At kigge på muslimske mænd/kvinder?

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

At kigge på muslimske mænd/kvinder?

Indlægby Sukran » tors jan 26, 2012 20:10

As-salamu aleikum!

Der er noget der nu i en længere periode har undret mig. Jeg oplever ofte at muslimske kvinder på min alder ofte kigger efter mig eller ser på mig i smug. Er det i følge islam tilladt at have øjenkontakt med kvinder/mænd? Det undrer mig bare at jeg som mand altid ser ned for ikke ar få øjenkontakt, men de bliver bare ved med at stirre?!
Sukran

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: At kigge på muslimske mænd/kvinder?

Indlægby Abdun Nabi » tors jan 26, 2012 22:39

Sukran skrev:As-salamu aleikum!

Der er noget der nu i en længere periode har undret mig. Jeg oplever ofte at muslimske kvinder på min alder ofte kigger efter mig eller ser på mig i smug. Er det i følge islam tilladt at have øjenkontakt med kvinder/mænd? Det undrer mig bare at jeg som mand altid ser ned for ikke ar få øjenkontakt, men de bliver bare ved med at stirre?!

Bare forsæt med at kigge nedad. korter kan svaret ikke være. Det er hellere ikke tilladt at kigge på en, hvis den modsætte køn tiltrækker dig eller du kigger på hende for begær
Abdun Nabi

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
Fået : 1 perle

Indlægby Abu Saif » fre jan 27, 2012 17:33

Bare rolig hvIs du bliver ved med at kigge væk/ned vil du ikke opdage andre kigge på dig

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة

Brugere synes godt om dette indlæg : 3Abdahu
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Hanbali » fre jan 27, 2012 22:32

Indlæg slettet af AbU

Dit indlæg er nedladende, sarkastisk og fuldstændig irrelevant

Hanbali
Banned

Indlægby Mounia » søn jan 29, 2012 22:28

Hmm.. Kender I ikke det når man kan mærke, at alle folks blikke hviler på en i bussen?

Måske kan broren bare mærke, en person nedstirrer ham uden at han selv kigger op!
Mounia

Indlægby Sukran » man jan 30, 2012 00:11

Jeg kigger selvsagt ikke på piger, det ligger ikek i mig, men jeg får tit at vide af venner at pigerne kigger på mig. Det forholder sig også sådan at man nogen gange, vel og mærke ikke bevidst, kommer til at kigge op engang i mellem og ser så at de kigger på en..
Sukran

Fået : 0 perle

Indlægby Abu Saif » tirs jan 31, 2012 11:06

svaret på dit spørgsmål om hvorvidt islam tillader det, kender du godt, ellers må du spørge dig selv hvorfor du bliver ved med at kigge ned når du ikke ved om det er islamiske okay eller ej. men at du fanger pigerne i at kigge på dig hænger ikke helt sammen med at de bliver ved med at stirre på dig. lad tvivlen komme dem til gode, og tænk på at det kunne være fordi de kigget op engang i mellem hvor du så det. måske render de rundt nu og tror at du kigger på dem fordi de også fik øjenkontakt med dig.
hvis dine venner fortæller dig at de stirre på dig så skal du få dig andre venner hold dig væk fra fyre der stirre på piger det kan smitte af på dig.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة

Brugere synes godt om dette indlæg : 3Abdahu
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Traianus » tirs jan 31, 2012 18:26

Undskyld, men er det ikke et tolkningsspørgsmål ?.

Mener det er ok at kigge, men ikke ok at stirre ?

Man kan da ikke komme i kontakt med nogen fra det andet køn, hvis man ikke må kigge på dem. Man er da også nødt til at kigge dem i øjnene, når man taler sammen.
Traianus

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 1 perle
Fået : 4 perler

Indlægby Idris » tirs jan 31, 2012 18:50

Bror Sukran,

Hvis du ønsker at få besvaret hvorvidt det er tilladt kigge på det andet køn, bør du oprette en tråd i Islam-forummet. Dette er Fri Debat-forummet, hvor der debatteres frit, med eller uden udgangspunkt i Islam.

Salam,
Idris.
Allah judgeth with truth, while those to whom they cry instead of Him judge not at all. Lo! Allah, He is the Hearer, the Seer.
Idris
Islam Admin

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle
Fået : 14 perler

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat