-

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Re: Ekstremist Forbindelsen

Indlægby Abu Saif » tors dec 06, 2012 21:39

Du beskylder Mig for Shirk og Så går du op i at jeg Beskylder dig for at svare "diplomatisk". Lidt hykleri ?
Glem det Med KSA Muftii,, Du svaret ikke på Om han følger sin egen Lærer eller ej,, Og jeg sagde på Forhånd at jeg Ikk troede Du ville svare,, Så sagen er Afsluttet.

Ej hvor er er du bare manipulerende !!!!
Først beskyldt du mig for løgn hvilket jeg ikke brød mig om og jeg svaret igen, derefter beskyldt jeg dig for shirk fordi du allerede har bragt diskussionen på et lavt niveau, og jeg har det fint med at komme dernede. Jeg har altid sagt at hvis nogen giver mig en flad så giver jeg ham en knytnæve tilbage. Du beskyldt mig for løgn og jeg beskyldt dig for shirk. Jeg startede ikke med at beskylde dig for noget for derefter at sige "hov hov hvad er det for noget" imodsætning til dig der prøvet at dele ud af islamiske råd men glemt lige hvor syndigt at tvivle på en muslim!

Og JA jeg har svaret på spørgsmålet, det er implicit i mit tidligere svar, jeg kender kun manden ved hans stilling og hans navn så det burde ikke være det store at regne ud at jeg ikke ved om han afvigere fra nogen eller ej.
Diskussionen er lukket for mit vedkommende.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 32 perler
Fået : 57 perler

Indlægby Legacy » fre dec 07, 2012 01:26

EmbraceThetruth, lad mig stille dig et spørgsmål.

Er disse Saudi lærde, de eneste lærde i verden der støtter såkaldte "diktatorere" som det saudiske regime?

Og hvorfor forbløffer det dig når Abu Saif eller andre vil diskutere det med Salafisterne som værende ekstremister, når du er godt klar over at nogle på forummet følger Salafismen?

Havde du forventet at alle ville være enig med dig, og bare diskuterer udfra din allerede bestemte præmis om at Salafisterne er ekstremister, og man så skulle svare på "Hvorfor de egentlig var ekstremister", i stedet for "er de overhovedet det"?.

Det er vel menneskeligt at man tager fat i præmissen først, før vi begynder at diskuterer din konklussion, om at der er ekstremister, også henviser du til at man skal starte en anden tråd?

Du kan jo ikke bare sætte dine egne spilleregler og forventer en bestemt respons på din tråd, og kaste alt andet væk under måtten.

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Brugeravatar
Legacy

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle
Fået : 9 perler

-

Indlægby EmbraceTheTruth » fre dec 07, 2012 15:00

-
Senest rettet af EmbraceTheTruth søn feb 09, 2014 12:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
EmbraceTheTruth

Geografisk sted: Daar ul-Harb
Tro: Sunni/Hanbalî

Givet : 5 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Twinkle » fre dec 07, 2012 16:51

EmbraceTheTruth skrev:Twinkel ,,

I så Fald er Der ingen Grund til Du stiller mig Spørgsmålet ,, Da du Kan ikk bruge Svaret til Noget.
Jeg Kunne Stille dig Det samme Spg. og sige Præcis det samme som Du siger nu. Og hvad Så ?

det kan du ikke nej, for det er dig der har skrevet som du har og ikke jeg. En ekstremist er en der har ekstreme tanker, siger du. Synes du ikke lige selv at du skulle prøve undersøge hvad ekstremisme er og står for, inden du begynder fejlinformere folk. Og hvad er det lige kriminelle har med ekstremisme at gøre? din tråd er jo mega rodet og uden sammenhæng. du blander det ene, så det andet og så noget tredje, og så svarer du halvt på folks spørgsmål og beskylder dem samtidig. er du sikker på du ikke er ekstremist?
Twinkle

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 4 perler
Fået : 4 perler

-

Indlægby EmbraceTheTruth » fre dec 07, 2012 17:28

-
Senest rettet af EmbraceTheTruth søn feb 09, 2014 12:51, rettet i alt 1 gang.

Nogen ved, hvad du ikke ved.
Brugeravatar
EmbraceTheTruth

Indlægby Twinkle » fre dec 07, 2012 21:57

ETT: hvad skulle vi gøre uden dig :vedikke:
prøv drop den der offer rolle og mand dig lidt op. :tomm: grunden til du ikke bliver taget seriøs, er nok fordi du ikke er seriøs. det hele kører ud fra din ideologi om hvad der er rigtigt, forkert og hvad der er virkelighed og hvad der bare er forsøg på fitna mod dig. du må føle dig meget vigtig. :prik:
Twinkle

Indlægby Mikail » lør dec 08, 2012 00:56

EmbraceTheTruth skrev:
Men Nu har vi jo i tråden allerede Set hvordan Salafister beskylder for Shirk til Højre og Venstre og Hvis dette ikke er Ekstremisme så findes Ekstremisme ikke på jorden ;) Så det Forbløffer mig nok Mere, Hvordan man Kan være Uenig i at Salafisme er Ekstremisme.

Hvor mange personer er der tale om hr. ETT?

Din retorik minder meget om højre ekstremisters.

EmbraceTheTruth skrev:Alle "muslimerne" (Regner ikk Folk der Beskylder mig for Shirk for Muslimer)

Folk? Hvorfor siger du ikke bare Abu Saif? (DON'T, det var retorisk!).
Mikail

Givet : 0 perle
Fået : 5 perler

Indlægby Legacy » lør dec 08, 2012 10:54

EmbraceTheTruth skrev:Legacy ,,

Nej,, Der er Mange lærde i Mange lande der Støtter regimerne,, Og hvad så ??
Det er ikk det Som der er tale om i Saudis tilfælde.

I den tråd du henviser til som du meget følelsesladet skriver om Salafismen, i den giver du igen og igen udtryk for at disse Salafier støtter og bliver bakket om den Saudiske regering, noget som i dine ører lyder som noget negativt. Det er med dette i tankerne jeg siger er Salafisterne mon de eneste der bliver bakket om et styrer, eller regering?

Jeg betragter Personligt Salafismen som Den værste Fitnah og Gift der har Ramt vores Ummah Siden Mongolernes tid.

Dette her er lige præcis ekstremisme vil jeg mene, og derfor mener jeg at spørgsmålet som en bruger stiller dig om hvorvidt du selv ikke er ekstremist i forhold til dine meninger er meget godt placeret. Hader til en bestemt gruppe kan også godt fører til ekstremisme, og det er desværre tydeligt i din situation - med al respekt.

Så Jeg forventede,, at Hvis man Var uenig i at Salafi=Ekstremister ,, Så Kan man godt Sige det.

Det er jo blot det jeg har gjordt.

Men Nu har vi jo i tråden allerede Set hvordan Salafister beskylder for Shirk til Højre og Venstre og Hvis dette ikke er Ekstremisme så findes Ekstremisme ikke på jorden ;) Så det Forbløffer mig nok Mere, Hvordan man Kan være Uenig i at Salafisme er Ekstremisme.

Generalisering er også et tydeligt tegn på ekstremisme. Og lige for at pointerer, så er det ikke fordi din bog selv har været ren. Du har kaldt en hel Islamiske gruppe for ekstremister, og i din anden tråd tråd, Khawarij, som er ifølge profeten(salallahu alayhi wasalam), Kilab ahlu nar, og den værste "fitnah og gift" der er sket for denne Ummah. Hvorfor bliver du så forbavset når du ALENE bliver beskyldt for shirk(IKKE Mushrik), når du har krænket en hel Islamisk gruppe, og verbalt mishandlet dem?

Det er lidt løst at kalde hinanden for Shirk på et forum, men jeg vil også sige at med den færden du har haft her - så er det ikke utænkeligt at nogle folk(en) kunne finde på at sige noget de ikke mener om dig. Og det er selvom det selvfølgelig ikker Ok.

Sidst men ikke mindst, hele dit lange Indlæg med "se sandheden", og dine dommedagsprofetier, og at vi skal åbne øjnene op - vil jeg sige er at have høje tanker om sig selv bror. Dit argument om at Salafismen er en vestlig eksport bliver kun støttet af fine slogan, og følelser.

Mange muslimske grupper har en masse imod hinanden, Aqida, Fiqh og Manhaj og metode relateret emner. Det er også "ok" til en vist grad, fordi uenigheder vil altid være der. Og fra næsten alle grupperinger har jeg set nogle meget velbalanceret lærde, som altid går først når det handler om tænke det bedste om enhver gruppe, debattere med dem med Hikmah etc.

Men til tider ser man ekstremisme fra alle kanter og vinkler i alle Islamiske grupper, og hvad de især mener om andre "sekter" inden for Islam. Jeg vil sige at du repræsenterer en meget ekstrem en af slagsen med dine holdninger omkring Salafismen.

Det Blir mit Sidste Indlæg herinde.
Vil Blot Kommenter: Den Tid i bruger Herinde,, er Spildt.

Forlader du din egen tråd? Jeg kommenterer jo blot det har skrevet, det er mit andet indlæg herinde, jeg kan vel næppe beskyldes for at "trolle", eller spilde din tid.

Jeg vil runde af med dette vers:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

O you who have believed, be persistently standing firm for Allah , witnesses in justice, and do not let the hatred of a people prevent you from being just. Be just; that is nearer to righteousness. And fear Allah ; indeed, Allah is Acquainted with what you do. (5:8)
Brugeravatar
Legacy

Indlægby Abu Saif » lør dec 08, 2012 12:12

Folk? Hvorfor siger du ikke bare Abu Saif? (DON'T, det var retorisk)

Fordi mine ord vejer tungt hos ham at han tror jeg har nogle følgere :D

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Zana » man dec 10, 2012 22:40

Apropos islamiske grupper, er jeg meget interesseret i at høre omkring en ting: Jeg er godt klar over, man kan være ekstremist fra alle sider i islamiske grupper. Men sådan som jeg ser på det, har der altid været én gruppe på den sande vej. Det var den vej vores elskede Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham) kom med. Efterhånden som han gik bort, opstod der forskellige sekter og grupper internt i Islam. Og hvorfor bliver det kaldt sekter? Det er fordi, de fraveg udgangspunktet. De gik væk fra den sande vej med deres holdninger, hvad enten det er i ekstrem grad eller blot i mildere grad. Mit spørgsmål er blot, om man altid er ekstremist, hvis man ser på disse grupper, som ikke andet end sekter? Man gør jo blot, hvad 'ulama gennem tiderne har advaret os imod. Nemlig at være påpasselig med at søge viden fra disse grupper, og beskytte sig selv mod disse. Min tanke er blot, at hvis man ikke tager afstand fra grupper og sekter i Islam, der ikke tager udgangspunkt i Ahl al-Sunna wa al-Jama'ah, er det så ikke en indirekte accept af dem? Man kan ikke både sige, at de har ret og at majoriteten har ret. Det er jo nemlig de uenigheder (udover de små interne uenigheder i Sunni Islam), der har clashet og som har medført, at en gruppe tager afstand fra majoriteten.

Btw, mit indlæg er på ingen måde en accept af lægmænds brug af shirk-ordet!

Brugere synes godt om dette indlæg : Ameera, Naadje
Zana
Aktiv Bruger

Givet : 39 perler
Fået : 64 perler

Indlægby Legacy » man dec 17, 2012 22:02

Jeg tror ikke der er uenighed om hvorvidt man ikke burde tage afstand fra sekter indenfor Islam der ikke følger Ahlu Sunnah wal jama3as forståelse af religionen, deraf afviger fra deres vej.

Problemet opstår først når denne "afstandtagen" skal manifesteres i virkeligheden. Det er her der er brug for oprigtighed, retfærdighed, og god Akhlaq.

Den måde man tager afstand skal ikke være på en aggresiv måde der siger "du er vildledt og ryger i helved", det skal være med Hikmah. At debattere og udveksle meninger er også en rigtig god metode.

At tænke godt om hinanden er også et must, det nytter intet at kalde for en helt Islamisk gruppe, for "Vestlig Eksport til Den muslimske Verden for at Svække Muslimerne og Islaam", og derefter forvente en brugbar og frugtbar diskussion.

Brugere synes godt om dette indlæg : Naadje
Brugeravatar
Legacy

Indlægby Zulkarneyn » man feb 18, 2013 18:06

EmbraceTheTruth skrev:Salam / Hej

I en Anden thread snakkede Vi om Zionisternes forsøg på at Indgå Alliance med Nazi Tyskland.
I den forbindelse Kom jeg til At tænke På, hvor Typisk det egentlig er For ekstremister, at De ligner hinanden Mere en Noget andet, Selvom de Officielt er hinandens Yderste fjender.

Det gælder også Ekstreme Højrefolks mennesker Her i DK - De ligner Ofte mere de Kriminelle Indvandrere de Bekæmper end de Ligner den Helt Alm. Dansker, selvom De ikke Selv kan se det.

Det gælder Også sjove Combos. Som Fx. Vestlige Kultur Imperialister og Salafister - De burde være Hinandens Modsætninger, Men er i Virkeligheden utrolig Tæt på Hinanden både i ders Grundlæggende filosofi og Også historisk set hvor Stor Britannien og USA altid har været Al Saud-familiens Nærmeste Allierede.

Zionister og Nazister
Ekstrem Højrefløj og Kriminelle Indvandrere
Vestlig Kultur imperialisme og Salafisme
USA og Saudi Arabien

Hvad tror I det skyldes ?

Jeg er virkelig interesseret i at vide én ting fra dig mht formålet med oprettelsen af denne tråd. Er det for at angribe salafisterne generelt eller er det dit formål at undersøge ligheder mellem bestemte grupper som du definerer som ekstremister?
Og bevæger du dig ikke i farlige farvande når du farver salafismen som noget ondt, og når du beskylder salafisterne alene for problemerne i mellemøsten?
Du gør netop det som du beskylder ekstremisterne for. Du leger hellig og underminerer salafisme i den grad, og prøver at skave brud mellem salafister og andre sunni medheb, derved skabe mere had iblandt muslimer som kan føre til ondskab i det helliges navn.

Ellers er det da et interessant emn du kigger på. Bare synd, at dit formål er underminering af salafisme generelt.
Jeg finder heller ikke den royale familie i KSA som legitimt overhovedet, men da de ikke har patent på salafisme vil det virke utrolig uambitøst at beskylde salafismen for roden til alt ondskab.
And the servants of the Beneficent Allah are they who walk on the earth in humbleness, and when the ignorant address them, they say: Peace. - 25:63
Brugeravatar
Zulkarneyn
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Danmark

Givet : 36 perler
Fået : 18 perler

-

Indlægby EmbraceTheTruth » man feb 18, 2013 19:58

-
Senest rettet af EmbraceTheTruth søn feb 09, 2014 12:53, rettet i alt 1 gang.

Nogen ved, hvad du ikke ved.
Brugeravatar
EmbraceTheTruth

Indlægby Abu Saif » ons feb 20, 2013 00:28

EmbraceTheTruth skrev:Zulkarneyn,, beklager Men Har opgivet dette emne for længst da Det Simpelthen ikk er For stort Et emne til at I herinde Kan beskæftige jer med dt. Maybe I Can't Blame You,, Engang Havde jeg Nok selv Reageret på Samme måde.
Beviset er dit Indlæg, og Det er nok,, Du spørger om Noget jeg Allered har Svaret på, og så Konkluder du alligevel Det modsatte af Det jeg Svaret. Subhaanallaah yani...

Og Både dig og De andre der Synes jeg er Ekstremist Fordi jeg ser Salafisme som Noget dårligt,, Jeg vil bare sige at jeg Tog det fra ´Allaamah Ibn ´Abdiin al-Shaami [rh],, i kender ham Nok ikk, men Venter spændt på i Fordømmer ham som Ekstremist Alligevel. :tomm: Ikk Fordi Jeg har Noget Håb om at I vil Undersøge Hvem han er.. Men ja.

Okay du er ikke ekstremist du har bare fordomme. :buuuh:

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Twinkle » ons feb 27, 2013 01:49

Abu Saif skrev:
EmbraceTheTruth skrev:Zulkarneyn,, beklager Men Har opgivet dette emne for længst da Det Simpelthen ikk er For stort Et emne til at I herinde Kan beskæftige jer med dt. Maybe I Can't Blame You,, Engang Havde jeg Nok selv Reageret på Samme måde.
Beviset er dit Indlæg, og Det er nok,, Du spørger om Noget jeg Allered har Svaret på, og så Konkluder du alligevel Det modsatte af Det jeg Svaret. Subhaanallaah yani...

Og Både dig og De andre der Synes jeg er Ekstremist Fordi jeg ser Salafisme som Noget dårligt,, Jeg vil bare sige at jeg Tog det fra ´Allaamah Ibn ´Abdiin al-Shaami [rh],, i kender ham Nok ikk, men Venter spændt på i Fordømmer ham som Ekstremist Alligevel. :tomm: Ikk Fordi Jeg har Noget Håb om at I vil Undersøge Hvem han er.. Men ja.

Okay du er ikke ekstremist du har bare fordomme. :buuuh:

Sch..du gør ham bare fornærmet.
du ved jo det er et aaaalt for stort emne til vi kan beskæftige os med det i følge Embrace the Truth. :lol:
Twinkle

Indlægby Twinkle » ons feb 27, 2013 01:53

kan du ikke bar svare uden at tale ned til andre som om de ikke var muslimer. :buuuh:
Twinkle

Foregående

Tilbage til Fri Debat