http://avisen.dk/stoejberg-tror-uheldig ... 50450.aspx
Bliver den regering for papnæse og Vanvittige Komiske Oplevelser = VKO da aldrig klogere?
Redaktør: Fri Debat Mods

AbU skrev:Mon ikke SF skal udnytte situationen her til at skyde SSFs store satsning på uddannelse ind ?
Levvame skrev:Øhm Øhm denne debat er godt nok relevant for mit vedkommende.
Jeg læser selv PBOA med speciale i SKAT. Og der har været tale om at Mellemlange uddannelser i fremtiden skal erstatte folk med DJØF baggrund. (Så meget som muligt)
Jeg er uenig med dig Cabra, Hvis man ser på de ressourcer der bliver brugt på folk med akademisk baggrund og hvor lang tid de så bliver på den pågældende arbejdsplads. Er jeg ret sikker på at det ikke kan betale sig.
Desuden:
1. de er en kæmpe lønudgift
2. de smutter meget hurtigt
Jeg vil vove og påstå at folk med professions uddannelsesbaggrund, vil kunne give ligeså god kvalitet og service.

Dr. Who skrev:Jeg kender ikke så meget til det erhverv. Men det er desværre den udvikling samfundet har taget, og det er helt katastrofalt, når alt tyder på at uddanne folk er det bedste for samfundet, at man går den anden vej og tildeler flere arbejdsopgaver til grupper med en mindre kompetencegivende uddannelse. Specielt i sundheds- og uddannelsesområdet er det en helt forkert vej at gå. Jeg husker da meritlæreruddannelsen kom frem var det også på et tidspunkt, hvor læreruddannelsen var under kritik i forhold til f.eks. den finske model, fordi den danske er en professionsbachelor, og at lærerne ikke var dygtige nok. Så laver man en endnu dårligere uddannelse eller sætter pædagoger til at undervise og stadig brokker sig over lærerne manglende evner.
Hvis man har den opfattelse af, at folk med en mellemlang uddannelse kan give en ligeså god kvalitet som en akademisk uddannelse, så har man også fjernet incitamentet til at folk uddanner sig det mere. Og så er det heller ikke noget at sige til, at akademikere hurtig forsvinder på arbejdspladers, når andre kan overtage deres arbejde og gøre det ligeså godt.
Det kan godt være, at det virker i dit fag- eller at man kan finde ud af at "omrokere", men det er bestemt ikke en god udvikling i andre sammenhæng.
Uddannelse er jo en form for investering for samfundet, og det kan altid betale sig at give mere for kvalitet selv om udgiften her og nu synes større.
| Jeg tror jeg er forelsket!? Forum: Fri Debat Forfatter: muslima123 Svar: 9 |
Hvad hvis man tror på Jesus, Guds søn, men også Muhammed? Forum: Islam Forfatter: Savannah Svar: 29 |
Stå altid fast ved det du tror! Forum: Digte Forfatter: Justice Svar: 5 |
jeg tror DK bliver nr 9 i EM Forum: Fri Debat Forfatter: Gæst Svar: 43 |
Tror du på spøgelser og ånder? Forum: Fri Debat Forfatter: Muslim-pigen Svar: 14 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster