Redaktør: Fri Debat Mods
Muhamedpehadzic skrev:Efter debatten i går på DR1 kan jeg ikke længere se/høre nogen forskel på Helle Thorning- og Lars Løkkes udlæningepolitik. I hvert fald havde jeg svært ved at høre den; idet det var Helle der var mest agressiv og fjentlig overfor 'ghettoer', 'parallelsamfund', 'sharialovgivning' og stor fortæller for '24-års reglen'.
Men man vil gerne bilde os andet end.

Dr. Who skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor man stiller S-SF op i forhold til DF, når der er tre andre partier at vælge i mellem. Godt nok er LA ikke venstreorienteret økonomisk, men de har en høj grad af frisind. Ellers er der R og Ø.
Cabra skrev:Men man vil gerne bilde os andet end.
Det er nu snarere dig som vil bilde andre andet end. Når du ikke kan overbevise folk til ikke at stemme af ideologiske årsager, så må du køre på det praktiske plan - at det ingen forskel er.
Hvis man ikke kan se en afgørende forskel på SF og S kontra DF, så er det kun fordi at man gerne vil have det er sådan.
Cabra skrev:Hvad er der galt med at være fjendtlig overfor sharia-lovgivning og parallel-samfund i et samfund...
Cabra skrev:Jo, AbU. Det irriterer mig dog, at det er åbenlyst at det er talrige politikere hos SF og S, som aldrig kunne drømme om at tage den hadske DF-retorik som rammer muslimer - i munden. Det ses også på partiet, hvorimod DF er et gennemført anti-muslimsk parti på alle tænkelige måder.
Jeg ville også synes godt om en VKR-regering. Desværre kan det ikke lade sig gøre i nuværende omgang. Det svarer også på anklagen om venstrefløjs-fanatisme. Betragter mere mig selv som liberal, deraf De Radikale.

Zahra R skrev:Dr. Who skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor man stiller S-SF op i forhold til DF, når der er tre andre partier at vælge i mellem. Godt nok er LA ikke venstreorienteret økonomisk, men de har en høj grad af frisind. Ellers er der R og Ø.
Af en simpel grund: R og Ø peger mod Helle som statsminister. Uanset hvor meget man prøver at adskille dem fra hinanden, så er de i sidste ende i samme bås.

Men hvad indhold/politik angår i henhold til udlændinge/muslimer, er SF nærmest en kopi af DF. Bemærk at de vil opretholde de fleste af de stramninger som DF har været med til - og stemt for en del af dem mens de har været i opposition.
Hvordan du kan komme frem til at SF og DF nærmest er den samme suppe for muslimer (og andre ikke-kristne ), kan jeg bare ikke begribe.

Cabra skrev:Hvordan du kan komme frem til at SF og DF nærmest er den samme suppe for muslimer (og andre ikke-kristne ), kan jeg bare ikke begribe.
Et hint: Det er af ideologiske årsager
Zahra R skrev:Det er irrelevant hvad man gør op til valget. Det er ikke sådan tingene hænger sammen kære Al-maghrebia. Det er efter valgets forhandlinger, der afgør om de er i samme bås eller ej og R kommer til at pege på Helle i sidste ende. Som Cabra fint har skrevet så ser vi ikke R i en borgerlig regering i denne omgang.
Frihed over fanatisme
I SF mener vi, at nogle menneskers fortolkning af religion undertiden kan være stærkt problematiske. Derfor lægger vi vægt på, at det enkelte menneskes frihed står over religiøs, politisk, traditionel og kulturel fanatisme. Ingen norm, tradition, kultur eller religion bør tvinge mennesker mod deres vilje, ligesom autoritære henvisninger til religiøse skrifter aldrig må sætte demokratiske principper ud af kraft.
SF ønsker at støtte og samarbejde med demokratiske og progressive religiøse kræfter, mens udemokratiske og reaktionære kræfter til hver en tid skal modsiges.
Vi står i dag over for kræfter, som prøver at give begreberne en ny betydning. Tolerance skal nu betyde vilje til at acceptere det snæversyn, der præger de fundamentalistiske religioner – ikke mindst islam, som i de seneste årtier er vandret ind i Danmark og har skabt sekteriske miljøer uden solidaritet med det danske samfund.
Jeg synes bare, det er svært at leve side om side med alle andre, når man ikke kan acceptere hinanden, som den man er 
Hanar Hamid skrev:Salam u aleikum.
Basit skriver: Muslimer elsker tilgengæld sharia-lovgivning og er fjendtlige overfor dem som er fjendtlige overfor sharialovgivning. Sådan burde det også være.
Der er jeg tydeligvis uenig! Jeg ønsker ligeledes ikke, at kristne skal være fjendtlig over for mig, bare fordi jeg er muslim.. Derfor synes jeg, at det er noget vrøvl at sige, at vi skal være fjendtlig over for dem, der ikke bryder sig om den lovgivning. Folk har forskellige meninger, og sådan skal det være.. Og jeg så gerne, at du skrev, at nogle muslimer er, eftersom det ikke er alle muslimer, der er fjendtlig over for dem, der ikke bryder sig om Sharia-lovgivningen.
de to partiers synspunkter hvad Islam(inkl. dens politiske dimension) ligger jo århundreder fra hinanden.
SF elsker jo ligefrem sharia - til en grad at de nok vil indføre den? Vendekåbe Villy er åbenbart muslimernes ven, og elsker deres synspunkter omkring flerkoneri, burka, halalmad, straffelove, kønsadskillelse og seksuel samværd.
Tak fordi du oplyste os så uoplyste muslimer.
Både dem af os som ikke vil stemme af ideologiske årsager, og dem af os som er imod demokratiet, men vil udnytte demokratiet for at opnå et højere mål af (formodede) ideologiske årsager. Den kategori af muslimer som elsker demokratiet i sig selv, er jeg ikke stødt på endnu i dette fora, men her kan du eventuelt også oplyse mig.
Julia skrev:Der er jo intet der forhindrer jer i at samle underskrifter ind og forsøge at stille op som et islamisk parti med flerkoneri, islamisk strafferet og indgreb på det seksuelle område som du fremhæver som det der adskiller (?) jer så fundamentalt fra f.eks. SF.
Hvorfor gør I ikke bare det ?
| Debatten, kl. 20.00 Dr2 Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 9 |
Debatten: Muhammedkrise II Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 2 |
Tørklæde debatten skygger at, asylansøger sendes i fængsel Forum: Politik og samfund Forfatter: IslamicMinded Svar: 0 |
Indvandrerkvinder holdes i isolation- Debatten DR2 Forum: Politik og samfund Forfatter: testff Svar: 4 |
"Irak-projekt"- Debatten kl. 20:00 Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 3 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst