Redaktør: Fri Debat Mods
ryger det på forsiden af MSN
Stakkels pige 
I følge islamisk tradition, skulle gommen efter bryllupsnatten fremvise et blodplettet lagen. Men Cecilie ville ikke. Hun var for ung, syntes hun. For at hjælpe på stemningen købte hendes svigermor frækt undertøj til hende.
Sikke de overdrive muslimsk mand, drengen er 19 år han er bare en lille dreng subhan Allah

Og by the way: et ægteskab er ikke gyldigt hvis forældrene ikke accepterer det
Abu Saif skrev:Og by the way: et ægteskab er ikke gyldigt hvis forældrene ikke accepterer det
gælder det også hvis forældrene ikke er muslimer?
helt ærligt før i angreber pigen så skal i ved hun er kun 14 år, et barn, hun er et offer

Muslimaa skrev:Det der med blodplet? Undskyld mig, men vi lever altså i år 2011!!!!!!!!!!!!
Sådan noget kan gøre mig så rasende... Og, hvor var hendes forældre ja? Undskyld mig. Men både pigen og drengen Og endda drengenes familie er da HELT VÆK!
![]()
Og by the way: et ægteskab er ikke gyldigt hvis forældrene ikke accepterer det.
Og sjovt som medierne dog tager til... Medieliderlige... Ja det må man sige!
Meen imamen stiller MANGE spørgsmål for at sikre sig at pigen og drengen (hvis de er unge) er klar til at blive gift, det er ikke noget der sker på 2 sek 
Muslimaa skrev:Abu Saif skrev:Og by the way: et ægteskab er ikke gyldigt hvis forældrene ikke accepterer det
gælder det også hvis forældrene ikke er muslimer?
helt ærligt før i angreber pigen så skal i ved hun er kun 14 år, et barn, hun er et offer
Så vidt jeg ved , Så tillader islam ikke at man gør det. Og nej pigens forældre er jo ikke muslimer, så det gælder nok ikke for hende (men hey... jeg vil ikke sidde og gætte når jeg ikke ved det) jeg skrev kun hvad jeg ved og snakker om muslimer!
Og jeg angriber ikke pigen. Ja hun er 14, hun er et offer... Men hvorfor forblive i et ægteskab med vold?
Julia
Julia skrev:Stakkels lille forvildede pigebarn.
Jeg har kun ét spørgsmål: hvem er den imam på Nørrebro, der åbenbart godkender disse forhold som gyldige bindende ægteskaber og hvem i alverden har stillet op som vidner til dette ægteskab ?

Abu Saif skrev:imamer er ikke myndigheder, de har ikke krav på at spørge til alder, desværre sådan er danske regler.

Muslimaa skrev:Whatif : jeg tager ikke imod islamisk viden uden kilder.. SÅ du må meget gerne komme med kilder.
Hele mit liv har jeg lært at et ægteskab ikke er gyldigt hvis forældrene siger nej. Hvis min far siger nej og min mor siger nej og jeg så gifter mig, så er det forkert og ugyldigt. Og jeg har selv læst mig frem til det jeg skriver...
Og er ret sikker på det... Men vil gerne se kilder, tak !

.hvis forældrene til en pige er ikke-muslimer så behøver man ikke deres accept. så er den på plads.
når pigen er et offer, så kan man ikke argumentere med at andre 14 årige er klogere
WhatIf skrev:Abu Saif skrev:imamer er ikke myndigheder, de har ikke krav på at spørge til alder, desværre sådan er danske regler.
Men han ville jo heller ikke lade hende skille fra ham, hun tog hen til imamen og spurgte om de ikke kunne blive skilt fordi han slog hende osv.. men imamen sagde nej, hun skulle have samtykke fra en af de mandlige familie medlemmer,. Dét passer da i hvert fald ikke
Sikke de overdrive muslimsk mand, drengen er 19 år han er bare en lille dreng subhan Allah
Hans familie må da ikke leve efter religionen siden de tjekker om hun er jomfru, Læs HELE mit indlæg næste gang før du kommentere den. 
WhatIf skrev:Abu Saif skrev:imamer er ikke myndigheder, de har ikke krav på at spørge til alder, desværre sådan er danske regler.
Men han ville jo heller ikke lade hende skille fra ham, hun tog hen til imamen og spurgte om de ikke kunne blive skilt fordi han slog hende osv.. men imamen sagde nej, hun skulle have samtykke fra en af de mandlige familie medlemmer,. Dét passer da i hvert fald ikke
Hvorfor er ikke-muslimske forældre ringere stillet i forhold til at være myndighedsindehavere over deres børn end muslimske forældre ?
Den iman burde miste sin bestilling omgående hvis det passer.

Julia skrev:WhatIf skrev:Abu Saif skrev:imamer er ikke myndigheder, de har ikke krav på at spørge til alder, desværre sådan er danske regler.
Den iman burde miste sin bestilling omgående hvis det passer.

Ser du en dreng på 19 år som en MAND ??
Det er også det jeg kommenterede Hans familie må da ikke leve efter religionen siden de tjekker om hun er jomfru, Læs HELE mit indlæg næste gang før du kommentere den.
Julia skrev:.hvis forældrene til en pige er ikke-muslimer så behøver man ikke deres accept. så er den på plads.
når pigen er et offer, så kan man ikke argumentere med at andre 14 årige er klogere
Hvorfor er ikke-muslimske forældre ringere stillet i forhold til at være myndighedsindehavere over deres børn end muslimske forældre ?
Og en kvinde kan ikke blive gift uden accept for sin wali, hvis nu ens ikke-muslimske far stod med den magt og han ikke brød sig om islam så ville han jo aldrig give datteren ud til en muslim.. Og så er walien den man går til hvis man har problemer i ægteskabet, ens ikke-muslimske far kan jo ikke give råd udfra islam

Julia skrev:.hvis forældrene til en pige er ikke-muslimer så behøver man ikke deres accept. så er den på plads.
Og en kvinde kan ikke blive gift uden accept for sin wali, hvis nu ens ikke-muslimske far stod med den magt og han ikke brød sig om islam så ville han jo aldrig give datteren ud til en muslim.. Og så er walien den man går til hvis man har problemer i ægteskabet, ens ikke-muslimske far kan jo ikke give råd udfra islam

I følge islamisk tradition, skulle gommen efter bryllupsnatten fremvise et blodplettet lagen. Men Cecilie ville ikke. Hun var for ung, syntes hun. For at hjælpe på stemningen købte hendes svigermor frækt undertøj til hende
Cecilie fortrød ægteskabet. Men det var svært at blive skilt. Hun havde læst, at man kan ophæve et islamisk ægteskab ved tre gange at sige, at man vil skilles. Men da hun ville gentage ordene tredje gang, rettede manden en pistol mod hendes hoved, og hun turde ikke fuldføre sætningen.
Otte måneder efter vielsen meldte Cecilie sin mand til politiet for ulovlig våbenbesiddelse, vold og voldtægtsforsøg. Politiet opgav at rejse en sag.
Hvis Cecilie kan få et påtaget navn i artiklen, så kunne den unge mand vel også?Cecilie er bange for ham og går aldrig udenfor en dør uden at have peberspray og overfaldsalarm på sig.
"- Hvis de der små luder-unger udstiller islam på en dårlig måde, walla, så dræber vi dem! Lad dem vide det, står der i beskeden."
Abu Saif skrev:Ser du en dreng på 19 år som en MAND ??
det gør jeg faktisk, og det gør den danske lov også. en lov som han skal rette sig efter, eller smut et andet sted hvis han ikke bryder sig om den. så enkelt er det.Det er også det jeg kommenterede Hans familie må da ikke leve efter religionen siden de tjekker om hun er jomfru, Læs HELE mit indlæg næste gang før du kommentere den.
jeg har læst den og måske har jeg misforstået den, du skrev
Det er åbenlyst ikke muslimer der følger deres egen religion,
måske skulle der står at det var muslimer der ikke følger deres religion.
Og hvor står der i loven at han er en mand ? Der står han er myndig .. 

Muslimaa skrev:WHatif: hvorfor skulle jeg så svare, hvis jeg ikke har læst hvad du skrev?
Meen imamen stiller MANGE spørgsmål for at sikre sig at pigen og drengen (hvis de er unge) er klar til at blive gift, det er ikke noget der sker på 2 sek 
- Igen snakker jeg ikke om loven, men den måde de fremstiller det på Og hvor står der i loven at han er en mand ? Der står han er myndig ..

Abu Saif skrev:WhatIf skrev:
hun skal fortælle ham at hun vil skilles fordi hun er 14 år og ikke fordi han slog hende, hvis manden slå hende så skal politiet indblandes.

| Da Mekka blev angrebet! Forum: Islam Forfatter: Muslim-sis Svar: 4 |
Muslimsk gift?!t Forum: Islam Forfatter: rebekka Svar: 24 |
Hvad med det andre muslimsk land! Forum: Politik og samfund Forfatter: Soulwomen Svar: 17 |
Må en kvinde fri til en mand i islam? Forum: Fri Debat Forfatter: Muslimgirl786 Svar: 19 |
Tilbage til Politik og samfund
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster