basit skrev:Levvame skrev:Og jeg fatter ikke hvad du snakker om mht. flag? Du aner jo ikke en pind om hvor det tyrkiske flag stammer fra. Så hvorfor prøver du på at lyde så klog på det område?
Det stammer ikke fra himlen eller er fra Koranen og Sunnah. Derfor er den ikke "hellig" og når det nu er symbolet på en sekulær nationalistisk kemalistisk stat så er det uislamisk at elske den. Alt elske sådan et symbolet på den tyrkiske stat - det tyrkiske flag - det er at elske det den står for - nemlig sekularisme - demokrati og alt den fitnah det medfører.
Jeg tager det sidste som det første bare så den sidder inde i din store hjerne, der åbenbart er noget helt specielt siden den kan tillade sig at kritiser mig til højre og venstre.
Det tyrkiske flag (Månen og stjernen), stammer helt tilbage fra Byzans. Det såkaldte Konstantinopel. Stjernen har bare et anderledes figur men konseptet er stadig det samme. Det bliver desuden også brugt af selv samme din perfekte Osmannerriget der faktisk ser sig selv som vare tager af det byzantinske arv. Hovsa? Khalifat stat, bruger et ikke islamisk eller hellig flag?
basit skrev:Salamu aleikum
Det er beklageligt at læse dit indlæg. Det oser af nationalisme. Og det er sørgeligt at du på den ene side siger Alhamdulillah for at du er muslim og samtidig elsker nationalstaten Tyrkiet. Det er som at elske zinah og elske Islam - faktisk værre - fordi Tyrkiet har ikke kun gjort zinah halal - men fjernet hele sharia fra det politiske rum.
Gider du godt læse dit eget indlæg før du sender den ind? Jeg mener det helt seriøst. Godt nok laver jeg grammatiske fejl, og staver forkert men det der sammenligning og det der retorik er afskyelig grim. Hvad er du en lærd der har brugt 50 år af sit liv på Islamstudier og Historie? Er du ulema? hvordan kan du med din begrænset viden og snæversynet forståelse af verden komme med sådan udtalelse, hvem har gjort dig berettiget til det? Tag dig lige sammen man. Og du kalder mine kommentar for uislamisk?
basit skrev:Hvis du nu holdte følelserne til side så ville du opdage at du tager fejl. Jeg håber du er i stand til det.
Levvame skrev:Elhamdulillah jeg er muslim og jeg siger sukr for at jeg er tyrker. Og ja for mig at se så synes jeg det betyder noget om jeg er det ene eller det andet.
Hvilken betydning har det at du er det ene eller andet? Hos Allah(Subhana wa ta'ala) har det ingen betydning - men hos Dansk Folkeparti har det stor betydning. At du havde været pakistaner eller kineser - havde du så været mindre værd - eller havde du så ikke lavet sukr?
Der er noget du klart misforstår her med din ellers meget mere kloge og islamiske hjerne. Det betyder ikke noget for Allah Cella celalu om du er kurder eller tyrker eller araber, det der betyder noget er taqwa og iman og hvor meget du tjener hans sag. Men det er satme susme ikke irrelevant at du bliver født som araber eller kurder eller japser eller hvad du end er. Hvis alt har et formål og alt er bedst placeret som det er så skal jeg sku da også være taknemlig for at jeg er tyrker for det er det han har gjort mig. Og så kan du bare passe din egen sag.
basit skrev:Levvame skrev:Jeg forstår ikke at du tager et citat ud fra et andet emne som jeg vælger ikke at diskuter. Og gør det til noget stort? Oven i købet kalder du der at "krydsforhøre " hvem delen har givet dig ret til det? Og kunne du ikke oprette emnet uden at mit navn stod der, så det var et åbent spørgsmål til alle?
Hvis du ikke vil diskutere noget - så skriver man altså ikke et indlæg som et svar tilbage. Ingen tvinger dig til at diskutere - det er noget du selv vælger.
Jeg har ret til at stille ligeså mange spørgsmål - som du har ret til ikke svare tilbage på. Det er spillereglerne i et fora. Det er faktisk ikke sådan at man skal spørge dig om lov - før man må stille dig 1 eller 10 spørgsmål.
Og jeg kan også vælge om jeg vil stille det til dig eller 20 andre. Det er igen spillereglerne - hvis du har et problem med det - så kan du måske foreslå nye regler til admin. Og jeg vælger igen selv hvad jeg gør til noget STORT og hvad jeg gør småt. Og du vælger selv hvad du gør til noget småt og hvad du gør til noget STORT. Igen - det er spillereglerne.
Nej så simpelt er det ikke, du kan ikke tillade dig at starte en direkte angreb på mig på den måde og sige at du kan gøre som du vil. Jeg har udtrykket klart og tydeligt at jeg ikke vil ind i dette debat i det andet emne. Og så vidt jeg kan se så har admin også fjernet de irrelevante kommentar fra debatten derinde. Så fatter jeg ikke at du bliver ved, enten så fatter du ikke det man siger til dig eller så spiller du dum. Ja det kan også være at du har brug for noget opmærksomhed.
Du tvinger mig ikke, men du prøver med din meget klogere og islamiske hjerne at provoker mig? Og det er jo helt fair igås?
basit skrev:Levvame skrev:En klog tyrker siger: hvis der er uro omkring dine grænser så kan du godt udvige din grænser men det skal ikke blive mindre end det som den er nu. Så du kan godt pakke alt din provokationer væk.
Den kloge tyrker ville være mere klog hvis han forstod at grænser mellem muslimer var forbudt og uislamiske.
Og i sidste ende - så følger jeg faktisk ikke kloge tyrkere - jeg følger Islam. Hvis de kloge tyrkere kan bevise deres holdninger gennem Koranen og Sunnah - så accepterer jeg det - hvis ikke - så er jeg faktisk ligeglad med hvor kloge de er, så betyder deres holdninger intet for mig.
Her går den galt. Jeg prøver at fortælle min holdning til sagen omkring en problematikken i det mesopotamiske område og at vis grænserne skal flyttes så udviger vi kun og ikke andet. men du fabler om at du ikke følger kloge tyrker men Islam. Hvorfor har du lyst til at sige det? har jeg spurgt dig om hvad du følger?
Dog vil jeg lige gøre din allerede kloge hjerne der er klogere end mit og mere islamisk, lidt klogere og fortælle dig noget. Hvis andre menneskers holdninger og synspunkter ikke betyder noget for dig fordi de er u islamiske eller noget andet så skal du hverken forvente at kristne lytter til dig, jøder lytter til dig, ateister lytter til dig eller nogen andre lytter til dig. Det er noget af det mest dummeste jeg har hørt dig skrive. Fatter ikke at du kan have et så snæversynet tankegang til tingene og de mennesker du rent faktisk er i dialog med.
jeg afslutter med en video som jeg håber dig til at føle pinlighed, og skamme dig.
http://www.youtube.com/watch?v=QrG8ooymBKA basit skrev:Levvame skrev:At man er imod betegnelsen kurdistan af området der hedder mezapotamien og en del er Tyrkiet betyder ikke at man er kemalist, det betyder at man elsker sit land og behøver nødvendigvis ikke at være nationalist.
At man elsker en nationalstat er netop udtryk for at man er nationalist. Den tyrkiske republik blev oprettet som et opgør med Islam - hvorefter man fjernede sharia - indførte menneskelovgivning selvom det er bandlyst i Islam. At man elsker sådan en stat/land er ikke kun haram - det er giver ingen mening som muslim.
Og når man oveni købet er imod en betegnelse som Kurdistan mens man er lalleglad for en betegnelse som Tyrkiet - er netop udtryk for at man har nationalistiske tanker. Det er synd og skam som muslim. Og når man samtidig elsker en nationalstat - mens man forbyder andre nationalstater - så er man dobbeltmoralsk - men det slår naturligvis ikke - at det er uislamisk at man er nationalistisk.
Du må omdefiner begrebene i dit meget meget kloge hjerne (som er islamisk).
basit skrev:Levvame skrev:Befolkningen i Tyrkiet har lidt meget tab under 1 verdenskrig for det her jord. Og det kan måske være ligegyldigt for dig og dine holdninger som du står ind for men det er det ikke for mit vedkommende.
Befolkningen i Anatolien som kæmpede var ikke kun tyrkere - og de kæmpede ikke for en nationalstat. De kæmpede for Islam og bevarelsen af kalifatet. De kæmpede for jord som var islamisk - fordi det var en islamisk pligt. At få nationalistiske tyrkere fik franarret dem magten og oprettet en nationalstat er faktisk en alvorlig forbrydelse - intet mindre.
Levvame skrev:Du er naiv hvis du tror at kalde området for kurdistan er andet end politisk. Så læs lidt om Tyrkiets tab og lidelser under 1 verdenskrig før du kalder det kemalisme og jeg ved ikke hvad. Fatter ikke at det er okey for jer at være stolte over ditten og datten men når tyrkere elsker deres land så er det kemalisme, nationalisme?
Igen så er det følelserne der taler. Jeg kunne kommunikere på samme niveau - men det behøver jeg ikke - jeg elsker ikke en stat som er sekulær og nationalistisk, som har tilladt zinah og alkohol. At nogle tyrkere elsker deres stat/land - er faktisk sørgeligt - fordi det er ikke landskabet man elsker - det er nationalstaten - som netop er symbolet på opgøret med Islam.
Jeg har en fornemmelse af at mine følelser er på et meget mere menneskelig niveau end din fornuft nogensinde ville kunne blive.
Nu har jeg kaldt dig klog klog klog, så jeg håber at det har haft en indvirke i dit hjerne som er uvidne og abnorm. Var alkohol forbudt under Osmanner riget?
Nu lyder du virkelig mærkelig, Den gang Tyrkiet startede sit frihedskamp bl.a i Galipoli gik der mennesker fra hele landet (Tyrkiet idag) og du kan gå der hen og se hvor mange af dem er hvad og stammer fra hvor.
basit skrev:Levvame skrev:Basit good luck with that, Du får ikke khalifat stat mens du lever. istedet for at se det tyrkiske fædrelandskærlighed som et problem må du heller bekæmpe den kapitalistiske tankegang du har ned i Saudi arabien. Forresten hvor mange dollars ga de for mr. Lawrence cykel ? Det må du vide noget om. Eller hvad bygger de istedet for de bygninger som i sin tid blev bygget af Osmannerriget?
Det er kun Allah(Subhana wa ta'ala) der ved om der kommer en kalifat mens jeg lever eller ej - kalifatet vil måske ikke komme i min tid - men det er ikke afgørende for mig - det som er afgørende er at man arbejder for at den kommer tilbage og fjerner de uislamiske sekulære nationalistiske stater som eksisterer.
Det er pinligt at du i den grad forsøger at håne arabere og rose tyrkere. Det er udtryk for nationalisme - og viser at du taler med følelser og ikke med fornuft - må Allah(Subhana wa ta'ala) retlede dig.
Jeg håner ikke arabere, jeg kommer med kendsgerninger om det ting der finder sted de seneste tid. Og jeg skal ikke skjule at jeg finder det afskyeligt at man på den ene side siger muslimer er brødre og samtidig gør noget stik modsat. Nu er du jo meget meget klogere end mig så du kan lide fortælle mig noget omkring om mennesker fortjener de folk der styre dem? Og hvad siger Kuranen om de folkegrupper der ikke bruger deres hjerner? Hvordan har du tænkt dig at jeg som er muslim nogensinde skulle kunne enes med en som dig der betragter alt der ikke islamisk som ligegyldigt irrelevant og uden betydning?
Nu spytter du din gift ud igen igen. Prøv hør her. Du er ikke i en position til at kunne dømme mig. Lad det sive ind i dit sind.
basit skrev:Levvame skrev:Ja Tyrkiet må gerne tillintetgøres men så hellere det end at blive back stablet i ryggen af nogle folk der tror de kan fedte for England en gang til.
Jeg fatter ikke at du siger du er imod national stater i mellemøsten men, hvad fanen var det var drivkraften til alle de opgør mod den osmaniske rige som blomstrede til højre og venstre i de arabiske områder? Er i lige pludselig bleven klogere igen?
Nu må du snart tage dig sammen. Det du skriver her er ikke kun uislamisk - det er aldeles uigennemtænkt.
Troede ellers kun det var dig der kunne komme med uigennemtænkt kommentar, det må du bære dig af med så er vi kvit.
basit skrev:1- Du burde elske arabere - for du er muslim takket være arabere. Profeten og Sahaba var arabere - og de tre bedste generationer der nogensinde har levet på denne klode var 99% arabere. Den tror jeg ikke tyrkerne slår.
har du hørt mig sige noget om at jeg hader arabere siden du føler trang til at komme med dette information? Eller har du hørt mig sige noget om at tyrkere er bedre end arabere? Hvad var det du sagde med hensyn til følelser?
basit skrev:2- At nogle arabere forrådte kalifatet for 100 år siden betyder ikke at du idag kan kritisere samtlige arabere dengang. Det var ikke millioner af arabere som bekæmpede kalifatet men små lommer.
Det gør jeg heller ikke? de "små lommer" som du kalder dem har forsaget nok skade.
basit skrev:3- Og dit argument vil ramme dig som en boomerang - da der måske var arabere som kæmpede mod kalifatet - men det var i sidste ende tyrkere som tilintetgjorde den. Så samme argument hvis man fører den til dørs - rammer dig selv.
Woooow boomerang ligefrem. Av det gjorde ondt(:
prøv hør her, hvis Khalifatet var stærkt så ville den genopstå med det samme for dine arabiske lande med nationale grænser har forsøgt at stifte om og om igen? Du fatter åbenbart ikke at Khalifatet ikke har et betydning når der kommer stribevis af arabiske lande til verden?
basit skrev:4- At nogle arabere for 100 år siden gjorde noget forkert betyder ikke du kan pege på muslimer af arabisk herkomst i dag og sige - i kunne bare lade være med at gøre noget for 100 år siden. Det er ikke så smart. I Islam findes der ikke arvesynd og hvad folk gjorde forkert for 100 år siden er deres problem.
Nej det kan jeg nok ikke, men keg kan fortælle dem at de skal se tilbage til deres historie og forstå hvorfor de har en gay prins i Saudi arabien og alt mulig korrupte ledere idag.
basit skrev:5- Mange mennesker er blevet klogere - men det er åbenbart ikke alle.
Så håber jeg for dit vedkommende at du bliver klogere hr. Klog klog Islamisk menneske.
Aleykum Selam - jeg tager dit råd til mig og skriver ikke mere. Tak hr. kloge kloge islamiske menneske.