At kalde ikke-muslimer for "danskere"

Emner vedrørende IslamiC.dk og forummet

At kalde ikke-muslimer for "danskere"

Indlægby AbU » man jun 22, 2009 22:02

Salam Aleikum,

Jeg er godt træt af at man på både nettet og ud i det "virkelige liv", gang på gang møder muslimer der betegner ikke-muslimer som "danskere".

Spørgsmål som "er du muslim, eller dansker" .

Det er virkelig belastende, at muslimer skal tænke så primitivt og så firkantet, at man ikke engang evner at fatte, at der rent faktisk findes danske muslimer, og at der findes mange med anden etnisk herkomst, som betegner sig selv som værende danskere.

Det er så mange gange nemmere at skrive "en muslim" og "en ikke-muslim".

Jeg vil opfordre og bede jer alle om at bruge disse termer, eller i det mindste droppe det med at betegne ikke-muslimer som "danskere".

Det er både faktuelt forkert, og det er respektløs overfor de mange danske muslimer vi har her i forummet og rundt omkring.

Så gør jer selv, forummet og alle andre en tjeneste, og brug "muslim" og/Eller "ikke-muslim".

Tak

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Re: At kalde ikke-muslimer for "danskere"

Indlægby Perle » man jun 22, 2009 22:52

Enig. :tomm:
Audhu billahi min ash-shaytan ir-rajeem

Får du en fuglelort i hovedet, så tænkt positivt, og vær glad for at koen ikke kan flyve. :)
Brugeravatar
Perle
Sølv Bruger

Geografisk sted: Perle-istan
Køn: Hunkøn

Givet : 20 perler
FÃ¥et : 33 perler

Indlægby Devrimci » man jun 22, 2009 22:58

Me also :)

Ser det alt for tit, enten er man muslim eller dansker. Jeg har veninder der er stammer fra mellemøsten, men er ikke-troende/ateister hvor folk har reageret med "Ad er du dansker?" når de siger at de ikke er muslim :oops:
Cehennem ateşinde yaksalar, yanmazdım ben ona yandığım kadar. Kalbimden vurupta kurşun sıksalar, ölmezdim ben ona öldüğüm kadar.
Brugeravatar
Devrimci

Geografisk sted: København

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Perle » man jun 22, 2009 23:10

Anatolian skrev:Me also :)

Ser det alt for tit, enten er man muslim eller dansker. Jeg har veninder der er stammer fra mellemøsten, men er ikke-troende/ateister hvor folk har reageret med "Ad er du dansker?" når de siger at de ikke er muslim :oops:

"dansker" er også nærmest blevet et bandeord. Det bliver brugt meget af de yngre når de skal sige noget grimt om hinanden.
Audhu billahi min ash-shaytan ir-rajeem

Får du en fuglelort i hovedet, så tænkt positivt, og vær glad for at koen ikke kan flyve. :)
Brugeravatar
Perle
Sølv Bruger

Geografisk sted: Perle-istan

Givet : 20 perler
FÃ¥et : 33 perler

Indlægby Devrimci » man jun 22, 2009 23:15

Perle skrev:

"dansker" er også nærmest blevet et bandeord. Det bliver brugt meget af de yngre når de skal sige noget grimt om hinanden.

Præcis sis! De yngre generationer har slet ingen respekt for andre end dem selv .. Selv min egen lillebror, jeg prøver at få ham på rette vej, han går i moske hvert dag, men det hjælper ikke på det. De slås under bønnen osv i moskeen, der er ingen respekt hos de unger :| (Lyder som en sur gammel dame nu:D)

De bruger moskeens højtaler system til at synge sange og rappe på. Det er blevet ren ungdomsklub :hmmm:

De misbruger alt hvad de kommer i nærheden af de børn der :x
Cehennem ateşinde yaksalar, yanmazdım ben ona yandığım kadar. Kalbimden vurupta kurşun sıksalar, ölmezdim ben ona öldüğüm kadar.
Brugeravatar
Devrimci

Indlægby Umm Hamzah » tirs jun 23, 2009 04:05

Assalaam aleikum

Helt enig! :klapper:
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Geografisk sted: NY

FÃ¥et : 2 perler

Indlægby Muslimaa » tirs jun 23, 2009 09:35

...
Senest rettet af Muslimaa tors jun 03, 2010 13:19, rettet i alt 1 gang.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby MRO » tirs jun 23, 2009 23:14

Anatolian skrev:
Perle skrev:

Præcis sis! De yngre generationer har slet ingen respekt for andre end dem selv .. Selv min egen lillebror, jeg prøver at få ham på rette vej, han går i moske hvert dag, men det hjælper ikke på det. De slås under bønnen osv i moskeen, der er ingen respekt hos de unger :| (Lyder som en sur gammel dame nu:D)

De bruger moskeens højtaler system til at synge sange og rappe på. Det er blevet ren ungdomsklub :hmmm:

De misbruger alt hvad de kommer i nærheden af de børn der :x

SubhanAllah, er det virkelig rigtigt... det var dog forfærdeligt... du må lige hive dem lidt i ørene 8)
MRO

Tro: Sunni/Shâfi'î

FÃ¥et : 1 perle

Indlægby IslamSupporter » ons jun 24, 2009 00:38

er helt enig, bortset fra at nogle muslimer som jeg kender(hvilket jeg godt kan forstå) ikke bryder sig om at blive kaldt danske statsborgere da det er for "dansk"
IslamSupporter

Indlægby ccatt » ons jun 24, 2009 08:34

^ men hvis de er danske statsborgere.. så er det jo bare en konstatering af en aftale de har indgået... Eller, jeg forstå det faktisk ikke helt..?

Enig AbU :tomm:
ccatt

Indlægby SaraP » ons jun 24, 2009 19:52

Ja, jeg bryder mig ikke om at bliver dansker, selv om jeg var dansk statsborger fra den dag jeg var født.
Brugeravatar
SaraP

Tro: Jøde

Indlægby MDM » fre apr 30, 2010 11:44

SaraP skrev:Ja, jeg bryder mig ikke om at bliver dansker, selv om jeg var dansk statsborger fra den dag jeg var født.

Bare rolig jeg kalder jer ikke danskere - det bliver I aldrig - jeg ville da heller ikke blive kineser af at flytte til Kina.

Men når i forventer ligestilling og respekt af os, burde I vise det samme over for os ! :respekt:

Tag dog og gør jeres til en bedre tilværelse for alle borgere i Danmark.
MDM

Givet : 1 perle

Indlægby Musliman » fre apr 30, 2010 11:56

MDM skrev:
SaraP skrev:Ja, jeg bryder mig ikke om at bliver dansker, selv om jeg var dansk statsborger fra den dag jeg var født.

Bare rolig jeg kalder jer ikke danskere - det bliver I aldrig - jeg ville da heller ikke blive kineser af at flytte til Kina.

Men når i forventer ligestilling og respekt af os, burde I vise det samme over for os ! :respekt:

Tag dog og gør jeres til en bedre tilværelse for alle borgere i Danmark.

Det der menes med at vi ikke vil blive danskere, er at vi ikke vil assimilere os. Skal vi sige vi er danskere, for at vi kan forvente ligestilling og respekt?
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Indlægby MDM » fre apr 30, 2010 12:16

Det der menes med at vi ikke vil blive danskere, er at vi ikke vil assimilere os. Skal vi sige vi er danskere, for at vi kan forvente ligestilling og respekt?[/quote]
Må dog sige at der er en pænere tone her end mange andre steder.
MDM

Indlægby Musliman » fre apr 30, 2010 12:34

MDM skrev:Det der menes med at vi ikke vil blive danskere, er at vi ikke vil assimilere os. Skal vi sige vi er danskere, for at vi kan forvente ligestilling og respekt?

