk kan have positive bivirkninger, omvendt havde Libyen aldrig sluppet af med Gadaffi uden NATOs indblanding, han havde knust dem til sidste mand.
Lyder lovende, jeg håber næsten at HUT kommer til magten (dog ikke for befolkningen), så der reelt kommer handling bag ordene og HUT skal stå til ansvar, fremfor de eksisterende glansbillede fortællinger, der minder om en bedstefar der fortæller hvordan alting var meget bedre før.
leksikon skrev:Det er ikke nemt at kapere det faktum, at nogle få vestlige nationer er i stand til at påvirke hele den muslimske verden.
leksikon skrev:Det er ikke nemt at kapere det faktum, at nogle få vestlige nationer er i stand til at påvirke hele den muslimske verden.
Abu Saif skrev:Det har ændret min ide om prioriteterne som grundlag for støtten
prioriteterne?? NATO havde kun givet ÉN grund til deres indblanding i Libyen, og det var humanitære begrundet, nu viser det sig at det var økonomisk!!
Kokain har også en positiv bivirkning - man bliver lalleglad i nogle timer - det betyder ikke vi af den grund skal blåstemple Kokain - når det nu er et destruktivt rusmiddel. Kynisk realpolitik, hvor pengegriskhed er motivet, er ikke noget man skal prise uanset konsekvenser.
Du håber det næsten. Jeg håber det. Har det nogensinde slået dig at din bedstefar måske kan have ret? At tingene var bedre før? Det er vel muligt.
Bilingual skrev:Forskruet sammenligning, der netop viser din sort/hvide verden. Var det bedre for kosovoalbanerne at de lod sig massakrere fremfor at modtage "kokain/"hjælp af vesten?
Nej, jeg syntes han er et vrøvlehoved, viden der er genfortalt får altid et nostalgisk filter på og hvis man hele tiden kigger på tiden før en lever man aldrig i nuet.

Bilingual skrev:Abu Saif skrev:Det har ændret min ide om prioriteterne som grundlag for støtten
prioriteterne?? NATO havde kun givet ÉN grund til deres indblanding i Libyen, og det var humanitære begrundet, nu viser det sig at det var økonomisk!!
Øh nej, det er ikke så sort/hvidt som du sætter det op, begge ting kan sagtens have gået igen i overvejelserne.
Gadaffi lagde ingen skjul på hvad han havde tænkt sig at gøre med Benghazi når den var indtaget, at en massakre skulle foregå 500km fra Italiens kyst gjorde nok udslaget.
Abu Saif skrev:Bilingual skrev:Abu Saif skrev:Det har ændret min ide om prioriteterne som grundlag for støtten
Øh nej, det er ikke så sort/hvidt som du sætter det op, begge ting kan sagtens have gået igen i overvejelserne.
Gadaffi lagde ingen skjul på hvad han havde tænkt sig at gøre med Benghazi når den var indtaget, at en massakre skulle foregå 500km fra Italiens kyst gjorde nok udslaget.
hvad er det du ikke forstår, Nato deklareret at det var humanitære grunde der fik dem til at blande sig, det er den samme grund de kom med kosovo sagen, men nu vil de have betaling, eller rette sagt belønning for det, det sket ikke i kosovo's tilfælde, kan du svare mig hvorfor?

leksikon skrev:Abu Saif, sagen er jo den, at du og mange andre er ligeglad med hvad en eventuel årsag til indgriben i de muslimske lande skyldes. I bund og grund viser disse indgreb, at vestlige lande med magt kan gennemtrumfe deres meninger, og det er der en hel del der har svært ved at kapere. Du bryder dig ikke om vestlig indgriben i muslimske lande, punktum.
Dr. who, jeg synes du skal lade være med at gå i panik når du ser en muslim med en taske.
Abu Saif, sagen er jo den, at du og mange andre er ligeglad med hvad en eventuel årsag til indgriben i de muslimske lande skyldes. I bund og grund viser disse indgreb, at vestlige lande med magt kan gennemtrumfe deres meninger, og det er der en hel del der har svært ved at kapere. Du bryder dig ikke om vestlig indgriben i muslimske lande, punktum
Jeg fatter simpelthen ikke alle jer muslimer, der gør penge og noget olie i undergrunden langt vigtigere end andre menneskers liv
| Biler i brand på Nørrebro - leger de Frankrig? Forum: Politik og samfund Forfatter: Frodo Svar: 19 |
hvad står der i den seneste sms du har modtaget? Forum: Fri Debat Forfatter: Muslim-pigen Svar: 28 |
Hvem står bag bombesprængningerne i Irak ? Forum: Politik og samfund Forfatter: intiha Svar: 3 |
Tilslutning til Hitz ub-Tahrir står stille Forum: Politik og samfund Forfatter: AbU Svar: 0 |
Hvem står bag Muslimsk Forum Danmark? Forum: Islam Forfatter: Uzay Kertenkelesi Svar: 2 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst