Kamal Qureshi overfaldet under ramadan-fest

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Kamal Qureshi overfaldet under ramadan-fest

Indlægby AbU » tirs aug 30, 2011 14:10

Kamal Qureshi blev overfaldet, da han her til formiddag delte valgmateriale ud i Valby Hallen.
http://politiken.dk/politik/ECE1376193/ ... B.facebook
-----------------------

Den gruppe unge er en skændsel for muslimer. Ligeså vel den pakistaner der i dag skød en 21-årig pakistaner foran moskéen på Vesterbro.
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Re: Kamal Qureshi overfaldet under ramadan-fest

Indlægby Bilingual » tirs aug 30, 2011 15:25

AbU skrev:Kamal Qureshi blev overfaldet, da han her til formiddag delte valgmateriale ud i Valby Hallen.
http://politiken.dk/politik/ECE1376193/ ... B.facebook
-----------------------

Den gruppe unge er en skændsel for muslimer. Ligeså vel den pakistaner der i dag skød en 21-årig pakistaner foran moskéen på Vesterbro.

Fuldstændigt enig, disse jakkesæt klædte fascister har indtil nu holdt sig til retoriske udfald, men måske er en "ny strategi" på vej, set i øjnene af at folk i tiltagende grad har ignoreret dem?
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Cabra » tirs aug 30, 2011 16:25

Har også lavet en tråd omhandlede det overfald. Som jeg skriver i den tråd, så synes jeg det er tankevækkende, hvor lidt modstand en yderligegående gruppe som HBT møder fra muslimsk side i Danmark. Jeg ser i hvert fald ikke modstanden, selvom det er rigeligt at tage fat i. Ikke at jeg kræver den.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby AbU » tirs aug 30, 2011 17:50

#Cabra

Der er noget rent kulturelt omkring det at "gøre modstand". I muslimske kredse fraråder man hinanden at lytte til dem, og man tager afstand inden for de muslimske kredse. Der er ikke tradition for at ringe på naboens dør for at fortælle at man ikke bryder sig om Hizb Ut Tahrir.

Alene projekter som IslamAkademiet, Haya.dk og andre undervisningsprojekter er også en måde at kæmpe for den opfattelse og overbevisning af Islam man tror, og dermed inddirekte give modstand til afvigende holdninger og fortolkninger af islam.

Man skal huske at det, "at gøre modstand" , ikke altid betyder at man via en mail tigger en journalist om at give en spalteplads til at sige at HT er noget møg.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby Cabra » ons aug 31, 2011 15:57

@AbU

Jeg forestiler mig heller ikke at man skal ringe på døre eller tigge mails.

Man kunne bare godt savne, at når HBT er i medierne pga. en stor begivenhed, at der så træder nogle fornuftige og indflydelsesrige muslimer - der er nok af dem - og så tager afstand til den hadske tilgang HBT har til det danske samfund. Jeg tror det ville have en effekt - foruden det at man fraråder at lytte til dem i lukket kredse.

Hvis der er nogen som har taget kraftig afstand til dem i medierne - sådan direkte, så vil jeg gerne se det. Hvis det findes, så beklager jeg, for kan ikke se det.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Zahra R » lør sep 03, 2011 17:27

Cabra skrev:@AbU

Jeg forestiler mig heller ikke at man skal ringe på døre eller tigge mails.

Man kunne bare godt savne, at når HBT er i medierne pga. en stor begivenhed, at der så træder nogle fornuftige og indflydelsesrige muslimer - der er nok af dem  - og så tager afstand til den hadske tilgang HBT har til det danske samfund. Jeg tror det ville have en effekt - foruden det at man fraråder at lytte til dem i lukket kredse.

Hvis der er nogen som har taget kraftig afstand til dem i medierne - sådan direkte, så vil jeg gerne se det. Hvis det findes, så beklager jeg, for kan ikke se det.

Din efterspørgsel forekommer mig lidt mystisk!
Når man befinder sig i et samfund, hvor man ikke finder et nuanceret billede af islam, så er det nok ikke en god ide at tage direkte afstand fra en forening som HT i og med at kære Cabra, vi befinder os stadig i en Danmark hvor man stadig ikke kan se forskel mellem en HT version af islam eller et moderat billede af islam. Kritiserer man HT-version af islam, så anses det for værende et angrib mod islam. Den bliver udnyttet af islam-hadere og det er netop her, hvor forhåbentlig mange muslimer bør stå af.
Snakker man om HT (eksempelvis), havner man i nogle grupper som denne, med en latterlig kommunist som Jaleh Tavakoli:
http://www.youtube.com/watch?v=s2A_VU2a ... re=related

Mother Theresa sagde engang noget klogt: "jeg vil aldrig gå i en demonstration imod (...), men jeg deltager gerne i en demonstration for".

Så det at fortælle om de modsatte værdier som HT går ind for, er som at tage afstand fra dem.  
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
Fået : 11 perler

Indlægby Cabra » lør sep 03, 2011 18:02

@Zahra
Når man befinder sig i et samfund, hvor man ikke finder et nuanceret billede af islam, så er det nok ikke en god ide at tage direkte afstand fra en forening som HT

Det er blandt andet netop overstående som gør at jeg ytrer et stilfærdigt ønske om at det sker.

Jeg tror det ville være en god ide, at vise at rigtig mange muslimer tænker deres liv som muslim ind i en moderne kontekst og ikke går rundt og fantaserer om et fascistisk samfund. På den måde kommer der et billede som der er behov for - nemlig at Islam ikke bare er Islam, men at den kommer lige forskelligt til udtryk som så meget andet og at man selvfølgelig sagtens kan være muslim og samtidig acceptere og give plads til forskellighed og som faktisk oprigtigt ønsker at være en del af samfundet - modsat HT.

Ønsket skal ses i lyset af, at jeg ved at det er ganske få som støtter HT blandt danske muslimer, men at jeg tror det ville rykke, hvis man offentligt - direkte tog afstand til disse mørke kræfter. Ikke at jeg kræver det.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Dr. Who » lør sep 03, 2011 19:15

Som jeg skrev i det andet indlæg, så holder jeg stadig på, at det ikke er nødvendigt, tilmed måske endnu mere skadeligt, at muslimer skal tage afstand til ekstreme synspunkter i tide og utide. Hvis man ønsker at muslimer skal tage afstand til den slags, synes jeg, man indirekte også tillægger muslimer en fordom om grundlæggende ekstreme synspunkter. Ved at bede muslimer om at tage afstand fra de negative ting, der ofte tillægges muslimer, er man jo også med til at fastholde det stereotype billede af muslimer.
Hvis det var mig, der var muslim (ikke-dansk), ville jeg gerne selv ønske, at en dansker møde mig som en god person uden fordomme om mig.
Det kan godt være, jeg er naiv, men jeg tror altid på det gode i mennesker, jeg ved første kontakt møder på gaden.

Noget andet er, om det overhovedet ville gøre en forskel. Jeg tror altså ikke, at befolkningen i Danmark enten er bundracistiske islamhadere eller det modsatte - jeg er sikker på, at en stor del kan se forskel på skidt og kanel og er i stand til at se muslimer som ganske normale medborgere uden at en stor gruppe muslimer tager afstand til HuT. Og den gruppe, der bare er fanatiske antimuslimer vil alligevel råbe taqiyya, når en demokratisk gruppe muslimer står frem og det er bare spild af tid så.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"

Brugere synes godt om dette indlæg : Abu Saif
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Zahra R » lør sep 03, 2011 23:34

Cabra
Hvorfor skal muslimerne blive ved med det ene og det andet for at bevise deres normalitet?
Det jeg synes derimod der skal ske er at danskerne (her mener jeg ikke muslimske danskere med dansk blod) skal lægge deres primitive og formørkede briller til side og opfører sig i takt med verdens udvikling og indse at idag nationalitet og religion snak er en omgang vrøvl!
Vi befinder os i en globaliserede verden med ingen grænser og ingen sprog og tro-forhindringer.
Man skulle tro at HT eller en anden muslimsk gruppe står virkelig og truer Christiansborgs succesrigt arbejde.

Som om jeg gider at blive ved med at tage afstand fra det ene og bevise det andet..

Kan du se hvor belastende dette må være?
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Zahra R » søn sep 04, 2011 01:51

Dr. Who
Tak for dit indlæg. Og flot display billede du har ;-)
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Dr. Who » søn sep 04, 2011 08:20

Tak. Jeg vil gætte på, at du ved, hvad det forestiller. :)
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Cabra » søn sep 04, 2011 09:45

Det handler ikke om muslimer skal det ene eller det andet. Det må man selv bestemme. Det handler om at jeg tror det kunne gøre en forskel. Og lig endelig mærke til proportionerne - jeg siger ikke i tide og utide. Jeg efterlyser at det bare er lidt direkte modstand. Noget jeg har til gode at se. Der er ellers et ret stort råderum, når man tænker på deres hadske retorik og deres opfordring til at være passiv i samfundet.

Jeg kan sagtens se fornuften i Dr. Whos indlæg - men føler også jeg bliver lagt proportioner i munden som jeg endnu har til gode at udvise. Jeg snakker heller ikke om den almene muslim, jeg snakker om organisationer som helt bevidst har stillet sig op som en del af mediebilledet som værende en muslimsk forening.

og indse at idag nationalitet og religion snak er en omgang vrøvl!

Siger du virkelig at religion-snak er vrøvl? Det må du genre uddybe.
Og ja, vi lever i en global verden, hvor man mange steder har brede rammer for, hvordan man kan leve sit liv og heldigvis for det. Men der er mennesker - som bekender sig til Islam, som gerne ser et decideret fascistisk samfund - fx HT. Man skal forebygge og ikke vente til at disse folk måske en dag står i en situation, hvor de kan skabe en dagsorden som gør en forskel på et større plan end det er tilfældet i dag.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Zahra R » søn sep 04, 2011 10:55

Dr. Who
Selvfølgelig ved jeg hvad billedet går ud på eftersom jeg er iraner ;-)

Cabra
Og det er netop det vi gør, at forebygge. Jeg har mange frivillige jobs bl.a. talskvinde og presserådgiver for moskeen på Vibevej. Jdg har skrevet mange artikler om vigtigheden i at deltage i samfundets politiske spil. Om at omgås med andre der deler forskellige tro. I belive jeg har lagt nogle af mine artikler her på forummet.
Mange muslimske foreninger aktivt arbejder for at etablere en moderat tilstedværelse for herboende muslimer. Drt er jo istrid med HT og andre radikale foreninger uden at behøve at røre dem direkte af ovennævte årsager. Det kan man gør i England og USA hvor nye englændere og nye amerikanere findes ikke i ordbogen længere. I Danmark er jeg stadig nødt til at tage afstand fra 4-5 områder før enhver tale, før jeg kan blive hørt som en ung muslimsk dansk kvinde selvom emnet er den lokale Brugsens tomater!
Jeg gār aldrig imod en muslimsk radikale forening for at tilfredsstile nogle gamle danskere på Bornholm og et par tåber på Christiansborg.
De der ønsker at se et nuanceret billede af Islam end HTs Islam, kan sagtens se det. Det kræver blot at deres samvittighed og hjerneceller på de rigtige plads i kroppen.

Mht religion snak er noget vrøvl
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Zahra R » søn sep 04, 2011 11:09

Ja, det jeg egentlig mente var at hvad man tror på og hvor man kommer fra er ikke længere aktuelt. Idag handler det om cost og benefit, om hvordan man kan give hinanden nytte og sætte præg i verdens udvikling hvad end det er økonomi, teknologi, politik m.m
Det er hvad globalisering går ud på. En grænseløs verden.
Med andre ord, så skal Danmark komme videre i livet og lægge låg på den volapyk debat om muslimerne. Har man brug for at ansætte en fra HT med den baggrundviden vedkommende har, sā gør man det! Slut basta. Lad os ikke overdrive tingene.
Brugeravatar
Zahra R

Lignende emner

Ramadan digt
Forum: Digte
Forfatter: Anonymous
Svar: 1
Forbered jer selv til ramadân