Må dog sige at der er en pænere tone her end mange andre steder.[/quote]

At man ikke er dansker betyder ikke, at man ikke kan leve i fred og harmoni med jer. Jeg bor selv i hus omringet af danske naboer, som er rigtig flinke overfor os, og det samme er vi overfor dem. Jeg kan ikke se, hvorfor man skulle have en grund til at hade danskere og omvendt. Men når man simpelthen "nægter" at kalde sig selv for dansker, gør man det ikke for at virke nedladende, men for at bevare sin sande identitet :)
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Indlægby Basijboy » fre apr 30, 2010 12:54

Wa Aleykoum as'Salaam.

Enig med Abu.

+ Ya3ni, vi stammer i bund og grund fra de samme mennesker. Vi er ét folk. Hvorfor forskelsbehandle på grund af nationalitet.

Tag mig f.eks. Halv dansker, halv iraner, men med arabiske rødder. Hvad skal folk så kalde mig? :D Dansker? Det er jeg jo. "Perker"? Det er jeg jo også.

Bas, at kalde folk det ene eller andet og bruge nationaliteter som skældsord er langt ude i hampen.
Som sagt kan man godt være dansk muslim, såvel som arabisk kristen, jøde osv...

Bliver endda selv tit spurgt om jeg er dansker eller muslim, og når jeg så siger jeg er halv dansker og halv iraner, så siger de, "Er du halv muslim? :shock: " Haha :D

Wa Salaam
Vær som den blomst, der giver sin duft til selv den der knuser den.
Brugeravatar
Basijboy

Geografisk sted: Tehran/Høje-Tåstrup ;)
Tro: Kristen

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 2 perler

Indlægby MDM » fre apr 30, 2010 17:53

Der er ikke noget nedladende i ikke at ville kaldes dansker; men i at bruge dansker som skældsord.

At være muslim er ikke en nationalitet,; men en religion, lige som at være kristen er at tilhøre en religion.
MDM

Indlægby AbU » fre apr 30, 2010 18:03

Hej MDM,

Nu stopper du altså den generalisering. Din tone har været under al kritik i alle dine 5 indlæg indtil videre, og det er bestemt ikke en særlig god start på et nyt forum.

Vil du konfrontere bestemte holdninger som er postet, så citér du vedkommende og svare VEDKOMMENDE direkte i dit indlæg, fremfor at skrive "i" og endda i så negativ-ladet kontekst.

Ta' det her som advarsel, for hører det ikke op, så må jeg udelukke dig fra forummet.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Indlægby Betelgeuse » fre apr 30, 2010 22:07

Salam alaikum MDM og velkommen til.

Det er meget fint, at du går rundt og citerer diverse indlæg på forummet, som er fra sidste år - ellere mere, men du bør nok være opmærksom på, at de brugere du her og i en anden tråd - i visse tilfælde, kan fungere som ikke-aktive. Du kan sådan set godt se, hvornår tråden sidst har været aktiv. Derfor ville det nok synes bedre at du adresserede selve emnet, i stedet for bare at slå til som et lyn.

Dertil ved du altså ikke, hvad de forskellige brugere herinde gør, af bidragelser til samfundet. Fair (er) at du lige vil fortælles os at hey - vi skal altså også liiige huske at bidrage, med noget. Men måden det skrives på, synes mere som en ordrer, hvor der på forhånd er en formodning om, at vi intet gør. Når sandheden er, at vi gør langt mere, end hvad vi af de fleste, får belønning for.

Taknemmelighed vises udfra de handlinger, som man udfører. Din handling lige nu, udviser ikke taknemmelighed for, at vores ældre har slidt sig selv, for at kunne bidrage til den danske velstand. Den viser heller ikke taknemmelighed for, alle os - der bidrager til VORT samfund. Der er nemlig det, du kære fremmede - nok er du dansker og nok er jeg af anden etnisk herkomst, men Danmark er vort fælles land. Vi er alle borgere i Danmark, og at du er født dansker, giver dig ikke patent på noget som helst. Skal vi snakke om race adskillelse, er du en dansker og jeg er en tyrker. Men lukkede du lige ned for den del af hjernen, hvor du så to individer som forskellige - ville du se, at de tilfælles har det - at de er mennesker og højst sandsynlig begge - borgere i det samme land.

Hvad enten man er udlænding eller dansker, skal man ikke behandle Danmark - eller et hvilken som helst andet land, dårligt. Om du er kristen, katolik, ateist, buddhist, muslim - skal du stadig anse envher borger, for det samme og landet, hvortil vi alle bor - er vort fælles ansvar. Hvis en muslimsk borger, laver ballade - skal det ikke anses som værende værre, end hvis det var en dansker. Folk har det med at tro, at vi automatisk skal være dem underlegne - fordi der ikke render dansk blod i årene på en - det gælder ikke kun her, men også i andre lande - hvor rollerne er byttet om. Hvor det er danskerne som er udlændinge. Taget det i betragtning, finder jeg det sørgeligt at man stadig skal læse, kommentarer som dine, der ikke synes at bunde i andet end ignorance. Du må undskylde hvis min fremtoning synes lige på og hårdt, men jeg er ikke den der pakker tingene ind i bubble plastic, for at beskytte dig imod hudafskrabninger.

Det er ligeså irriterende for mig, når en dansker nedværdiggør mig - som når en udlænding, nedværdiggør dig. Jeg har og kender flere muslimer, udlændinge - om du vil, som har oplevet slemme hændelser med danskere. Men derfor går jeg ikke ind på danske forums, og fortæller hvor slemme danskere er og at de skal behandle muslimer ordenligt. Som du render rundt herinde og maser dig frem foran alle andre, mens du fortæller at muslimer behandler danskere dårligt. Hvis du vil bære rollen som offer, påtager jeg mig gerne rollen som den onde buggebruse, men dertil vil jeg også sige at : Det er en skam, at nogle mennesker ikke har almen pli, men vi er altså flere millioner mennesker og man kan ikke forvente, at hvert eneste menneske, er en som udviser respekt overfor en. Der skal fungere nogle regler, men disse regler, skal være fungerende for dig, såvel som for mig. At adskille os på punkter som disse, er hvad der er med til, at fremavle dette - som du ytrer en utilfredshed med.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby Muslimaa » søn maj 02, 2010 12:07

...
Senest rettet af Muslimaa tors jun 03, 2010 13:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby MDM » søn maj 02, 2010 14:36

Da jeg kan se at du er perfekt til dansk, forstår jeg dig ikke - i er ikke brugt som tiltale - i det citat du bruger - det er skrevet med lille i såfremt det havde været tiltale havde der været brigt stort I.
Der er ikke noget forkert i at..... er det samme som at skrive : det er ikke forkert at....
Senest rettet af MDM tors jun 03, 2010 19:47, rettet i alt 2 gange.
MDM

Indlægby Muslimaa » søn maj 02, 2010 14:41

..
Senest rettet af Muslimaa tors jun 03, 2010 13:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Den nysgerrige » tors jun 03, 2010 05:14

Muslimaa skrev:
:hahaha: Hvor er du sjov. jeg er ved at flække af grin,
ja ja god måde at komme ud om sagerne på ! What so ever!
Jeg synes stadig du har generliseret!!! End of story"

Salam Muslimaa,

Ja her må jeg altså være enig med MDM, sætningen han kommer med betyder ikke i=jer (muslimer), men som han forklarer: At der er ikke noget nedladende i, at ikke ville kaldes dansker. Ensbetydende med, at der er ikke noget forkert i, at ikke ville kaldes dansker. Havde han sat komma og et at, i sætningen kunne det måske have været mere forståelig? F.eks:

Der er ikke noget nedladende i, at ikke at ville kaldes dansker; men i at bruge dansker som skældsord.

I stedet for at affærdige hans forklaring, kunne man måske prøve at læse sætningen igen, og vurdere om han havde ret? Bare en betragtning.

Derudover har jeg ikke taget stilling til noget der ellers er skrevet i debatten.

Fred
"Den højeste lykke i livet er forvisningen om at være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt: at være elsket trods en selv"

‎"Det er bedre at blive hadet for, hvad du er, end elsket for, hvad du er ikke."

‎"I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso."
Brugeravatar
Den nysgerrige
Quiz-Creator

Geografisk sted: Odense
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 13 perler
FÃ¥et : 15 perler

Indlægby Muslimaa » tors jun 03, 2010 13:22

Den nysgerrige skrev:
I stedet for at affærdige hans forklaring, kunne man måske prøve at læse sætningen igen, og vurdere om han havde ret? Bare en betragtning.

Derudover har jeg ikke taget stilling til noget der ellers er skrevet i debatten.

Fred

Sorry my bad - jeg har misforstået saa.. Anyways, tak for påmindelsen og jeg sletter redigerer/sletter straks mit indlæg :)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby MDM » tors jun 03, 2010 19:04

Den nysgerrige skrev:
Muslimaa skrev:
:hahaha: Hvor er du sjov. jeg er ved at flække af grin,
ja ja god måde at komme ud om sagerne på ! What so ever!
Jeg synes stadig du har generliseret!!! End of story"

Salam Muslimaa,

Ja her må jeg altså være enig med MDM, sætningen han kommer med betyder ikke i=jer (muslimer), men som han forklarer: At der er ikke noget nedladende i, at ikke ville kaldes dansker. Ensbetydende med, at der er ikke noget forkert i, at ikke ville kaldes dansker. Havde han sat komma og et at, i sætningen kunne det måske have været mere forståelig? F.eks:

Der er ikke noget nedladende i, at ikke at ville kaldes dansker; men i at bruge dansker som skældsord.

Fred

-----------------------
Tak for dit indlæg "den nysgerrige"- det var pænt af dig.

Det er ikke fordi jeg fremover ønsker at skrive meget på denne side, hvor jeg fra starten blev mødt med mistro og forkerte fortolkninger af alt - enkelte skrev pænt; men jeg undres over resten.

Især over at det,i flere tilfælde, var tyrkere som jeg kender mest til, og generelt anser for flinke mennesker.
Og mennesker hvis måde at tale og forstå ting på ligger nærmere danskernes , end mange andre.

I det hele taget kender jeg en del til muslimer - og er derfor meget forundret over den måde mange mødte mig på, bare for at jeg ikke er muslim.

Jeg har diskuteret religion og alt muligt andet, med muslimer, mange gange - og vi er stadig gode venner.

Jeg har givet deres unger nogen skideballer og de hilser alle på mig og fortæller om alt muligt,

Havde jeg ikke dette ,ret så store kendskab til mange muslimer, var jeg godt nok blevet racist ,efter hvad jeg her har oplevet; men levende mennesker, jeg har kendt i mange år , tæller mere end hvad fremmede skriver .
MDM

Indlægby Muslimaa » tors jun 03, 2010 19:11

MDM skrev:
Havde jeg ikke dette ,ret så store kendskab til mange muslimer, var jeg godt nok blevet racist ,efter hvad jeg her har oplevet; men levende mennesker, jeg har kendt i mange år , tæller mere end hvad fremmede skriver .

Du må lige slappe af. Jeg har slettet mit indlæg til dig, fordi jeg havde misforstået og troede du generliserede. Jeg har undskyldt en gang, og hvis du ikke har set det så siger jeg igen : my bad, jeg misforstod dit indlæg.
Fred!
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby MDM » tors jun 03, 2010 19:22

Muslimaa skrev:
MDM skrev:

Du må lige slappe af. Jeg har slettet mit indlæg til dig, fordi jeg havde misforstået og troede du generliserede. Jeg har undskyldt en gang, og hvis du ikke har set det så siger jeg igen : my bad, jeg misforstod dit indlæg.
Fred!

OK - Muslimaa - jeg er glad for at du siger undskyld, og endnu mere for at du har forstået hvad jeg mente; men du var ikke den eneste der misforstod - har du set hvad de andre skrev?
MDM

Indlægby Betelgeuse » tors jun 03, 2010 20:34

Salam alaikum MDM.

Umiddelbart kan jeg ikke se, hvor der bliver talt grimt til dig. Du har indtil videre skrevet 25 indlæg, og uden overhovedet at præsentere dig selv, begav du dig ud i debatterne, hvor du hverken gad at forklare, men i stedet bare ytrede en masse, for dertil at stikke af. Jeg er ked af hvis du ikke har i sinde, at bruge forummet så meget fremover, for jeg er sikker på at du ville kunne få gavn af det, og måske også lære at det ikke er angreb, når man stiller dig til ansvar for det du selv skriver.

Hvis jeg eller nogen anden misforstår, er det ligeså meget din opgave at forklare dig selv, som det er for mig at være sikker på, at jeg har forstået dig korrekt. Du har indtil videre formuleret dig på en bestem måde, og det er udfra den de fleste af os reagerede udfra. Når du så bagefter stikker af, og pludselig som nu - kommer tilbage og agere offer, så har jeg altså ikke megen forståelse for dig.

Du kan ikke klandre nogen for at misforstå dig, når du ikke har gidet at forklare dig selv. Rent personligt har jeg selv måttet forklare indlæg overfor andre, en del gange. Det er hvad man må tage med, når man ytrer sine meninger på et offentligt forum, hvor alle altså ikke har samme forståelse som en selv. ;)

Men held og lykke med de debatter, du senerehen skulle kunne finde på at begive dig ud i.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby Den nysgerrige » fre jun 04, 2010 00:41

Confluence skrev: Hvis jeg eller nogen anden misforstår, er det ligeså meget din opgave at forklare dig selv, som det er for mig at være sikker på, at jeg har forstået dig korrekt. Du har indtil videre formuleret dig på en bestem måde, og det er udfra den de fleste af os reagerede udfra. Når du så bagefter stikker af, og pludselig som nu - kommer tilbage og agere offer, så har jeg altså ikke megen forståelse for dig.

Du kan ikke klandre nogen for at misforstå dig, når du ikke har gidet at forklare dig selv. Rent personligt har jeg selv måttet forklare indlæg overfor andre, en del gange. Det er hvad man må tage med, når man ytrer sine meninger på et offentligt forum, hvor alle altså ikke har samme forståelse som en selv. ;)

Men held og lykke med de debatter, du senerehen skulle kunne finde på at begive dig ud i.

Salam,

Og her må jeg være enig med Confluence. Ligesom det er vores ansvar at læse hvad du rent faktisk skriver/mener en ekstra gang, er det ligeledes dit ansvar at sikre at dit indlæg er klart og gennemskueligt. Skulle der opstår tilfælde hvor folk misforstår dig, er det dit ansvar at prøve at forklare dig en gang til. Jeg tror, at alle inde på dette forum, har måtte prøve at omformulere sig for at gøre sin mening klar.

Jeg tør næsten garantere dig, at hvis du deltager i debatterne uden at klandre nogen for andres ytringer, vil du få en meget behagligere og mere læreig tid herinde.

Fred
"Den højeste lykke i livet er forvisningen om at være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt: at være elsket trods en selv"

‎"Det er bedre at blive hadet for, hvad du er, end elsket for, hvad du er ikke."

‎"I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso."
Brugeravatar
Den nysgerrige
Quiz-Creator

Geografisk sted: Odense
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 13 perler
FÃ¥et : 15 perler

Indlægby Muslimaa » fre jun 04, 2010 06:13

MDM skrev:OK - Muslimaa - jeg er glad for at du siger undskyld, og endnu mere for at du har forstået hvad jeg mente; men du var ikke den eneste der misforstod - har du set hvad de andre skrev?

Nej jeg har ikke rigtig set hvad de andre har skrevet. Jeg skal til ansvar for det grimme jeg selv kommer ud med. HÃ¥ber at du gavn for forummet fremover. fred
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Lignende emner

Tilbage til IslamiC.dk