Jeg har aldrig sat mig så meget ind i alt dette, men en ting ved jeg i hvert fald. Jeg er født og opvokset i Danmark, men mine forældre er ikke fra Danmark og heller ikke født og opvokset her. Derfor er jeg en dansker med anden etnisk baggrund, eller det man kalder 2. generationsindvandrer. En etnisk dansker er så en, hvis forældre er dansker. Så jo man er dansker, selvom ens forældre ikke er herfra

Når du taler om "blod", tænker jeg følgende: mange stammer fra et helt andet land, hvis man kigger tilbage i stamtræet. Så efterhånden som ens efterkommere bliver født i Danmark, vil de på et tidspunkt være etnisk dansker. Jeg ved ikke, hvor mange generationer man skal frem, får børn med rødder i udlandet er etnisk dansker og ikke længere dansker med anden etnisk baggrund.
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam