I am afraid of say I am reppin' Islam!

Læs IslamiC brugernes digte. Skriv og del dine digte

Redaktør: Fri Debat Mods

I am afraid of say I am reppin' Islam!

Indlægby Nusaibah » fre maj 07, 2010 16:02

Afraid of say I am repping Islam
Yes, since I was born I had embraced
But I don’t want to make the religion of Allah disgraced :(?!
I am afraid of say I am repping Islam.

The religion of allah, is not something you can say like hello, Marhaba!
Remember how righteous they were, the sahaba!
Now I am remembering Umm Amarah Naseebah!
The religion of Allah is not a toy.
Seeing some muslim brothers calling themselves Roy.
Taking them kufar names, too make themselves cool.
I am afraid of say I am repping Islam ..

The religion of Allah is not too sale!
Seeing these muslim sisters,
trying too attract that non-mahram male.
Are we only recognized as muslim by name?
Oh, what a shame!
I am afraid of say I am repping Islam.

I am no longer confused.
I can tell you, I am well amused.
I look at the mirror and say, sister, Islam you representing!
Being macho and add “you can say it while you’re chilling!
But still, I am afraid of say I am repping Islam :?
Senest rettet af Nusaibah fre maj 07, 2010 22:33, rettet i alt 1 gang.
- A wise man once said "I don't know, go ask a woman."
Brugeravatar
Nusaibah

Geografisk sted: Inkognito
Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: I am afraid of saying I am reppin' Islam!

Indlægby Musliman » fre maj 07, 2010 22:16

MashAllah - Virkelig flot digt med et interessant budskab :klapper:
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 74 perler
FÃ¥et : 56 perler

Re: I am afraid of say I am reppin' Islam!

Indlægby Nusaibah » fre maj 07, 2010 22:56

JazzakaAllahu khayran, men er det kun mig herinde der har det sådan? eller. jeg er virkelig bange for at sige jeg repræntenserer Islam! Jeg ved godt at en pige/kvinde med tørklæde/hijab på er en vandrende Ayah. Det bare.. jeg tænker hele tiden på hvordan mine handlinger kan skade vores Ummah :(?!
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Musliman » fre maj 07, 2010 23:36

Al- shaheeda skrev:JazzakaAllahu khayran, men er det kun mig herinde der har det sådan? eller. jeg er virkelig bange for at sige jeg repræntenserer Islam! Jeg ved godt at en pige/kvinde med tørklæde/hijab på er en vandrende Ayah. Det bare.. jeg tænker hele tiden på hvordan mine handlinger kan skade vores Ummah :(?!

Hvilke handlinger?? At du er bange for at vise, at du er muslim eller???
Hvis Profeten Muhammad (sallallahu alayhi wa sallam) begyndte at tænke, hvad afgydsdyrkerne ville mene om ham, ville han så komme langt med budskabet?
Vi skal som muslimer ikke være bange for hvad andre synes om os. Hvis nogen har et problem med f.eks. Hijab er det dem der må leve med det, og ikke de muslimske søstre. Hvis de har et problem med skæg, er det dem der må leve med det, og ikke de muslimske brødre.

Jeg har haft det på samme måde som dig, og derfor synes jeg det er et smukt digt, eftersom du fremhæver sådan et problem. Desværre synes jeg, at vi ser for mange muslimske brødre og søstre, som tager ikke-muslimers meninger til sig (med alt respekt for ikke-muslimer).

Til dommedagen vil du ikke blive spurgt, om du har gjort "Loise" eller "Martin" tilfreds. Du vil stå foran Allah (subhanahu wa ta'ala), så hvorfor ikke prøve at gøre Ham tilfreds, ved stolt at kalde os for Muslimer...
Musliman
Islam Moderator

Indlægby Nusaibah » fre maj 07, 2010 23:48

NEJ, subhanaAllah! du har misforstået det! jeg er så stolt, når jeg siger til en anden person jeg er muslim! Alhamdulillah. Men når man som person, et individ reprænsenterer Islam, så synes jeg virkelig der er mange faktorer der spiller ind end som så. Altså, f.eks at komme til at sige et bandeord ubevidst, hvad vil folk tro om Islam? Det er mere hvad andre folk kommer til at tro om Islam, og ikke mig! Jeg er virkelig ligeglad med andre folks holdninger og meninger om mig. Men f.eks, de kan få et negativt billede af Islam. Jeg har f.eks oplevet mange muslimske søstre/brødre der råber i bussen og spiller højt musik, og ikke viser respekt til deres medmennesker. Det er sådan nogle handlinger jeg mener! Så derfor er jeg blevet meget bevidst på hvordan jeg skal opføre mig, eller jeg har altid været ret stille og sådan noget, men nu er jeg 100 % bevidst på det! Så jeg synes virkelig det ikke så let igen at sige "jeg er muslim" også derefter opfører sig som man vil. Jeg kan hellere ikke lide tanken om, at jeg er med til at ødelægge vores Ummah, hvis jeg gøre noget f.eks siger et bandeord. Jeg ved godt for mange folk er det ikke en "big deal" men det er det for mig :? ?!
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby Musliman » lør maj 08, 2010 09:50

NÃ¥rh okay, puha :)

Er du bange for at folk får det forkerte billede af Islam, ud fra de handlinger du laver? Jeg er ret sikker på, at langt de fleste ikke-muslimer godt kan skildre Islam fra muslimers handlinger. Hvis "Ahmed" nu går rundt og laver ballade, så er jeg sikker på, at de fleste ikke-muslimer ved at det ikke er Islam der inspirerer ham til det, men hans egne lyster.

Forresten, så er det godt du tager "små" ting som bandeord alvorligt - MashAllah, men jeg tror ikke det ligefrem er det, der påvirker andres opfattelse af Islam.
Musliman
Islam Moderator

Indlægby Nusaibah » lør maj 08, 2010 17:49

Nå okay, tak fordi du forklarede det på den måde :D , det gaaaaaaaaavnede meget.. så mange timers tanker og undren lige ud af vinduet q:

- skal lige understrege, det ikke fordi jeg udfører nogle dårlige handlinger, subhanaAllah nej, det bare hvis nu..
Brugeravatar
Nusaibah

Tilbage til Digte