Redaktør: Fri Debat Mods

Abu Saif skrev:spisesteder køber ikke deres kød fra slagter, meget af det kommer fra udlandet tror jeg. men som er skrevet, hold jer til tyrkiske slagter, de plejer at være nationalister og køber kødet fra tyrkiet.

Abu Saif skrev:nej det ved jeg ikke, men jeg ved heller ikke hvem der sælger danske kød. men ifølge loven så skal man kunne læse det i slagterierne. alle de marokkanske slagterier i københavn har danske kød, så dem kan man gå udenom. men det er kun her i sjælland hvor problemet er, andre steder i DK er alt fint.

Hvad så med de slagterier, hvor der udenfor butikken står at slagteren/Abu X selv slagter kødet?
Altså at slagteren fra selve butikken slagter det, passer det så ikke?
Ga vide hvordan det forholder sig i de to slagterier der ligger i Bazar Vest?
Muhyi al din skrev:Det er et godt initiativ fra Waqf. Jeg håber at øvrige moskeforeninger og deres imamer bakker om dette tiltag.
Næste skridt bør være kylligeområdet, hvor det står endnu værre til.
En ting er sikkert, og det er, at den nuværende imam og kulturcenter (uden at nævne navne) ikke magter denne opgave. Må andre mere gudfrygtige tager over.
Jeg håber, at der kommer mere opmærksomhed på området, selvom det nok vil belaste muslimerne yderligere, når de stiller strengere krav - især fordi bølgen af den islamfjendske tendens nu har ramt området for halalslagtning.

Bilingual skrev:Sådan en skandale skulle da i 24timer eller Metroexpress, prøv at kontakt dem, det er direkte fusk og lige nu er der meget fokus på fødevarer. Producenten leverer et produkt der ikke stemmer overens med de retningslinier der er forskrevet.

Al-maghrebia skrev:Assalamu 'alaykum,
Slettet indtil det står 100 % klart, hvad vi skal tro på/ikke tro på

Det giver mening nu i hvert fald. Jazaaki Allah
Jeg tænker sådan helt generelt så har Mogens Nielsens kreaturslagteri jo ikke overholdt aftalerne, det brud på kontrakten, er den slags ikke noget, som man kan blive sagsøgt for og få store bøder for?

så kan det bliver afklaretMuhyi al din skrev:
Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg ikke, at MN har overtrådt kontrakten. Problemet er nok nærmere den, at kravene til MN har været alt for bløde (til sådan en grad åbenbart, at slagningen ikke anses for at leve op til de islamiske regler for hvad det angår).
De bløde krav har MN vænnet sig til selvfølgelig. Derfor vil han ikke frivilligt og gratis ændre sine procedure, og slet ikke når de tidligere har været godkendt af dem, som i princippet fungerer, som den øverste autoritet på det område.
Det er ligesom på kyllingeområdet. Hvis man nu efter så mange år, går ind og siger, at der skal strengere krav og at slagningen af kyllinger, som det ser ud i øjeblikket ikke lever op til de islamiske krav, så vil slagteriet med rette undre sig og være mindre samarbejdsvillig. De vil især have svært ved at forstå, hvorfor man nu stiller strengere krav, når dem, som er autoriteten på området har godkendt deres procedure i så mange år. Deres undren og skepsis er forståelig.
Men hvorom alting er, så er det en kamp, som skal tages før eller siden. Problemet er blot, at dem, som står for at føre tilsyn, får løn af dem, som er under tilsyn. Hvor langt kommer man så?
Det er ligesom finanstilsynet i Danmark - den finansielle virksomheders politibetjent. Problemet er blot den, at de er en tilsynsmyndighed, som bliver betalt af dem, som er under tilsyn. Begge hold vinder ved at spille uafgjort. Men det er nu en hel anden problemstilling,
Muhyi al din skrev:Jeg tænker sådan helt generelt så har Mogens Nielsens kreaturslagteri jo ikke overholdt aftalerne, det brud på kontrakten, er den slags ikke noget, som man kan blive sagsøgt for og få store bøder for?
Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg ikke, at MN har overtrådt kontrakten. Problemet er nok nærmere den, at kravene til MN har været alt for bløde (til sådan en grad åbenbart, at slagningen ikke anses for at leve op til de islamiske regler for hvad det angår).
De bløde krav har MN vænnet sig til selvfølgelig. Derfor vil han ikke frivilligt og gratis ændre sine procedure, og slet ikke når de tidligere har været godkendt af dem, som i princippet fungerer, som den øverste autoritet på det område.
Det er ligesom på kyllingeområdet. Hvis man nu efter så mange år, går ind og siger, at der skal strengere krav og at slagningen af kyllinger, som det ser ud i øjeblikket ikke lever op til de islamiske krav, så vil slagteriet med rette undre sig og være mindre samarbejdsvillig. De vil især have svært ved at forstå, hvorfor man nu stiller strengere krav, når dem, som er autoriteten på området har godkendt deres procedure i så mange år. Deres undren og skepsis er forståelig.
Men hvorom alting er, så er det en kamp, som skal tages før eller siden. Problemet er blot, at dem, som står for at føre tilsyn, får løn af dem, som er under tilsyn. Hvor langt kommer man så?
Det er ligesom finanstilsynet i Danmark - den finansielle virksomheders politibetjent. Problemet er blot den, at de er en tilsynsmyndighed, som bliver betalt af dem, som er under tilsyn. Begge hold vinder ved at spille uafgjort. Men det er nu en hel anden problemstilling,
Abu Saif skrev:jeg ved heller ikke meget og er heller ikke sikker, men jeg er uenig, det har altid været sådan at enten det islamiske kultur center eller trossamfund der har været på uanmeldt besøg hos slagterierne. og indtil Maj 2011.
for et par år siden var der et problem med kyllinger, hvor der var rygter for alt muligt, trossamfund har været ude og kigge på forholdene og det vist sig at det bliver slagtet halal, men opfordret muslimer til at købe fra islamiske slagterier såsom rawabifor at undgår afhængigheden i fremtiden. Men om der har været en aftale med MN ved jeg ikke.

Hvad menes der med afhængigheden i fremtiden?
Wahas skrev:Bilingual skrev:Sådan en skandale skulle da i 24timer eller Metroexpress, prøv at kontakt dem, det er direkte fusk og lige nu er der meget fokus på fødevarer. Producenten leverer et produkt der ikke stemmer overens med de retningslinier der er forskrevet.
Er det "sarkasme", Bilingual?
Vil du have at de kære politikere og andre, der levet højt på muslimerne, skal have mere at plapre om?
Det vil heller ikke undre mig hvis historien i medierne endte med at hedde: "Dansk slagter forsøger at bekæmpe tilbagestående muslimsk praksis"...
| Rettelse bedes af analyse. (3.g) uhyrre vigtig! Forum: Sprog Forfatter: Ramazan Svar: 4 |
Info: Darfur? Forum: Politik og samfund Forfatter: Frodo Svar: 4 |
indså manglene info, der bør understreges! (ubevidst gjort) Forum: Digte Forfatter: AZ Svar: 0 |
Tiden er meget vigtig! Forum: Islam Forfatter: Deen Svar: 5 |
En vigtig du'â' Forum: Islam Forfatter: Said_Bak Svar: 6 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst