EmbraceTheTruth skrev:Legacy ,,
Nej,, Der er Mange lærde i Mange lande der Støtter regimerne,, Og hvad så ??
Det er ikk det Som der er tale om i Saudis tilfælde.
I den tråd du henviser til som du meget følelsesladet skriver om Salafismen, i den giver du igen og igen udtryk for at disse Salafier støtter og bliver bakket om den Saudiske regering, noget som i dine ører lyder som noget negativt. Det er med dette i tankerne jeg siger er Salafisterne mon de eneste der bliver bakket om et styrer, eller regering?
Jeg betragter Personligt Salafismen som Den værste Fitnah og Gift der har Ramt vores Ummah Siden Mongolernes tid.
Dette her er lige præcis ekstremisme vil jeg mene, og derfor mener jeg at spørgsmålet som en bruger stiller dig om hvorvidt du selv ikke er ekstremist i forhold til dine meninger er meget godt placeret. Hader til en bestemt gruppe kan også godt fører til ekstremisme, og det er desværre tydeligt i din situation - med al respekt.
Så Jeg forventede,, at Hvis man Var uenig i at Salafi=Ekstremister ,, Så Kan man godt Sige det.
Det er jo blot det jeg har gjordt.
Men Nu har vi jo i tråden allerede Set hvordan Salafister beskylder for Shirk til Højre og Venstre og Hvis dette ikke er Ekstremisme så findes Ekstremisme ikke på jorden

Så det Forbløffer mig nok Mere, Hvordan man Kan være Uenig i at Salafisme er Ekstremisme.
Generalisering er også et tydeligt tegn på ekstremisme. Og lige for at pointerer, så er det ikke fordi din bog selv har været ren. Du har kaldt en hel Islamiske gruppe for ekstremister, og i din anden tråd tråd, Khawarij, som er ifølge profeten(salallahu alayhi wasalam), Kilab ahlu nar, og den værste "fitnah og gift" der er sket for denne Ummah. Hvorfor bliver du så forbavset når du ALENE bliver beskyldt for shirk(IKKE Mushrik), når du har krænket en hel Islamisk gruppe, og verbalt mishandlet dem?
Det er lidt løst at kalde hinanden for Shirk på et forum, men jeg vil også sige at med den færden du har haft her - så er det ikke utænkeligt at nogle folk(en) kunne finde på at sige noget de ikke mener om dig. Og det er selvom det selvfølgelig ikker Ok.
Sidst men ikke mindst, hele dit lange Indlæg med "se sandheden", og dine dommedagsprofetier, og at vi skal åbne øjnene op - vil jeg sige er at have høje tanker om sig selv bror. Dit argument om at Salafismen er en vestlig eksport bliver kun støttet af fine slogan, og følelser.
Mange muslimske grupper har en masse imod hinanden, Aqida, Fiqh og Manhaj og metode relateret emner. Det er også "ok" til en vist grad, fordi uenigheder vil altid være der. Og fra næsten alle grupperinger har jeg set nogle meget velbalanceret lærde, som altid går først når det handler om tænke det bedste om enhver gruppe, debattere med dem med Hikmah etc.
Men til tider ser man ekstremisme fra alle kanter og vinkler i alle Islamiske grupper, og hvad de især mener om andre "sekter" inden for Islam. Jeg vil sige at du repræsenterer en meget ekstrem en af slagsen med dine holdninger omkring Salafismen.
Det Blir mit Sidste Indlæg herinde.
Vil Blot Kommenter: Den Tid i bruger Herinde,, er Spildt.
Forlader du din egen tråd? Jeg kommenterer jo blot det har skrevet, det er mit andet indlæg herinde, jeg kan vel næppe beskyldes for at "trolle", eller spilde din tid.
Jeg vil runde af med dette vers:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
O you who have believed, be persistently standing firm for Allah , witnesses in justice,
and do not let the hatred of a people prevent you from being just. Be just; that is nearer to righteousness. And fear Allah ; indeed, Allah is Acquainted with what you do. (5:8)