Anatolian skrev:Me also
Ser det alt for tit, enten er man muslim eller dansker. Jeg har veninder der er stammer fra mellemøsten, men er ikke-troende/ateister hvor folk har reageret med "Ad er du dansker?" når de siger at de ikke er muslim

Perle skrev:Anatolian skrev:Me also
Ser det alt for tit, enten er man muslim eller dansker. Jeg har veninder der er stammer fra mellemøsten, men er ikke-troende/ateister hvor folk har reageret med "Ad er du dansker?" når de siger at de ikke er muslim
"dansker" er også nærmest blevet et bandeord. Det bliver brugt meget af de yngre når de skal sige noget grimt om hinanden.
(Lyder som en sur gammel dame nu:D)

Anatolian skrev:Perle skrev:Anatolian skrev:Me also
"dansker" er også nærmest blevet et bandeord. Det bliver brugt meget af de yngre når de skal sige noget grimt om hinanden.
Præcis sis! De yngre generationer har slet ingen respekt for andre end dem selv .. Selv min egen lillebror, jeg prøver at få ham på rette vej, han går i moske hvert dag, men det hjælper ikke på det. De slås under bønnen osv i moskeen, der er ingen respekt hos de unger(Lyder som en sur gammel dame nu:D)
De bruger moskeens højtaler system til at synge sange og rappe på. Det er blevet ren ungdomsklub![]()
De misbruger alt hvad de kommer i nærheden af de børn der

SaraP skrev:Ja, jeg bryder mig ikke om at bliver dansker, selv om jeg var dansk statsborger fra den dag jeg var født.

MDM skrev:SaraP skrev:Ja, jeg bryder mig ikke om at bliver dansker, selv om jeg var dansk statsborger fra den dag jeg var født.
Tag dog og gør jeres til en bedre tilværelse for alle borgere i Danmark.
MDM skrev:Det der menes med at vi ikke vil blive danskere, er at vi ikke vil assimilere os. Skal vi sige vi er danskere, for at vi kan forvente ligestilling og respekt?

Dansker? Det er jeg jo. "Perker"? Det er jeg jo også.
" Haha
Muslimaa skrev:
Hvor er du sjov. jeg er ved at flække af grin,
ja ja god måde at komme ud om sagerne på ! What so ever!
Jeg synes stadig du har generliseret!!! End of story"
Den nysgerrige skrev:
I stedet for at affærdige hans forklaring, kunne man måske prøve at læse sætningen igen, og vurdere om han havde ret? Bare en betragtning.
Derudover har jeg ikke taget stilling til noget der ellers er skrevet i debatten.
Fred

Den nysgerrige skrev:Muslimaa skrev:
Hvor er du sjov. jeg er ved at flække af grin,
ja ja god måde at komme ud om sagerne på ! What so ever!
Jeg synes stadig du har generliseret!!! End of story"
Salam Muslimaa,
Ja her må jeg altså være enig med MDM, sætningen han kommer med betyder ikke i=jer (muslimer), men som han forklarer: At der er ikke noget nedladende i, at ikke ville kaldes dansker. Ensbetydende med, at der er ikke noget forkert i, at ikke ville kaldes dansker. Havde han sat komma og et at, i sætningen kunne det måske have været mere forståelig? F.eks:
Der er ikke noget nedladende i, at ikke at ville kaldes dansker; men i at bruge dansker som skældsord.
I stedet for at affærdige hans forklaring, kunne man måske prøve at læse sætningen igen, og vurdere om han havde ret? Bare en betragtning.
Derudover har jeg ikke taget stilling til noget der ellers er skrevet i debatten.
Fred
MDM skrev:
Havde jeg ikke dette ,ret så store kendskab til mange muslimer, var jeg godt nok blevet racist ,efter hvad jeg her har oplevet; men levende mennesker, jeg har kendt i mange år , tæller mere end hvad fremmede skriver .

Muslimaa skrev:MDM skrev:
Havde jeg ikke dette ,ret så store kendskab til mange muslimer, var jeg godt nok blevet racist ,efter hvad jeg her har oplevet; men levende mennesker, jeg har kendt i mange år , tæller mere end hvad fremmede skriver .
Du må lige slappe af. Jeg har slettet mit indlæg til dig, fordi jeg havde misforstået og troede du generliserede. Jeg har undskyldt en gang, og hvis du ikke har set det så siger jeg igen : my bad, jeg misforstod dit indlæg.
Fred!

Confluence skrev: Hvis jeg eller nogen anden misforstår, er det ligeså meget din opgave at forklare dig selv, som det er for mig at være sikker på, at jeg har forstået dig korrekt. Du har indtil videre formuleret dig på en bestem måde, og det er udfra den de fleste af os reagerede udfra. Når du så bagefter stikker af, og pludselig som nu - kommer tilbage og agere offer, så har jeg altså ikke megen forståelse for dig.
Du kan ikke klandre nogen for at misforstå dig, når du ikke har gidet at forklare dig selv. Rent personligt har jeg selv måttet forklare indlæg overfor andre, en del gange. Det er hvad man må tage med, når man ytrer sine meninger på et offentligt forum, hvor alle altså ikke har samme forståelse som en selv.
Men held og lykke med de debatter, du senerehen skulle kunne finde på at begive dig ud i.
MDM skrev:OK - Muslimaa - jeg er glad for at du siger undskyld, og endnu mere for at du har forstået hvad jeg mente; men du var ikke den eneste der misforstod - har du set hvad de andre skrev?

| "Islamisering af Gaza" Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
"Dejans rejse - i krigens spor" Dr1, kl. 14.05 Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
"Rejser til verdens ende: Etiopien", Dr2 kl. 19.10 Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
Bør alle muslimer ikke konvertere? Forum: Islam Forfatter: halima_ Svar: 100 |
Forkortelsen "saw" haram? Forum: Fiqh (retslære) Forfatter: Suzuki Svar: 8 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst