Helt alene

Læs IslamiC brugernes digte. Skriv og del dine digte

Redaktør: Fri Debat Mods

Helt alene

Indlægby Basijboy » tors nov 04, 2010 09:37

As'Salaamu Aleykoum w Rahmatollahi w Barakutuh.
InshaAllah I alle ved jeres bedste, fysisk såvel som psykisk.

Her er endnu et digt fra mig af:

Sidder helt alene, og tåre falder ned.
Hele denne verden bliver ved med at gøre mig ked.
Så mange problemer som jeg ikke kan overskue.
Så mange ting at jeg kunne begynde at tude.
Ulidelige ting, der bare hober sig op.
Hele denne verden – er ved at få nok.
Hvornår stopper denne lidelse mon?
Er det denne verden eller jeg der skal gå til grunde?
Søskende prøver at hjælpe, men de ved ikke hvordan.
Måske er det blot mig, der er gået fra forstanden!

Men vi har hinanden.
Vi burde hjælpe hver en anden.
Holde sammen – aldrig at forlade stammen.
Denne menneskeheds ramme.

Men sådan er det ikke, selvom det burde være.
Problemer, som én alene ikke kan bære.
Og heller ikke jeg kan klare det meget mere.
Når problemer vokser og antallet bliver flere.
Når ting er uoverskuelige og alt anes for sort.
Alt synes dårligt – Selv det gode i fjord.
Hvornår stopper denne lidelse mon?
Helst inden jeg synker til havets bund!
Få mig op derfra og tilbage til realiteten.
Du var uviden derom men nu har du set det.

w Salaamu Aleykoum (:
Vær som den blomst, der giver sin duft til selv den der knuser den.
Brugeravatar
Basijboy

Geografisk sted: Tehran/Høje-Tåstrup ;)
Tro: Kristen
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
Fået : 2 perler

Re: Helt alene

Indlægby Maghrebiya » tors nov 04, 2010 17:05

Salam bror,

mashallah et rigtig godt digt, håber ikke det er noget du har oplevet s;
men jeg kan virkelig relatere til det ..

inshallah kheer, w ALLAH ma3a sabereen
Vær som den blomst der gir' sin duft til selv den der knuser den.
"We must meet hate with love" - M. Luther. K Jr.
Brugeravatar
Maghrebiya

Køn: Hunkøn

Givet : 10 perler
Fået : 12 perler

Indlægby Basijboy » tors nov 04, 2010 17:53

Maghrebiya skrev:Salam bror,

mashallah et rigtig godt digt, håber ikke det er noget du har oplevet s;
men jeg kan virkelig relatere til det ..

inshallah kheer, w ALLAH ma3a sabereen

w Aleykoum as'Salaam ukhti :)
Lad mig bare sige det sådan, mine digte/tekster kommer altid fra hjertet, og er tit ting jeg selv har oplevet/oplever :)

Men ja, InshaAllah khair (:

w Salaam
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby AbU » tors nov 04, 2010 20:43

Salam Aleikum

Flot skrevet.

En skam at digtet ikke flugter med dit valg af brugernavn. Det er lidt ironisk at snakke om lidelse i verden, og samtidig kalde sig for basiji :)

Khayr inshaAllah.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby Basijboy » fre nov 05, 2010 08:20

AbU skrev:Salam Aleikum

Flot skrevet.

En skam at digtet ikke flugter med dit valg af brugernavn. Det er lidt ironisk at snakke om lidelse i verden, og samtidig kalde sig for basiji :)

Khayr inshaAllah.

Fred

w Aleykoum as'Salaam,

Mange tak (:

At være Pro-Iran'er er ikke ensbetydning med at du ikke kan mærke smerte. Hvordan jeg har det som et enkel individ ved du absolut intet om, så mange tak for overstående joke, den reddede min dag en smule :D

Men som du selv siger, InshaAllah khair.
w Salaam
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby AbU » fre nov 05, 2010 08:52

Salam Aleikum

Hvis det at kalde sig "basiji" er den mest oplagte måde at erklære din kærlighed til Iran for, så er der godt nok nogle huller i din iranske historiebog.

