Gaddafi er blevet anholdt

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Gaddafi er blevet anholdt

Indlægby Muhamedpehadzic » man aug 22, 2011 14:07

Muhamedpehadzic

Givet : 0 perle
Fået : 6 perler

Re: Gaddafi er blevet anholdt

Indlægby Mai » man aug 22, 2011 15:22

De vestlige lande skal ud af Libyen så hurtigt som muligt. De skal ikke til at splitte landet ad og ødelægge det for Libyens folk, pga. egne, syge interesser. Lav dua for, at Libyens befolkning får sand frihed - uden Gadaffi, men sandelig også uden vestens indblanding.
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Janan » man aug 22, 2011 18:34

Er Muammar Gaddafi blevet anholdt? :hmmm:

Ifølge andre sider er det kun nogle af hans sønner som er blevet fanget (hvor én af dem er flygtet igen). Eller er jeg helt gal på den?
Brugeravatar
Janan
Aktiv Bruger

Køn: Hunkøn

Givet : 45 perler
Fået : 29 perler

Indlægby Muslimaa » man aug 22, 2011 19:31

Janan: Nej du er ikke galt på den...

Jeg tror seriøst ikke manden gider gå af magten. Og det er nok fordi vesten blander sig så meget...
Synes slet ikke vesten skal blande sig. Lad dem klare deres sager.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Muhamedpehadzic » man aug 22, 2011 20:15

For sent. Interesser har magt, intet land blander sig for deres blå øjnes skyld.
Muhamedpehadzic

Givet : 0 perle
Fået : 6 perler

Indlægby Musliman » man aug 22, 2011 20:58

En interessant pointe al-Jazeera kommer med:
http://aljazeera.com/programmes/insides ... 69833.html
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby leksikon » tirs aug 23, 2011 22:44

Hvis ikke vesten havde blandet sig, på opfordring fra FN, ville oprørsgrupperne være ikke-eksisterende på nuværende tidspunkt.
leksikon

Givet : 4 perler
Fået : 1 perle

Indlægby Abu Saif » tirs aug 23, 2011 23:40

leksikon skrev:Hvis ikke vesten havde blandet sig, på opfordring fra FN, ville oprørsgrupperne være ikke-eksisterende på nuværende tidspunkt.

det er rigtigt nok, nu håber jeg at NATO ikke blander sig yderliger når gaddafi er væk. for jeg kan alerede læse forskellige steder at der er behov for "fredsbevarende styrker" i landet, selvom man intet aner om situation efter Gaddafi fald.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby leksikon » ons aug 24, 2011 09:11

Jeg tror ikke at noget vestligt land har lyst eller overskud til at bidrage med fredsskabende/bevarende landtropper i Libyen. Hvis situationen ender i noget der ligner længerevarede borgerkrig, så er jeg bange for at de får lov til at klare sig selv, med mindre at ikke-vestlige lande kunne tænke sig at byde ind hvis Libyen beder om hjælp.
leksikon

Indlægby Abu Saif » ons aug 24, 2011 12:14

leksikon skrev:Jeg tror ikke at noget vestligt land har lyst eller overskud til at bidrage med fredsskabende/bevarende landtropper i Libyen. Hvis situationen ender i noget der ligner længerevarede borgerkrig, så er jeg bange for at de får lov til at klare sig selv, med mindre at ikke-vestlige lande kunne tænke sig at byde ind hvis Libyen beder om hjælp.

hold fast i det, jeg er sikker på den mening bliver ændret hen ad vejen.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby leksikon » ons aug 24, 2011 13:19

Jeg har godt set enkelte danske venstrefløjs politikere udtale sig om fredsbevarende styrker, men sådanne udmeldinger er det rene luft. Danmark har f.eks slet ikke mulighed for at deltage med styrker på jorden, for forsvarets kapacitet er slet ikke til det på nuværende tidspunkt, og det bliver kun værre i fremtiden når de kommende besparelser skal implementeres. Damarks ønske om at føre en aktivistisk udenrigspolitik, og dermed omstilling af det danske forsvar, bliver totalt undermineret af besparelser på stort set alle områder i de forskellige værn.

De seneste udmeldinger om at de nye danske fregatter skal sejle uden langtrækkende luftværnsmissiler, illustrerer det danske forsvars formåen og hvad besparelserne fører til. Fregatterne blev bl.a. til på baggrund af nedlæggelse af de korte og langtrækkende landbaserede luftværns missiler, fordi "fregatterne kunne dække hele Danmark".. Og så taler man om at spare de langtrækkende missiler til fregatterne væk i næste nedskæringsrunde, samtidigt med at man udsætter beslutningerne om indkøb af ny kampfly!.. Det er dælme logik for burhøns. Det næste bliver vel at de udstationerede soldater skal sige "bang" i stedet for at få udleveret ammunition.

Og det er ikke kun Danmark der står over for disse problemer. De fleste vestlige lande vil i fremtiden have reduceret deres militære "projection power" kapacitet. Fremtidens konflikter bliver forsøgt løst af fly og mindre special enheder der kravler rundt og udpeger mål med laser. Og hvis det ikke er nok, så er det bare ærgeligt.
Senest rettet af leksikon tors aug 25, 2011 08:06, rettet i alt 1 gang.
leksikon

Indlægby Bilingual » ons aug 24, 2011 14:17

Mai skrev:De vestlige lande skal ud af Libyen så hurtigt som muligt. De skal ikke til at splitte landet ad og ødelægge det for Libyens folk, pga. egne, syge interesser. Lav dua for, at Libyens befolkning får sand frihed - uden Gadaffi, men sandelig også uden vestens indblanding.

Enig, jeg tror de fleste vestlige lande har indset at taknemligheden blandt muslimer for fjernelse af diktatorer er temmelig kortvarig, før de begynder at bruge disse som undskyldning for egne utilstrækkeligheder.
Lad den Arabiske Liga for engang skyld foretage sig noget.
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund