Det er vist ingen hemmelighed at de to brødre har en straffeattest for alt fra vold til hashhandel, at så resten af familien vil hævne at deres kriminelle søn blev dræbt siger en del om sammensætningen.
jeg ved nu ikke om forældrene vil hævne sig, har du hørt noget? men stadigvæk gør det dem ikke til kriminelle, du har lige dømt forældrene til den afdøde til at være kriminelle, en alvorlig anklage der er uden grund.
Nu har vi vist allesammen set overvågningsvideoen og det kan godt være der skete noget før, men faktum er at de stormer ind i en baggård med køller og det er ikke fastelavn...
og dørmanden fandt tilfældigvis en pistol lægende. jegb benægter ikke at gruppen havde angrebet med køller men jeg benægter heller ikke dørmanden havde bevæbnet sig med en pistol og selv opsøgt gruppen.
Dit argument er helt forkert, slægtningene til den ultra kriminelle har taget loven i egen hånd fremfor at lade retstaten dømme dørmanden
ja og de er forkert, det samme gjort dørmanden, han tog pistolen for at straffe dem på baggrund af tidligere hændelser mellem gruppen og dørmænd på Rust. husk nu jeg forsvar hverken familien eller dørmanden, jeg anklager systemet for at fejle, hvilket de gjort big time. manden har det elendigt nu hvor han ikke føler sig trygge, bor ikke i danmark, og der vil gå laaaang tid før han vil turde besøg sin familie i libanon.
Hvad du reelt siger er at fordi den kriminelles familie har meget magt, så burde dørmanden betale erstatning, det har intet med retfærdighed at gøre, det er den stærkestes ret
nej det jeg siger er, at fordi den "kriminelle" familie har så meget magt at vores retssystem ikke kunne løse det , så er ideen bag erstatning en glimrende ide for at bevar fred. men nogen går så meget op i principper at det er ligeglad hvem det gå ud over. for dig vil du ikke acceptere manden betaler erstatning selvom det kan betyde at det redder hans liv, og selvfølgelig er du ligeglad med hans liv, det vil jo have været noget andet hvis det var dig.
At dørmanden står i den ulykkelige situation er vores retssystem der er for blødt overfor kriminelle og trusler,manden er frikendt og burde kunne leve hvor det passer ham
måske hvis man havde straffet manden for dræb, eller bare uagtsom manddrab så vil sagen se anderleds ud også vil måske abu laban ikke have været ude og prøvet at mægler mellem parterne.
at du så mener at systemet er for blode kan jeg ikke helt få til at passe sammen, flere af brødrene til den skudt var ikke med til overfaldet på dørmanden, derfor kan retssystemet ikke have anklaget dem for noget der ikke er der.
Abu Laban burde slet ikke have blandet sig i dette, da det drejede sig om to kriminelle der var uenige, han burde have holdt sig langt væk
abu laban blandet sig for at undgår hævn, dvs de var uskyldige på det tidspunkt hvad angår hævn, abu laban lod
skyderiet og hash problemerne til politiet som fejlet i at gør deres arbejd.
men det er imponerende at du mener at retssystemet er for blødt og at du ikke er tilfreds med politiarbejd og alligevel vil du udelukke alle muligheder der kan skabe fred og lade politiet gør deres arbejd som iøvrigt ikke er godkendt fra din side. så det er en no-win situation. ikke mærkeligt at du er så sur på abu laban.