Redaktør: Fri Debat Mods
Zahra R skrev:Ja, det kan af en af din familiemedlemmer skrive næste gang Danmark bliver besat af et land, som var tilfældet i 2. verdenskrig, når du er det lig som får urin på, eller bliver voldtaget som i Abu Gharib
Så håber jeg at islamic.dk er åben til den tid, ellers åbner jeg selv en side og skriver at det er normalt at sådanne noget finder sted.
Abu Saif, min pointe er, at man desværre ikke kan undgå sådanne episoder over 10 års krig og 100.000'vis af udstationerede soldater. Det gør det ikke mindre forfærdeligt, men der er som sagt ikke normen eller officiel politik, og de skyldige straffes, når sagerne kommer frem.
Gælder din manglende respekt for soldater og kvalme også for alle de såkaldte hellige krigere, som især tog fra Saudi-Arabien til Irak, hvor de gjorde den væbnede konflikt endnu værre og forårsagede tusindevis af dræbte, især civile?
men det kan også være at disse har tilegnet sig disse psykopatiske træk under krig på grunde af det massiv forbrug af hårde stoffer. selvom jeg tror at man erhverver soldater der allerede er psykopater.![]()
jeg har ingen respekt for soldater. jeg får kvalme når jeg hører at soldater tage afsted for at gøre en forskel, det er det mest overvurderet sætning jeg nogensonde har hørt. en tyv gør også en forskel. en voldtægtforbryder gør også en forskel.
Vegard skrev:Det er lavt det der.
Krig af beskidt jeg tror ikke på den hellige krighverken politisk eller religiøst. Dermed ikke sagt, at væbnet kamp kan være nødvendigt i en verden som vores og hvor mennesker er indrettet som de er. Men at tale om krig som noget helligt kan jeg ikke forstå. Det handler om at nedværdige andre mennekser og give sig selv magten til at kunne afgøre deres skæbne.

Layaab skrev:Forst Asallamu Calakum .
Unge maend fra fattige dele af Pax America bliver sendt til fjerne regioner .Lande de aldrig har hort om og pumpet af forskele narkotiker opforere de sig som de har laert. Skyde imod alt der bevaeger sig og baeftter fuld af had sparke,slaa og udmyger de liget. Hvorfor er sprs. og Bliver deres egne lig behandlet bedre?
Laes mere her.
http://i.pol.dk/udland/article1475706.ece.
Jeg syntes det er mere syndt for dem (soldaterne & deres leder ) fordi alt ders logn om demokrate, " To win hearts and minds of the Locals" og Hjaelpe de afg. Piger imod onde Talib-an" og alt det andet propoganda bliver tilbage vist i det dette simpelt eksempel for et hvert rationalt menneske vil forsta at man skal respektere de dode lig og begrave dem eller give dem tilbage til deres familer.
Endnu et eksemple paa en ideologi hvor losning til alt er mere storre og flere bomber og mere odelaeggelse .
Traek nu de soldater vaek og lade Afganistan og dets folk i fred.
leksikon skrev:Vegard, du kan da ikke mene at du hen af vejen er enig i Layaabs anti-amerikanske lidet understøttet nonsens. Om de så kun bombarderede Afghanistan med flødeboller og vingummibamser, ville Layaab protestere imod vestlig indblanding i de muslimske lande.
Abu Saif skrev:Dr. Who.
ja der er mange der har den holdning, men er det relevant at tage det op når man snakker om en konkret sag?
min holdning til USA er tydeligt, og leksikon's holdning til USA er endnu mere tydelig. fint hvis USA's millitære dummer sig så skal man ikke forsvare det ved at henvise til min mening om USA. fordi vi snakker ikke om vores meninger men om fakta. der er en gruppe soldater der står og pisser på nogle lig, der er tortur i Guantanamo, der var (er) overgreb i Abu Ghrib i Irak, der er sagen med ulovlig flyvninger med mistænkte til torture lande. alle disse sager er ikke noget jeg forstiller mig fordi jeg ikke bryder mig om USA. men det er der fordi det er der. altså vi taler ikke om hvilken foboldspiller der er bedst, så man kan ikke være subjektiv over faktum at det der sket i millitæret

[/quote]leksikon skrev:Abu Saif, vil det sige at amerikanske soldater er pumpet med narko og går i krig i lande de aldrig har hørt om, og skyder mod alt hvad der bevæger sig, og alt "propaganda" der omtaler Afghanistan er blevet tilbagevist fordi 3 soldater urinerer på et lig? Og ikke mindst, demokratiets løsning på alle problemer er flere og større bomber samt endnu mere ødelæggelse?
ja det er mig der bevæger mig uden for virkelighedens verden. ..Sagen er jo den, at folk ikke forholder sig til virkeligheden, men blot kritiserer USA engagement i verden ud fra en selviscenesat virkelighed. Så længe påstandene er kritiske over for USA, så er de rigtige og væsentlige at viderebringe. Ikke sandt?
Abu Saif, vil det sige at amerikanske soldater er pumpet med narko
leksikon skrev:Vegard, du kan da ikke mene at du hen af vejen er enig i Layaabs anti-amerikanske lidet understøttet nonsens. Om de så kun bombarderede Afghanistan med flødeboller og vingummibamser, ville Layaab protestere imod vestlig indblanding i de muslimske lande.
Abu Saif, vil det sige at amerikanske soldater er pumpet med narko og går i krig i lande de aldrig har hørt om, og skyder mod alt hvad der bevæger sig, og alt "propaganda" der omtaler Afghanistan er blevet tilbagevist fordi 3 soldater urinerer på et lig? Og ikke mindst, demokratiets løsning på alle problemer er flere og større bomber samt endnu mere ødelæggelse?
leksikon skrev:Layaab, det er fint at du har din egen mening om krigen. Men din mening gør ikke krigen uforsvarlig eller til et spørgsmål om krigen er et middelalderkorstog. At sende soldaterne hjem løser ikke Afghanistans problemer, for Afghanistans befolkning lider mest under Talibans angreb mod Afghanistans regering i diverse former for symbolske angreb som oftest skader civile eller ødelægger genopbygningen. De forsøger at destabiliserer landet mest muligt, for at få regeringen til at fremstå svag og ude af stand til at beskytte befolkningen. Taliban kan kun tilbyde beskyttelse mod sig selv.
| Staten Georgia dræbte Troy Davis kl. 05.18 dansk tid Forum: Politik og samfund Forfatter: Muhamedpehadzic Svar: 10 |
Selvmordsbombe dræber over 100 i Afghanistan Forum: Politik og samfund Forfatter: HAFNIA Svar: 3 |
"Det går godt i Afghanistan" Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 5 |
Forsvarschef kan tåle “ganske mange” dræbte danskere Forum: Politik og samfund Forfatter: IslamicMinded Svar: 32 |
Dræbte og spiste 22-årig. Forum: Fri Debat Forfatter: Barakah Svar: 28 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster