Redaktør: Fri Debat Mods
Abu Saif skrev:hvis jeg skal mindes alle de tragiske hændelser (hvilket nogen mener man SKAL)
Abu Saif skrev:så vil der ikke gå en dag uden at minde et eller andet. jeg synes man har bruge for psykiater hvis man mindes nogle af tragedierne fremfor andre. kom vider og lad være med at leve i fortiden. det var tragiske det der sket, men det var ikke første gang og heller ikke sidste gang.
problemet med os, er at vores psykologiske tilstand tillader at rumme tragiske hændelse som vi havde forventede, såsom massakrene i 3. verdens lande. men når det kommer til en terrorhandling på størrelse med angrebet på WTC så får man den samme fornemmelse som man få når man hopper i en iskold pool. og uha det er det værste af det værste og sådan kan man blive ved. Ruwanda var værre end WTC og tsunamien tilsammen. hvor var ti års minde henne i 2006 snakkede man stadigvæk om wtc selvom over en halv million blev bogstavlig talt slagtede i ruwanda ti år tidligere.
Abu Saif skrev:min kritik går først og fremmest til medierne, også er der den undskyldning med at det er hos den yngre publikum at denne hændelse står stærkest fordi de ikke har været igennem andre hædelse af samme karaktier, lidt ligegyldig når det er medierne vi taler om medmindre vi snakker om 16 årige journalister.
og præcis dit indlæg Dr. Who har jeg ikke læst, selvom jeg tror at du har ret i dit sidste indlæg, medierne har gjort at vi ikke glemmer det, og jeg snakker om nutid´for vi har ikke glemt det. hvis det har været op til den enkelte om det vil mindes eller ej så vil historien være den samme som Ruwanda. alene igår på danske TV3 har der været tre film der handlede om WTC okay 2 af dem om flyvet united 93. jeg kan selvfølgelig bare sluk for mit tv hvis jeg ikke vil se det samme i 8 timer men betaler jeg virkelig for noget jeg har set flere gang og prøver at glemme?? det er det samme for mig da jeg var til fredags bøn og hvor en imam kom og opfordret til at stemme, jeg kom for at hører om min tro men istedet for kommer der en salgsmand for demokrati. jeg kan blive hurtig irriteret men hold op med at sælge mig alt mulige holdninger jeg har en og den vil jeg ikke afvige fra medmindre jeg finder den gale. jeg troede jeg var træt af valgkampen indtil igår hvor jeg fandt ud af at jeg var træt af medierne der overdriver i at mindes WTC. kom vider 11. september 2011 var ikke dommedag
Abu Saif skrev: det er det samme for mig da jeg var til fredags bøn og hvor en imam kom og opfordret til at stemme, jeg kom for at hører om min tro men istedet for kommer der en salgsmand for demokrati.

Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst