Amerikanerne urinerer på de dræbte i Afghanistan

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Amerikanerne urinerer på de dræbte i Afghanistan

Indlægby Zahra R » fre jan 13, 2012 16:55

Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
Fået : 11 perler

Re: Amerikanerne urinerer på de dræbte i Afghanistan

Indlægby Jake » fre jan 13, 2012 17:05

Forfærdeligt. Men sådanne episoder kan desværre sjældent undgås i krig uanset side.

Heldigvis er både Abu Gharib, og denne sørgelige episode, enkeltstående tilfælde, og ikke normen for de vestlige landes krigsførsel i Irak og Afghanistan. De skyldige bliver desuden straffet.
Jake

Givet : 4 perler
Fået : 1 perle

Indlægby Zahra R » fre jan 13, 2012 21:07

Ja, det kan af en af din familiemedlemmer skrive næste gang Danmark bliver besat af et land, som var tilfældet i 2. verdenskrig, når du er det lig som får urin på, eller bliver voldtaget som i Abu Gharib
Så håber jeg at islamic.dk er åben til den tid, ellers åbner jeg selv en side og skriver at det er normalt at sådanne noget finder sted.
Senest rettet af Zahra R fre jan 13, 2012 22:53, rettet i alt 1 gang.
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
Fået : 11 perler

Indlægby Cabra » fre jan 13, 2012 21:58

Jeg væmmes. Hvor lavt kan man som menneske dog synke.

Og så er jeg ligeglad med om det ikke er udtryk for, hvordan soldaterne opfører sig generelt. Sådanne ting bør ikke ske. Jeg håber at de involverede bliver smidt ud af militæret og ikke slipper med en symbolsk bøde el.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Abu Saif » lør jan 14, 2012 03:32

meget normalt. det er ikke enkeltstående tilfælde som du siger. nettet er fyldt med videoer hvor soldater, gør grin, håner, ydmyger, slår, provokere..... de fleste soldater viser også en del psykopatiske træk efter endt deres udstationering, at det viser det efter deres deltagelse i en krig skyldes alene fordi disse soldater bliver udredet efter deres deltagelse i en krig og ikke før. fordi der er mange tinge der spiller ind, blandt andet økonomi. men det kan også være at disse har tilegnet sig disse psykopatiske træk under krig på grunde af det massiv forbrug af hårde stoffer. selvom jeg tror at man erhverver soldater der allerede er psykopater. :|
jeg har ingen respekt for soldater. jeg får kvalme når jeg hører at soldater tage afsted for at gøre en forskel, det er det mest overvurderet sætning jeg nogensonde har hørt. en tyv gør også en forskel. en voldtægtforbryder gør også en forskel.
problemet er at når det bliver for tydeligt så finde man en lille fisk at give skylden til (Diane Beaver) og naive som vi er køber vi det.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby leksikon » lør jan 14, 2012 09:50

Er der ikke en der kan linke til en af de film hvor amerikanske soldater skærer hovedet af bagbundne fanger?
leksikon

Indlægby leksikon » lør jan 14, 2012 09:53

Zahra R skrev:Ja, det kan af en af din familiemedlemmer skrive næste gang Danmark bliver besat af et land, som var tilfældet i 2. verdenskrig, når du er det lig som får urin på, eller bliver voldtaget som i Abu Gharib
Så håber jeg at islamic.dk er åben til den tid, ellers åbner jeg selv en side og skriver at det er normalt at sådanne noget finder sted.

Tror du at forhold som i Abu Gharib er enestående og frembragt af amerikanere? Jeg skal ikke gøre mig specielt klog på det, men mon ikke sådanne forhold er udbredt i de fleste lande som ikke er besudlet af demokrati.
leksikon

Indlægby Traianus » lør jan 14, 2012 10:19

Den slags forhold foregår desværre alle steder.

Den eneste forskel er bare, at amerikanerne er dumme nok til at filme sig selv.

