IslamiC.dk 2003-2007

Emner vedrørende IslamiC.dk og forummet

IslamiC.dk 2003-2007

Indlægby AbU » lør sep 15, 2007 01:15

Salam Aleikum / Hej

Her er et kort og hurtigt kig tilbage på IslamiC fra tidernes morgen til den dag idag.

December 2003
2 unge beslutter sig for at lave en hjemmeside med information om Islam.
MÃ¥lgruppen var nye i Islam og ikke-muslimer. Det handlede med andre ord om helt basale emner og artikler om Islam.

Talog statistik:
- IslamiC havde ca. 15-20 forskellige besøgende hver dag.
- IslamiC havde et forum der havde ca. 8-10 brugere

- Se hvordan IslamiC så ud dengang (Bemærk at der ingen billeder er, og derfor kan se "tomt" ud.): http://web.archive.org/web/200312122038 ... slamic.dk/

Marts 2004
IslamiC bliver til en mere interaktiv hjemmeside, hvor der var mulighed for at oprette en bruger/profil. Alt foregik på forsiden hvor brugere i den grad var med til at sætte præg på IslamiCs indhold, i og med man som bruger frit kunne skrive artikler direkte til forsiden.

Funktioner som Dagbog/journal, artikler mv. blev tilgængeligt.

Talog statistik:
- Antal kliks på IslamiC : 6.230.850
- Antal -forskellige besøgende : 32.264
- Gns. -forskellige- besøgende pr. dag : 88
- Gns. kliks på IslamiC pr. dag : 17.024

Se hvordan IslamiC så ud dengang: http://web.archive.org/web/200403041531 ... slamic.dk/

April 2005
IslamiC får en stribe nye funktioner. Hadith, Quran, TV og diverse bliver tilgængelig i takt med der bliver oprettet mange brugere og dermed mere aktivitet i forummet.
Et nyt design bliver præsenteret i slutningen af 2005, hvor IslamiC bliver pakket ind i en grafisk moské.

IslamiC fik desuden den første islamiske radio i Danmark. Forelæsninger, Quran recitationer, viden om og meget mere stod på IslamiCs radio program dagligt.

Tal og statistik:
Antal kliks på IslamiC : 23.306.625
Antal -forskellige besøgende : 133.463
Gns. -forskellige- besøgende pr. dag : 365
Gns. kliks på IslamiC pr. dag : 63.853

Se hvordan IslamiC så ud i starten af 2005: http://web.archive.org/web/200504110049 ... slamic.dk/

Januar 2006
IslamiC får et nyt look, som nævnt i 2005.
Efter at IslamiC blev nævnt i diverse medier, så blev forummet pludseligt langt mere omfattende og dermed foregik det meste også i forummet.

Tal og statistik:

Antal kliks på IslamiC : 33.976.915
Antal -forskellige besøgende : 243.442
Gns. forskellige besøgende pr. dag : 666
Gns. kliks på IslamiC pr. dag : 93.087

Se hvorda IslamiC så ud i starten af 2006:
http://web.archive.org/web/200604022328 ... slamic.dk/

September 2007
IslamiC startede 2007 meget skidt.
Hjemmesiden fik sit første hjertestop da databasen til forummet pludselig blev ødelagt.
Det betød at over 30.000 indlæg forsvandt. Masser af tal på besøgende mv blev fjernet. Omkring 300 brugere røg ligeledes i vasken pga. fejlen.
Det slog hårdt på aktiviteten på IslamiC, og man skulle nu "begynde forfra" med mange ting. Af samme grund lå IslamiC til at skulle nedlægges, men takke være et stærkt team af Admins og fantastiske brugere, så arbejdede man på at få IslamiC på benene igen. Det lykkedes.

December 2007
IslamiC.dk gik igennem en risikabel operation i slutningen af 2007. Her skulle alle data fra forummet flyttes over i et nyt forum og nyere system.
Dette havde en 50/50% chance for at forummet IKKE ville fungerer, og hvis ikke det ville virke havde IslamiC.dk besluttet at nedlægge hjemmesiden totalt.

Al-hamdulilah, så virkede det. Vi fik flyttet alt over i et nyt system. Takke være Digiislam.dk og ikke mindst Yazzino, har IslamiC.dk fået et helt nyt look ved indgangen af 2008.

Idag
Idag rummer IslamiC mere end nogensinde. Med en stribe funktioner samt et aktivt forum, har det været med til at skabe et hyggeligt lille miljø med diskussioner der rummer alt fra almene hverdagsemner til seriøse politiske samt religiøse emner.
Forsiden islamic.dk ligger op til en stor udvidelse inden længe, hvor man som besøgende vil kunne få en række spændende oplevelser på hjemmesiden.
Med flytningen i slutningen af december 2007, blev islamic.dk opdateret til nyeste versioner af diverse scripts og server, og dermed blevet ganske hurtig.

Tal og statistik:
IslamiC har idag mellem 500-700 forskellige besøgende på hjemmesiden hver dag.
Forummet har 2.104 oprettede brugere, og 139.650 indlæg.

Til sidst:
IslamiC har i alle sine år fungeret som en dedikeret hjemmeside til de unge muslimer- og ikke-muslimer i Danmark.

Formålet har altid været at være med til at bygge bro mellem muslimer og ikke-muslimer, samt give plads for unge/nye i Islam til at skrive og diskutere basale Islam relateret- og generelt hverdags-emner på en plan hvor alle kan være med.

IslamiC.dk har altid været 100% uafhængig af foreninger mv. Dvs. 100% reklamefri og uden økonomisk støtte af nogen art. Se også:
http://islamic.dk/modules/phpBB2/viewtopic.php?p=36151

Hjemmesiden har altid været vedligeholdt af unge admins, der har brugt deres fritid på at skabe et bedre sted for alle brugere og gæster.
Her er nicknavnene på admins igennem tiderne:
Amatulah, One, Basima, Deen, ZaroX, Murat, Saif, Uffe, damla, Mikaaeel, Al_muslima, Noor Al-Deen, ZamZam, Deen-al-Islam, Al-Mumina, RenaDa, Mads og Iman.

Der skal også være stor ros til de mange engagerede brugere, som har skabt et livligt forum der, InshaAllah, har været til gavn for alle.

Jeg håber at vi alle vil være med til at bidrage til en bedre imorgen. Hvad enten det er her eller der.

Forsat god Ramadan

Fred
Senest rettet af AbU søn feb 03, 2008 16:18, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Indlægby ZamZam » lør sep 15, 2007 15:39

Wa 'aleikum assalam

Det skaber minder dette emne :D

//ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Jiz » ons okt 03, 2007 04:42

Al salamu aleikum

Spændende at se hvordan det startede op og hvor langt det er nået endtil nu :smile: Mashallah, et stort fremskridt.

Inshallah Islakiks vil leve i langtid og holde en masse fødselsdage :smile:

wa al salam
Hvis du vil fjerne ondskab fra andres sind, så giv først slip på dine egne onde hensigter.
Imam Ali (as)
Brugeravatar
Jiz

Geografisk sted: KBH Amager

Re: IslamiC.dk 2003-2007

Indlægby Halimah » fre dec 12, 2008 23:43

Faldt lige over dette gamle emne. (Ja, jeg falder over en del gamle emner her for tiden :hmmm:)
Anyways, det vækker i hvertfald mange minder. :D
Jeg har selv været bruger i islamic i mange år.. tror det er siden starten af '04. Husker at da jeg tilmeldte mig var hjemmesiden grøn :hmmm:.
Det er interessant at se hvordan islamiC har udviklet sig gennem tiden og nu fylder den snart 6 år, mashaAllah (jeg føler mig lidt gammel :lol:).
Brugeravatar
Halimah
Sølv Bruger

Tro: Salafi

Re: IslamiC.dk 2003-2007

Indlægby AbU » fre dec 12, 2008 23:54

Halimah skrev:Faldt lige over dette gamle emne. (Ja, jeg falder over en del gamle emner her for tiden :hmmm:)
Anyways, det vækker i hvertfald mange minder. :D
Jeg har selv været bruger i islamic i mange år.. tror det er siden starten af '04. Husker at da jeg tilmeldte mig var hjemmesiden grøn :hmmm:.
Det er interessant at se hvordan islamiC har udviklet sig gennem tiden og nu fylder den snart 6 år, mashaAllah (jeg føler mig lidt gammel :lol:).

Salam Aleikum,

Ja, du får da godt nok rystet posen en del, de her dage :teeth:

Ja, du tilhører jo den "ældre" generation. Måske skulle man åbne en plejehjem-sektion, for de "gamle" brugere, så kan I bare stå og kigge ud af vinduet :lol:

Det er ganske rigtigt, at IslamiC.dk snart fylder år.

Må Allah Subhana wa ta'ala belønne alle de gavmilde brødre og søstre, der igennem de år på IslamiC.dk har hjulpet så mange unge brødre og søstre tættere på Islam. Alle de mange søstre, som har taget imod konvertitter herinde, og vist dem vejen dem og hjulpet dem. Ligeledes alle de muslimer såvel som ikke-muslimer, som har bidraget til utrolige mange konstruktive diskussioner der tilfælles havde mål at skabe "en bedre imorgen" for de kommende generationer herhjemme i Danmark.

Takke være alle de brugere, har rigtig rigtig mange unge muslimer og ikke-muslimer fået stort gavn af islamic.dk

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Re: IslamiC.dk 2003-2011

Indlægby Musliman » tirs jun 14, 2011 15:51

Woow, det er ret interessant at høre, hvordan islamic har udviklet sig igennem tiderne. Tænk at der har været en islamisk radio på siden, med foredrag og det hele! Måske kan en af de ældre brugere forklare hvorfor den blev afskaffet?

Det føles mærkeligt at se, hvordan islamic.dk så ud dengang.
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Lignende emner

Tilbage til IslamiC.dk