Tastatur på bærebar

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Tastatur på bærebar

Indlægby Naadje » tors nov 24, 2011 04:55

Hvordan renser I jeres tastatur på bærebaren? Er det muligt og få keyboardet af, eller kan det kun ske, hvis man skiller den ad?

Kan man risikere at ødelægge bærebaren på sigt, hvis man ofte kører en våd (men godt vriddet) klud over keyboardet? Jeg tænker mere, at der vel forskel på et selvstændigt tastatur til en pc, som man jo altid kan skifte ud, også det på bærebaren, som jo har "direkte" adgang til al styrehalløjet.

:tast:
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Re: Tastatur på bærebar

Indlægby Naadje » tors nov 24, 2011 05:09

Forresten så kan jeg godt pille knapperne af enkeltvis, men jeg ved ikke om der sker noget, hvis jeg gør det, for de sidder ret godt fast. Jeg har prøvet og løfte i en, og det ser ud som om den går i stykker, hvis jeg hiver den af. Derfor vil jeg gerne vide om de kan komme af alle sammen på en gang uden at de bliver revet af.
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby Dr. Who » tors nov 24, 2011 23:49

Det er ikke så meget jeg bruger min bærbare, at jeg har behov for at rense det, men det afhænger af, hvilken model, det er for en computer. På min gamle computer kunne jeg helt fjerne tastaturet ret nemt. Hvis det bare er overfladen på tasterne, vil jeg bruge en klud med noget universalrengøringsmiddel som er vredet op og tøre det af. Det sker der ikke noget ved. Hvis det er støvet under tasterne, vil jeg bruge trykluft og blæse det væk.

På min stationære har jeg mit gamle trofaste IBM Model M tastatur. Det kan nærmest få en tur i opvaskemaskinen.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"

Brugere synes godt om dette indlæg : Naadje
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Omar1924 » fre nov 25, 2011 02:30

Der findes to effektive metoder, den ene skal du bruge en tryklufts maskine, (tvivler) lidt på det er noget man har liggende der hjemme, ellers kan du bare bruge en støvsuger. det hjælpe på det meste af hvad der nu skulle ligge nede bare knapperne, med mindre der er blevet spildt væske.
ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ طُوبَىٰ لَهُمۡ وَحُسۡنُ مَـَٔابٍ۬

Brugere synes godt om dette indlæg : Naadje
Omar1924

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 2 perler
Fået : 6 perler

Indlægby Dr. Who » fre nov 25, 2011 02:54

Hvis man ikke har adgang til en kompressor, kan man få trykluft på dåse. http://dk.rs-online.com/web/p/trykluft- ... e/7260000/ RS ligger på Vibevej og private kan handle der. Ellers kan det sikkert skaffes i elektronikbutikker eller i en masse onlinebutikker.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Lignende emner

Tastatur med arabiske bogstaver
Forum: Fri Debat
Forfatter: Anonymous
Svar: 5
Arabisk på PC - Arabisk Tastatur