"Mit navn er Sladder"

Læs IslamiC brugernes digte. Skriv og del dine digte

Redaktør: Fri Debat Mods

"Mit navn er Sladder"

Indlægby Zana » tirs jan 26, 2010 22:25

Jeg har ingen respekt for retfærdighed
Jeg ødelægger hjerter, og ruinerer liv
Jeg er snu, ondskabsfuld og får styrke med alderen

Jeg har ingen venner, men jeg skaber en tilstand af uro og forvirring blandt folk
Jo mere jeg er citeret, jo mere tror folk på mig
Når først jeg har skadet et ry, bliver det aldrig det samme igen

Jeg blomstrer i alle dele af samfundet og mine ofre er hjælpeløse
De kan ikke beskytte sig selv imod mig da jeg ikke har et ansigt
Det er umuligt at opspore mig. Jo mere du prøver, jo mere flygtig bliver jeg

Jeg vælter regeringer og ødelægger ægteskaber
Jeg ruinerer karrierer og er skyld i søvnløse nætter, hovedpiner og fordøjelsesbesvær
Jeg spreder mistanke og frembringer sorg
Og jeg får uskyldige mennesker til at græde ned i deres puder

Mit navn er Sladder
Zana
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 41 perler

Re: "Mit navn er Sladder"

Indlægby Muslimaa » ons jan 27, 2010 12:30

Al salam alaikum...
:-). Fed digt. :)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby Jessminda » ons jan 27, 2010 13:39

So true ..
"Vi lærte iman (tro) og så lærte vi Quran’en og det øgede vores Iman"
Brugeravatar
Jessminda
Student 2010
Student 2010

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Muslimaa » ons jan 27, 2010 17:24

Zana skrev:Jeg spreder mistanke og frembringer sorg
Og jeg får uskyldige mennesker til at græde ned i deres puder

Mit navn er Sladder

Jeg synes bare sladder burde aldrig blive opfundet. men okay menneskelig opfindelse eller natur eller hva kalder man det? :p
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Zana » lør jan 30, 2010 00:44

Nej, sladder burde ikke være til stede. Men reality er, at det er her. Og at det har eksisteret siden mennesket blev skabt. Men vi som muslimer, bør vide at vores elskede Profet (Allahs fred og velsignelser være med ham) beordrede os til at undgå at sladre såvel som at høre sladder. Det har mange konsekvenser, som nogle mennesker lærer på den hårde måde. Men man må se lyst på det, og vide at hvis den sladder rammer én, er det en mulighed for at blive stærkere. Det er en mulighed for at vide hvem man kan stole på, og hvem man bør undgå.

En bekendt var offer for sladder, for flere år siden. Dette var en start på et helvede. Vedkommende blev chikaneret hver gang hun trådte uden for sin dør: Der var slagsmål, en del der fik revet totter af håret af, tøj der var ødelagt osv. Selv da hun var hjemme, generede de hende hvorefter politiet blev indblandet. Og dette var alt sammen på grund af nogle rygter..
Zana
Aktiv Bruger

Indlægby Muslimaa » lør jan 30, 2010 09:22

Zana skrev:Nej, sladder burde ikke være til stede. Men reality er, at det er her. Og at det har eksisteret siden mennesket blev skabt. Men vi som muslimer, bør vide at vores elskede Profet (Allahs fred og velsignelser være med ham) beordrede os til at undgå at sladre såvel som at høre sladder. Det har mange konsekvenser, som nogle mennesker lærer på den hårde måde. Men man må se lyst på det, og vide at hvis den sladder rammer én, er det en mulighed for at blive stærkere. Det er en mulighed for at vide hvem man kan stole på, og hvem man bør undgå.

En bekendt var offer for sladder, for flere år siden. Dette var en start på et helvede. Vedkommende blev chikaneret hver gang hun trådte uden for sin dør: Der var slagsmål, en del der fik revet totter af håret af, tøj der var ødelagt osv. Selv da hun var hjemme, generede de hende hvorefter politiet blev indblandet. Og dette var alt sammen på grund af nogle rygter..

Al salam alaikum... Hold da op sis.. er ked af det med din bekendt.. inshAllah hun har det bedre nu?
Og jeg vidste faktisk ikke helt at Sladder eksisterede siden Profeten Sala Allahu alaihe wasalam levede... Jazake Allahu kher for din indlæg. :teeth:
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Zana » søn jan 31, 2010 19:16

Wa aleykum salam wa rahmatullah

Hun har det fint nu, alhamdulillaah. :) Sommetider, tillader Allah den Ophøjede at vi mærker smerte, så vi kan blive stærkere. Og sommetider tager Han alt fra os for at vi kan lære værdien af alt det, som Han gav os. Men i sidste ende bør man vide at Allah, den Almægtige aldrig forlader os og ej heller, får vi noget som vi ikke kan overkomme. Man lærer at få det bedste ud af de dårlige situationer, og det vil gavne én meget mere end man selv tror.
Zana
Aktiv Bruger

Lignende emner

Tilbage til Digte