Basiji uddeler patroner, blodsamlinger og lidelser i menneskers krop - det er alene deres mål og arbejde, bror. Derfor er det ironisk med dette digt og det brugernavn :)

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Indlægby Basijboy » fre nov 05, 2010 09:43

AbU skrev:Salam Aleikum

Hvis det at kalde sig "basiji" er den mest oplagte måde at erklære din kærlighed til Iran for, så er der godt nok nogle huller i din iranske historiebog.

Basiji uddeler patroner, blodsamlinger og lidelser i menneskers krop - det er alene deres mål og arbejde, bror. Derfor er det ironisk med dette digt og det brugernavn :)

Fred

w Aleykoum as'Salaam,

Nej, det er der ikke. Wal hamdulillah, Iran er blevet et bedre land efter den Islamiske republiks etablering.
Hvis dette er dit syn på Basij, må jeg desværre sige at du har fået et meget fordrejet og vestligt syn på dem.
Min familie står og vil altid stå bag Khomeini, Khamanei og den Islamisk republik Iran.

Med det sagt, skrev jeg digtet for at komme af med mine følelser kære broder. Ikke for at du skulle give din mening til kende hvad der er ironisk eller ej og slet ikke for at starte en Anti/pro - Iran diskussion (:

w Salaam
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby AbU » fre nov 05, 2010 10:03

Salam Aleikum

jamen, det her har intet med pro/anti Iran at gøre overhovedet. Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om folks hjerter banker for IRI eller ej.

Der er ikke noget "vestligt" syn på Basiji. Basiji har faste arbejdsopgaver, og det er at udøve vold, trusler og dræbe folk der er kritiske eller oprørske overfor regeringen. Man kan synes om det som man vil. Det er slet ikke det jeg vil diskutere. Uanset hvordan du drejer og vender det, er Basijis arbejdsopgaver det førnævnte.

Derfor synes jeg det er ironisk at se dit navn og efterfølgende læse et digt om lidelser, når Basiji ikke laver andet end at putte lidelser i andre menneskers kroppe. Uanset om det er fortjent eller ej .

Det her har intet med Khomeini at gøre.

Basiji-nicknavn versus et digt om lidelse :)

Ps. der er mange måder du kan tilkendegive din kærlighed og støtte til IRI på. At kalde sig en person som kører rundt på motercykel med metalkølle og slår demonstranter og oprører(mænd, kvinder, unge og ældre) ned - passer bare ikke helt med de flotte digte og budskaber du skriver forskellige steder.
Det er en skam.

Fred

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Brugeravatar
AbU
Administrator

Indlægby Cabra » fre nov 05, 2010 10:39

Hvis dette er dit syn på Basij, må jeg desværre sige at du har fået et meget fordrejet og vestligt syn på dem.

Hvordan man kan flytte fokus fra de forfærdelige ting der gøres ved at smide det slidte "Det er Vesten som er fjenden kortet ", det går ud over min forstand.

Man kan faktisk sammenligne deres rekruttering med, hvordan USA får soldater i folden. Militsens medlemmer er jo primært fattige drenge fra landområder(helt ned til 12år), som udnyttes, fordi man udmærket ved at de stort set ikke har andre muligheder har. Den amerikanske hær agerer på samme måde. Man render runder rundt i dybt fattige områder for at få fat i purunge drenge som man kan sende i krig og disse mennesker øjner naturligvis muligheden for at give dem og deres familie et økonomisk boost.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Al-Marwah » fre nov 05, 2010 18:49

Wa'alaykum salam..

Masha'allah så flot skrevet :klapper: tak for dele :D
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Givet : 1 perle
Fået : 3 perler

Indlægby Ninja » søn nov 07, 2010 09:30

MashaAllah flot skrevet!

Kender godt det hele.. Har det også selv sådan ;D
Ninja

Givet : 8 perler

Indlægby Regn_Dråbe » søn nov 07, 2010 19:49

SelamunAleykum!

Jeg forstår ikke hvordan i kan have det så let med, at snakke ned til hinanden?
Synes i selv det passer en muslim at snakke nedvurderende til sin næste broder på den måde????

Har i et budskab så sig det DOG på en bedre måde. HUSK Allahsubhanweteala vil stille os og til regnskab en dag, og tro mig det, at snakke ned til sin næste vejer en del i vægten den dag vi er døde...

Just a reminder...

Forresten jeg synes det er et godt digt.
Brugeravatar
Regn_Dråbe

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Betelgeuse » søn nov 07, 2010 20:20

Wa alaikum salam.

Hvad med frygten for den synd det er at bakke økonomisk og demonstrativt op om en gruppe der slår uskyldige muslimer og mennesker ihjel i Allâh´s navn? - Betegner du mordene og undertrykkelsen på uskyldige muslimer og mennesker for at være en mindre synd, end synden for at tale nedladende overfor en anden muslim? Og hvem er du der kan sammenligne synder og godtgøre den ene, men forbande den anden?

Regn_Dråbe skrev:SelamunAleykum!

Jeg forstår ikke hvordan i kan have det så let med, at snakke ned til hinanden?
Synes i selv det passer en muslim at snakke nedvurderende til sin næste broder på den måde????

Har i et budskab så sig det DOG på en bedre måde. HUSK Allahsubhanweteala vil stille os og til regnskab en dag, og tro mig det, at snakke ned til sin næste vejer en del i vægten den dag vi er døde...

Just a reminder...

Forresten jeg synes det er et godt digt.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Givet : 158 perler
Fået : 87 perler

Indlægby Regn_Dråbe » søn nov 07, 2010 21:02

Jeg vil først og fremmest sige, jeg er en "muslim" alhamulillah.

For det andet, har jeg ingen ide om hvad folk herinde diskuterer om, men eftersom at jeg kan mærke at stemningen er rimeligt meget nedvurderende er jeg forpligtet som en muslim til, at huske mine brødre om stemningen.
Det kan godt være at i har ret i jeres sag eller ikke, det ved jeg ikke, men jeg ved at profeten sav. siger at "to muslimer er som søskende" (hadifhen er meget længere), men allerede her i den første sætning burde vi tænker over, hvordan man formulerer sig for sin næste.. Hvis du virkelig er overbevist om at din anden bror er langt ude i skoven, så hjælp ham med din viden, så han kan komme ud fra skoven, i stedet for at nedvurdere.

Jeg ignorer fuldstændig din tone som du snakker til mig på cile.. og ønsker tilgivelse for dit vedkommende og det bedste for dig.

Og forresten jeg sammenligner "intet".

Vesselam.
Senest rettet af Regn_Dråbe søn nov 07, 2010 21:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Regn_Dråbe

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Musliman » søn nov 07, 2010 21:09

Assalamu alaykum, søster Cilekes

Jeg er enig med dig og Abu, men jeg forstår ikke hvorfor i tager det op i denne tråd?
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby Betelgeuse » søn nov 07, 2010 21:23

Musliman skrev:Assalamu alaykum, søster Cilekes

Jeg er enig med dig og Abu, men jeg forstår ikke hvorfor i tager det op i denne tråd?

Wa alaikum salam.
Fordi det er absurd at man kan tale om ens egne lidelser, men være ligeglad med andres. Jeg har ikke meget sympati tilovers for en som støtter mord og undertrykkelse, og som samtidig digter om sine egne følelsesmæssige lidelser. At det måske er placeret i den forkerte tråd, vil jeg ikke blande mig i. Min reaktion og deltagelse i denne tråd startede først da Regn_Dråbe postede sit indlæg, også kan man spørge Regn_Dråbe om hvad hans prædken har at gøre i en tråd, hvor det er flere dage siden uoverensstemmelsen fandt sted.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Indlægby Betelgeuse » søn nov 07, 2010 21:46

Størstedelen herinde er alhamdullilah muslimer, du er derfor ikke den eneste. Jeg har set hvordan du før som et lyn fra himmelen slår ned med din prædken. Selvom den er kærkommen, er du stadig velkommen til at tjekke datoen for de indlæg du reagerer på. Det er ikke alle der er aktuelle, og de indlæg som har stået stille i noget tid er ikke nogen man bør pille ved, medmindre man vil opildne det igen.

