Ung mand forelsket for første gang!

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Ung mand forelsket for første gang!

Indlægby Sukran » fre jan 13, 2012 20:25

As-salamu aleikum!

Jeg er en ung universitetsstuderende der for første gang i mit liv er forelsket! Jeg har haft et godt øje til denne kvinde i over et år nu og hver eneste dag lige siden den dag jeg stødte på hende har jeg tænkt på hende. Jeg går i baglås bare jeg ser hende fra afstand, jeg bliver stum men mit hjerte skriger af hele dets styrke. Jeg er fortabt og det gør afsindigt ondt at føe sådan. Jeg er selv kurder og kvinden jeg er forelsket i er iraner, men det er ikke alt! Hun lader til at meget interesseret i min bedste ven (en der er halv dansker, ikke muslim i øvrigt) og tanken om at kvinden i mit hjerte kan falde for en der ikke engang er muslim er som at få et kniv stukket i hjertet. Jeg har aldrig tidligere følt sådan!

Jeg bliver vred på mig selv, vred over at elske hende så meget! Et andet problem er at hu er ALT for vestlig. Hun fester, tager i byen bliver ude til over midnat osv. Og det værreste er at min ven er typen der springer fra den ene kvinde til den anden, han ikke engang typen der har følelser for kvinder som sådan. Forleden var jeg tæt på at slå ham ned, da snakkede med hende. Han fremstod falsk og fyrrede alverdens ting af som han ikke mener.

Jeg troede aldrig at jeg skulle opleve en så stor smerte, jeg har altid været typen som kvinderne (undskyld udtrykket) har kastet sig over. Jeg har tit fået at vide at jeg ser godt ud, er høflig osv. Jeg er ikke som andre mænd, jeg ser ikke forkert på andre kvinder, dvs. ser efter dem på en nedladende måde, jeg lægger ikke an på kvinder osv. Jeg er den ærlige fyr, der respektere kvinden jeg elsker og forventer self. det samme fra kvinden. Netop derfor føler jeg mig fortabt. Hvorfor skal jeg være forelsket i en kvinde der på alle områder fraviger mig og det jeg står for?

Jeg har nu undgået skolen i dage for ikke at mødes med min og den kvinde jeg er så forelsket i. Min hjerne fortæller mig at vi ikke erment til at være samme alt er imod det, selv vores kultur, me mit hjerte r foblædet hendeskøhed.

hvadskaljedogtilel op!? :cry:

PS: beklager for de mange fejl, men stavefel og grammatik erdet sidste jeg tænker på lige nu
Sukran

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Ung mand forelsket for første gang!

Indlægby Cabra » fre jan 13, 2012 22:04

Du er gået hen og blevet det man kalder for pigernes ven. En som pigerne holder meget af, en man kan stole på, men ikke desto mindre en som ikke bliver set som en mulig partner.

Jeg har desværre ikke nogle rigtige gode råd med mig. Men hvis det virkelig er første gang, du er forelsket, så vil jeg sige at du bliver klogere med den erfaring som unægtelig kommer din vej. ALLE har haft på den måde du har haft det og er kommet videre, selvom det ikke er med den part som man forelskede sig i.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Sukran » fre jan 13, 2012 22:34

Cabra skrev:Du er gået hen og blevet det man kalder for pigernes ven. En som pigerne holder meget af, en man kan stole på, men ikke desto mindre en som ikke bliver set som en mulig partner.

Jeg har desværre ikke nogle rigtige gode råd med mig. Men hvis det virkelig er første gang, du er forelsket, så vil jeg sige at du bliver klogere med den erfaring som unægtelig kommer din vej. ALLE har haft på den måde du har haft det og er kommet videre, selvom det ikke er med den part som man forelskede sig i.

Hvad forstås helt præcist ved en mulig partner?
Sukran

Indlægby Zana » fre jan 13, 2012 22:38

Wa 'alaykum as-salam,

Denne situation går en del unge muslimer igennem, og ét problem ser ud til at gå igen og igen. Du skriver, at 1) du er forelsket, elsker hende og er helt betaget af hendes skønhed. 2) At hun på den anden side er alt for vestlig, og gør nogle ting, der ikke er islamiske. Ud fra ovenstående, er det som om, at du kun ”elsker” hende på grund af hendes skønhed. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl. Men vi er mennesker, og Allah Den Ophøjede har skabt os smukke, hvorfor det ikke er forkert at blive tiltrukket af en andens skønhed.

Dér, hvor det begynder at blive farligt er, når man udelukkende forelsker sig i en persons skønhed, men hvor vedkommende ikke har den personlighed, man ønsker i sin kommende partner. En gudfrygtig person vil dog gøre alt i sin magt for at tilfredsstille Allah Den Ophøjede og Hans elskede Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham). Og selvom man ved, at en kvinde ret ofte bliver valgt og gift ud fra sin skønhed, er det mere fortrinligt, hvilket også kommer i en hadith, at man vælger den, som har sin Islam på plads, da det vil give flere velsignelser (baraka) på længere sigt. Kan man få begge ting, så alhamduliLlah.

Ud fra dit indlæg, kunne jeg forestille mig, at du egentlig godt ved, hvad der er det rigtige. Det er en stor test, hvor dit ego (nafs) bliver sat på prøve og hvor det er nødvendigt for dig at tage stilling til, om du for Allahs skyld vil opgive pigen, som du er forelsket i, på grund af hendes skønhed. Og om du egentlig ønsker den type pige, som gør nogle ting, du ikke selv er tilfreds med og om du ikke snarere bør gå efter noget, som du ved, vil behage Allah. Det er på ingen måder nemt, men Allah Den Ophøjede vil insha’aLlah give dig khayr og noget endnu bedre, end du havde forventet, hvis du sætter Hans tilfredshed på første prioritet.

Bliver man meget påvirket af Shaytans waswasa, er det meget vigtigt ikke at være alene, da det kan åbne op for flere unødige og tidsfordrivende tanker. Brug derfor tiden på familien, en god omgangskreds osv. og hvis du nogensinde fanger dig selv i at dagdrømme, bør du søge tilflugt hos Allah fra Shaytan og lyt evt. videoer/optagelser med islamisk undervisning, der kan styrke din iman og din motivation til at søge det, der tilfredsstiller Allah.

Må Allah Den Ophøjede give dig styrken til at træffe det rigtige valg. Amin.
Zana
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 11 perler
Fået : 41 perler

Indlægby mohammed786 » søn jan 15, 2012 00:49

Alejkum salam
Lad ikke det smukke ydre fordærve dit valg af kærlighed, find den og vælg den med det smukke hjerte af guld.

Brugere synes godt om dette indlæg : Cabra
mohammed786

Geografisk sted: storkøbenhavn
Tro: Salafi

Givet : 24 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Muslimaa » søn jan 15, 2012 18:18

Al Salamu Alaikum...

Du kan snakke med hende og fortælle hende hvad du føler. Ske hva der sker og se om hun mon ændrer sig...
Ellers kan du glemme hende og finde en som indeholder de værdier du sætter pris på (:
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Zana » søn jan 15, 2012 18:41

Wa 'alaykum as-salam Muslimaa,

Vil det ikke være naivt at tro, at vedkommende vil ændre sig efter man har taget en snak med personen og vil det ikke være nærmest umuligt at bedømme, om vedkommende i så fald ændrer sig for Allahs skyld eller for sin kærligheds skyld? Er bare nysgerrig.
Zana
Aktiv Bruger

Indlægby Sukran » søn jan 15, 2012 22:35

Jeg har efter ihærdig overvejelse besluttet mig for ikke at tænke på den pågældende kvinde længere... Må Allah (Subhana wa ta'ala) hjælpe mig mod den rette vej og hjælpe mig med at glemme hende.
Sukran

Indlægby Omar1924 » man jan 16, 2012 20:14

Sukran skrev:Jeg har efter ihærdig overvejelse besluttet mig for ikke at tænke på den pågældende kvinde længere... Må Allah (Subhana wa ta'ala) hjælpe mig mod den rette vej og hjælpe mig med at glemme hende.

AMIN!!!
ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ طُوبَىٰ لَهُمۡ وَحُسۡنُ مَـَٔابٍ۬
Omar1924

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 2 perler
Fået : 6 perler

Indlægby Layaab » tirs jan 17, 2012 12:04

Wa Sallam Sukran,

Er enig med Zana svar til dig . Vil bare tifoje et link du kan laese naar du har tid.
http://www.sunnipath.com/Library/Articl ... 00213.aspx

Og tilsidst vil jeg raadgive dig til at lave salah/Bon-
Saa Allah Subanah wa taralah kan give dig en rettroende muslimsk pige.
Brugeravatar
Layaab

Geografisk sted: den blå planet
Tro: Sunni/Shâfi'î

Indlægby Muslimaa » fre jan 20, 2012 12:29

Zana: hvorfor er det naivt , når alle kan ændre sig?
Det kan godt være hun siger nej i dag, men i morgen bliver hun bedre?
Det ved man aldrig og derfor skrev jeg, at han kunne tage en snak med hende!
Fred. :)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Zana » lør jan 21, 2012 23:21

Du har helt ret i, at man altid kan ændre sig, insha'aLlah. Og uden at det er for andres skyld. Derfor bør man som udgangspunkt altid tænke det bedste om andre. Det virker blot som en for oplagt situation, hvis man f.eks. har to personer, der er interesserede i hinandens ydre (eller for den sags skyld, også i hinandens personligheder, men f.eks. ikke har samme tro/holdninger) og den ene stiller den anden et ultimatum om, at det ikke kan blive til noget, hvis vedkommende ikke ændrer sig.

Kærlighed gør blind, right? Det kan ikke afvises, at der vil være en sandsynlighed for, at hun ændrer sig for hans skyld, eller også gør hun det for Allah Den Ophøjedes skyld. Det kan gå begge veje. Min pointe er blot, at man ikke skal være naiv og tro, at man kan prøve at ændre et andet menneske, uden at der kan være en vis sandsynlighed for, at det vil have en påvirkning på personens oprigtige intention. "Det kan være, at hun bliver bedre imorgen" er også rigtigt, men man bliver blot lidt skeptisk når vedkommende ikke har ændret sig tidligere og "pludselig" ændrer sig, når i en situation, hvor den anden person vil gå sin vej, hvis der ikke sker denne forandring.
Zana
Aktiv Bruger

Indlægby MAHKUM-DK » ons jan 25, 2012 19:57

Troede jeg led af kærligheds sorg. Det har ikke været mit hjerte der har gjort ondt, men mit ego. :hmmm:

Kilde: Twitter
@hearthacker1453
Her har du en enestående mulighed for at møde andre tyrkere bosiddende i Danmark! http://www.meetyourturk.dk
LatestNews.dk - http://www.latestnews.dk
Qible Finder http://islam.meetyourturk.dk
MAHKUM-DK

Geografisk sted: Danmark
Tro: Salafi

Givet : 1 perle

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat