Om at blive muslim ?

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Om at blive muslim ?

Indlægby lullepigen » tirs feb 19, 2013 18:37

Hej , Jeg ville høre om nogle ting når man går ind i islam skal man så have tørklæde på i mosken ?
som jeg har skrevet før så har jeg en bedsteveninde som er muslim og vi snakker faktisk ret tit om islam ... Hende søster fortæller mig også nogle ting om islam , Jeg ved godt det bedre at læse om det ... Men men hende's søster's mand har læst utrolig meget om det og fortæller mig også en masse ting :) jeg spørg også selv ind til det hendes forældre fortæller mig også nogle ting . De forklar hvis jeg spørg om et spørgsmål, Jeg er begynd og interesserer mig om islam men har helt vildt svært ved at fortælle min bedsteveninde om det ... Hendes søster sagde hvis du gerne vil have hjælp med mere viden o.s.v vil jeg gerne hjælpe dig men har så svært ved at fortælle dem om det .. + jeg er bange for at miste min familie hvis jeg vil gå ind islam ! Har også meget svært ved at fortælle min familie det , så står her og ikke ved hvad jeg skal gør ? Nogle der har nogle gode råd ? :)
lullepigen

Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Om at blive muslim ?

Indlægby Islam-Sunni » tirs feb 19, 2013 22:25

Hej :)
- Det er rigtig godt at høre, at du har nogle der kan hjælpe dig videre hvis der evt. skulle opstå et problem.
Mht. til det med familien syntes jeg, at du skal tænke på dig selv i denne situation. Altså du skal konvertere for overbevisning og ikke fordi din omkreds er muslimer, på denne måde kan man let falde fra hvis man vælger at konvertere fordi veninder eller rettere sagt omkreds. Hvis man er blevet overbevist om islams sandhed ville man være ligeglad med hvad ens forældre ville syntes eller tænke, da man selv gerne ville have en redning på dommedagen..
- hvis du har brug for hjælp kan jeg godt hjælpe hvis du blot skriver en privat besked :)
Islam-Sunni

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 1 perle

Indlægby lullepigen » tirs feb 19, 2013 23:19

Ja det rigtig dejligt :) Jeg er helt enig med dig! At man selvfølgelig ikke bare skal konverter p.g.a man har muslimske venner/veninder , jeg tænker på mig selv det gør jeg men det problem jeg har er at hvis så bliver muslim så har jeg ingen steder og bo :/ Mine forældre har et forkert syn på islam. Og ved ikke hvordan jeg skal sige det til min bedsteveninde og hendes søster :) Godt at høre det ret :-)
lullepigen

Indlægby xxLaila » ons feb 20, 2013 17:00

Hej :)
er glad for at høre at du overvejer at konvertere :) , og jeg håber det vil blive let for dig. Men jeg tror ikke det bliver svært at fortælle din veninde det, jeg tror nærmere hun vil blive glad :) .. Angående det med din familie, jaa så kan det være svært hvis de i forvejen har et negativt syn på Islam.. Men du kan prøve denne her metode: Du kan prøve at vise din forældre at Islam gør dig til en bedre person, og stille og roligt engang imellem fortælle dem lidt om Islam. Du kan måske vise det gennem din karakter og opførsel overfor dem, og også fortælle dem at det er noget der gør dig lykkelig og du er glad for det :) .. så kan det være de er accepterende. Og hvis ikke, kan du måske få lov til at bo hos din veninde et stykke tid. Men hvor bor du henne? , hvis du bor i midtjylland, vil jeg med glæde hjælpe dig med noget hvis det skulle være :) - Håber det går godt for dig!
للَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكِ وَحُسْنِ عِبَادَتِكِ ا
O' Allah giv mig styrke til at ihukomme dig, takke dig, og tilbede dig ordentligt
xxLaila

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 9 perler
Fået : 4 perler

Indlægby lullepigen » ons feb 20, 2013 17:11

Tak håber jeg også :-) Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at fortælle min veninde det for ved hun ville blive glad :-D Ja det jo det :/ Jamen den ville jeg så prøve ... Ja helt sikkert hvis det var ville jeg få lov til det .. Desværre bor i Kbh :( Takker og siger tak for dit råd :-D
lullepigen

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat