Alsalamu aleikum wa Rahmatullah.
Jeg sidder her med et spørgsmål jeg gerne vil have svar på in shaa Allah.
I dag sad jeg med tre kvinder der sad og snakkede om deres børn, og emnet drejede hen til en børnehave hvori mine to små søskende går i børnehave.
I børnehaven arbejder en pædagog, der tit virker sur når vi kommer skal enten aflevere eller aflevere vores søskende.
Kvinderne sidder og snakker, og pludselig siger min fars hustru "hende jøden", om pædagogen til kvinderne. Jeg bliver irriteret og siger at hun ikke skal sige "jøden", da hun ikke ved hvad hun er og hvad hun har i hjertet. Måske er hun muslim uden at min stedmor ved det, og jeg siger ydermere at det er forkert at hun dømmer hende på den måde.
Min stedmor siger derefter at hun kender hende ved hendes opførsel imod os, hvor jeg ydermere bliver "bekriget" af de andre kvinder der sidder med hende. Den ene siger til mig, at vi gerne må udpege kuffar, og kommer derefter med en sheikh der havde sat en jøde, en muslim og en kristen sammen og sagt udpeg den der kommer i Jannah. Jeg bliver ved med at sige at det kun er Allah der ved hvad hun har i hjertet, og det er forkert at bedømme hende på den måde. Det der irriterer mig mest er at hun kalder hende "jøden", hvor hun har afsky og had betydningen og at de andre står med hende. Jeg kom til at sige, at Allah har bedt os ikke at dømme i enhver situation, men udfra det de sagde - at det er tilladt at udpege kuffar, om vi kender personen eller ej, er tilladt - er jeg bange for at have sagt noget forkert. Jeg kom med et eksempel om at jeg har tørklæde på, og at jeg ikke synes det er rart når jeg bliver kaldt terrorist FORDI jeg har tørklæde på. Det samme gælder pædagogen - fordi hun har en bestemt opførsel, kan man ikke bestemme om hun er jøde, kuffar eller andet? Jeg er bange for at jeg har sagt noget forkert, specielt fordi dette er kvinder, der er over 30'erne og fremfor alt Allah jeg står overfor.
Jeg beklager det lange indlæg, men håber i kan hjælpe in shaa Allah.
Jazak Allah kheir

Så der er ikke noget problem der. Problemet ligger i at pædagogen blev kaldt "El jahudiye", som på arabisk betyder jøden helt korrekt oversat, pga. hendes mindre venlighed imod os. Altså, hun bliver associeret med jøder, pga. hendes opførsel hvilket for mig er dybt foruroligende og forkert. Kvinderne kunne virkelig ikke se noget forkert i det, og derfor sammenlignede jeg med at jeg har tørklæde på og f.eks. ikke kan lide at blive sat i bås med terrorister, fordi jeg så er muslim. Det eneste svar de havde var, at de får deres hasanat, så det gør ikke noget.