Jeg fulgte med i de to brødres uoverensstemmelse og ud fra det man kan læse fra trådstarter er der ikke noget man kan gøre. Han har som shia sine overbevisninger og hvis det man i Iran begår af mord og undertrykkelse for ham og hans familie er O.K og islamisk, er jeg ikke sikker på at man som sunni har noget at kunne sige. At digte tråden er gået tabt, er selvfølgelig ærgeligt. Men når man vælger et brugernavn som bærer præg af blod udgydninger, kan et digt fra vedkommende der handler om hans egne lidelser ikke være nogle der kan sympatiseres med. Når man derudover omtaler verdenen som værende et sted fyldt med lidelser, er det den dünya Allâh skabte man beklager sig over også giver det ikke mening at man bakker op om en gruppe der er med til at forværre verdenens tilstand. Mennesket er de som gør ondt, det er ikke verdenen selv.

Min tone er ord, og jeg skriver direkte uden at pakke noget ind i bubble plastic. Hvis det er et problem for dig at håndtere det, uden at skulle glorificere dig selv, så har du min unge bror - meget at lære endnu. Men jeg takker for din duaa og beder til at du også vil blive tilgivet.

Wa salam
(Allâh´a emanet ol)

Regn_Dråbe skrev:Jeg vil først og fremmest sige, jeg er en "muslim" alhamulillah.

For det andet, har jeg ingen ide om hvad folk herinde diskuterer om, men eftersom at jeg kan mærke at stemningen er rimeligt meget nedvurderende er jeg forpligtet som en muslim til, at huske mine brødre om stemningen.
Det kan godt være at i har ret i jeres sag eller ikke, det ved jeg ikke, men jeg ved at profeten sav. siger at "to muslimer er som søskende" (hadifhen er meget længere), men allerede her i den første sætning burde vi tænker over, hvordan man formulerer sig for sin næste.. Hvis du virkelig er overbevist om at din anden bror er langt ude i skoven, så hjælp ham med din viden, så han kan komme ud fra skoven, i stedet for at nedvurdere.

Jeg ignorer fuldstændig din tone som du snakker til mig på cile.. og ønsker tilgivelse for dit vedkommende og det bedste for dig.

Og forresten jeg sammenligner "intet".

Vesselam.

Brugere synes godt om dette indlæg : AbU, Bakr Umar
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Indlægby Bakr Umar » søn nov 07, 2010 22:44

Essalum Alaikum ..

En mand løber ind i dit territorium. Du nægter ham adgang, og derfor slukker lyset. Han ser intet, løber rundt uden af vide hvor eller hvorfor. Han lever desperat i mørket, uden kærlighed uden en form for omsorg. Han er indespærret i sin egen verden og ser intet andet. Du giver ham ingen chance, du er nådesløs.

Senere hen falder du i samme grøfte. Du lider samme sorg, lider samme træng til sødme og omsorg. Men hvordan føles det at være i deres tilstand. Ret absurd

Pointen her er, at det ikke stemmer overens med fornuften, at man både kan støtte disse her personer, men ved siden af føle sorg og lidelse. Det er menneskeligt at føle sorg hvad end man så støtter - intet tvivl. Men det ligger også til en sund fornuft at se sandheden, og træde væk fra sit ego angående fædrelands stoltheden, og alle former for støtte til sådan her nogle mennesker.
Vi snakker ikke om et par stole og border. Vi snakker om mennesker - der er skabt af kød og blod. Selv et dyr har hakk. Denne indlæg er ikke møntet på nogle. Men Allah vise os vejen til sandheden, fjerne al form for ego fra vore hjerter.

Vore beærede profet Mohammad salla lāhu 'alayhi wa sallam sagde: ”En muslims blod er mere værd end ka’baen og alt det der omgiver den.”
La illaha il Allah Mohammed Ur Rasool Ullah

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Brugeravatar
Bakr Umar

Geografisk sted: København

Givet : 3 perler
Fået : 4 perler

Indlægby Basijboy » man nov 08, 2010 08:17

As'Salaamu Aleykoum w Rahmatollahi w Barakutuh.

Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg ikke kan skrive et indlæg, uden at der straks bliver snak om Irans styre og Basij, og ej heller dette digt gjorde en forskel. Snakken kom op igen.

Jeg kan se at ikke alle er velkomne her, og jeg er åbenart en af de der ikke er.
Altid en nedladende tone overfor mig, og altid Basij snak ligemeget hvad det oprindelige emne måtte være.
Derfor bliver dette mit sidste indlæg (til glæde for mange af jer).

Hvis du AbU, kunne deaktivere eller slette min bruger ville det være perfekt (:

w Salaam
Brugeravatar
Basijboy

Indlægby Betelgeuse » man nov 08, 2010 11:42

Wa'alaikum assalam wa rahmatullahi wa barakatuh.

Jeg kan godt forstå at du føler dig ramt, men du har ingen grund til at overdrive det. Generelt set har du holdt en pæn tone, og mange af dine indlæg har bidraget til fællesskabet herinde. Det handler ikke om hvem der ikke er plads til, men hvad der ikke er plads til.

Det er ikke kun herinde, men overalt. Jeg ville som muslim kunne vække harme inde på et kristent forum, hvis jeg valgte et brugernavn der stod for en gruppe der havde slået mange mennesker eller kristne ihjel. Hvis jeg færdes inde på et shia forum med et navn fra en sunni gruppe der havde slået mange shia muslimer ihjel, ville jeg heller ikke blive mødt med klapsalve eller forståelse hvis jeg oprettede et digt omkring mine "lidelser" og derfor synes jeg at du overdriver når du siger, at det her forum ikke byder alle velkommen.

Det her handler ikke om en generelt shia/sunni konflikt, hvor begge parter taler om mordene på deres "eget folk". Det handler om at Flere tusinde mennesker sultes, undertrykkes, overfaldes og bliver myrdet. Uanset ens tilhørsforhold - burde intet menneske stå inde for så meget lidelse. Du gør det klart - både med dit brugernavn og det du skriver herinde at du ikke kan sympatisere med "os" der er imod det du støtter, og derfor virker det endnu mere absurd at du nu påtager dig rollen som offer.

Mennesker har logisk nok følelser og det er naturligt at man føler visse ting og også har brug for at dele det med andre. Men man skal også passe på med hvad det er man deler, specielt hvis man som muslim burde følge visse retningslinjer indenfor Islam. Mennesket er kompliceret og det er følelser også, dette benægter jeg ikke. Men det er ikke mere komplicieret end at man - hvis man arbejder med sig selv, kan overkomme selv det højeste bjerg med Allâh´s hjælp.

Alle mennesker begår fejl, det gør jeg også. Ingen herinde er uden synd eller fejl. Men det handler om at kunne angre, og du har ikke givet noget tegn på at angre, måske er det fordi du er ung, måske er det fordi du har de overbevisninger du har. Det ved du bedst selv. Men lad være med at være offeret her, når ofrene er de som lider under den gruppe du og din familie bakker op om.

Der er ingen der står og jubler "YES basijboy has left the building". Så meget berømmelse og kredit synes jeg ikke du skal give dig selv, og så meget overdrivelse og ondskab synes jeg ikke du skal påføre os andre.

Wa salam.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Lignende emner

Dig alene
Forum: Digte
Forfatter: 3Abdahu
Svar: 3
Skal omskæring af små børn forbydes helt i Danmark?
Forum: Fri Debat
Forfatter: Annikki
Svar: 63
En mand og kvinde alene ..
Forum: Islam
Forfatter: Anonymous
Svar: 51
Hvad er Jihad helt præcist?
Forfatter: Ramazan
Svar: 5
Hjælp!! Et løfte jeg ikke helt kan huske??
Forfatter: fikr76
Svar: 1

Tilbage til Digte