Israel-Palæstina-konflikt er med i valgkampen. Rød regering vil anerkende Palæstina.
http://politiken.dk/politik/ECE1376536/ ... ed-israel/
Redaktør: Fri Debat Mods
Mai skrev:Det er enhver dansk muslims pligt at stemme.
Mai skrev:Det er enhver dansk muslims pligt at stemme.
At times, voting becomes necessary. Sayyiduna Abu Bakr (Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) said:
“If people see an oppressor and don’t prevent him, then it is very likely that Allah will include all of them in the punishment.” (Sunan Tirmidhi & Sunan Abu Dawud)
Kilde: http://www.daruliftaa.com/question?txt_ ... q-17034644
Jeg anser muslimsk politisk deltagelse, især i et ikke-muslimsk land, som en form for jihad. Det er vores land og det ville være uklogt ikke at deltage i de politiske processer, som i sidste ende former vores og Islam’s fremtid. Jeg støtter op om at marchere i gaderne for at skabe opmærksomhed om visse sager. Men hvis vi virkelig ønsker at ændre status-quo er vi nødsaget til at påvirke dem, der går i magtens korridorer. Muslimer er ikke kun nødsaget til at stemme, men også til at opstille muslimske kandidater i alle etablerede og seriøse uafhængige parter. Vi må være repræsenteret eller tilstede ved de borde, hvor politikker bliver diskuteret, lavet og vedtaget.
Sayyidina Yusuf (as) opstillede selv i Egyptens politiske proces (Koranen 12:55) – og resten er historie! Han reddede utallige liv, forenede folk med Gud og viste hvordan ledere burde lede. Siger muslimerne i vores land, at de ikke ønsker at forene folk med Gud og rede dem fra den evige undergang? Ønsker vi at forblive ”slaver” under andres herredømme uden nogen form for magt? Eller ønsker vi at blive herrer; retfærdige, omsorgsfulde og tilgivende? Retten til at stemme er en af Allah’s velsignelser til os, som vi kan bruge til at forbedre samfundet. Der er mange i verden som ikke har denne gave. Allah siger i Koranen: “Allah sets forth the Parable (of two men: one) a slave under the dominion of another; He has no power of any sort; and (the other) a man on whom We have bestowed goodly favours from Ourselves, and he spends thereof (freely), privately and publicly: are the two equal? (By no means;) praise be to Allah. But most of them understand not” (Koranen 16:75).
Så rejs jer og gør brug af den velsignelse!
Kilde: http://islam.dk/content.asp?art_id=335

Dr. Who skrev:Mai skrev:Det er enhver dansk muslims pligt at stemme.
Fordi danske muslimer i højere grad stemmer på partier, der peger på en rød regering? Eller er det mere en idealistisk opfordring, der ikke har noget at gøre med Israel-Palæstina?
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der ligger bag den opfordring - jeg spørger af ren nysgerrighed.
Bilingual skrev:Troende muslimers holdninger og værdier ligger ud fra en religiøs vinkel langt tættere på neo-konservatisme end nogen røde partier.
Der har altid været et asymmetrisk forhold mellem venstreorienterede og muslimer, det sås tydeligt da Khomeni "takkede" sine venstreorienterede støtter i Tudeh partiet for at hjælpe med at vælte Shahen, ved at massakre dem.
Jeg kan sagtens forstå at muslimer vil bruge venstrefløjen til at opnå de ting der passer ind i deres værdiramme, - hvad jeg ikke forstår er hvorfor venstrefløjen lader sig bruge til dette, når deres kerneholdninger ikke er kompatible med de fleste muslimers værdiramme.
Abu Saif skrev:Bilingual skrev:Troende muslimers holdninger og værdier ligger ud fra en religiøs vinkel langt tættere på neo-konservatisme end nogen røde partier.
Der har altid været et asymmetrisk forhold mellem venstreorienterede og muslimer, det sås tydeligt da Khomeni "takkede" sine venstreorienterede støtter i Tudeh partiet for at hjælpe med at vælte Shahen, ved at massakre dem.
Jeg kan sagtens forstå at muslimer vil bruge venstrefløjen til at opnå de ting der passer ind i deres værdiramme, - hvad jeg ikke forstår er hvorfor venstrefløjen lader sig bruge til dette, når deres kerneholdninger ikke er kompatible med de fleste muslimers værdiramme.
okay men vi har lyst til at stemme på rød partier denne gang, må vi det?
På et tidspunkt havde de en debat om man skulle demonstrere mod en besøgende homosexuel hadende imam eller om man så gik DFs ærinde, det er skræmmende at man ikke tør stå fast på sine egne værdier alene af frygten for at dele meninger med DF...

Cabra skrev:Kan man evt. få et link til den debat? Eller snarere bare noget dokumentation på at der var kræfter som ikke turde at demonstrere fordi det ville styrke DF? Det er ret alvorligt, hvis det har forholdt sig sådan. Går ud fra at du hentyder til Bilal Philips og mig bekendt var der en demonstration hvor SFer deltog, hvis jeg ikke tager fejl. Gik lige forbi den demonstration på vejen ind til at høre ham tale.
| Endnu en konflikt er opstået - tag afstand fra den Forum: Fri Debat Forfatter: IslamicMinded Svar: 0 |
Clement Direkte, i aften kl. 21.50 på DR2 Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
DR tøver med at vise Israel-kritisk film Forum: Fri Debat Forfatter: Wahas Svar: 20 |
Video: Israel og Koranen Forum: Fri Debat Forfatter: IslamInBosnia Svar: 4 |
Israel har lukket for journalister til Gaza Forum: Politik og samfund Forfatter: Zara Svar: 4 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster