Salafisterne??

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Salafisterne??

Indlægby Mila » tirs okt 18, 2011 21:26

Salam Alaikum alle mine islamiske søstre og brødre..
Hej til alle ikke-muslimer..

- Jeg så nyhederne her til aften.
Der så jeg at der er en gruppe muslimer som kalder sig selv for Salafisterne..
Som gerne vil indføre Sharia lov visse steder i Danmark...

Jeg er nysgerrig omkring hvad JERES holdninger/meninger er til dette.

Er det okay - eller forkert?
Kan det lade sig gøre - eller kan det ikke?

Hvad er jeres mening.??

Ma'salam, forsat god aften alle sammen (:
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Geografisk sted: hovedstaden
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 4 perler
FÃ¥et : 5 perler

Re: Salafisterne??

Indlægby Ibnu adam » tirs okt 18, 2011 22:18

Salam Alaykum/hej
Jeg følger lige med her - jeg ved heller ikke hvordan jeg skal forholde mig til det :?:
Yo .. yo !
Good is good even if no one is doing it,
Bad is still bad even if every one is doing it,
Life is short even if your loving it,
Hereafter is forever even if your hating it,
It doesn't matter on how many or how much,
but its all about what is the truth,
and...and Reality..Reality..its all about it !~
yo .. yo :P
Brugeravatar
Ibnu adam

Køn: Hankøn

Givet : 37 perler
FÃ¥et : 11 perler

Indlægby MindChurch » tirs okt 18, 2011 22:23

Mila skrev:(...)

Er det okay - eller forkert?
Kan det lade sig gøre - eller kan det ikke?

Hvad er jeres mening.??

Ma'salam, forsat god aften alle sammen (:

Det kunne godt lade sig gøre i teorien - men sandsynligheden er meget lille, hovedsageligt på grund af den hadske diskurs bl.a. DF har fremmet angående islam. Det ville kræve meget mere radikale metoder end blot at tage fredelige samtaler med folk om det.
Jeg er dog i tvivl om, præcis hvem de mener lovgivningen skal ramme; er det både muslimer og ikke-muslimer?

Men som ikke-muslim og irreligiøs i det hele taget, ser jeg på spørgsmålet "er det okay eller forkert" fra denne vinkel:
Hvis jeg har en overbevisning, jeg ikke kan begrunde via evidens eller fakta, men har bygget bestemte regler ud fra, som jeg lever efter; er det så fair at forsøge at tvinge denne lovgivning ned over hovedet på andre, der har andre eller ingen overbevisninger overhovedet af denne art?
Hvis ikke jeg kan præsentere almengyldige beviser for mine idéer, så må jeg acceptere, at denne overbevisning og reglerne der følger deraf, kun kan gælde for mig selv, og dem der eventuelt måtte lade sig overbevise på trods af mine manglende beviser - indtil jeg kan præsentere faktisk evidens. Det kan aldrig blive moralsk forsvarligt, at tvinge andre til at stå under mine personlige love, blot fordi jeg mener, at disse er de bedste love, der findes.
"(...) If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."
- Albert Einstein
Brugeravatar
MindChurch

Geografisk sted: Silkeborg
Tro: Andet

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby muslim77 » tirs okt 18, 2011 22:46

Hvorfor lader de ikke prøve at indføre sharia i tingbjerg og ser hvordan det går ?
Er de virkelig bange for islam ? for selve sandheden .. hvorfor tør de ikke at indføre det og så kan de se resultaterne..
Hun lyver så meget hende der integrations minister hvornår har har de truet folk til at vælge sharia man kan se mange videoer hvor de deler flyers ud på strøget men de tvinger dem jo ikke til at tage dem de tager dem selv .. .. Man skal selv tænke på som muslim at sharia er fra Allah og at man ikke skal flove sig over den ..

Og er det ikke dobbeltmoralsk at prøve at forbyde folk der snakker om islam
når man selv gøre det samme i afghanistan at prøve at indfører demokrati og prædiker om demokrati
DET ER VIRKELIG DOBBELTMORALSK PÅ DET HØJESTE
muslim77

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 2 perler

Indlægby Mila » tirs okt 18, 2011 22:56

Muslim77:

Nu benægter jeg hellere ikke sharia lov.
Men jeg tænker bare på, om det er realistisk i et land som Danmark?...

De har udtalt at de vil gå rundt i tingbjerg døgnet rundt.. Stoppe folk der drikker, spiller, går på diskotek, stjæler osv...
Er det kun muslimer eller er det ALLE?? ..

Og desuden, synes jeg ikke hvem som helst har ret til at udøve disse ting som de siger de vil ( afhugning af hænder)
På mig virker det som om de bare gør det for magtens skyld, at de vil ''overtage'' Danmark..

- Og i sidste ende er det Allah ( Subhana wa ta'ala) som skal straffe/belønne os..

- IKKE misforstå mig, men nu når vi bor i Danmark, må vi se realiteten i øjnene....

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til dette overhoved.

Jeg benægter ikke Sharia, da det kommer fra Allah( Subhana wa ta'ala) - MEN jeg er skeptisk på deres fremgangsmåde....

Håber ingen har misforstået mig forkert, er bare lidt forvirret omkring hvad jeg SELV skal synes om dette...

Derfor spurgte jeg om jeres mening :)

-Fred..
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Musliman » tirs okt 18, 2011 22:59

Wa alaykum as-salam søster Mila

Mila skrev:- Jeg så nyhederne her til aften.
Der så jeg at der er en gruppe muslimer som kalder sig selv for Salafisterne..
Som gerne vil indføre Sharia lov visse steder i Danmark...

Ønsket om Shari'a er ikke et kendetegn for salafisterne alene. Alle muslimer går/bør gå ind for shari'a. Uenigheden ligger snarere i hvordan man ønsker at realisere dette ideal.

Mila skrev:Er det okay - eller forkert?

Dette er forkert.
Vi skal som muslimer overholde lovene i det land vi bor i. Desuden skal shari'a oprettes i et land, hvor hovedparten af befolkningen er muslimer. Hvis man prøver oprette shari'a-lov uden at det er majoritetens ønske, skaber man mere skade end gavn.

Mila skrev:Kan det lade sig gøre - eller kan det ikke?

Vi bør hellere få styr på vores egne brødre og søste og os selv, før vi overhovedet kan tænke på andet. Det er en joke at snakke om shari'a i Danmark, når muslimerne i Danmark er i sådan en forfærdelig tilstand.
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Indlægby Mila » tirs okt 18, 2011 23:02

Musliman:

Tusind tak for et brugbart svar :)

Hvis du læser den tråd jeg lagde før du skrev skrev jeg næsten det samme..

Men tak :)

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Mila » tirs okt 18, 2011 23:07

Musliman:

Grunden til jeg lige skriver Salafisterne, er pga de lige havde været i fjernsynet..
Og synes deres fremgangsmåde er lidt overdrevet..
Så ville høre islamic's brugernes mening..

Ved godt vi alle skal gå ind for Sharia, men som vi begge skriver er det ikke realistisk i Danmark...

Ma'Salam :D

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby muslim77 » tirs okt 18, 2011 23:18

Med Allahs hjælp er alt muligt søster
muslim77

Indlægby Musliman » tirs okt 18, 2011 23:20

Mila skrev:Grunden til jeg lige skriver Salafisterne, er pga de lige havde været i fjernsynet..

Medierne og deres misbrug af navne.
Det er utroligt hvordan "salafist" er blevet et synonym for "ekstremist/fundamentalist/o.lign".
Virkeligheden er bare en hel anden, og det ved enhver der har den mindste smule kendskab til grupperinger i Islam
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Indlægby Cabra » tirs okt 18, 2011 23:49

Hvorfor lader de ikke prøve at indføre sharia i tingbjerg og ser hvordan det går ?

Fordi vi ikke skal have parallel-samfund i Danmark. Alene det du spørger, er dybt bekymrende. Svaret burde være så ligetil. Vi har nogle overordnede retningslinjer.

Det har endvidere intet med at gøre om man er bange for Islam og den påstået sandhed du giver den. Det handler helt simpelt at vi har et demokrati i Danmark, som man skal indordne sig under. Det demokrati sikrer rigelig frihed og muligheder for at praktisere Islam. Og heldigvis for det.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby Cabra » tirs okt 18, 2011 23:52

Det kunne godt lade sig gøre i teorien - men sandsynligheden er meget lille, hovedsageligt på grund af den hadske diskurs bl.a. DF har fremmet angående islam.

Nej. Det har intet med DF at gøre. DF eller ej, så vil den danske befolkning ikke have disse parallel-samfund som styres ud fra helt andre regelsæt end andre steder. Det ville være vanvid.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby MindChurch » ons okt 19, 2011 00:05

Cabra skrev:Nej. Det har intet med DF at gøre. DF eller ej, så vil den danske befolkning ikke have disse parallel-samfund som styres ud fra helt andre regelsæt end andre steder. Det ville være vanvid.

Jeg beklager min alt for svævende formulering; jeg skulle have gjort alvor af min overvejelse om at have slettet den del, inden jeg trykkede "udfør".
Hvad jeg mente på et lidt højere abstraktionsniveau, var egentlig, at selv hvis danskerne før i tiden havde været åbne overfor muligheden for at dele af DK fik sharia-lov, ville protester mod det nu både i mængden og deres natur være så voldsomme, at det principielt ville kunne komme til at ligne en mindre borgerkrig - hvis det lykkedes dem at oprette et sted, hvor det faktisk kunne håndhæves altså; og hvis ikke politiet formentlig ville gribe ind, før det nåede så langt til at begynde med. Det var ikke ment så bogstaveligt, men snarere at selv blot samtaler om ordet "sharia", kan efterhånden få de fleste danskere op i det røde felt - hvor det havde været usandsynligt før, er det nu stort set umuligt.
Ikke at jeg laver nogen vurdering på, om det er hverken positivt eller skidt, det var såmænd blot mit indtryk. Mine vigtigste pointer er hvad der står nedenunder den kommentar, du citerer.
"(...) If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."
- Albert Einstein
Brugeravatar
MindChurch

Indlægby muslim77 » ons okt 19, 2011 00:12

Cabra skrev:

Fordi vi ikke skal have parallel-samfund i Danmark. Alene det du spørger, er dybt bekymrende. Svaret burde være så ligetil. Vi har nogle overordnede retningslinjer.

Det har endvidere intet med at gøre om man er bange for Islam og den påstået sandhed du giver den. Det handler helt simpelt at vi har et demokrati i Danmark, som man skal indordne sig under. Det demokrati sikrer rigelig frihed og muligheder for at praktisere Islam. Og heldigvis for det.

Så det er okay at Terroristerne(dem i kalder for soldater) prædiker om demokrati i de muslimske lande
muslim77

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 00:16

Så det er okay at Terroristerne(dem i kalder for soldater) prædiker om demokrati i de muslimske lande

Lad venligst være med at hentyde mig til et "I" Jeg skal ikke stå til for mål for beslutninger vedtaget af Vestlige regeringer. Du synes ærligt talt generelt at tale tingene op i "dem" og "os"

Jeg er i øvrigt imod både Irak og Afghanistan og indrømmer gerne det hykleri der findes her i Vesten. Og jeg mener at det er anliggende for muslimer i Mellemøsten, hvordan de vil indrette deres samfund.

Nu har jeg besvaret dit spørgsmål, selvom det ikke er god debat-skik at besvare argumenter med et spørgsmål.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby muslim77 » ons okt 19, 2011 00:20

Cabra skrev:

Lad venligst være med at hentyde mig til et "I" Jeg skal ikke stå til for mål for beslutninger vedtaget af Vestlige regeringer. Du synes ærligt talt generelt at tale tingene op i "dem" og "os"

Jeg er i øvrigt imod både Irak og Afghanistan og indrømmer gerne det hykleri der findes her i Vesten. Og jeg mener at det er anliggende for muslimer i Mellemøsten, hvordan de vil indrette deres samfund.

Nu har jeg besvaret dit spørgsmål, selvom det ikke er god debat-skik at besvare argumenter med et spørgsmål.

Så du kalder dem også for terrorister?
Hvad skal jeg gøre for at de fleste mennesker bliver hjernvasket af medierne..
muslim77

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 00:20

@Mind

Det er bare i orden. Din formulering lagde bare op til noget andet, men din uddybning forklarer det.

Har du ikke nogen holdning til om det er positivt eller skidt, hvis der implementeres sharia visse steder i DK?
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 00:22

Jeg går ikke så meget op i, hvad jeg skal kalde dem. Jeg ved at det er min klare overbevisning, at det de laver er forkert og noget jeg absolut ikke støtter på nogen måde.

Igen - besvarer du med et spørgsmål i øvrigt. I stedet for kunne du begynde at forholde dig til mine argumenter om, hvorfor det ikke er en god ide at bare at prøve sharia i Tingbjerg.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby MindChurch » ons okt 19, 2011 00:24

Cabra skrev:@Mind

Det er bare i orden. Din formulering lagde bare op til noget andet, men din uddybning forklarer det.

Har du ikke nogen holdning til om det er positivt eller skidt, hvis der implementeres sharia visse steder i DK?

Årk jo, det har jeg masser af stærke holdninger til! Men jeg troede nu de skinnede tydeligt igennem i mit første mere eller mindre apologetiske indlæg?
- Albert Einstein
Brugeravatar
MindChurch

Indlægby muslim77 » ons okt 19, 2011 00:32

Cabra skrev:

Jeg går ikke så meget op i, hvad jeg skal kalde dem. Jeg ved at det er min klare overbevisning, at det de laver er forkert og noget jeg absolut ikke støtter på nogen måde.

Igen - besvarer du med et spørgsmål i øvrigt. I stedet for kunne du begynde at forholde dig til mine argumenter om, hvorfor det ikke er en god ide at bare at prøve sharia i Tingbjerg.

Du har ikke kommet med nogle argumenter du vil ikke leve i et paralel samfund?.
Det kalder du for et argument?.. Og apropo argument kom jeg også med ved at bruge terroristerne i afghanistan altså soldaterne som du overaskende var enig med mig i :)
Men lad mig stille dig et spørgesmål igen det er du nemmelig ikke så glad for åbenbart..
VIl du ikke sænke kriminaliteten i danmark?
Nu hvor den stiger og stiger ?

Eller skal vi blive ved med at hører efter de hykler som bliver ved med at love noget de ikke holder?..
muslim77

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 00:35

@Mind

Lever demokratiet så på samme vilkår? Jeg er enig i at Islam sandhed ikke kan bevises.

Eller snakker du kun om det menneskelige niveau. Altså hvad man tillade sig menneske til menneske.

Du må gerne uddybe, for er ikke helt klar på, hvad du mener. Men er positivt stemt overfor at du virker ret filosofisk anlagt.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby muslim77 » ons okt 19, 2011 00:38

Lever demokratiet så på samme vilkår? Jeg er enig i at Islam sandhed ikke kan bevises.

Eller snakker du kun om det menneskelige niveau. Altså hvad man tillade sig menneske til menneske.

Du må gerne uddybe, for er ikke helt klar på, hvad du mener. Men er positivt stemt overfor at du virker ret filosofisk anlagt.

Men sjovt nok har islam mange mirakler fra koranen ? men det er hellere ikke nok du er måske en person der vil se alle ting før du tror på det
muslim77

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 00:46

@Muslim77

Mit argument er, at det ikke er sundt for et samfund, at der findes steder i samfundet, små stater om man vil, som lever efter deres eget moralkodeks. Det skaber en selvsagt skævhed. Lige pludselig kommer man ind i en zone hvor der er fundamentalt anderledes regler end over på den anden side. Det skader det som det danske samfund bygger på - nemlig et fællesskab, hvor man giver plads til hinandens forskellighed.

Og nej, jeg ikke er nødvendigvis enig. Jeg sagde at jeg ikke støttede disse krige. IKKE om noget om at jeg ville kalde dem terrorister. Læs mit indlæg igen.'

Og jo, jeg vil gerne sænke kriminelitet. Men jeg tror ikke på at Sharia er løsningen på det.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby muslim77 » ons okt 19, 2011 00:52

Cabra skrev:@Muslim77

Mit argument er, at det ikke er sundt for et samfund, at der findes steder i samfundet, små stater om man vil, som lever efter deres eget moralkodeks. Det skaber en selvsagt skævhed. Lige pludselig kommer man ind i en zone hvor der er fundamentalt anderledes regler end over på den anden side. Det skader det som det danske samfund bygger på - nemlig et fællesskab, hvor man giver plads til hinandens forskellighed.

Og nej, jeg ikke er nødvendigvis enig. Jeg sagde at jeg ikke støttede disse krige. IKKE om noget om at jeg ville kalde dem terrorister. Læs mit indlæg igen.'

Og jo, jeg vil gerne sænke kriminelitet. Men jeg tror ikke på at Sharia er løsningen på det.

Nu kommer du med dit argument.
Man har jo ikke prøvet? hvordan kan du så tro det?
så vidt jeg forstår så du typen der vil se tingene før du tror på det ?...
Kan du ikke så give den en chance ?
muslim77

Indlægby MindChurch » ons okt 19, 2011 00:53

Hvad jeg prøver at sige, er, at mennesker som udgangspunkt ikke kan bestemme over hinanden - altså tage friheder fra hverandre. Én frihed er fx det at kunne bestemme, hvilke substanser du vælger at indtage; euforiserende eller andet. Problemet opstår først, hvis du forsøger at tvinge andre til at gøre dette.
Det er sådan set meget basalt, der er ikke de store filosofiske tanker involveret fra min side.
Men dette er også en af grundende til, at jeg gerne ville vide, om disse "salafister" mener, at disse forbud gælder alle inde i disse zoner, eller kun dem, der alligevel ville gå med til det; altså i forvejen ikke drikker alkohol mv., for i så fald er det jo principielt en helt arbitrær kamp, de sætter sig for dagen.
Hvis de i deres interne gruppe bestemte sig for, at på dette og dette sted må der ikke drikkes alkohol, kan jeg ikke se et problem. Det ville jo ikke være anderledes fra at vi i egne interne grupper bestemte os for, at på denne og denne dag skal vi ikke gøre sådan og sådan.
Hvad jeg også gerne ville vide, er, hvordan de havde tænkt sig at håndhæve det? Med piskeslag? Husarrester? Halshugninger? Sådanne ting kan vi naturligvis ikke lade gå for sig.
Der er i det hele taget mange ting, der gør, at jeg har svært ved at formulere mig alt for specifikt, men giver det mening alligevel?
Senest rettet af MindChurch ons okt 19, 2011 00:56, rettet i alt 1 gang.
- Albert Einstein
Brugeravatar
MindChurch

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 00:54

Vi kunne også prøve at indføre kristendommen som statsreligion i muslimske lande imod deres vilje? Vi kan jo ikke vide om de kan lide det.

Kom nu. Det er ret ligetil. Parallel-samfund, er noget man skal forsøge at undgå af åbenlyse grunde, som jeg har givet.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby muslim77 » ons okt 19, 2011 01:01

Cabra skrev:Vi kunne også prøve at indføre kristendommen som statsreligion i muslimske lande imod deres vilje? Vi kan jo ikke vide om de kan lide det.

Kom nu. Det er ret ligetil. Parallel-samfund, er noget man skal forsøge at undgå af åbenlyse grunde, som jeg har givet.

Kan du se hvor dumt du lyder ?
Du har også kommet med de bedste grunde det jo også rigtig du har lige overbevist mange .
Kom lige med et bedre svar end det du kommer med ;)
Vi har tal fra taleban der afghanistan var styret af dem hvor lavt kriminalitet var?
hvad vil du bruge ?
at jeg kan købe mig til paradis som præster brugte for langtidsiden? :griner:
og hvis du tænker logisk og man laver en undersøgelse
og spørgere kriminelle under hvilken styre vil de lave kriminalitet self vil de vælge demokrati for når man kommer i fængsel så lever man ja luxus bortset fra de ikke ser deres familie men de lever ligesom os bare i en mindre verden.. Mens under sharia lov så vil de fleste slet ikke tænke på kriminilatitet
muslim77

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 01:03

men giver det mening alligevel?

Ja absolut. Men jeg kan ikke forestile mig at det bare handler om nogle mennesker som allerede er enige. Det handler om at ramme folk på, hvad der bør være folks egen sag.

Det er en vanvittig ide med selvforherligende moraliserende islamiske patruljer. Men nu tror jeg at jeg har givet mit besyv med. Det er tale om få, få mennesker. Langt den overvejende del af den muslimske befolkning vil DK og bidrager positivt til samfundet.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Cabra » ons okt 19, 2011 01:04

@Muslim77

Jeg må desværre opgive vores debat. Det synes umuligt at føre en saglig debat med dig.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby muslim77 » ons okt 19, 2011 01:11

Cabra skrev:@Muslim77

Jeg må desværre opgive vores debat. Det synes umuligt at føre en saglig debat med dig.

Mystisk? det må komme som et chok for alle medlemmer af islamic.dk
Du diskuter jo om alt der indeholder om islam?
Men ligeså snart det handler om andre emner gemmer du dig som en mus
muslim77

Næste

Tilbage til Politik og samfund