Kvindeforum

Emner vedrørende IslamiC.dk og forummet

Kvindeforum

Indlægby Den nysgerrige » lør jul 25, 2009 08:10

Aleikum salam

jeg er ikke helt sikker på at jeg poster dette, det rigtige sted. Hvis ikke undskylder jeg på forhånd.

Jeg ville bare høre/foreslå, om der ikke var en mulighed for at kvinder der ikke bliver inviteret til kvindeforummet, kunne blive medlem alligevel? Som ikke muslim, mener jeg at det er næsten helt umuligt at få adgang til forummet, man bliver ikke inviteret af nogle af de kvindelige muslimer, da man som sådan ikke danner et venskabsbånd på samme måde, som en ny ubekendt muslimsk kvinde. Ikke at det ikke er forståeligt, men det besværliggør desværre også adgang til kvindeforummet for de ikke muslimske kvinder gør med forummets kvinder. Tager jeg fejl i dette undskylder jeg.

Jeg har følt mig rigtig velkommen på forummet, af både mænd og kvinder, og deltaget i en masse gode diskussioner, men jeg er ikke kommet i kontakt med nogen som jeg kan spørge om de vil anbefale mig til kvindeforummet.
Jeg vil derfor høre om man ikke kunne finde et system, som gør at piger som jeg kan få adgang? Jeg er villig til at sende billed, eller sidde på livekamera så man kan forsikre sig om, at jeg er kvinde.

Wa assalam
"Den højeste lykke i livet er forvisningen om at være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt: at være elsket trods en selv"

‎"Det er bedre at blive hadet for, hvad du er, end elsket for, hvad du er ikke."

‎"I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso."
Brugeravatar
Den nysgerrige
Quiz-Creator

Geografisk sted: Odense
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hunkøn

Givet : 13 perler
FÃ¥et : 15 perler

Re: Kvindeforum

Indlægby Angerboda » lør jul 25, 2009 10:02

Salam.

Jeg har lige som Den nysgerrige følt mig velkommen og godt modtaget på forum. Og jeg savner ligesom hende en måde at blive medlem af kvindeforumet, når man ikke kender en der allerede er medlem.
Gud(erne)s ansigt ingen kender, vi skaber et billede der ligner os selv.
Vi ser det samme, men ser forskelligt.
Ingen kan sige hvis syn der er sandest.
Brugeravatar
Angerboda

Geografisk sted: Fredericia

Givet : 8 perler
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Araber » lør jul 25, 2009 10:08

Salam.

Jeg vidste ikke at der var sådan et kvindeforum herinde, og jeg ved ikke så meget om det? :o
Men jeg kunne godt tænke mig at blive medlem af det, men skal man inviteres, eller kan man "ansøge" om at blie medlem? ..
Araber

Givet : 0 perle

Indlægby AbU » lør jul 25, 2009 12:05

Salam Aleikum,

Jeg kan sagtens forstå jeres opråb, og synes I har fuldstændig ret.

Det er dog sådan at vi ønsker et sted hvor pigerne/kvinderne kan tale om private/personlige emner, som drenge/mænd ikke bør/skal læse.

Det er derfor naturligt at vi på bedst mulig forsøger at sikre at forummet forbliver UDELUKKENDE tilgængeligt for piger.

Da IslamiC.dk hverken er en forening, klub eller anden organisation med økonomisk støtte, har vi KUN internettet som middel/kanal.

Da internettet er usikkert, og bliver udnyttet af mange hver dag, er vi nød til at passe ekstra på.

Med invitations-løsningen sørger vi pålægge brugere ansvaret for at en person er en søster. Dvs. personen skal stifte bekendtskab med vedkommende på en eller anden måde, og derefter kunne garantere at vedkommende er hunkøn.

Hvis I eller andre har bedre løsninger eller andre idéer, hvor adgangen kan blive nemmere men samtidig sikret - så skriv endelig her eller send mig en privat besked.

Tak for jeres interesse =)

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Indlægby Den nysgerrige » lør jul 25, 2009 13:33

AbU skrev:Salam Aleikum,

Jeg kan sagtens forstå jeres opråb, og synes I har fuldstændig ret.

Det er dog sådan at vi ønsker et sted hvor pigerne/kvinderne kan tale om private/personlige emner, som drenge/mænd ikke bør/skal læse.

Det er derfor naturligt at vi på bedst mulig forsøger at sikre at forummet forbliver UDELUKKENDE tilgængeligt for piger.

Da IslamiC.dk hverken er en forening, klub eller anden organisation med økonomisk støtte, har vi KUN internettet som middel/kanal.

Da internettet er usikkert, og bliver udnyttet af mange hver dag, er vi nød til at passe ekstra på.

Med invitations-løsningen sørger vi pålægge brugere ansvaret for at en person er en søster. Dvs. personen skal stifte bekendtskab med vedkommende på en eller anden måde, og derefter kunne garantere at vedkommende er hunkøn.

Hvis I eller andre har bedre løsninger eller andre idéer, hvor adgangen kan blive nemmere men samtidig sikret - så skriv endelig her eller send mig en privat besked.

Tak for jeres interesse =)

Fred

Salam aleikum ABU

Jeg har stor forståelse for at forummet bliver nød til at sikre sig at det er kun er kvinder der kan deltage på forummet, således at kvinderne kan have samtaler om emner som ikke er ment for mænds ører.

Det var også baggrunden for at jeg skrev indlægget, for at høre om der var nogle der havde en ide til hvordan kvinder som jeg kunne få adgang, uden at medlemmerne på kvindeforummet ville føle sig usikre på om vi overhovedet var kvinder.

Men som sagt, hvad med et billed med dagens avis, eller et billed hvor man kan se portalen islamiC.dk. Eller hvad med et webcam? Billeder eller webcam skal selvfølgelig kun være i mellem ansøgeren og den kvindelige administrator.

Er der nogle der har nogle gode ideer, så skynd jer at smide dem ind.

Fred
"Den højeste lykke i livet er forvisningen om at være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt: at være elsket trods en selv"

‎"Det er bedre at blive hadet for, hvad du er, end elsket for, hvad du er ikke."

‎"I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso."
Brugeravatar
Den nysgerrige
Quiz-Creator

Geografisk sted: Odense

Givet : 13 perler

Indlægby Araber » lør jul 25, 2009 15:20

Hvad skal man så gøre hvis man vil være medlem?
Araber

Indlægby Mai » lør jul 25, 2009 17:26

Lige nu er jeg i udlandet, men hvis I vil, kan I skrive en PB til mig med jeres MSN/Facebook, og naar jeg er tilbage, kan jeg lige faa bekraeftet at I er hunkon, og saa vil jeg invitere jer ind. Har gjort det med et par andre herinde, og det virkede just fine. :)
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler

Indlægby Araber » lør jul 25, 2009 17:30

Hvordan vil du få det bekræftet pga. en email søster?(:
forresten hvis det er til nogen gavn, så har jeg snakket i telefon med en søster, som er medlem af kvindeforum?
men hun kan ikke finde ud af at invitere mig ..
Araber

Indlægby Mai » lør jul 25, 2009 17:33

Araber skrev:Hvordan vil du få det bekræftet pga. en email søster?(:
forresten hvis det er til nogen gavn, så har jeg snakket i telefon med en søster, som er medlem af kvindeforum?
men hun kan ikke finde ud af at invitere mig ..

Billeder/webcam ;)

Hun skal bare skrive til PrinCesa.
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler

Indlægby Araber » lør jul 25, 2009 18:33

okay (:
Araber