Debatten om den nøgne kvinde fra Egypten kører pt. på det højeste. At en kvinde viser sig nøgen på en blog, er åbenbart en fornærmelse mod Islam, mener nogle.
Hvad mener Islamic?
Redaktør: Fri Debat Mods
Cabra skrev:Debatten om den nøgne kvinde fra Egypten kører pt. på det højeste. At en kvinde viser sig nøgen på en blog, er åbenbart en fornærmelse mod Islam, mener nogle.
Hvad mener Islamic?
Jeg mener, frihed er et ord, der kan bruges på mange forskellige måder. For hende er det en frihed, at hun viser sig nøgen på sin blog, mens det for mig er en frihed, at jeg kan gå med tørklæde og dække mig til.

Men man beslutter jo selv, hvorvidt man viser sig selv nøgen eller ej

Muslimaa skrev:Det er nu ikke os muslimer som skal dømme hende. Men, jeg synes godt hun kunne have gjort noget andet for at råbe op om ytringsfriheden. Men ligefrem at vise sig nøgen? uhm... Mennesker, siger jeg bare!
basit skrev:Hvorfor må sekularister og demokrater gerne dømme...men muslimer ikke?
Og har du ikke dømt hende - når du siger at du synes hun kunne have gjort noget andet - dvs. det hun gjorde var upassende?

Muslimaa skrev:hvor skulle jeg vide det fra? Jeg siger, hvad jeg SYNES hun kunne have gjort... Men jeg dømmer hende ikke, for i morgen kan det være hun bliver en bedre muslim end mig. Jeg har altid fået af vide, ikke dømme dem som er på de forkerte veje...
Men du kan da sagtens dømme at det hun gjorde var forkert islamisk set. Dermed har du ikke dømt hende til evig helvede - det er kun forbeholdt Allah(Subhana wa ta'ala) - men du kan da godt sige at det hun gjorde var forkert, og en overtrædelse af Islam, og at muslimer ikke må udføre den slags.basit skrev:Så kan du "om" dømme hende i morgenMen du kan da sagtens dømme at det hun gjorde var forkert islamisk set. Dermed har du ikke dømt hende til evig helvede - det er kun forbeholdt Allah(Subhana wa ta'ala) - men du kan da godt sige at det hun gjorde var forkert, og en overtrædelse af Islam, og at muslimer ikke må udføre den slags.
Grunden til at jeg spørger dig...det er fordi at jeg mener at der er tale om en misforståelse når muslimer siger "vi skal ikke dømme andre". Det var ikke en personlig kritik af dig.

| Israelsk kvinde dræbt af Gazaraket Forum: Politik og samfund Forfatter: Abdul-Qudoos Svar: 3 |
Saudi-Arabien: Affære retfærdiggør pisk efter voldtægt Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 1 |
hvor meget vil du mene en kvinde burde få i mahr bror? Forum: Fri Debat Forfatter: Jessminda Svar: 71 |
Længsel efter Allahs lys Forum: Digte Forfatter: Helenpersian Svar: 12 |
Jeg leder efter en hadith Forum: Islam Forfatter: Basima Svar: 7 |
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 3 gæster