Hjælp til "Mors dag"'s digt. (Helst tyrkisk)

Læs IslamiC brugernes digte. Skriv og del dine digte

Redaktør: Fri Debat Mods

Hjælp til "Mors dag"'s digt. (Helst tyrkisk)

Indlægby borntobelieve » ons maj 05, 2010 08:35

As-salamu aleykum wa rahmatullahi wa barakatuh mine kære søstre & brødre.

Da det er "Mors Dag" her på søndag tænkte jeg på hvad den største gave fra mig til min mor kunne være.
Så kom jeg i tanke om at jeg kunne skrive et digt til hende, et rigtig rørende digt som måske kunne få hende til at fælle et par tårer. :oops: Men problemet er at jeg er mega dårlig til sådan noget, da det skal være på tyrkisk... :(
Nogle tyrkiske søstre og brødre som har gode idéer til sådan noget? :? :)
Brugeravatar
borntobelieve

Geografisk sted: København
Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Hjælp til "Mors dag"'s digt. (Helst tyrkisk)

Indlægby Betelgeuse » ons maj 05, 2010 23:32

wa alaikum salam.
Det ville være fint, hvis du kunne sammensætte digtet omkring din barndom. Mesela hvis din mama har fortalt historier, haft en speciel måde at putte dig på m.m. Noget som vedrør jeres bånd til hinanden.
Du kan godt. ;)
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby borntobelieve » tors maj 06, 2010 10:11

Ja det kunne jeg også, har nemligt tænkt over at gøre sådan. Men du ved, yani er herre dårlig til tyrkisk i forvejen! Så ved bare mit digt bliver sådan noget min anne ikke fatter en pind af, for tror ikke det kommer til at hænge helt sammen hehe. :D
Brugeravatar
borntobelieve

Indlægby Betelgeuse » tors maj 06, 2010 11:31

Det vil altid være svært, at skrive noget - som man vil have skal være rørende, hvis der er et tidspres på. Et digt har godt af at stå efterladt i et stykke tid, hvor man mærker efter sine følelser, tilføjer og gennemgår digtet, flere gange. Men hvis du har brug for hjælp, kan du prøve at skrive et digt. Bagefter kan jeg eventuelt (og) InshaAllâh rette det for fejl og lave en gennemgang af det, så det virker mere følelsesladet. Men det ville ikke være personligt, hvis jeg eller andre skrev det for dig. Derudover tror jeg også, at din mor bare værdsætter din intention om at ville give hende et digt. Pyt skidt med et par fejl, så længe det er "handmade" og personligt. For det er for de fleste mere kærkomment, når det er noget som er inderligt og uskyldigt. ;)
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby borntobelieve » tors maj 06, 2010 17:48

Hmm det er jo det. Man skal bruge meget tid på det, hvis man altså er mig heheh. Ej men det er også bare mine eksamener som har stået i vejen hele ugen.. :doubt:
Men så er det jo godt hun har fødselsdag om en måned! :D
Tror bare jeg dropper digtet midlertidig, og køber noget pænt til hende istedet.
Tak for hjælpen alligevel, Allah razi olsun. (;
Brugeravatar
borntobelieve

Lignende emner

Tilbage til Digte