For at kunne begå sig i krig uden at blive helt tosset, må du ikke se på modstanderen som evt, en hårdtarbejdende familiefader der er elsket af sin familie og venner, men derimod som et dyr.
Senest rettet af Traianus lør jan 14, 2012 10:33, rettet i alt 1 gang.
Traianus

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 1 perle
Fået : 4 perler

Indlægby Julia » lør jan 14, 2012 11:52

Endnu et eksempel som bekræfter mig i min indgroede aversion mod krig som en løsningsmodel på konflikter, fordi krig har en uovertruffen negativ effekt på den menneskelige moral og etik. Det kalder det værste frem i mennesker og giver alle mulige "kryb" med afvigende personligheder (alt for ofte) et frit rum til at praktisere psykopatisk, inhuman adfærd og en chance til at kravle væk fra den sten, som de ellers gemte sig under mere eller mindre... i deres civile liv, hvor en anden moralkodeks og de generelle samfundslove- og jura har en stabiliserende effekt..

Jeg væmmes.
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
Fået : 13 perler

Indlægby Abu Saif » lør jan 14, 2012 12:02

Abu Saif, min pointe er, at man desværre ikke kan undgå sådanne episoder over 10 års krig og 100.000'vis af udstationerede soldater. Det gør det ikke mindre forfærdeligt, men der er som sagt ikke normen eller officiel politik, og de skyldige straffes, når sagerne kommer frem.

og mit point er at det ikke nogle enkelte episoder som du prøver at fremstille det. det er noget der sker over hele linien og bevist. og at når det kommer frem i offentligheden så prøver man at kaste skylden på en enkelt person. du kan læse om Diane Beaver som skrev en manuel til amerikanske millitære afhøringmetoder og som indholdt alle slags torture. der det så endelig kom frem (efter mange år) prøvet man at udpege hende som den skyldig og at ledelsen ikke vidste noget!!
Gælder din manglende respekt for soldater og kvalme også for alle de såkaldte hellige krigere, som især tog fra Saudi-Arabien til Irak, hvor de gjorde den væbnede konflikt endnu værre og forårsagede tusindevis af dræbte, især civile?

enhver hellige kriger der dræber uskyldig er ikke en hellig kriger i mine øjne, også har jeg sagt det for et par år siden i dette forum, man skal ikke blive snydt af ordet civile, agenter fra efterretningstjenesten operere civilt, og de er legitimt mål i en krig fordi de er en del af den millitære apparat.
så hvis du omformulere dit spørgsmål og bytter ordet civile med uskyldig , så er svaret ja, hvis ikke så kommer det selvfølgelig på hvad er civile

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Vegard » lør jan 14, 2012 17:49

Det er lavt det der.

men det kan også være at disse har tilegnet sig disse psykopatiske træk under krig på grunde af det massiv forbrug af hårde stoffer. selvom jeg tror at man erhverver soldater der allerede er psykopater. :|

Jeg tror ikke nødvendigvis at disse soldater er psykotiske eller på stoffer. Jeg tror de lider af et had til de folk de ser som deres fjender. Det "syge" er jo nok at de ikke er syge.

jeg har ingen respekt for soldater. jeg får kvalme når jeg hører at soldater tage afsted for at gøre en forskel, det er det mest overvurderet sætning jeg nogensonde har hørt. en tyv gør også en forskel. en voldtægtforbryder gør også en forskel.

Jeg har heller inden respekt for disse soldater. Enig i at det at tale om at gøre en forskel bliver misbrugt. Dog mener jeg ikke at man kan overførere det her på alle der har været soldater i Afghanistan. Og jeg tror nu også at der er folk der tager afsted fordi de virkeligt tror at de kan gøre en forskel.

Krig af beskidt jeg tror ikke på den hellige krighverken politisk eller religiøst. Dermed ikke sagt, at væbnet kamp kan være nødvendigt i en verden som vores og hvor mennesker er indrettet som de er. Men at tale om krig som noget helligt kan jeg ikke forstå. Det handler om at nedværdige andre mennekser og give sig selv magten til at kunne afgøre deres skæbne.

For at vende tilbage til klippet. Så er det modbydeligt. Men den slags handlinger sker nok meget mere end de fleste tør indse
Vegard

Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 7 perler

Indlægby Frode » søn jan 15, 2012 12:38

Vegard skrev:Det er lavt det der.

Krig af beskidt jeg tror ikke på den hellige krighverken politisk eller religiøst. Dermed ikke sagt, at væbnet kamp kan være nødvendigt i en verden som vores og hvor mennesker er indrettet som de er. Men at tale om krig som noget helligt kan jeg ikke forstå. Det handler om at nedværdige andre mennekser og give sig selv magten til at kunne afgøre deres skæbne.

Er fuldstændig enig. Det som disse soldater afsløres i at udøve er "lavt", "beskidt" og "modbydeligt". Men jeg synes blot at Vegard er noget selvmodsigende, når han først betegner krig som beskidt og ikke "tror på den hellige krig hverken politisk eller religiøst" og i næste åndedrag skriver, "at væbnet kamp kan være nødvendigt i en verden som vores og hvor mennesker er indrettet som de er."

Men det kan vel så kun betyde at vi mennesker egentlig er "indrettet" forkert. Og fortæller det os måske en dyb sandhed, at vi alle - uanset hvad vi måske kalder os - er faldet ud af den oprindelige guddommelige "indretning" som Gud Skaberen skabte og dannede de to første menneskebørn i ?
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Silkeborg
Tro: Kristen

Fået : 5 perler

Indlægby Layaab » søn jan 15, 2012 14:26

Forst Asallamu Calakum .

Unge maend fra fattige dele af Pax America bliver sendt til fjerne regioner .Lande de aldrig har hort om og pumpet af forskele narkotiker opforere de sig som de har laert. Skyde imod alt der bevaeger sig og baeftter fuld af had sparke,slaa og udmyger de liget. Hvorfor er sprs. og Bliver deres egne lig behandlet bedre?
Laes mere her.
http://i.pol.dk/udland/article1475706.ece.

Jeg syntes det er mere syndt for dem (soldaterne & deres leder ) fordi alt ders logn om demokrate, " To win hearts and minds of the Locals" og Hjaelpe de afg. Piger imod onde Talib-an" og alt det andet propoganda bliver tilbage vist i det dette simpelt eksempel for et hvert rationalt menneske vil forsta at man skal respektere de dode lig og begrave dem eller give dem tilbage til deres familer.

Endnu et eksemple paa en ideologi hvor losning til alt er mere storre og flere bomber og mere odelaeggelse .
Traek nu de soldater vaek og lade Afganistan og dets folk i fred.
Brugeravatar
Layaab

Geografisk sted: den blå planet
Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 0 perle

Indlægby Vegard » søn jan 15, 2012 18:06

Layaab skrev:Forst Asallamu Calakum .

Unge maend fra fattige dele af Pax America bliver sendt til fjerne regioner .Lande de aldrig har hort om og pumpet af forskele narkotiker opforere de sig som de har laert. Skyde imod alt der bevaeger sig og baeftter fuld af had sparke,slaa og udmyger de liget. Hvorfor er sprs. og Bliver deres egne lig behandlet bedre?
Laes mere her.
http://i.pol.dk/udland/article1475706.ece.

Jeg syntes det er mere syndt for dem (soldaterne & deres leder ) fordi alt ders logn om demokrate, " To win hearts and minds of the Locals" og Hjaelpe de afg. Piger imod onde Talib-an" og alt det andet propoganda bliver tilbage vist i det dette simpelt eksempel for et hvert rationalt menneske vil forsta at man skal respektere de dode lig og begrave dem eller give dem tilbage til deres familer.

Endnu et eksemple paa en ideologi hvor losning til alt er mere storre og flere bomber og mere odelaeggelse .
Traek nu de soldater vaek og lade Afganistan og dets folk i fred.

Jeg er faktisk enig med dig langt hen af vejen. Dog tror jeg stadig ikke, at amerikanske soldater kan omtales som værende på soffer. Det er trods alt ikke de samme forhold som under Vietnamkrigen (ang. kontrol af stoffer).

Jeg er heller ikke sikker på at det bare vil betyde fred, når Amerikanerne trækker sig ud (desværre). Fandt selv et klip der lige er kommet ud. Det viser Afghanske soldater der maltraktere ligenen af nogle taliban krigere. Det virkeligt grumt og vil ikke poste det her. Krig kan bare gøre bare noget med mennesker.

Håber virkeligt at Afghanerne får kontrol over deres eget land i fremtiden og at de kan få en stabil tilværelse
Vegard

Tro: Andet

Fået : 7 perler

Indlægby leksikon » søn jan 15, 2012 20:13

Vegard, du kan da ikke mene at du hen af vejen er enig i Layaabs anti-amerikanske lidet understøttet nonsens. Om de så kun bombarderede Afghanistan med flødeboller og vingummibamser, ville Layaab protestere imod vestlig indblanding i de muslimske lande.
leksikon

Indlægby Cabra » søn jan 15, 2012 21:15

Problemet i hans analyse er, at han sætter lighedstegn imellem demokrati og bomber, ligesom nogle folk sætter lighedstegn i mellem Islam og terror. Virkeligheden er selvfølgelig ikke så enkel.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Abu Saif » man jan 16, 2012 01:30

leksikon skrev:Vegard, du kan da ikke mene at du hen af vejen er enig i Layaabs anti-amerikanske lidet understøttet nonsens. Om de så kun bombarderede Afghanistan med flødeboller og vingummibamser, ville Layaab protestere imod vestlig indblanding i de muslimske lande.

det er altid det samme med dig. du skal altid komme med eksempler udenfor den virkelig verden, "hvad nu hvis muslimer havde magten så vil de...." "hvis det var omvendt..." " hvis muslimerne var i samme position...." kan du ikke bare forhold dig til det der er og ikke det der forgår i dit lille hovede? lige nu har vi USA der har indvadret irak og er med i en krig i Afghanistan, det er ikke iran der har det eller saudiarabien. vi tage udgangspunkt i det der sker og ikke i det der ikke sker.
du kan der ikke bare komme og sige at hvis USA bombet med vingummi bamse så vil manden protestere. det er jo uvirkeligt. fordi USA har ikke bombet med vingummibamser og manden har ikke protesteret imod vingummi bamser.
hvis USA udsletter hele jorden og du er den eneste tilbage vil du stadigvæk klappe i dine hænder og lovprise USA for dens handlinger. kan du se vi kan også skrive en masser unødvendig pjat. men ærligt mand forhold dig til det der sker og ikke hvis ditten og hvis datten.

Brugere synes godt om dette indlæg : Abd Al-Ala
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Dr. Who » man jan 16, 2012 10:48

Omvendt er der også en ensidig fokusering på USA, hvor man udråber USA som den store fjende konstant blandt visse muslimer - det samme ser man også blandt den mere militante venstrefløj, der er imod alt hvad USA gør, brænder MacD ned osv. Jeg kendte engang en "gammel" AFA'er, der havde samme holdning til USA, men sjovt nok var FARC de gode. Det er jo helt skævt. Man kan sagtens kritisere USA, men nogle gange drukner kritikken i noget der minder om had og det kommer til at overskygge andre lande og grupper, der er har ligesså stort behov for kritik.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Abu Saif » man jan 16, 2012 12:39

Dr. Who.
ja der er mange der har den holdning, men er det relevant at tage det op når man snakker om en konkret sag?
min holdning til USA er tydeligt, og leksikon's holdning til USA er endnu mere tydelig. fint hvis USA's millitære dummer sig så skal man ikke forsvare det ved at henvise til min mening om USA. fordi vi snakker ikke om vores meninger men om fakta. der er en gruppe soldater der står og pisser på nogle lig, der er tortur i Guantanamo, der var (er) overgreb i Abu Ghrib i Irak, der er sagen med ulovlig flyvninger med mistænkte til torture lande. alle disse sager er ikke noget jeg forstiller mig fordi jeg ikke bryder mig om USA. men det er der fordi det er der. altså vi taler ikke om hvilken foboldspiller der er bedst, så man kan ikke være subjektiv over faktum at det der sket i millitæret

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Dr. Who » man jan 16, 2012 15:05

Abu Saif skrev:Dr. Who.
ja der er mange der har den holdning, men er det relevant at tage det op når man snakker om en konkret sag?
min holdning til USA er tydeligt, og leksikon's holdning til USA er endnu mere tydelig. fint hvis USA's millitære dummer sig så skal man ikke forsvare det ved at henvise til min mening om USA. fordi vi snakker ikke om vores meninger men om fakta. der er en gruppe soldater der står og pisser på nogle lig, der er tortur i Guantanamo, der var (er) overgreb i Abu Ghrib i Irak, der er sagen med ulovlig flyvninger med mistænkte til torture lande. alle disse sager er ikke noget jeg forstiller mig fordi jeg ikke bryder mig om USA. men det er der fordi det er der. altså vi taler ikke om hvilken foboldspiller der er bedst, så man kan ikke være subjektiv over faktum at det der sket i millitæret

Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af USA's måde at blande sig på, og denne episode er helt uhørt, men omvendt er det rigtigt som Zahra siger, at det er værre, når det sker af en amerikansk soldat, fordi man burde forvente sig noget af et "demokratisk land".
Jeg er bare modstander af den opfattelse, at soldater er en flok samlet psykopater, der tager af sted for at myrde til høre og venstre - jeg ved godt, at der i Danmark har været episoder med soldater, der har ytret antimuslimsk retorik eller sympati for den ekstreme højrefløj, men en stor del tror stadig på, at de gør det i en god sags tjeneste, og virkelig ønsker at gøre noget godt for befolkningen. At de så er en lille del i et stort spil, er så ikke deres problem.

Og... når det nu er et islamisk forum, kan vi så ikke kalde det urinere? ;)
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby leksikon » man jan 16, 2012 15:14

Abu Saif, vil det sige at amerikanske soldater er pumpet med narko og går i krig i lande de aldrig har hørt om, og skyder mod alt hvad der bevæger sig, og alt "propaganda" der omtaler Afghanistan er blevet tilbagevist fordi 3 soldater urinerer på et lig? Og ikke mindst, demokratiets løsning på alle problemer er flere og større bomber samt endnu mere ødelæggelse?

Ja, det er mig der bevæger mig uden for virkelighedens verden. ..Sagen er jo den, at folk ikke forholder sig til virkeligheden, men blot kritiserer USA engagement i verden ud fra en selviscenesat virkelighed. Så længe påstandene er kritiske over for USA, så er de rigtige og væsentlige at viderebringe. Ikke sandt?
leksikon

Indlægby Abd Al-Ala » man jan 16, 2012 19:49

leksikon skrev:Abu Saif, vil det sige at amerikanske soldater er pumpet med narko og går i krig i lande de aldrig har hørt om, og skyder mod alt hvad der bevæger sig, og alt "propaganda" der omtaler Afghanistan er blevet tilbagevist fordi 3 soldater urinerer på et lig? Og ikke mindst, demokratiets løsning på alle problemer er flere og større bomber samt endnu mere ødelæggelse?
ja det er mig der bevæger mig uden for virkelighedens verden. ..Sagen er jo den, at folk ikke forholder sig til virkeligheden, men blot kritiserer USA engagement i verden ud fra en selviscenesat virkelighed. Så længe påstandene er kritiske over for USA, så er de rigtige og væsentlige at viderebringe. Ikke sandt?
[/quote]

Måske dumt spørgsmål, men hvornår har Abu Saif overstående. Hvad får dig til at tro, at han vil sige at amerikanske soldater er sådan. Du bevæger dig virkelig uden for virkeligheden verden efter min mening.

Hvem kritiserer bare USA? Uden en god grund?
Så vidt jeg ved, kritiserer Abu Saif de soldater, der udførte uacceptale handlinger. Og dem der har været involveret i det.
Brugeravatar
Abd Al-Ala

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 2 perler

Indlægby Abu Saif » tirs jan 17, 2012 00:34

Abu Saif, vil det sige at amerikanske soldater er pumpet med narko

jeg tjekket de indlæg jeg skrev og dem jeg forsvaret og kan på intet tidspunkt se at jeg skrev dette.
jeg har dog skrevet i mit første indlæg "men det kan også være at disse har tilegnet sig disse psykopatiske træk under krig på grunde af det massiv forbrug af hårde stoffer. selvom jeg tror at man erhverver soldater der allerede er psykopater"
kan ovenstående forståes som at amerikanske soldater er pumpet med narko? så undskyld.
men hvis du mener at det er på baggrund af det jeg skrev til dit svar til Vegard, så forstår jeg ikke hvorfor du nævner det, der han skrev at han ikke er enig med at soldaterne er pumpet med narko!! jeg har ikke nævnt det, så jeg kan ikke svare på spørgsmål jeg ikke ved meget om og hvis du godt kan lige at have svare på alle dine spørgsmål som reservere en tid hos psykologen.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Layaab » tirs jan 17, 2012 11:07

leksikon skrev:Vegard, du kan da ikke mene at du hen af vejen er enig i Layaabs anti-amerikanske lidet understøttet nonsens. Om de så kun bombarderede Afghanistan med flødeboller og vingummibamser, ville Layaab protestere imod vestlig indblanding i de muslimske lande.

@Leksikon. Hor nu her ..Forst lad vaere med at opdytte med ord som jeg ikke har skrivet. Jeg er ikke anti-amerikanske ...Tilgengaeld er jeg imod en krig som paa al led og kanter ikke har fort til hverken fred eller sikkerhed hverken for os her eller for afghanistan. Min losning til krigen er forst send de unge maend US/Allierede med vabenerne hjem . Saa kan befolkining dernede finde en lokale losning paa korruptionen,sikkerheden,godregeringe,styrformetc. Hvad er din losning? eller er du ser konflkten derrnede som en middelalderkorstog hvor de andre skal mejes ned ? Nej-
Saa kom nu i debatkampen istedet for at forsvare det uforsvarlige(krigen) og beskylde mig for at anti det eller eller det andet . Vi vinder ikke en pind ved at bombe Afghanistan detter er ikke Amerikansk B-Aktion Film. Tilgengaeld faa vi masse fjender paa den anden side af verden.
PS. dette billedet fra Afghan faa mig til at taenke paa de denne lille pige fra Vietnam http://www.famouspictures.org/mag/index ... apalm_Girl

http://politiken.dk/udland/ECE1501737/u ... -faengsel/
http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE1 ... -tragedie/
http://politiken.dk/debat/ledere/ECE151 ... #tocomment
Brugeravatar
Layaab

Geografisk sted: den blå planet
Tro: Sunni/Shâfi'î

Indlægby leksikon » tirs jan 17, 2012 11:26

Prøv at læse Abu Saifs indlæg dateret man jan 16, 2012 00:30 . Der fremgår det ret tydeligt at han quoter mig, og at mit indlæg adresserer Layaabs indlæg. Abu Saif kommenterer hvad jeg mener om Layaabs indlæg, og siger at jeg ikke forholder mig til virkeligheden. Derfor spørger jeg Abu Saif om::
Abu Saif, vil det sige at amerikanske soldater er pumpet med narko og går i krig i lande de aldrig har hørt om, og skyder mod alt hvad der bevæger sig, og alt "propaganda" der omtaler Afghanistan er blevet tilbagevist fordi 3 soldater urinerer på et lig? Og ikke mindst, demokratiets løsning på alle problemer er flere og større bomber samt endnu mere ødelæggelse?

fordi det er hvad der kan udledes af Layaabs indlæg. Mere har jeg ikke at sige til det. I kan forholde jer til hvad jeg skriver, og ikke hvad i har lyst til at mene at jeg skriver.
leksikon

Indlægby leksikon » tirs jan 17, 2012 11:36

Layaab, det er fint at du har din egen mening om krigen. Men din mening gør ikke krigen uforsvarlig eller til et spørgsmål om krigen er et middelalderkorstog. At sende soldaterne hjem løser ikke Afghanistans problemer, for Afghanistans befolkning lider mest under Talibans angreb mod Afghanistans regering i diverse former for symbolske angreb som oftest skader civile eller ødelægger genopbygningen. De forsøger at destabiliserer landet mest muligt, for at få regeringen til at fremstå svag og ude af stand til at beskytte befolkningen. Taliban kan kun tilbyde beskyttelse mod sig selv.
leksikon

Indlægby Abu Saif » tirs jan 17, 2012 12:09

uha lkeksikon, du lukker hurtigt af. min kritik af dit svar til layab er ikke inholdet men måden, hans indlæg kan diskuteres mens dit er helt hen i vejret når du skiver hvad hvis ditten eller hvad hvis datten. og det jeg skrev til dig har faktisk positiv effekt på dig for du spurgt mig om jeg mente at amerikanske soldater er pumpet med narko...resten af dit indlæg. det indlæg som du burde have skrevet til layaab inden du kom med dit hvis og hvis.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » tirs jan 17, 2012 12:15

leksikon skrev:Layaab, det er fint at du har din egen mening om krigen. Men din mening gør ikke krigen uforsvarlig eller til et spørgsmål om krigen er et middelalderkorstog. At sende soldaterne hjem løser ikke Afghanistans problemer, for Afghanistans befolkning lider mest under Talibans angreb mod Afghanistans regering i diverse former for symbolske angreb som oftest skader civile eller ødelægger genopbygningen. De forsøger at destabiliserer landet mest muligt, for at få regeringen til at fremstå svag og ude af stand til at beskytte befolkningen. Taliban kan kun tilbyde beskyttelse mod sig selv.

har soldaterne løst noget i afghanistan?
50% af angreberne sker på grund af hævn mellem klaner, regeringsfolk er de meste korrupte i afghanistan historien fra karzai til gadebetjenten. taliban er blivet stærkkere og har kontrol over halvdelen af afghanistan. flere danske soldater er død til INGENEN NYTTE. tager selv dernede hvis du mener krigen gør en forskel

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby leksikon » tirs jan 17, 2012 12:37

Abu Saif, jeg er ikke ansat i forsvaret, så hvorfor skulle jeg tage til Afghanistan? Lad dog soldaterne tage afsted hvis de mener at de gør en forskel. Du kan da overhovedet ikke udtale dig om hvorvidt soldaterne mener at de er døde forgæves eller ej.

Og jeg har kun hovedrysten tilovers for dine påstand om at "Taliban kontrollerer halvdelen af Afghanistan". Jeg kontrollerer også halvdelen af Danmark. Det er bare de steder hvor der hverken bor eller kommer en sjæl, så der er ligesom ikke rigtig nogen der kan be- eller afkræfte det..
leksikon

Indlægby Abu Saif » tirs jan 17, 2012 12:54

fordi du snakker for krigen. hvorfor tager du ikke og handle derefter, eller er du en af dem der mener at andre sønner, ægtemænd og fædre skal tage afsted? og selvfølgelig kan jeg udtale mig om de døde forgæves hvis intet godt kom ud af det.hvem skal ellers udtale sig om det? de døde?
du kan ryste på hovede til du får en hjernerystelse, det er ikke sagen mindre alvorlig for NATO. http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... eport.html

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Næste

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat