Kæde-beskeder

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Kæde-beskeder

Indlægby bemuslimah » tirs jan 03, 2012 17:10

As-salamu alaykum, jeg håber at i alle er i jeres bedste helbred in sha’ a Llah.

Jeg har et par søstre som tit sender mig kæde beskeder som omhandler islam, det kan være om alt muligt. Eksempelvis, at jeg ignorere Allah Subhanahu wa ta’ala hvis jeg ikke sender beskeden videre Subhan a Llah…
Mit spørgsmål til jer, hvad gør man i disse tilfælde?

Ps. jeg er ny herinde! :-)

Wa-salam
bemuslimah

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
Fået : 1 perle

Re: Kæde-beskeder

Indlægby Ibnu adam » tirs jan 03, 2012 19:26

Salam/ Hej
Først og fremmest Velkommen til, håber at du få gavn af denne side :D

Jeg synes af og til er det fint nok. Men det afhænger af hvad der bliver omtalt i beskeden fx hvis det noget med "hvis du læse beskeden igennem så vil allah Subhana wa ta'ala gør noget for dig eller hvis du videre sender beskeden vil allah Subhana wa ta'ala gør noget for dig eller Hvis du ikke sender denne beskede videre vil, der ske noget ondt inden X dage"
Her syntes jeg at folk er langt ude! man skal afhold sig fra sådan noget. Det kun Allah Subhana wa ta'ala alene som ved hvad der sker efterfølgende.

Nå, det er sagt, så synes en gang imellem, er det okay man får nogle hadith eller dua og herefter sende man det videre til folk. alle kan få gavn af Dua/Vers og hadith. Desuden har jeg hørt den som sender beskeden(eller skrevet beskeden) får ligeså meget hasanat som den der læser den :)
Men men man skal virkelig være påpasselig med hvad man sender til folk.

Wa alykum salam.
Yo .. yo !
Good is good even if no one is doing it,
Bad is still bad even if every one is doing it,
Life is short even if your loving it,
Hereafter is forever even if your hating it,
It doesn't matter on how many or how much,
but its all about what is the truth,
and...and Reality..Reality..its all about it !~
yo .. yo :P
Brugeravatar
Ibnu adam

Køn: Hankøn

Givet : 37 perler
Fået : 11 perler

Indlægby Suzuki » tirs jan 03, 2012 19:33

Salaam Alaikum

Der er også nogle beskeder, hvor der f.eks. står, at man skal sende den til 15 personer, og så vil man få noget i Jannah (bare et eksempel) - Eller at profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam har sagt, at hvis man sender den til f.eks. 20 personer vil man få den og den belønning, men det skal man da ikke tro på? Eller tager jeg fejl?
Brugeravatar
Suzuki

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Ibnu adam » tirs jan 03, 2012 20:09

Suzan skrev:Salaam Alaikum

Der er også nogle beskeder, hvor der f.eks. står, at man skal sende den til 15 personer, og så vil man få noget i Jannah (bare et eksempel) - Eller at profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam har sagt, at hvis man sender den til f.eks. 20 personer vil man få den og den belønning, men det skal man da ikke tro på? Eller tager jeg fejl?

wa alykum Salam
Lige dette tilfælde vil jeg sige nej, skal man ikke. Det er meget haram at udtale noget som proften sws ikke har sagt, og lige dette tror jeg ikke at vores elskede profet sws har sagt. Men hvis det stod på anden måde fx at "Profeten Muhammad (salAllahu aleyhi wa sallam) har sagt at læse Sura al-Mulk hver dag, er man beskyttet fra straffen i graven.Hvis du sender denne besked videre vil du få belønningen" Her kan man godt tro på at man vil få belønningen, fordi du påminder folk om noget som kan redde dem fra straffen i graven.

Overstående hadith fra Tirmidhi(er ikke sikker)

Det er alt hvad jeg ved, andre må retter mig, hvis jeg tager fejl inshAllah.
Yo .. yo !
Brugeravatar
Ibnu adam

Indlægby bemuslimah » tirs jan 03, 2012 22:12

Ibnu adam; Wa-alaykum as-salam. Tusind tak skal du ha', khair in sha' a Llah det håber jeg ihvertfald :D

Hmm, jeg tænkte mere på disse eksempler:

Suzan skrev:Salaam Alaikum

Men ang. det med at sende hadith, sura, osv. videre til folk og som sagt at påminde dem om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, der er jeg klar over at man nok skal få belønning for ens indsats In sha' a Llah :-)
bemuslimah

Indlægby 3Abdahu » tirs jan 03, 2012 23:15

bemuslimah skrev:As-salamu alaykum, jeg håber at i alle er i jeres bedste helbred in sha’ a Llah.

Jeg har et par søstre som tit sender mig kæde beskeder som omhandler islam, det kan være om alt muligt. Eksempelvis, at jeg ignorere Allah Subhanahu wa ta’ala hvis jeg ikke sender beskeden videre Subhan a Llah…

Wa-salam

Wassalam

Jeg ved ikke, hvad de fleste gør, men det jeg gjorde for at sætte en stopper for det - det er også vildt irriterende, da det ikke altid er sandt, det de skriver - var jeg skrev en mail/sms, hvori jeg fortalte dem, at de ikke skulle sende sådanne kædebreve til mig.
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Givet : 73 perler
Fået : 35 perler

Indlægby Ibnu adam » ons jan 04, 2012 13:07

Nåå, Beklager, jeg misforstod dit indlæg.Jeg troede du spurgte generelt set altså hensyn til kæde-sms om islam, jeg havde også overset at spørgsmålet var kun til søster :D sorry :ohno:
Yo .. yo !
Brugeravatar
Ibnu adam

Indlægby bemuslimah » ons jan 04, 2012 15:51

3Abdahu skrev:
bemuslimah skrev:As-salamu alaykum, jeg håber at i alle er i jeres bedste helbred in sha’ a Llah.

Wa-salam

Wassalam

Jeg ved ikke, hvad de fleste gør, men det jeg gjorde for at sætte en stopper for det - det er også vildt irriterende, da det ikke altid er sandt, det de skriver - var jeg skrev en mail/sms, hvori jeg fortalte dem, at de ikke skulle sende sådanne kædebreve til mig.

Jeg tror at jeg tager chancen, khair in sha' a Llah. Så må vi bare håbe på at de er forstående. :)

Ibnu adam skrev:Nåå, Beklager, jeg misforstod dit indlæg.Jeg troede du spurgte generelt set altså hensyn til kæde-sms om islam, jeg havde også overset at spørgsmålet var kun til søster :D sorry :ohno:

Nejnej bror spørgsmålet var generelt til alle herinde på forumet. Enhver kan tage fejl ;)
bemuslimah

Lignende emner

Min mobil vil ikke modtage mms-beskeder! Hjælp!
Forum: IT & Web
Forfatter: Mayeda
Svar: 4
Indbakke og nye beskeder? Forstår ikk?
Forum: Fri Debat
Forfatter: 11012011
Svar: 12
beskeder
Forum: IslamiC.dk
Forfatter: Deen
Svar: 6
Kæde-Sms