Du kan skifte sygehus, hvis de ansatte går med tørklæde

Politik i både ind- og udland

Du kan skifte sygehus, hvis de ansatte går med tørklæde

Indlægby AbU » søn nov 21, 2010 12:08

Patienter indlagt på danske sygehuse har ret til at blive henvist til et andet hospital, hvis de ikke ønsker behandling og pleje af en læge, sygeplejerske eller sosu-assistent, der bærer muslimsk tørklæde, skriver Politiken Søndag.

Når en patient er indlagt akut og afviser at blive behandlet af personale med tørklæde, så skal afdelingen på hospitalet forsøge at rykke rundt på opgaverne og imødekomme patientens ønske.
Kan det ikke lade sig gøre, har patienten ret til at blive kørt til et andet hospital med ambulance.
Det fremgår af et svar fra sundhedsminister Bertel Haarder til Folketinget, og det vækker bestyrtelse hos politikere fra SF, Enhedslisten og Socialdemokraterne.

De slår over for Politiken fast, at det aldrig har været meningen, at patienter kan benytte sig af det frie sygehusvalg, alene fordi de ikke bryder sig om muslimer med tørklæde.
- Det er helt urimeligt. Vi kan stille krav om at blive behandlet af læger med faglige kvalifikationer, men vi bør ikke have ret til at hoppe til et andet sygehus, bare fordi vi ikke kan lide personalets udseende eller tro. Skulle jeg så også kunne nægte at blive behandlet af en læge fra Dansk Folkeparti? Det er jo absurd, siger sundhedsordfører Per Clausen, Enhedslisten.

Hans kollega i SF, Jonas Dahl, er bekymret for konsekvenserne af den rettighed.
- Skal vi til at have en kupon, hvor vi kan krydse af, at vi kun vil behandles af kvinder under 30 år? Vi har et sundhedsvæsen, hvor man ansætter folk ud fra deres faglige evner, og det må patienterne acceptere. Vi må sætte foden ned, siger han.

Det vil blive utroligt besværligt at tilrettelægge planlægningen af operationer i det danske sundhedsvæsen, hvis en patient på operationsbordet pludselig kan kræve at blive henvist til et andet sygehus, bare fordi han ikke bryder sig om lægen eller sygeplejersken, mener socialdemokratiets sundhedsordfører Sophie Hæstorp Andersen.
- Patienten har jo heller ingen garanti for at få en ’hvid model’ på det næste sygehus, siger hun.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/11/20/220847.htm
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 85 perler
Fået : 127 perler

Re: Du kan skifte sygehus, hvis de ansatte går med tørklæde

Indlægby Zulkarneyn » søn nov 21, 2010 12:18

Wow! Det ser ud til at vi bevæger os imod en ny diskriminations æra.
And the servants of the Beneficent Allah are they who walk on the earth in humbleness, and when the ignorant address them, they say: Peace. - 25:63
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Danmark

Givet : 36 perler
Fået : 18 perler

Indlægby anonymouse26 » søn nov 21, 2010 12:31

Hvad skal man også bruge faglige kvalifikationer til, når man lige har lavet et pointsystem, der netop sorterer i dine kvalifikationer? :D Det vist på sin plads at råbe: Dobbeltmorale!

Der total styr på økonomien, det må man sige! Det frie sygehusvalg skal nu gradbøjes, så vi for alvor kan bruge de penge, som vi ikke har. Også er der lige den med de lande, som man er så god til at drage paralleller til, og hvor integrationen ikke er noget problem...De analogier og paralleller/sammenligner skal hermed stoppes! De giver ikke længere mening.
anonymouse26
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 42 perler
Fået : 41 perler

Indlægby Zulkarneyn » søn nov 21, 2010 12:37

Tjeck http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/11/21/073045.html

Der er en afstemning der spørger: Er det i orden at patienter kan afvise sundhedspersonale med tørklæde?

Fordelingen er helt vildt. Omkring 25% går ind for det, mens 73% er imod.

Det er da helt absurd at 25% gå ind for sådan noget !!!!!
And the servants of the Beneficent Allah are they who walk on the earth in humbleness, and when the ignorant address them, they say: Peace. - 25:63
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Danmark

Givet : 36 perler
Fået : 18 perler

Indlægby anonymouse26 » søn nov 21, 2010 12:46

Det er bestemt absurd.

Men altså, det er slet ikke gennemtænkt langt nok det her. Eller også er man ligeglad. Det er taktisk spil, som må siges at have konsekvenser. I og med at man sår sådan noget i hovedet på en befolkning :(
anonymouse26
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 42 perler
Fået : 41 perler

Indlægby Wahas » søn nov 21, 2010 12:48

Det er jo det den artikel med saftevand og kage handlede om. En dansk kvinde der ikke ville lade sig behandle af en muslim.

Jeg har det fint med det her. Det vil give muslimerne i sundhedsvæsnet mindre hovedpine fordi de slipper for at have kontakt med alle dem, som ikke kan lide muslimerne. Det er jo altid godt. Altså hvem gider arbejde med mistænksomme mennesker?

Det eneste problem er at de her mennesker skal ligefrem transporteres på det offentliges regning. Det er jeg imod. Hvis de er akut syge og vil til et andet sygehus end den nærmeste for at møde andre behandlere, så må de selv sørge for transporten. Transport til andre behandlercentre må kun ske på det offentliges regning hvis der er en lægefaglig grund.

Hvis der ikke er tale om akut sygdom, så må danskerne finde sig i at der ryger penge på at rykke på personalet i stedet for selve behandling.

Den her sag er dog et startskud på at forsøge at forbyde tørklæder i sundhedsvæsnet. Mark my words :)

Brugere synes godt om dette indlæg : mohammed786
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Givet : 25 perler
Fået : 84 perler

Indlægby 3Abdahu » søn nov 21, 2010 13:06

Jeg priser min Herre for at jeg inshaAllah flytter væk fra DK-vanviddet.

Det er blevet så kvælende at bo her og være vidne til den meget triste ikke-muslim-venlig-bølge der florerer i dagens Danmark.

Jeg ved ikke med Jer, men jeg kan ikke undgå at blive psykisk påvirket af det :(
3Abdahu
Undercover

Givet : 80 perler
Fået : 36 perler

Indlægby nattergalen » søn nov 21, 2010 13:18

3Abdahu skrev:Jeg priser min Herre for at jeg inshaAllah flytter væk fra DK-vanviddet.

Det er blevet så kvælende at bo her og være vidne til den meget triste ikke-muslim-venlig-bølge der florerer i dagens Danmark.

Jeg ved ikke med Jer, men jeg kan ikke undgå at blive psykisk påvirket af det :(

Du er ikke den eneste!!! Jeg pakker også mine ting ligeså snart jeg er færdiguddannet. Retrorikken er ikke til, at holde ud længerer.

Får man også lov til, at fravælge en muslimsk læge, selvom vedkommende ikke bærer tørklæde? For det jo ikke tørklædet i sig selv der er problemet, men det, det står for.
Brugeravatar
nattergalen
Aktiv Bruger

Givet : 1 perle
Fået : 6 perler

Indlægby 3Abdahu » søn nov 21, 2010 13:24

nattergalen skrev:Du er ikke den eneste!!! Jeg pakker også mine ting ligeså snart jeg er færdiguddannet. Retrorikken er ikke til, at holde ud længerer.

Det samme her. Jeg kan ikke vente til jeg bliver færdig!

Får man også lov til, at fravælge en muslimsk læge, selvom vedkommende ikke bærer tørklæde? For det jo ikke tørklædet i sig selv der er problemet, men det, det står for.

Ja, det er et rigtig godt spørgsmål.
3Abdahu
Undercover

Givet : 80 perler
Fået : 36 perler

Indlægby Janan » søn nov 21, 2010 13:46

3Abdahu skrev:Jeg priser min Herre for at jeg inshaAllah flytter væk fra DK-vanviddet.

Har det på samme måde.
Senest rettet af Janan søn nov 21, 2010 14:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Janan
Aktiv Bruger

Givet : 45 perler
Fået : 29 perler

Indlægby Perle » søn nov 21, 2010 13:52

NY REGERING! NU!!
Audhu billahi min ash-shaytan ir-rajeem

Får du en fuglelort i hovedet, så tænkt positivt, og vær glad for at koen ikke kan flyve. :)
Brugeravatar
Perle
Sølv Bruger

Geografisk sted: Perle-istan

Givet : 20 perler
Fået : 33 perler

Indlægby ZainabAl7awraa » søn nov 21, 2010 13:53

Al-salamu alaykom!

Det går da fremad for DF hva', hvad bliver det næste?! Men ja, det var forventet og det bliver endnu værre! Det er et så dobbeltmoralsk spil de spiller! Danmark er helt færdig, fra alle vinkler!
Profeten Muhammad (sa): "Den, der frygter Allah, vil Allah sørge for at alle frygter, og den, der ikke frygter Allah, vil Allah lade frygte alt."
Brugeravatar
ZainabAl7awraa

Givet : 0 perle
Fået : 1 perle

Indlægby Perle » søn nov 21, 2010 13:56

ZainabAl7awraa skrev:Al-salamu alaykom!

Det går da fremad for DF hva', hvad bliver det næste?! Men ja, det var forventet og det bliver endnu værre! Det er et så dobbeltmoralsk spil de spiller! Danmark er helt færdig, fra alle vinkler!

Denne gang er det ikke DF, men Mont Gomery Burns aka Bertel Haarder.

Får du en fuglelort i hovedet, så tænkt positivt, og vær glad for at koen ikke kan flyve. :)

Brugere synes godt om dette indlæg : Musliman
Brugeravatar
Perle
Sølv Bruger

Indlægby ZainabAl7awraa » søn nov 21, 2010 14:04

Perle skrev:Denne gang er det ikke DF, men Mont Gomery Burns aka Bertel Haarder.

Ja, for engangsskyld, men jeg tror ikke at DF har så meget imod det, de jubler sikkert over det! Og bare rolig, DF kommer med mere og værre i den nærmeste fremtid!
Profeten Muhammad (sa): "Den, der frygter Allah, vil Allah sørge for at alle frygter, og den, der ikke frygter Allah, vil Allah lade frygte alt."
Brugeravatar
ZainabAl7awraa

Givet : 0 perle
Fået : 1 perle

Indlægby Ahlu-Sunnah » søn nov 21, 2010 16:57

salam alleekum
Der kommer altid ny regler om indavandre her i danmark, men reglen hentyder muslimer i dk .. hvergang jeg hører i tv2 news, så der altid noget nyt der sker...det fleste min familie bor i england. Der er ikke diskrimination som her i DK, selv om der bor dobbelt som mange muslimer i england... mange som jeg kender er flyttet til england , de kan ikke forstå hvorfor jeg ikke flytter til england...hvergang jeg besøger dem har jeg ike lyst komme tilbage her.. ..Jeg kan godt forstå hvorfor de siger sådan ...for det først England diskriminere ikke muslimer, deres udlænding politik er ikke så stram som er her for det andet deres sprog er internationale. Nogen gang jeg tænker at jeg vil flytte der, det er så herlige at bo der. Og hvis man har børn og modtager kontanthjælp så henviser man ikke til aktivering fordi man har børn indtil børnene starter i folkeskole ..er det ikek bare herligt...jeg har bare lyst og flytte der men det kan jeg ike bare ..Hvem er det der gider og være i danmark, når man ser et land som (England) ikke er racist og er stor end danmark og har international sprog....dansk sprog er kun til lufthavnen du kommer ikke længe ...så pia kærsgår luk din røv du skal ikke praler danmark .
Brugeravatar
Ahlu-Sunnah

Givet : 6 perler
Fået : 0 perle

Indlægby PoF » søn nov 21, 2010 17:00

Salamu Alaikum

Jeg er da enige i det Wahas skriver om: Det eneste problem er at de her mennesker skal ligefrem transporteres på det offentliges regning. Det er jeg imod. Hvis de er akut syge og vil til et andet sygehus end den nærmeste for at møde andre behandlere, så må de selv sørge for transporten. Transport til andre behandlercentre må kun ske på det offentliges regning hvis der er en lægefaglig grund.

Synes det det er lidt barnligt at man fravælger en læge fordi hun bærer tørklæde, altså kun at grunde alene er det.
Jeg fravælger selv, når det er en mandlig læge som skal undersøge noget hvor det så kræver at min jelbab skal af eller tørklædet. Men det er da sjovt hvad man nu har af rettigheder som dansk og muslim. Det er da ligefør man burde lave en bog til muslimer om deres rettigheder og en til dansker nu hvor man deler alt i sort & hvidt :roll: . Det er jo lige det som bygger mur mellem dansker og muslimer. Jeg kender da en muslimsk overlæge ( kvindelig ) på Herlev sygehus. Og jeg kan love jer for at hun er blevet set ned på, på grund af det lille stof som vejer 30g. Pinligt nok har nogle af hendes patienter som så ned på hende følt sig så ufatteligt skamfuld at de nogle dage efter sendte hende en gave og rost hende for hendes arbejde.
Nyhederne er rent underholdene nogle gange. Så sjovt at se deres fokus på indvandrer. At man rent faktisk glemmer de grimme ting som danskere laver, Nåh nej det er jo kedeligt at snakke om danskere når de laver noget pøj pøj :D

Brugere synes godt om dette indlæg : Ahlu-Sunnah
PoF

Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 17 perler

Indlægby Bilingual » man nov 22, 2010 11:16

ASS skrev:Salamu Alaikum

Jeg er da enige i det Wahas skriver om: Det eneste problem er at de her mennesker skal ligefrem transporteres på det offentliges regning. Det er jeg imod. Hvis de er akut syge og vil til et andet sygehus end den nærmeste for at møde andre behandlere, så må de selv sørge for transporten. Transport til andre behandlercentre må kun ske på det offentliges regning hvis der er en lægefaglig grund.

Synes det det er lidt barnligt at man fravælger en læge fordi hun bærer tørklæde, altså kun at grunde alene er det.
Jeg fravælger selv, når det er en mandlig læge som skal undersøge noget hvor det så kræver at min jelbab skal af eller tørklædet. Men det er da sjovt hvad man nu har af rettigheder som dansk og muslim. Det er da ligefør man burde lave en bog til muslimer om deres rettigheder og en til dansker nu hvor man deler alt i sort & hvidt :roll: . Det er jo lige det som bygger mur mellem dansker og muslimer. Jeg kender da en muslimsk overlæge ( kvindelig ) på Herlev sygehus. Og jeg kan love jer for at hun er blevet set ned på, på grund af det lille stof som vejer 30g. Pinligt nok har nogle af hendes patienter som så ned på hende følt sig så ufatteligt skamfuld at de nogle dage efter sendte hende en gave og rost hende for hendes arbejde.
Nyhederne er rent underholdene nogle gange. Så sjovt at se deres fokus på indvandrer. At man rent faktisk glemmer de grimme ting som danskere laver, Nåh nej det er jo kedeligt at snakke om danskere når de laver noget pøj pøj :D

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det, det er ok at fravælge en mandelig læge som muslim men ikke ok at fravælge en muslimsk læge som ikke-muslim, det er da hykleri? Det burde i øvrigt ikke være ok i nogle af tilfældene.
Brugeravatar
Bilingual
Sølv Bruger

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 31 perler
Fået : 9 perler

Indlægby Abu Saif » man nov 22, 2010 17:21

Bilingual
man fravælger ikke en mandlig læge, bare af lyst. men mere af nødvendighed, hvis det på samme måde gælder for dit eksempel med muslim og ikke-muslim så kan jeg godt forstår det, ellers kan man bare påstår at kvindelig muslimske patienter er racister overfor mændene, for på samme måde må man også vælge en sort eller hvid læge.
men istedet for at du forsvar enhver lov vi har her i Danmark ligegyldigt hvor hjerndød den er, så se tingene med lidt åbent sind. hvis patienter kan få lov til at vælge en muslim og ikke muslim læge, så skal de også have lov til at vælge om det er en sort eller hvid. og jøde og ikke jøde....osv.
hvis jeg skal undersøge mine testikler hos en læge, så vil jeg ikke have en kvinde til at står dernede og røre ved det, det er mine grænser.
men for at møde dig halvvejs så har jeg intet imod at folk kan fravælge en muslimske læge, men så skal det står på egen regning, for jeg gider sku ikke betale for racisterne.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 32 perler
Fået : 57 perler

Indlægby Musliman » man nov 22, 2010 20:36

Perle skrev:Denne gang er det ikke DF, men Mont Gomery Burns aka Bertel Haarder.

Den var god. Du får en perle :tomm:
Med denne besked fralægger jeg mig ansvaret for alle mine indlæg før d. 30/7-2012. Ikke på grund af jeg har ændret min trosretning, men pga. eventuelle fejl jeg kunne have begået som er strafbare i det næste liv. Må Allah lede os alle på rette vej - vejen som sayyiduna Habib-Allah (salla lāhu 'alayhi wa sallam) kaldte til og som blev fuldt af de ædle ledsagere (ra), de vise lærde fra de tidlige og senere generationer og som al-Jama'a sidenhen har hørt til. (amin)
Musliman
Sølv Bruger

Givet : 74 perler
Fået : 62 perler

Indlægby PoF » man nov 22, 2010 21:10

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det, det er ok at fravælge en mandelig læge som muslim men ikke ok at fravælge en muslimsk læge som ikke-muslim, det er da hykleri? Det burde i øvrigt ikke være ok i nogle af tilfældene.[/quote]

Jeg føler mig personligt utilpas når en mandelig læge skal undersøge steder hvor det kræver at awra vises frem, IKKE fordi jeg tror på, at den kvindelige læge er bedre eller klogere. Tager jeg til min egen læge som er en mand så er det fint da det som regel kun er snak og intet andet. Og hykleri??? Har da mødt en del kvinder og veninder ( danskere ) som vælger en kvindelæge fordi de ikke er glade for at mænd skal røre dem. Men at dømme udfra et tørklæde er da ikke grund nok? Og ja man bestemmer jo selv, men at man støtter de danskere som bare ikke gider have en kvindelæge fordi hun blot bærer 30 g stof på hovedet er da ikke okay? Er det da ikke ligefør, at vi burde lave et sygehus kun for muslimer og et kun for dansker?

Måske endda dele Lille Danmark op i 2 dele? :roll:
PoF

Indlægby Perle » man nov 22, 2010 21:50

Musliman skrev:

Den var god. Du får en perle :tomm:

Mont Gomery Burns

Billede

Bertel Haarder

Billede

... man skulle næsten tro at det er tvillinger der blev skilt ved fødslen. Hmm.. :hmmm:

Brugeravatar
Perle
Sølv Bruger

Indlægby Bilingual » tirs nov 23, 2010 10:59

Abu Saif skrev:Bilingual
man fravælger ikke en mandlig læge, bare af lyst. men mere af nødvendighed, hvis det på samme måde gælder for dit eksempel med muslim og ikke-muslim så kan jeg godt forstår det, ellers kan man bare påstår at kvindelig muslimske patienter er racister overfor mændene, for på samme måde må man også vælge en sort eller hvid læge.
men istedet for at du forsvar enhver lov vi har her i Danmark ligegyldigt hvor hjerndød den er, så se tingene med lidt åbent sind. hvis patienter kan få lov til at vælge en muslim og ikke muslim læge, så skal de også have lov til at vælge om det er en sort eller hvid. og jøde og ikke jøde....osv.
hvis jeg skal undersøge mine testikler hos en læge, så vil jeg ikke have en kvinde til at står dernede og røre ved det, det er mine grænser.
men for at møde dig halvvejs så har jeg intet imod at folk kan fravælge en muslimske læge, men så skal det står på egen regning, for jeg gider sku ikke betale for racisterne.

Men nødvendigheden er teologisk begrundet, som du kan se af ASS svar længere nede, jeg kan ikke se forskellen i at man fravælger en mandelig læge pga religion og en muslimsk læge pga hadske fordomme, i ingen af tilfældene burde det være en gyldig grund så længe det drejer sig om undersøgelser der ikke omfatter kønsdele. PS jeg blev opereret i mine nedre dele af en mandlig læge med deltagelse af kvindelige sygeplejersker i lokal narkose, tro mig det sidste jeg tænkte på var hvilket køn behandlerne havde...
Brugeravatar
Bilingual
Sølv Bruger

Indlægby PoF » tirs nov 23, 2010 12:59

Bilingual skrev:

Men nødvendigheden er teologisk begrundet, som du kan se af ASS svar længere nede, jeg kan ikke se forskellen i at man fravælger en mandelig læge pga religion og en muslimsk læge pga hadske fordomme, i ingen af tilfældene burde det være en gyldig grund så længe det drejer sig om undersøgelser der ikke omfatter kønsdele. PS jeg blev opereret i mine nedre dele af en mandlig læge med deltagelse af kvindelige sygeplejersker i lokal narkose, tro mig det sidste jeg tænkte på var hvilket køn behandlerne havde...

Når jeg nu skrev at jeg hellere ville have en kvindelig læge, når det galt til kønsdelene. Jamen så er det ligegyldigt om jeg får Chalotte eller Yasmin. Og ikke fordi jeg har noget imod mandlig læger, da min læge er en mand og har haft ham som barn og det er da fint. :lol: Men på visse områder må jeg da ærligt indrømme at jeg føler mig mere tilpas og tryg ved, når det er en kvindelig læge. Jeg har da intet imod at en dansker hellere vil have en dansk læge hvis han/hun følte sig mere tilpas eller tryg ved, men at sige nej på grund af det 30g mere stof som man nu har på er da ikke fint???? :roll:
PoF

Noura Bendali, M.Vestager og L.Blixt om tørklæde i sygehus

Indlægby AbU » tirs nov 23, 2010 13:04

Salam Aleikum / Hej

Jeg vil anbefale alle at se følgende korte debat på par minutter, hvor bl.a. en muslimsk jordmoder (Noura Bendali) snakker om emnet.

Margrethe Vestager og selveste Liselott Blixt i debat også

http://video.tv2.dk/index.php/id-35201220.html
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC

Givet : 85 perler
Fået : 127 perler

Indlægby Wahas » tirs nov 23, 2010 17:38

Jeg fatter ikke hvorfor folk drager paralleller til "muslimske kvinder vil jo have kvindelige gynækologer".

Enhver mandlig læge med lidt fornuft vil have en såkaldt "anstandsdame" (normalt bare en sygeplejerske) til at overvære den gynækologiske undersøgelse, og det gælder alle kvinder - også frigjorte danske kvinder. Der er et eller andet "kønsproblem", når man skal se på kvinders kønsorganer. Situationen adskiller sig dermed meget fra en dansk kvinde der ikke vil lade behandle af muslimer med tørklæde.
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Indlægby Abu Saif » ons nov 24, 2010 17:07

Bilingual skrev:

men du kan se at det drejer sig om undersøgelse der drejer sig om awra.
men hvis du har et problem med det at man kan fravælger en på grund af køn, så burde du skrive et klage brev til CPH og spørge hvorfor må man vælger security medarbejder efter køn til at blive tjekket af. der burde man også kunne vælge en muslim eller ikke-muslim og en sort eller hvid osv. men heldigvis så er dem der står for reglerne i lufthavn ikke så fordømmende ligesom dig men kan forstår andre menneske.
ps: jeg er ligeglad på hvad du tænker på når du er under narkose.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Bilingual » ons nov 24, 2010 20:34

Abu Saif skrev:
Bilingual skrev:

men du kan se at det drejer sig om undersøgelse der drejer sig om awra.
men hvis du har et problem med det at man kan fravælger en på grund af køn, så burde du skrive et klage brev til CPH og spørge hvorfor må man vælger security medarbejder efter køn til at blive tjekket af. der burde man også kunne vælge en muslim eller ikke-muslim og en sort eller hvid osv. men heldigvis så er dem der står for reglerne i lufthavn ikke så fordømmende ligesom dig men kan forstår andre menneske.
ps: jeg er ligeglad på hvad du tænker på når du er under narkose.

Begrundelsen var awra, vær venlig at fortæl mig hvad jeg misforstår:
http://en.wikipedia.org/wiki/Awra
Hvis du ikke har fattet det, så opponerer jeg netop imod adskillelse på tværs af køn, religion, hudfarve, etc, da det netop danner en glidebane. Hvis begrundelserne bygger på religiøst fundament, så kan det danne en domino effekt i et sekulært samfund. Hvorfor skal nazisten så ikke kunne vælge anden læge, hvis denne er jøde eller omvendt?
Ja og jeg har set dine ensporede fordømmelser hvad angår jøder og Israel, men når det drejer sig om at besætte og undertrykke et land, der ikke ønsker at være under Marokko, så er du fuld af lovprisninger...
Brugeravatar
Bilingual
Sølv Bruger

Indlægby Bilingual » ons nov 24, 2010 20:38

Wahas skrev:Jeg fatter ikke hvorfor folk drager paralleller til "muslimske kvinder vil jo have kvindelige gynækologer".

Enhver mandlig læge med lidt fornuft vil have en såkaldt "anstandsdame" (normalt bare en sygeplejerske) til at overvære den gynækologiske undersøgelse, og det gælder alle kvinder - også frigjorte danske kvinder. Der er et eller andet "kønsproblem", når man skal se på kvinders kønsorganer. Situationen adskiller sig dermed meget fra en dansk kvinde der ikke vil lade behandle af muslimer med tørklæde.

Der eksisterer faktisk også "jordfædre", det kan ikke være meningen at mænd kan uddanne sig til gynækologer og disse og så ikke fungere selvstændigt, der er så ihvertfald et eller andet galt enten med mulighed for en uddannelse man ikke kan bruge eller kravene fra patienterne. Det er derudover et assymetrisk forhold, da mænd sjældent har de samme kvaler.
Brugeravatar
Bilingual
Sølv Bruger

Indlægby Abu Saif » ons nov 24, 2010 23:43

Hvis du netop opponerer imod adskillelse af køn så burde du også være det når det gælder omklædningsrummet i de forskellige skoler? Offentlige toileter burde heller ikke adskilles, det er såhvis man følger din jungle logik. Hvis du siger nej til det, eller at dette er noget andet, så har du et problem fordi det var lige det jeg prøvet at forklare dig, nemlig at tingene ikke er sort og hvid som du ser på det.
Ps. Hvis du har noget om Israel eller vestsahara så find den rigtig tråd frem, for jeg gider ikke diskutere konflikten i Mellemøsten i en tråd der handler om sundhedsvæsen i et land i Skandinavien

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Wahas » tors nov 25, 2010 17:49

Bilingual skrev:
Wahas skrev:Jeg fatter ikke hvorfor folk drager paralleller til "muslimske kvinder vil jo have kvindelige gynækologer".

Der eksisterer faktisk også "jordfædre", det kan ikke være meningen at mænd kan uddanne sig til gynækologer og disse og så ikke fungere selvstændigt, der er så ihvertfald et eller andet galt enten med mulighed for en uddannelse man ikke kan bruge eller kravene fra patienterne. Det er derudover et assymetrisk forhold, da mænd sjældent har de samme kvaler.

Sådan er verdenen. Der er også kvindelige urologer som ikke undersøger mænds kønsorganer uden at hive en sygeplejer ind.

Det skal lige siges at det ikke kun er for patienterne men også for lægens skyld - læs sexchikane-sager - dermed ikke sagt at alle læger er engle, og det er de onde patienter som er løgnere. Der er også læger som er ikke-engle.

Så skal vi ikke bare sige at undersøgelse af patienters kønsorganer er en anden problemstilling end en kvinde der ikke vil lade sig behandle af muslimer? ;)
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund