Tingbjergs "superhelte"

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Tingbjergs "superhelte"

Indlægby Muhyi al din » tirs okt 18, 2011 09:58

Jyllands-Posten skriver i dag, at den danske salafistgruppe 'Kaldet til Islam' har erklæret Tingbjerg for en sharia-zone, og at gruppen vil patruljere døgnet rundt i området. Siden skal også flere steder på Nørrebro og resten af Danmark, ifølge den ekstremistiske gruppe, indlemmes i ordningen.

http://politiken.dk/indland/ECE1424679/ ... cceptable/
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Re: Tingbjergs "superhelte"

Indlægby Cabra » tirs okt 18, 2011 11:16

Overvejede faktisk at lave en tråd om det.

Det kunne være rart, at høre, hvad Islamics brugere synes om dette? Jeg synes personligt at det er skræmmende, men kan ikke forestille mig at denne praksis de udfører har nogen særlig stor opbakning blandt danske muslimer.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Naadje » tirs okt 18, 2011 12:03

Cabra skrev:Det kunne være rart, at høre, hvad Islamics brugere synes om dette? Jeg synes personligt at det er skræmmende, men kan ikke forestille mig at denne praksis de udfører har nogen særlig stor opbakning blandt danske muslimer.

Jeg glad for du spørger...

Jeg overvejer faktisk at tilslutte mig Tingbjergs superhelte og patruljere på gaden. Men lige nu skal jeg koncentrere mig om at finde et kostume magen til Phoenix Jones' først.
Senest rettet af Naadje tirs okt 18, 2011 12:16, rettet i alt 1 gang.

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby basit » tirs okt 18, 2011 12:07

Cabra skrev:Overvejede faktisk at lave en tråd om det.

Det kunne være rart, at høre, hvad Islamics brugere synes om dette? Jeg synes personligt at det er skræmmende, men kan ikke forestille mig at denne praksis de udfører har nogen særlig stor opbakning blandt danske muslimer.

Jeg tror de er inspireret af den Grønne Zone i Irak og Afghanistan. Her har vi blot en udgave hvor man patruljerer uden våben.
basit

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 15 perler
Fået : 20 perler

Indlægby Cabra » tirs okt 18, 2011 12:50

@Naadje

Hehe, jeg forventede, som skrevet heller ikke andet. Undskyld hvis det på nogen måde blev udlagt som at dette er normal praksis blandt muslimer. Synes jeg understregede det dog.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Abu Saif » tirs okt 18, 2011 13:27

Tingbjerg har været en skydskive for bander i et par år nu, hvergang der er nogen der skal træne i at skyde tage de til Tingbjerg og skyder. der er ikke så meget at patruljere, den halvdel som ikke er blevet skudt på er flyttet ud af tingbjerg.
jeg spillede fodbold i tingbjerg skole, lysekrydset ved Rutten var altid bevogtet af flere unge, nu ser man sjældent nogen står der.
ja gruppen er ekstrem men det har ikke gjort noget forkert, det vil patruljere i gaderne og kalde til islam, er der andre grupper der gør det samme? ja, der er endda en der ringer på døre og kalder til kristendom. og hvad så?
det er til grin at det er på samtlig forside i danske aviser, som om de har plantet en bombe.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Bilingual » tirs okt 18, 2011 20:10

Nu er jeg bestemt ikke begejstret for salafacister, men det er godt nok blæst op til en kæmpe sag, selvom det drejer sig om max 10 tumper der får medieopmærksomhed.
Jeg kan godt forstå at muslimer er trætte af at skulle forholde sig til mere eller mindre obskure grupperinger.
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Indlægby hodan-islam » tors okt 20, 2011 21:26

Salamu alaikum wa rahmatullah.
Hvad er det egentlig de gør forkert?
De kalder ikke andet end til tawheed og islam?
Hvorfor er de tumper?
Vi skal huske på at de stadig er vores brødre i islam, og de gør det med en god intention.
Det kan godt være det er forkert, men i stedet for at nedgør dem så kom med udtaleser baseret på Quraan og sunah.
wa salaam :)
hodan-islam

Givet : 2 perler
Fået : 0 perle

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat