Dansk Folkeparti har valgt krigsstien

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Dansk Folkeparti har valgt krigsstien

Indlægby Muhamedpehadzic » fre aug 19, 2011 23:33

http://politiken.dk/debat/ECE1365297/da ... rigsstien/

Pia K har på News sammenlignet de 5 unge brandstifter med relasioner til ungdomshusmiliøet som pressen har døbt venstreorientered med massemorderen Bretvigh, og kræver at enhedslisten tager afstand til venstreekstremismen, det med en grov tone fyldt af beskyldninger mod en antropolog der i flere år har fulgt miliøet, hun blev gjort til aktiv deltager. Pia K opfattelse af politisk debat er et skænderi, om eksperter.
Muhamedpehadzic

Givet : 0 perle
Fået : 6 perler

Re: Dansk Folkeparti har valgt krigsstien

Indlægby Abu Saif » lør aug 20, 2011 02:22

Pia K. er gammel.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة

Brugere synes godt om dette indlæg : Mai
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Dr. Who » lør aug 20, 2011 10:24

Muhamedpehadzic skrev:http://politiken.dk/debat/ECE1365297/dansk-folkeparti-har-valgt-krigsstien/

Pia K har på News sammenlignet de 5 unge brandstifter med relasioner til ungdomshusmiliøet som pressen har døbt venstreorientered med massemorderen Bretvigh, og kræver at enhedslisten tager afstand til venstreekstremismen, det med en grov tone fyldt af beskyldninger mod en antropolog der i flere år har fulgt miliøet, hun blev gjort til aktiv deltager. Pia K opfattelse af politisk debat er et skænderi, om eksperter.

Det kan måske også hænge sammen med, at der er ved at være panik nu her i 11. time op til valget. DF lever af fremmedfrygten, og de har konstant brug for mere brændstof, men dels fokuseringen på højreekstreme ekstremister og så, at de ikke har haft nogle "sager" i lang tid gør det svært for dem.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby AbU » lør aug 20, 2011 11:38

Verdens ringeste forsøg på afledningsmanøvre fra den danske højrefløj.

Jeg er enig med Dr. Who om at det er tegn på panik. DF har kæmpemæssig vælgerflugt lige pt. De er helt nede på 10% i seneste meningsmåling - og med stor portion held kan de radikale løbe inden om :)

Derfor ser vi også DF droppe denne bombe, sammen med de nye udlændingestramninger som de barsler om :) Det går ud på at udlændinges adgang til uddannelse, medicin og pension begrænses :)
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby Mai » søn aug 21, 2011 00:30

Det er sørgeligt at se, hvor desperate DF og Pia K er. Forhåbentlig slipper vi snart for en regering der overhovedet giver DF noget at skulle have sagt.
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Dr. Who » søn aug 21, 2011 08:48

Og som man troede, det ikke kunne blive værre...

DF hiver forslag om burkaforbud frem igen
Burkaer skal forbydes i det danske samfund. Sådan er holdningen stadigvæk fra Dansk Folkeparti, der derfor vil genfremsætte sit forslag om burkaforbud efter valget.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/08/20/113826.htm
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Indlægby Julia » søn aug 21, 2011 10:11

Dr. Who skrev:Og som man troede, det ikke kunne blive værre...

DF hiver forslag om burkaforbud frem igen
Burkaer skal forbydes i det danske samfund. Sådan er holdningen stadigvæk fra Dansk Folkeparti, der derfor vil genfremsætte sit forslag om burkaforbud efter valget.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/08/20/113826.htm

Det er en fornærmelse mod enhver med en nogenlunde intakt fornuft og et afbalanceret menneskesyn at DF forsøger at koge suppe på intet mindre end et frølår. Hvor er det i grunden ynkeligt.
:roll:
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
Fået : 13 perler

Indlægby Muslimaa » søn aug 21, 2011 11:32

DF giver mig kvalme. Hvordan kan nogen fornuftige mennesker overhovedet stemme på dem?
FØJ for den lede. :buuuh:
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby leksikon » tirs aug 23, 2011 23:00

Bare for at gå imod strømmen, så tror jeg desværre i kommer til at affinde jer med at Dansk Folkeparti får indflydelse i fire år endnu. Jeg tror S-SF kommer til at stå tilbage med en lang næse efter valget, hvilket er ensbetydende med at Enhedslisten forbliver uden indflydelse .. :tomm:
leksikon

Givet : 4 perler
Fået : 1 perle

Indlægby Dr. Who » ons aug 24, 2011 17:30

leksikon skrev:Bare for at gå imod strømmen, så tror jeg desværre i kommer til at affinde jer med at Dansk Folkeparti får indflydelse i fire år endnu. Jeg tror S-SF kommer til at stå tilbage med en lang næse efter valget, hvilket er ensbetydende med at Enhedslisten forbliver uden indflydelse .. :tomm:

Det er muligt, at du har ret. Havde Venstre stadig haft Fogh, og hvis ikke der havde været så meget "metaltræthed" og kedelige begivenheder, så ville jeg også stadig tvivle. Men omvendt, så har alting også en ende, og det gælder den nuværende regering - også uanset, hvor svag oppositionen måtte være.

Det her kommende valg og optakt føleles lidt ligesom at se Formel 1, hvor en kører gennem træning, kvalifikation og løb ser ud til at være vinderen, men i sidste ende kan man kun være sikker på, hvem der er den rigtig vinder, når vedkommende kører over målstregen.
Brugeravatar
Dr. Who

Indlægby leksikon » tors aug 25, 2011 08:04

Personligt har jeg det også bedst med at de forskellige fløje skiftes til at sidde på magten med jævne mellemrum, for at skabe lidt balance. Men jeg kan bare ikke se Helle Thorning ende som statsminister på baggrund af stemmer fra den danske befolkning. Jeg tror den økonomiske krise ender med at give VK 4 år mere.
leksikon

Indlægby Dr. Who » man aug 29, 2011 08:51

Meget af det afhænger jo også af, hvordan en kommende regering ser ud og ikke kun hvem, der bliver statsminister. Jeg synes, der fokuseres alt for meget på, hvem der bliver den næste statsminister, og desuden har vælgerne jo slet ikke direkte indflydelse på det. Problemet opstod ret tydeligt da Lars overtog posten, hvor folk brokkede sig over, at han ikke var valgt af folket. Det er klart, at en eventuel dygtig og stærk regeringsleder er bedre til at lede en svag regering med upopulære ministre. Omvendt vil en mindre populær regeringsleder have bedre kår med populære og dygtige ministre.

Jeg kan ikke helt rigtig se, hvordan den økonomiske krise kan hjælpe VKO til 4 år mere (det kan også være, du har ændret mening siden du skrev det). VKO er klart dem, der har mest at tabe - også hvis de skulle gå hen og vinde marginalt. Den eneste måde de kan drage fordel af krisen, er ved folks usikkerhed om fremtiden (og med en ny regering).
Brugeravatar
Dr. Who

Indlægby leksikon » man aug 29, 2011 09:38

Jeg tror at befolkningen generelt er af den opfattelse at de borgerlige fører den økonomisk mest fordelagtige politik, og derfor generelt ville være bedst til at styre Danmark igennem en eventuel økonomisk krise. Dermed vil en økonomisk krise være fordelagtig for V og K i en valgkamp. Jeg synes faktisk at Lars Løkke har gjort det udemærket i de debatter der har været, selv om han permanent er i defensiven. Helle Thorning har ikke rigtigt skulle præstere andet end at skyde efter regeringen - hun fremstår mest som en kransekagefigur for S.

I øjeblikket ligner R, og formentlig Ø (suk), de store vindere og Søvndal ligner mere og mere en der er gået forkert.
leksikon

Indlægby Abu Saif » man aug 29, 2011 11:36

ikke for at være optimist, for sådan er jeg slet ikke, men jeg kan lugte panik i den blå block, Venstre er det eneste i den blå block der har bevaret roen, eller det virker sådan når de er så passiv. de to andre partier er gået i krig med hinanden. og den sidste har næsten ingen betydning. jeg vil gerne have Khader på banen så han kan lave rav i den :D
sidste gang flyttet jeg mig så langt til højre og stemt på SF :D det vil jeg ikke gøre mere.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Dr. Who » man aug 29, 2011 11:47

leksikon skrev:Jeg tror at befolkningen generelt er af den opfattelse at de borgerlige fører den økonomisk mest fordelagtige politik, og derfor generelt ville være bedst til at styre Danmark igennem en eventuel økonomisk krise. Dermed vil en økonomisk krise være fordelagtig for V og K i en valgkamp. Jeg synes faktisk at Lars Løkke har gjort det udemærket i de debatter der har været, selv om han permanent er i defensiven. Helle Thorning har ikke rigtigt skulle præstere andet end at skyde efter regeringen - hun fremstår mest som en kransekagefigur for S.

I øjeblikket ligner R, og formentlig Ø (suk), de store vindere og Søvndal ligner mere og mere en der er gået forkert.

Jeg deler nok også opfattelsen af, at befolkningen også har mere tiltro til en borgerlig regering, hvis man udelukkende ser på det økonomiske. Eller i hvert fald, at der er størst samlig omkring midten. Men de borgerlige partier har jo også i en årrække bevæget sig længere til venstre på den økonomiske skala - nok mest V. På samme måde er S også blevet mere elastisk. Det gør naturligvis, at V kan få flere vælgere, men omvendt kan de også hurtig forsvinde. Det samme med S. Så jeg tror, der skal mere til end folks forhåbninger til V og K. Folk er nok heller ikke så naive, at de tror, at bare fordi der kommer en ny regering, at alle problemer forsvinder - eller at de kan klare det langt, langt bedre end den nuværende regering.
Så selv om du skulle have ret i, at de kan vinde på det, så er det jo tydeligt, føler jeg, at regeringen har haft problemer og at der er kaos blandt VKO, og det tror jeg, at S vinder på.
Brugeravatar
Dr. Who

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund