Danmarks første stormoské

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Danmarks første stormoské

Indlægby Zahra R » ons aug 24, 2011 10:29

Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 11 perler

Re: Danmarks første stormoské

Indlægby Levvame » ons aug 24, 2011 13:10

Gode nyheder :)

Hmm det er godt at iran giver en hjælpende hånd :P :teeth:
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 5 perler
FÃ¥et : 8 perler

Indlægby Zahra R » ons aug 24, 2011 13:32

Hehe,
Moskeen har afvist påstanden om den iranske regerings økonomiske eller theologiske støtte 1.000.000 gange og bedt om beviser som kan underbygge denne påstand. De har stadig ikke modtaget noget..

Det er kun rygter, walahi kun rygter :)
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Dr. Who » ons aug 24, 2011 16:38

Hmm, jeg er ikke fan af Irans styre, men faktisk ville jeg sige, at hvis de beviser, der er blevet fremlagt i medierne, og på diverse hjemmesider, er de eneste, er det en dårlig sag. Og hvad er problemet? Vi har diplomatiske forbindelser til Iran, vi anderkender regeringen, vi eksporterer og importerer. Vi har danske virskomheder i iran. Hvis Iran virkelig ville spionere i Danmark, hvorfor så bygge en shiittisk moske, der virkelig tiltrækker opmærksomhed. Det er ikke ligefrem det, en spionvirksomhed har behov for.

Jeg håber, at de, der er så store modstandere, undersøger de økonomiske forhold og ejerskab af kinesiske restaurenter næste gang, de bestiller en omgang nudler og forårsruller, for det kunne jo være at omsætningen gik til diktaturet i Kina...
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 6 perler
FÃ¥et : 30 perler

Indlægby Musliman » ons aug 24, 2011 18:49

Dr. Who skrev:Hmm, jeg er ikke fan af Irans styre, men faktisk ville jeg sige, at hvis de beviser, der er blevet fremlagt i medierne, og på diverse hjemmesider, er de eneste, er det en dårlig sag. Og hvad er problemet? Vi har diplomatiske forbindelser til Iran, vi anderkender regeringen, vi eksporterer og importerer. Vi har danske virskomheder i iran. Hvis Iran virkelig ville spionere i Danmark, hvorfor så bygge en shiittisk moske, der virkelig tiltrækker opmærksomhed. Det er ikke ligefrem det, en spionvirksomhed har behov for.

Jeg håber, at de, der er så store modstandere, undersøger de økonomiske forhold og ejerskab af kinesiske restaurenter næste gang, de bestiller en omgang nudler og forårsruller, for det kunne jo være at omsætningen gik til diktaturet i Kina...

Jeg tror ikke modstanderne af moskéen har et problem med at den støttes økonomisk af Iran, som sådan. Frygten opstår, når man ikke kan garantere, at moskéen ikke også støttes af Iran for at have samme ideologi, så moskeen dermed bliver et samlingssted for muslimer der støtter det iranske styre.

Jeg slår fast for en sikkerhedsskyld: Det overstående er ikke min egen holdning.
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Indlægby Zahra R » ons aug 24, 2011 23:37

Jeg tror ikke modstanderne af moskéen har et problem med at den støttes økonomisk af Iran, som sådan. Frygten opstår, når man ikke kan garantere, at moskéen ikke også støttes af Iran for at have samme ideologi, så moskeen dermed bliver et samlingssted for muslimer der støtter det iranske styre.

Jeg tror også det var det Dr. Who mente da han sagde at hvis man spiser i kinesisk restaurant så har man støttet Kina. (Kina=kommunisme=ideologi)

Størstedelen af moskeens modstandere er nogle individer der ikke kan sove om natten hvis muslimer har en moske. Så er det bare lige meget hvilke undskyldninger man kommer med- sålænge de forhindrer moskeen.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Levvame » tors aug 25, 2011 00:33

Nu bor jeg selv i Århus, og den Tyrkiske Diyanet har i tankerne om at bygge en Stormoske her. Det jeg kan sige med det samme er at det er sindssyg dyrt og så kommer moskeen til at ligge langt udenfor Århus.

mht. finansieringen http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php ... ggeri.html

Brugere synes godt om dette indlæg : Musliman
Brugeravatar
Levvame

Givet : 5 perler
FÃ¥et : 8 perler

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund