leksikon skrev:Jeg tror at befolkningen generelt er af den opfattelse at de borgerlige fører den økonomisk mest fordelagtige politik, og derfor generelt ville være bedst til at styre Danmark igennem en eventuel økonomisk krise. Dermed vil en økonomisk krise være fordelagtig for V og K i en valgkamp. Jeg synes faktisk at Lars Løkke har gjort det udemærket i de debatter der har været, selv om han permanent er i defensiven. Helle Thorning har ikke rigtigt skulle præstere andet end at skyde efter regeringen - hun fremstår mest som en kransekagefigur for S.
I øjeblikket ligner R, og formentlig Ø (suk), de store vindere og Søvndal ligner mere og mere en der er gået forkert.
Jeg deler nok også opfattelsen af, at befolkningen også har mere tiltro til en borgerlig regering, hvis man udelukkende ser på det økonomiske. Eller i hvert fald, at der er størst samlig omkring midten. Men de borgerlige partier har jo også i en årrække bevæget sig længere til venstre på den økonomiske skala - nok mest V. På samme måde er S også blevet mere elastisk. Det gør naturligvis, at V kan få flere vælgere, men omvendt kan de også hurtig forsvinde. Det samme med S. Så jeg tror, der skal mere til end folks forhåbninger til V og K. Folk er nok heller ikke så naive, at de tror, at bare fordi der kommer en ny regering, at alle problemer forsvinder - eller at de kan klare det langt, langt bedre end den nuværende regering.
Så selv om du skulle have ret i, at de kan vinde på det, så er det jo tydeligt, føler jeg, at regeringen har haft problemer og at der er kaos blandt VKO, og det tror jeg, at S vinder på.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"