Den nye regering anerkender Palæstina!

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Den nye regering anerkender Palæstina!

Indlægby AbU » man okt 03, 2011 20:50

Salam Aleikum / Hej allesammen

Selvfølgelig kan det betale sig at stemme :)

Udenrigspolitiske fokusområder:
- Forsvars- og retsforbeholdet sendes til folkeafstemning i den kommende valgperiode

- De danske styrker i Afghanistan skal være ude ved udgangen af 2014

- Palæstina skal godkendes som stat

- Det skal fremover kræve opbakning fra to tredjedele af Folketinget at gå i krig

- Regeringen vil opjustere udviklingsbistanden, så den kommer tilbage på 1 pct. af BNI

Kilde: http://valget.tv2.dk/article.php/id-442 ... de&forside
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Re: Den nye regering anerkender Palæstina!

Indlægby leksikon » tirs okt 04, 2011 19:26

Palæstina skal godkendes som stat

Det bliver spændende at se hvordan Villy har tænkt sig at overtale Israel til det. Hvis han ikke kan, er der så tale om et løftebrud?
leksikon

Givet : 4 perler
Fået : 1 perle

Indlægby Wahas » tirs okt 04, 2011 19:39

leksikon skrev:

Det bliver spændende at se hvordan Villy har tænkt sig at overtale Israel til det. Hvis han ikke kan, er der så tale om et løftebrud?

Hvorfor skal Israel overtales? Hvad kan Israel stille op hvis Verdenssamfundet anerkender Palæstina? Bombe Kbh. med atomvåben?
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet

Givet : 14 perler
Fået : 73 perler

Indlægby Frode » tirs okt 04, 2011 22:30

Wahas skrev:
leksikon skrev:

Hvorfor skal Israel overtales? Hvad kan Israel stille op hvis Verdenssamfundet anerkender Palæstina? Bombe Kbh. med atomvåben?

Verdenssamfundet/FN har som bekendt forlængst anerkendt Israel som stat. Skal palæstinenserne opnå samme stats-status er betingelsen vel allerførst, at man anerkender den stats-anerkendelse Verdenssamfundet har tildelt israelerne?
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Silkeborg
Tro: Kristen

Givet : 0 perle
Fået : 5 perler

Indlægby Abu Saif » tirs okt 04, 2011 23:18

Frode skrev:
Wahas skrev:
leksikon skrev:

Verdenssamfundet/FN har som bekendt forlængst anerkendt Israel som stat. Skal palæstinenserne opnå samme stats-status er betingelsen vel allerførst, at man anerkender den stats-anerkendelse Verdenssamfundet har tildelt israelerne?

når du stiller det sådan.
arafat anderkendt israel som stat dengang han var leder, og siden dengang har Fatah (desværre) ikke ændret holdning. vi venter nu på israel. så nu har palæstinenser opfyldt kravet siden 1993, ca en hele generation efter kommer du og gentage kravet der allerede er opfyldt.
jeg synes personligt at fatah skal trak det tilbage, det har jo ikke fået noget ud af det, og flere af verdensborger (dig Frode) tror stadigvæk at palæstinenser afviser staten israel.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby basit » ons okt 05, 2011 09:24

Salamu aleikum/Hej

Anerkendelse af Palæstina? Der er tale om 22% af det oprindelige jord som var Palæstinas.

Der er tale om en klat på størrelse med Lolland, og som er gennemhullet af bosættelser, og som vil være omringet, til land, vands og luft af jødiske styrker.

At tale om en selvstændig stat er faktisk en vittighed. Og at få FN's anerkendelse af denne 22% - undskyld udtrykket - handicappede stat, er ikke kun en fejl, men det er faktisk tragedie at muslimer accepterer sådanne tiltag.

Det var FN som i sin tid godkendte apartheidstaten Israel. Man spørger da ikke sin samme institution som har været årsag til forbrydelsen i første omgang, om hjælp. Det giver på ingen måde mening. Med al respekt, så burde muslimerne tage FN for hvad den er, et middel som stormagterne bruger for at gennemtrumfe deres politiske studehandler.

Og i sidste ende er det vigtige for muslimerne at vide, at Islam ikke accepterer at muslimerne fik 99%, mens jøderne fik 1%. Det er islamisk jord, og det tilhører muslimerne, om de så har besætter Palæstina i 50 år mere.

Man har glemt, at Palæstina i sin tid var besat i 150 år før man formåede at befri Palæstina helt og aldeles fra besættelse, med de muslimske hære og Salahuddin Ayyubi i spidsen. Det vil ske igen, på trods af den eftergivenhed og svaghed der bliver udvist af nogle personer.

MvH
Basit
Senest rettet af basit ons okt 05, 2011 11:51, rettet i alt 1 gang.

Brugere synes godt om dette indlæg : mohammed786
basit

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 15 perler
Fået : 20 perler

Indlægby Frode » ons okt 05, 2011 11:34

Abu Saif skrev:
Frode skrev:
Wahas skrev:
leksikon skrev:
når du stiller det sådan. arafat anderkendt israel som stat dengang han var leder, og siden dengang har Fatah (desværre) ikke ændret holdning. vi venter nu på israel. så nu har palæstinenser opfyldt kravet siden 1993, ca en hele generation efter kommer du og gentage kravet der allerede er opfyldt. jeg synes personligt at fatah skal trak det tilbage, det har jo ikke fået noget ud af det, og flere af verdensborger (dig Frode) tror stadigvæk at palæstinenser afviser staten israel.
@Abu Saif Lille jeg giver blot min mening til kende med det jeg mener er nødvendig for en fredelig løsning af konflikten mellem israeler og palæstinenser. Men når jeg læser både din og Basit's mening og synspunkt om staten Israel, så kan jeg forstå I mener at israelerne i det hele taget ingen eksistensberettigelse har i noget landområde i Mellemøsten. Er det rigtigt ?
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby basit » ons okt 05, 2011 11:46

Hej Frode,

Jeg mener faktisk at staten Israel har eksistensberettigelse. Men det har den i Tyskland.

Hvorfor skal muslimerne lide for det som nazierne har udført af forbrydelser mod jøderne?

Hvis europæerne gerne vil forbarme sig over jøderne ved at give dem et land, så er man da hjertens velkommen til at give dem et område i EU, eller en stat i USA for den sags skyld. Be my guest, vis europæisk kærlighed og omsorg. Men EU/FN har da ingen ret til at give dem en del af Palæstina.

Snart 50 års historie viser, at staten Israel ikke er en naturlig del af området.

Dertil skal det også siges at jeg har intet problemer med jøder. Tværtimod er de velkommen i Mellemøsten, eller resten af den islamiske verden. Men det betyder dog ikke at de skal lov til at besætte et muslimsk land og opføre en apartheid stat. Det er jeg sådan set af indlysende grunde lidt imod.

Hvad siger du til at de får Sjælland i stedet?

MvH
Basit
basit

Indlægby Cabra » ons okt 05, 2011 11:57

De kan få Jylland, så længe de ikke forventer særhensyn som nedestående.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -road.html
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby basit » ons okt 05, 2011 12:01

Cabra skrev:

De kan få Jylland, så længe de ikke forventer særhensyn som nedestående.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -road.html

Jeg tror tyskerne har et godt øje til Jylland :)

Men hvis det bliver deres eget, kan de indrette det som de har lyst, og samtidig jage jyderne ud, så de bliver flygtninge i hele verden, og nægte jydernes ret til tilbagevenden.

Desuden kan de bygge en ny Berlinmur rundt om hele Jylland. Det skal nok holde de etniske danskere bort fra Jylland.
basit

Indlægby Cabra » ons okt 05, 2011 12:34

Jeg ofrer gerne Jylland for at palæstinenserne kan få et hjem. Sæt igang.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby basit » ons okt 05, 2011 12:51

Cabra skrev:Jeg ofrer gerne Jylland for at palæstinenserne kan få et hjem. Sæt igang.

Det er sådan set zionisterne der har brug for et hjemland. Palæstinenserne har et, det er bare besat.

Men ærligt, så synes jeg det er en flot indstilling du har, hvis flertallet i Jylland og Danmark havde samme indstilling, så var vi nået langt.

Frode og Julia er i også med på ideen?

Der er brug for en ny Balfourdeklaration. Lad os kalde det Søvndaldeklarationen. Jøderne har ret til et hjemland i Jylland. Så kan man tale om j(ø)derne fra Jylland.

MvH
Basit
basit

Indlægby Musliman » ons okt 05, 2011 13:06

Cabra skrev:Jeg ofrer gerne Jylland for at palæstinenserne kan få et hjem. Sæt igang.

...Og jeg ofrer gerne København :p
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby Abu Saif » ons okt 05, 2011 15:17

Men når jeg læser både din og Basit's mening og synspunkt om staten Israel, så kan jeg forstå I mener at israelerne i det hele taget ingen eksistensberettigelse har i noget landområde i Mellemøsten. Er det rigtigt ?

nåh lille dig så skulle du måske ikke have nævnt verdenssamfundet. for jeg er en del af verdenssamfundet og så vidt jeg husker har jeg ikke anerkendt israel, det samme kan jeg sige om 1/6 del af verdenssamfundet.
det handler om at vælge sine ord omhu

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » ons okt 05, 2011 15:20

vil du ofre danmark?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Bilingual » ons okt 05, 2011 15:46

basit skrev:Salamu aleikum/Hej

Anerkendelse af Palæstina? Der er tale om 22% af det oprindelige jord som var Palæstinas.

Der er tale om en klat på størrelse med Lolland, og som er gennemhullet af bosættelser, og som vil være omringet, til land, vands og luft af jødiske styrker.

At tale om en selvstændig stat er faktisk en vittighed. Og at få FN's anerkendelse af denne 22% - undskyld udtrykket - handicappede stat, er ikke kun en fejl, men det er faktisk tragedie at muslimer accepterer sådanne tiltag.

Det var FN som i sin tid godkendte apartheidstaten Israel. Man spørger da ikke sin samme institution som har været årsag til forbrydelsen i første omgang, om hjælp. Det giver på ingen måde mening. Med al respekt, så burde muslimerne tage FN for hvad den er, et middel som stormagterne bruger for at gennemtrumfe deres politiske studehandler.

Og i sidste ende er det vigtige for muslimerne at vide, at Islam ikke accepterer at muslimerne fik 99%, mens jøderne fik 1%. Det er islamisk jord, og det tilhører muslimerne, om de så har besætter Palæstina i 50 år mere.

Man har glemt, at Palæstina i sin tid var besat i 150 år før man formåede at befri Palæstina helt og aldeles fra besættelse, med de muslimske hære og Salahuddin Ayyubi i spidsen. Det vil ske igen, på trods af den eftergivenhed og svaghed der bliver udvist af nogle personer.

MvH
Basit

Så alt hvad muslimer erobrer tilhører dem? - interessant tolkning, så hvis kristne tolkede det på samme måde, skulle Istanbul og Trakien tilbage til grækerne og bulgarerne foruden de hellige områder i Mellemøsten?

Det giver sikkert mening i din verden, men for mig giver det ikke anledning til beundring at erobre områder med sværdet, så rive eksisterende helligdomme ned og bygge moskeer ovenpå og så erklære det for islamisk helligt land...

Historie er ikke retfærdig, ellers ville Tyrkiet ikke besætte Nordcypern og Kurdistan, Marokko ikke kolonisere Vest-sahara, Spanien Ceuta og Melila, UK Gibraltar etc.
Israel forsvinder ikke og hvis palæstinenserne ikke ønsker at leve i en stat ved siden af Israel , vil deres miserable liv i flygtningelejre og områder plaget af bosættelser forsætte i evig tid.
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Frode » ons okt 05, 2011 17:23

basit skrev:

Det er sådan set zionisterne der har brug for et hjemland. Palæstinenserne har et, det er bare besat.

Men ærligt, så synes jeg det er en flot indstilling du har, hvis flertallet i Jylland og Danmark havde samme indstilling, så var vi nået langt.

Frode og Julia er i også med på ideen?

Der er brug for en ny Balfourdeklaration. Lad os kalde det Søvndaldeklarationen. Jøderne har ret til et hjemland i Jylland. Så kan man tale om j(ø)derne fra Jylland.

MvH
Basit

@Basit
Jeg finder den spydige ironi upassende. Den årtier lange konflikt i Mellemøsten er af en så alvorlig karakter at den kan udarte sig til en tredie verdenskrig. Er det sådanne meningsløse "ofre" I ønsker i et forsøg på at hindre det jødiske folks eksistensberettigelse i Mellemøsten - en berettigelse som jødedommens hellige profetiske skrifter klart bekræfter.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby basit » ons okt 05, 2011 18:54

Frode skrev:@Basit
Jeg finder den spydige ironi upassende.

Hej Frode,

Det var nu såre alvorligt.

Hvorfor skal muslimerne lide, fordi europæerne forsøgte at tilintetgøre jøderne i Europa? Det kan du åbenbart ikke forklare mig.

Hvis nogen burde bøde for holocaust så må det - om nogen - være tyskerne. Hvis europærerne er så næstekærlige over for det jødiske folk, så må man da gøre den gestus at give dem en delstat i Tyskland.

Frode skrev: Den årtier lange konflikt i Mellemøsten er af en så alvorlig karakter at den kan udarte sig til en tredie verdenskrig.

Ja, netop, den årtier lange konflikt, har været en årtier lang konflikt, fordi Israel ikke er en naturlig del af området, og bliver det aldrig. Og hvis du frygter en tredje verdenskrig, så burde være fortaler for at Israel-projektet burde skrottes.

Frode skrev:Er det sådanne meningsløse "ofre" I ønsker i et forsøg på at hindre det jødiske folks eksistensberettigelse i Mellemøsten

Jeg finder det pinligt og yderst upassende, at påstå at vi er interesseret i at udrydde det jødiske folk. Jeg er ikke bekendt med andre end europærerne som har det på CV'et.

Hvis du nu genlæser denne tråd, så vil du se, at jeg intet problem har med jøder, men jeg har et problem med det politiske zionistiske projekt kaldet Israel.

Så hvis du vil diskutere med mig, så lad os diskutere mine synspunkter, ikke dine fordomme om mine synspunkter.

Frode skrev: - en berettigelse som jødedommens hellige profetiske skrifter klart bekræfter.

Altså fordi det står i Toraen skal jøderne have lov til at vende tilbage efter tusind års afvandring?

Fair nok, så står der altså noget andet i vores hellige skrifter, hvis nu hellige skrifter skal være referencen.

Så har vi ligeledes berettigelse til at afslutte det zioniske projekt.
basit

Indlægby basit » ons okt 05, 2011 19:11

Bilingual skrev:Så alt hvad muslimer erobrer tilhører dem? - interessant tolkning, så hvis kristne tolkede det på samme måde, skulle Istanbul og Trakien tilbage til grækerne og bulgarerne foruden de hellige områder i Mellemøsten?

God morgen, sådan er det med ethvert land der findes på denne planet. Landområdernes grænser skyldes primært historiske krige.

Men jeg forstår på dig at det kun gælder for jøder? Du retfærdiggør da besættelsen Palæstina, fordi de har erobret den. Hvis argumentet skulle være erobring, så kan du når muslimerne får tilbageerobret Palæstina, ligeledes retfærdiggøre det overfor jøderne.

Bilingual skrev:Det giver sikkert mening i din verden, men for mig giver det ikke anledning til beundring at erobre områder med sværdet, så rive eksisterende helligdomme ned og bygge moskeer ovenpå og så erklære det for islamisk helligt land...

Nå, det gør det ikke? Sikke noget hva'?

Men det giver selvfølgelig langt mere mening i din verden, at man erobrer områder med våben, river helligdomme ned, og bygger synagoger, og så erklærer området for jødisk hellig land. Det giver langt mere mening ikke? Ja, naturligvis.

Bilingual skrev:Historie er ikke retfærdig, ellers ville Tyrkiet ikke besætte Nordcypern og Kurdistan, Marokko ikke kolonisere Vest-sahara, Spanien Ceuta og Melila, UK Gibraltar etc.
Israel forsvinder ikke og hvis palæstinenserne ikke ønsker at leve i en stat ved siden af Israel , vil deres miserable liv i flygtningelejre og områder plaget af bosættelser forsætte i evig tid.

Det er da et latterligt argument at sige historien ikke er retfærdig.

Det samme argument kan du bruge overfor zionister, når muslimerne får afsluttet apartheidsprojektet.

Når(og ikke hvis) muslimerne får gjort en ende på den vestlige militærbase kaldet Israel, så vil vi sørge for at jøderne ikke lever under miserable forhold i flygtningelejre.

Du kender sikkert beretningen om korsfarerne, som massemyrdede indbyggerne af Jerusalem, og muslimernes tilbageerobring af området.
basit

Indlægby Abu Saif » ons okt 05, 2011 22:15

Historie er ikke retfærdig, ellers ville Tyrkiet ikke besætte Nordcypern og Kurdistan, Marokko ikke kolonisere Vest-sahara, Spanien Ceuta og Melila, UK Gibraltar etc.

det er den indstilling der få ondskaben frem i folket, for så kan man altid give skylden til historien.
palæstinenserne vil leve i elendighed i flygtninglejre ligegyldigt om det har accepteret staten israel eller ej.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Frode » ons okt 05, 2011 23:14

Basit skrev:
Altså fordi det står i Toraen skal jøderne have lov til at vende tilbage efter tusind års afvandring?
- Ja, det er et guddommeligt løfte givet til det jødiske folk, at de igen skal bo i det land der blev givet deres fædre. Et løfte givet gennem Guds profet Ezekiel, der åbenbarer Israel en glorværdig fremtid, Messias' komme og Guds fredsrige på jorden. De profetiske forudsigelser beskrives i Ezekiels Bog kap.36.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby basit » ons okt 05, 2011 23:31

Frode skrev:
Basit skrev:
- Ja, det er et guddommeligt løfte givet til det jødiske folk, at de igen skal bo i det land der blev givet deres fædre. Et løfte givet gennem Guds profet Ezekiel, der åbenbarer Israel en glorværdig fremtid, Messias' komme og Guds fredsrige på jorden. De profetiske forudsigelser beskrives i Ezekiels Bog kap.36.

Jamen så tror jeg ikke der er så meget mere at diskutere, dine referencer siger vist alt.

**
OT fjernet, forhold dig venligst til trådens emne.
- Betelgeuse
basit

Indlægby Abu Saif » tors okt 06, 2011 08:22

Frode skrev:
Basit skrev:

så mener du også at det skal have den del der idag hedder vestbredden og gaza med i det land som Gud "lovet" jøderne? hvis du svare nej, så smadre du dit torah argumentet ned, hvis du svare ja, smadrer du dit "palæstinenser skal anerkende israel for at for fred" ned. du kan umuligt samle mellem de to.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Dr. Who » tors okt 06, 2011 08:27

Jeg forstår slet ikke grunden til at bringe religion ind i debatten, hvis formålet er at finde en løsning på krigen. Hvis løsningen er at lade religionen og de religiøse tekster finde en løsning, skal resten af samfundet blande sig helt udenom og lade det hele sejle.
Der er heller ikke ret meget, der tyder på, at Israel kommer til at ophøre med at eksistere - det virker nærmest som ønsketænkning.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Frode » tors okt 06, 2011 15:54

basit skrev:
Frode skrev:
Basit skrev:

Jamen så tror jeg ikke der er så meget mere at diskutere, dine referencer siger vist alt.

Ja, for mig siger de bibelsk-profetiske referencer alt - når det gælder en endelig løsning af hele Mellemøst konflikten. Og du har så dine koran-profetiske referencer, som sikkert også siger alt for dig med hensyn til samme konflikt. En diskussion vil være irrelevant.

Mvh
Frode
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Frode » tors okt 06, 2011 16:58

Abu Saif skrev:
Frode skrev:
Basit skrev:

så mener du også at det skal have den del der idag hedder vestbredden og gaza med i det land som Gud "lovet" jøderne? hvis du svare nej, så smadre du dit torah argumentet ned, hvis du svare ja, smadrer du dit "palæstinenser skal anerkende israel for at for fred" ned. du kan umuligt samle mellem de to.

- Nej, der er ingen der formår at samle/forene palæstinenserne og israelerne - hverken FN eller nogen anden politisk magtorganisation. En statsløsning dikteret ned over palæstinenserne mener jeg vil være uholdbar.
Det er så min mening. Meget tænkeligt at det palæstinensiske folk på et tidspunkt får deres egen stat, men i sidste instans - om få eller mange år - tror jeg, at det som profeten Ezekiel har åbenbaret vil blive opfyldt. Det vil betyde en endelig varig fred mellem mennesker og alle folkeslag i verden. Med rene sind og hjerter vil man kunne række søster- og broderhånd over landegrænser. Det vil også komme til at ske mellem palæstinenser og israeler.

Måske siger du/I, det er utopi - det kunne også i stedet være profeti.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Abu Saif » tors okt 06, 2011 19:42

Frode skrev:
Abu Saif skrev:
Frode skrev:
Basit skrev:

- Nej, der er ingen der formår at samle/forene palæstinenserne og israelerne - hverken FN eller nogen anden politisk magtorganisation. En statsløsning dikteret ned over palæstinenserne mener jeg vil være uholdbar.
Det er så min mening. Meget tænkeligt at det palæstinensiske folk på et tidspunkt får deres egen stat, men i sidste instans - om få eller mange år - tror jeg, at det som profeten Ezekiel har åbenbaret vil blive opfyldt. Det vil betyde en endelig varig fred mellem mennesker og alle folkeslag i verden. Med rene sind og hjerter vil man kunne række søster- og broderhånd over landegrænser. Det vil også komme til at ske mellem palæstinenser og israeler.

Måske siger du/I, det er utopi - det kunne også i stedet være profeti.

er dette svaret på mit indlæg? kan du ikke bare svar direkt på mit spørgsmål. vi kan også tage det et skridt ad gang.
mener du eller mener du ikke at israel skal have retten til Gaza og vestbredden som gud har lovet jøderne i torah?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Frode » tors okt 06, 2011 22:46

Abu Saif skrev:

er dette svaret på mit indlæg? kan du ikke bare svar direkt på mit spørgsmål. vi kan også tage det et skridt ad gang. mener du eller mener du ikke at israel skal have retten til Gaza og vestbredden som gud har lovet jøderne i torah?

- Abrahams, Isaks og Jakobs Gud står ved hvad han har lovet det jødiske folk. Og det løfte lyder:
"Jeg vil hente jer fra folkene, samle jer fra alle lande og bringe jer tilbage til jeres land." (Ez.36:24)

Jo, jeg tror at dette løfte givet af Gud også til sin tid kommer til at gælde landområdet Gaza og Vestbredden.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Abu Saif » fre okt 07, 2011 07:08

fint
mener du at betingelsen for at palæstinenser opnå anerkendelsen af deres stat fra resten af verden inkl. israel er at de skal anerkende staten israel som den er idag?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Frode » fre okt 07, 2011 09:21

Abu Saif skrev:fint
mener du at betingelsen for at palæstinenser opnå anerkendelsen af deres stat fra resten af verden inkl. israel er at de skal anerkende staten israel som den er idag?

- Nej, for som den jødiske stat Israel står nu, så er jøderne tilsyneladene endnu langt fra den endelige opfyldelse af de løfter om landet, som Gud ifølge de profetiske åbenbaringer har lovet dem. De skal også først omvende sig fra deres onde veje - Ez.36:22 - inden de kan få opfyldt hvad der er lovet dem. Disse betingelser for Skaberens velsignelse gælder jo for ethvert menneske og folkeslag i verden.
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Næste

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund