Gaddafi skudt i hovedet og dræbt

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Gaddafi skudt i hovedet og dræbt

Indlægby basit » tors okt 20, 2011 15:22

http://www.bt.dk/udland/gaddafi-skudt-i ... cementroer

Så røg endnu en diktator som plejede at få den røde løber i vestlige lande.

Tony Blair, Berlusconi bla. har mistet en god ven.
basit

Tro: Sunni/Shâfi'î
Køn: Hankøn

Givet : 15 perler
Fået : 20 perler

Re: Gaddafi skudt i hovedet og dræbt

Indlægby Muslimaa » tors okt 20, 2011 16:26

Hvad med de andre mordere i verden? Eksempel Bush? Sjovt nok, at han går frit rundt.
No Justice in this world.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby basit » tors okt 20, 2011 20:06

Muslimaa skrev:Hvad med de andre mordere i verden? Eksempel Bush? Sjovt nok, at han går frit rundt.
No Justice in this world.

Tiden arbejder imod dem søster.

Det er bare et spørgsmål om tid før Profeten(as)s forudsigelse om en retfærdig islamisk stat vil finde sted.
basit

Indlægby Cabra » tors okt 20, 2011 20:13

En gammel ven af Vesten er gået bort. Hvor sørgeligt.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Abu Saif » fre okt 21, 2011 01:32

så har man lukket munden på ham, jeg vil have ønsket at han var blivet taget til fange. men det ser ud til at Sarcozy har fået et par gode nyheder de sidste 24 timer

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Zahra R » fre okt 21, 2011 12:14

Og folkets laveste lyster som kom til udtryk i blodige billeder. Uhyre blev fjernet af uhyre. En af livets mange gåder..
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen

Fået : 11 perler

Indlægby basit » fre okt 21, 2011 14:29

Der er intet galt med den glæde folket viser over drabet på en som har voldtaget befolkningen i 40 år.
basit

Indlægby Ibnu adam » fre okt 21, 2011 15:37

Sejt nu kan Amerikanere endelig få den olie -.-
Yo .. yo !
Good is good even if no one is doing it,
Bad is still bad even if every one is doing it,
Life is short even if your loving it,
Hereafter is forever even if your hating it,
It doesn't matter on how many or how much,
but its all about what is the truth,
and...and Reality..Reality..its all about it !~
yo .. yo :P
Brugeravatar
Ibnu adam

Givet : 37 perler

Indlægby basit » fre okt 21, 2011 15:49

Ibnu adam skrev:Sejt nu kan Amerikanere endelig få den olie -.-

Og det kunne de ikke før?
basit

Indlægby Ibnu adam » fre okt 21, 2011 16:11

basit skrev:
Ibnu adam skrev:Sejt nu kan Amerikanere endelig få den olie -.-

Og det kunne de ikke før?

Jo sikkert. Men nu får de den gratis :) ej det skal jeg ikke kunne sige.
Men hvorfor blandede NATO/USA sig ikke i Egypten, Tunesien osv? Men kun i Libyen? Hvad har Libyen som de andre ikke har? Olie.
Yo .. yo !
Brugeravatar
Ibnu adam

Indlægby Zahra R » fre okt 21, 2011 17:25

basit skrev:Der er intet galt med den glæde folket viser over drabet på en som har voldtaget befolkningen i 40 år.

Mit indlæg indeholder ikke modvilje mod folkets glæde, men måden hvorpå man gør en ende på en forbryder; med en forbrydelse.
Mystisk at du anser denne form for henrettelse og ikke mindst tortur for værende tilladt i islam (eftersom du mener islam er den eneste kilde for etik)
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Janan » fre okt 21, 2011 17:38

Inna lillaahi wa inna ilaihi raaji'oon.

Zahra R skrev:Og folkets laveste lyster som kom til udtryk i blodige billeder. Uhyre blev fjernet af uhyre. En af livets mange gåder..

^ Enig.

Ingen tvivl om at hans forbrydelser mod uskyldige mennesker var yderst usmagelige, men føj hvor fik jeg det fysisk dårligt af at se den måde han blev slæbt halvdød og helt blodig på gaden!! Two wrongs don't make one right!

Retfærdighed skal være retfærdighed, men nu er han død, og hans sag er nu mellem ham og Allah.

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Brugeravatar
Janan
Aktiv Bruger

Givet : 45 perler
Fået : 29 perler

Indlægby Muhyi al din » fre okt 21, 2011 21:27

"u´baal Bashaar - la"natullahi "alayhi

Må det samme ske for Bashaar - Allahs forbandelse over ham.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Indlægby Zahra R » lør okt 22, 2011 00:10

Muhyi al din skrev:"u´baal Bashaar - la"natullahi "alayhi

Må det samme ske for Bashaar - Allahs forbandelse over ham.

Amen
.. og over hans alliance i nabolandet.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Ibnu adam » lør okt 22, 2011 01:19

Mit indlæg indeholder ikke modvilje mod folkets glæde, men måden hvorpå man gør en ende på en forbryder; med en forbrydelse.

Jeg er helt enig med dig søster men det er en svær situation. Forestil dig, Gaddafi har givet ordrer til at slå din mand ihjel, dine børn, brødre eller familie. At du idømmes fængsel på livstid eller tortur for at være imod hans regime. Og at du endelig en dag er i besiddelse af hans lig... Ville du lade ham ligge i fred? Måske. Men det er der forståeligt nok nogle mennesker der ikke ville kunne. Det er frygteligt... men sådan er det. Hævn og Had er nogle stærke følelser, og når de først tager over er fornuften gone! :ohno:
Yo .. yo !
Brugeravatar
Ibnu adam

Indlægby Zahra R » lør okt 22, 2011 01:59

Ibnu adam skrev:

Jeg er helt enig med dig søster men det er en svær situation. Forestil dig, Gaddafi har givet ordrer til at slå din gravide kone ihjel, dine børn, brødre eller familie. At du idømmes fængsel på livstid eller tortur for at være imod hans regime. Og at du endelig en dag er i besiddelse af hans lig... Ville du lade ham ligge i fred? Måske. Men det er der forståeligt nok nogle mennesker der ikke ville kunne. Det er frygteligt... men sådan er det. Hævn og Had er nogle stærke følelser, og når de først tager over er fornuften gone! :ohno:

Jeg behøver ikke at forestille mig noget. Halvdelen af min familie er blevet torturet og dræbt og den anden halvdel lever i eksil.
Stor afstand mellem at forstå eller at accepter. Det er den udfordring mennesket står over for. At lade retten komme til tale når man taler om ens egne interesser og følelser. Jeg har ikke sagt det er nemt, men når man nu har valgt at gøre en ende på sin undertrykkelse og arbejde for en bedre erstatning, så skal man ikke begå den fejl man hader sin fjende for.
I min kredse begræder man de dræbte i Bahrain, der mister livets i en sekterisk krig, men samtidig lukker man øjne for Bashars forbrydelser i frygt for at ens sekt ikke kommer i fare hvis han bliver erstattet af en, der ikke plejer sekten som Bashar nu gør.
Selvblindhed er en menneskelig tendens.. Den gentager sig blot i forskellige versioner.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby basit » lør okt 22, 2011 12:41

Salamu aleikum

Jeg synes bare ikke at man behøver at kritisere befolkningen for hvad et par mennesker har gjort. Desuden er vi ikke bevidst om hvad der rent faktisk skete endnu.

Og så mener jeg ikke de to forbrydere kan sammenlignes. Hvis en far, som har fået tortureret, pint, voldtaget og dræbt sin datter tager hævn over gerningsmanden er det forkert, ja, men det kan ikke sidestilles med det som gerningsmanden har gjort. Selv hvis begge skulle være forbrydelser.

Men inshaAllah alt vender sig til det positive for muslimerne i Libyen.
Senest rettet af basit lør okt 22, 2011 14:37, rettet i alt 2 gange.
basit

Indlægby Ibnu adam » lør okt 22, 2011 13:40

Jeg behøver ikke at forestille mig noget. Halvdelen af min familie er blevet torturet og dræbt og den anden halvdel lever i eksil.

ked af at høre. må Allah være med jere og give jere sabr
Stor afstand mellem at forstå eller at accepter. Det er den udfordring mennesket står over for. At lade retten komme til tale når man taler om ens egne interesser og følelser. Jeg har ikke sagt det er nemt, men når man nu har valgt at gøre en ende på sin undertrykkelse og arbejde for en bedre erstatning, så skal man ikke begå den fejl man hader sin fjende for.
I min kredse begræder man de dræbte i Bahrain, der mister livets i en sekterisk krig, men samtidig lukker man øjne for Bashars forbrydelser i frygt for at ens sekt ikke kommer i fare hvis han bliver erstattet af en, der ikke plejer sekten som Bashar nu gør.
Selvblindhed er en menneskelig tendens.. Den gentager sig blot i forskellige versioner.

Ja..Det har du ret i
Yo .. yo !
Brugeravatar
Ibnu adam

Indlægby basit » lør okt 22, 2011 13:57

Zahra R skrev:Jeg behøver ikke at forestille mig noget. Halvdelen af min familie er blevet torturet og dræbt og den anden halvdel lever i eksil.

Må Allah(Subhana wa ta'ala) hjælpe din familie. Jeg synes det er positivt at du har dine øjne åben for Bashars forbrydelser mens andre er villige til at se igennem fingrene med dem.
Senest rettet af basit lør okt 22, 2011 13:58, rettet i alt 1 gang.
basit

Indlægby basit » lør okt 22, 2011 13:58

slettet
basit

Indlægby Naadje » lør okt 22, 2011 16:56

Zahra R skrev:I min kredse begræder man de dræbte i Bahrain, der mister livets i en sekterisk krig, men samtidig lukker man øjne for Bashars forbrydelser i frygt for at ens sekt ikke kommer i fare hvis han bliver erstattet af en, der ikke plejer sekten som Bashar nu gør. Selvblindhed er en menneskelig tendens.. Den gentager sig blot i forskellige versioner.

JazakiLlah søster. Det er lige præcis det, som man ser i visse kredse, og bl.a. pga. Hizbollahs dobbeltmoralske kærlighed og støtte til tyranner som Assad. Rent mel i posen er meget svært at finde på politisk plan i dag, og folk følger alligevel flokken, og tror på propaganda. Ret bliver til uret, og på den værst tænkelige måde. Men inderst inde, hvis folk tænkte sig om, og stillede sig kritiske overfor tingene, så ville verden ikke se ud, som den gør.
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Fået : 27 perler

Indlægby Muslimaa » lør okt 22, 2011 21:43

Jeg vil meget gerne se Omar Al-Bashir væk.. Hader den mand!! ARGH!
:x shaytan!
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund