Ok så lad os da tage den sidste debat, nu jeg holder pause
Cabra skrev:Pointe eller gavn. Jovist. Det er hamrende usympatisk. At afsky andres livsstil og kultur, fordi de ikke lever den livsstil, man selv har valgt? Du snakker ikke engang om mennesker, der har levet et liv, hvor de har gjort skade på andre el, nej, blot, ikke levet deres liv i overensstemmelse med nogle snævre rammer en religion giver.
De fleste muslimer ville blive voldsomt forarget og beklage sig, hvis en ikke-muslim sagde noget tilsvarende bare med omvendt fortegn.
Usympatisk? Det er overhovedet ikke noget personligt møntet på nogen siden det er usympatisk.
Jeg afskyr fx benægtelse af Skaberen, Allah. Det gør jeg som muslim, fordi for mig kan jeg ikke forbinde "benægtelse af Allah" med noget godt. Men det er ikke ensbetydende med, at jeg hader eller er disrespektfuld overfor ikke-muslimer. På samme måde afskyr jeg druk, værtshuse/diskoteker, udenomsægteskabelige forhold, homoseksualitet osv. Men det er igen ikke ensbetydende med, at jeg har ret til at være disrespektfuld eller hade homoseksuelle, selvom jeg fra hjertet afskyr handlingen. Det er ikke personligt mennesker imellem overhovedet.
Hvordan havde du tænkt dig, at jeg skulle 'synes om' de ting, som Allah har forbudt os? Det kan du altså slet ikke forlange. Du beder mig et eller andet sted om ikke at have en mening om de ting, som Allah foragter, og det kan jeg ikke, for det har jeg meget klare meninger om. Ligesom jeg ikke kan gøre for, at jeg får kuldegysninger og tænker "hvordan kan man dog gå derind uden at få en depression", hvis jeg går forbi et værtshus, det sker helt automatisk.
Men igen, det er ikke noget jeg siger højt til ikke-muslimer, fordi jeg ved, at det vil støde dem og skabe en dårlig stemning. Men et eller andet sted burde man kunne regne det ud, ligesom 2+2=4... selvfølgelig kan muslimer ikke lide de ting, som Allah forbyder.
Og lige over mht. det sidste. Al mulig held og lykke fremover.
Tak skal du have

Undskyld jeg har ødelagt din tråd bror wahas