Hej alle.
Jeg skal snart ud på noget feltarbejde i forbindelse med studiet og håber at kunne overtale min gruppe til, at det skal have Islam som omdrejningspunkt.
Emnet er ritualer: Det kan eksempelvis være religiøse ritualer. En oplagt ide kunne være en fredagsbøn, og det synes jeg sådan set også ville være interessant. Ville virkelig gerne se, hvad der reelt foregår til sådan en begivenhed. MEN har et spørgsmål: Jeg går ud fra, at der i en moske vil være kønnene vil være adskilt og de tre andre i min gruppe er piger. Men det er nok ikke et stort problem for os i sig selv.
Men vil i tro, at vi - 4 antropologi-studerende vil være velkommen til at observere en fredagsbøn? Og så stille nogle spørgsmål bagefter til dem som har deltaget i bønnen? Måske besøger moskeen i løbet af ugen og snakker med en imam osv. Vi skal selvfølgelig kontakte de relevante personer, men tænkte jeg lige ville høre Islamics brugers tanker?
Alle indput er velkommen,
Har også overvejet koranskoler. Men ved ikke specielt meget om der foregår nogle særlige ritualer der?