Redaktør: Islam Mods
Shayk khalid Yassins besøgs program
1- Kbh: Korsgadehallen korsgade 29 2200 kbh, N fredag den 19.02.2010 kl. 18 - 21
2- Esberg: Ringen 40 6700 Esberg lørdag den 20.02.2010 kl. 18 - 21
3- Århus: Laden, Gellerup søndag den 21.02.2010 kl. 13 - 16

MWA skrev:As Salaamu Alaykum
Er der nogen af jer som ved, hvor han har fået sin islamisk viden fra?

koulij skrev:MWA skrev:As Salaamu Alaykum
wa alaykum asalam
han er en meget meget dygtig salafi sheikh

Men jeg tog fejl, og havde mulighed for at tilbringe et par timer i hans selskab ved et af møderne hvor jeg fik revideret min opfattelse af ham kraftig.
Det viste sig, at sheikhen følger shafa´i lovskolen (madhab) og bestemt ikke bifalder salafi-ideologien!

Abdul-Azeez skrev:
Men de fleste af hans foredrag handler ikke om emner som salafi og orthodokse sunni'er er uenige om, så man kan sagtens lytte til ham uanset hvilken retning man følger

Kassem16 skrev:Han er trods alt Salafi

Muslimaa skrev:Kassem16 skrev:Han er trods alt Salafi
Al salam alaikum... er der noget galt i det? Jeg har hørt nogle forrygende taler af ham - islamisk og godt. Hvad er der galt i han er salafi... Han er trods alt muslim og sunni (så vidt jeg ved, er salafier sunnier)

Kassem16 skrev:Jeg er selv tyrker
Du siger vi ikke er en del af sunni islam, se bare på de største ulama gennem tiderne, sheikh uthaymeen og sheikh albani (rahimahullah) var også salafier! Vi følger koranen og sunnah 100% og de 3 generationer efter ( Sahaba, Tabieen og Taba Tabieen på baggrund af hadith, som jeg ikke må sætte ind i dette forum).
Tænk dig om før du udtaler dig om noget en anden gang!

MWA skrev:koulij skrev:MWA skrev:As Salaamu Alaykum
wa alaykum asalam
han er en meget meget dygtig salafi sheikh
Salaam bror
Vil det sige at han er modstander af ashari/maturidi aqida og imod at muslimer laver taqlid på de 4 sunni lovskoler?
Kassem16 skrev:(...) hvis du bor i KBH vil jeg råde dig til at "joine" Dawah Centeret og hvis århus så Waqf moskeen.
Når du vil vide noget om en sekt så hør også fra dem og ikke kun andre!

Uzay Kertenkelesi skrev:Salâmu aleikum,
Antagelser har det med at vælte, når man læner sig for meget op ad dem![]()
Også jeg antog (fejlagtig) at sheikh Khalid Yasin var salafi - især fordi hans sidste besøg til Danmark skete i samarbejde med islamisk trossamfund.
Men jeg tog fejl, og havde mulighed for at tilbringe et par timer i hans selskab ved et af møderne hvor jeg fik revideret min opfattelse af ham kraftig.
Det viste sig, at sheikhen følger shafa´i lovskolen (madhab) og bestemt ikke bifalder salafi-ideologien!
I øvrigt skal sheikh Khalid Yasin ikke prædike eller forlæse om fiqh og aqeedah på sit kommende besøg i Danmark.
Formålet med hans foredrag er at vise den danske ungdom, at der er et brugbart alternativ til gangsta-tilværelsen på gaden; nemlig islam og adab. Det er snarere et politisk/socialt foredrag, han vil holde.
Sheikhen selv er vokset op i Harlem, New York og konverterede først til Nation of Islam i 70erne, som han siden tog stærkt afstand fra, og efterfølgende fandt den rigtige islam.
Dette er, hvad jeg ved.
Hvis ovenstående indlæg er til mig, forstår jeg virkelig ikke sammenhængen?
Er Dawah Centret (det der ligger nær Ny Ellebjerg st.) tilhænger af Salafi-retningen? Hvis du kan vise mig at det er det, vil jeg sætte pris på det.
| Mona Sheikh i Politiken: Hvem er de radikale muslimer? Forum: Politik og samfund Forfatter: georg Svar: 1 |
Stor fredagsbøn i Korsgadehallen 30. april 2010 Forum: Islam Forfatter: Uzay Kertenkelesi Svar: 0 |
Sheikh Hakim "Can one both be muslim and secular" Forum: Islam Forfatter: Anonymous Svar: 6 |
Khalid Yasin Forum: Islam Forfatter: slettet10.05 Svar: 2 |
God video med Sheikh Hamza Yusuf Forum: Multimedie Forfatter: Elisabeth Svar: 1 |
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 5 gæster