Intensivt kursus i usuul al fiqh‏

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Intensivt kursus i usuul al fiqh‏

Indlægby anonymouse26 » man okt 17, 2011 19:38

Assalamu 'alaykum

Giver lige følgende besked videre,

Med Allahs navn, Den Nådige, Den Barmhjertige

As salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakaatuh

Jeg gør reklame for et intensivt kursus, som starter her den kommende weekend. Kurset, som nok kommer til at løbe over flere weekender, skal omhandle usuul al fiqh. Undervisningen gives af shaykh AlBarazi, må Allah bevare ham.

Undervisningen kommer til at foregå på arabisk, og målgruppen er både mænd og kvinder. Mere info om tid og sted kan læses på det vedhæftede annonce.

Tilmeldingen er ikke nødvendigt, men en fordel, hvis man ønsker at anskaffe sig (pensum-)bogen. AlBarazi er forfatter til bogen, som er skrevet mhp. at formidle et kompliceret stof/disciplin til de videnssøgende. Bogen hedder "almustakhlas min 'ilm usuul al-fiqh", som er en komprimeret udgave af et større værk ved navnet "'ilm usuul al fiqh" skrevet af shaykh Khallaaf, må Allah vise ham nåde. Info om shaykh khallaaf findes bl.a. her: http://shamela.ws/index.php/author/1099

Send beskeden videre til andre, og få dermed belønning for at have henvist til noget som er godt og gavner, beiznillahi ta'aalaa.

Vedhæftede filer
usul al fiqh1.pdf
(175.9 KiB) Downloadet 27 gange
anonymouse26
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 42 perler
Fået : 41 perler

Re: Intensivt kursus i usuul al fiqh‏

Indlægby Abdul rahmaan » man okt 17, 2011 22:11

Wa Alaykum Salaam Søster

Ved du hvilken lovskole de følger?
Abdul rahmaan

Givet : 4 perler
Fået : 3 perler

Indlægby anonymouse26 » man okt 17, 2011 22:22

Abdul rahmaan skrev:Wa Alaykum Salaam Søster

Ved du hvilken lovskole de følger?

Kurset tager udgangspunkt i alle lovskoler, det har ikke noget med lovskoler som sådan og gøre. For mere info kan du skrive til den mailadresse, der er i den vedhæftede fil :)
anonymouse26
Aktiv Bruger

Indlægby Zahra R » man okt 17, 2011 22:32

Mange tak for annoncen.
Ved du om der er mulighed for at stille spørgsmål i sådanne slags kurser eller foregår det blot som forelæsninger?
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen

Givet : 15 perler
Fået : 11 perler

Indlægby anonymouse26 » man okt 17, 2011 22:53

Zahra R skrev:Mange tak for annoncen.
Ved du om der er mulighed for at stille spørgsmål i sådanne slags kurser eller foregår det blot som forelæsninger?

Jeg har fået at vide, at selvfølgelig bliver der mulighed for at stille spørgsmål :)
anonymouse26
Aktiv Bruger

Indlægby Zahra R » man okt 17, 2011 23:14

Tak for svaret.
Ved du om man dukker op eller skal man tilmelde sig?
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby anonymouse26 » man okt 17, 2011 23:28

Zahra R skrev:Tak for svaret.
Ved du om man dukker op eller skal man tilmelde sig?

Intet at takke for.
Jeg har nu opdateret det første indlæg med lidt mere info (hele beskeden jeg fik tilsendt), og deri finder du også svaret på ovenstående spørgsmål :)
anonymouse26
Aktiv Bruger

Indlægby Zahra R » man okt 17, 2011 23:43

Tak. Så er weekenden booket (-:
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Abdul rahmaan » tirs okt 18, 2011 00:14

As Salaamu Alaykum

Er der nogen af jer som ved om Det Islamiske Forbund i Danmark Hejrevej følger traditionelle sunni islam? Går de ind for tasawwuf og at man følger (taqlid) en lovskole ?

Jeg har valgt at skrive på forummet i sted for at sende en mail, i håb om at få et mere nuanceret svar på mine spørgsmål
Abdul rahmaan

Indlægby Muhyi al din » tirs okt 18, 2011 20:57

Abdul rahmaan skrev:As Salaamu Alaykum
Er der nogen af jer som ved om Det Islamiske Forbund i Danmark Hejrevej følger traditionelle sunni islam? Går de ind for tasawwuf og at man følger (taqlid) en lovskole ?

Jeg har valgt at skrive på forummet i sted for at sende en mail, i håb om at få et mere nuanceret svar på mine spørgsmål

Wa "alaykum as salam

Her er lidt oplysninger om shaykh alBarazi - hafizahullah, så kan du selv danne din egen konklusion/dom. :roll: .

Shaykh Muhammad Fouad al Barazi Hafidullah
Shaykh Fouad is from the traditional city of Hama, Syria; The Shaykh comes from a family of scholars. He started his earlier Islamic education by studying with his father. He studied Islamic studies and graduated with high marks. Among the teachers whom he studied in Syria and who gave him Ijaza and Sanaad (non broken chain of transmitters from the Shaykh to the Prophet Muhammad), where Shaykh Muhammad al Hamed, Shaykh Zain al Dandash, Shaykh Abdullah Siraj Uddin, Shaykh Abu al Khair Zain al Abeddin.
After studying in Syria the Shaykh then went to Egypt to study at the Famous Al Azhar University, he graduated and received various Ijazahs from various teachers, among some of the teachers who gave him Ijaza where Shaykh Muhammad Abu Zahra, Shaykh Saleh Musa Shareef, Shaykh Alama Anees Ubadah.

The Shaykh then went to the land of the Murabitun, Al Magrib (Morocco) where studied Hadith (all six Sahihs and the Muwatta of Imam Malik (ra) and various other Hadith collections), Usul al Hadith (Jurisprudence of Hadith), Ilm al Rijal (science of the narrators), Usul al Fiqh, Ulum al Quran (science of the Quran, the Shaykh studied nearly all the 24 sciences in the Quran), the knowledge of Sanaads and more.

Among the teachers whom he studied with were as following, The Greatest Hadith Master in the last 200 years, the Hafidh al Hadith (a Muhadith who as memorized over 100,000 Ahadiths including the Sanaads), As Shaykh Hafidh al Hadith Abdullah Muhammad Bin Siddqi al Ghumari (ra), (born 1910 – Died 1993), who was also the teacher of Shaykh Muhammad Alawi al Makki al Maliki and Shaykh Nizam al Yaqoubi. Shaykh Ghumari (ra) gave Shaykh Fouad Ijaza (permission) to narrate all the six Sahihs, Sahih al Bukhari, Sahih Muslim, Tirmidthi etc. Shaykh Ghumari gave permission to Shaykh Fouad to teach and explain the Ahadith he studied. It is said by the scholars of Islam that Shaykh Abdullah al Ghumari was a bank of Sanaads (a person who had a non broken chain of transmittance). Shaykh Fouad also studied with the younger brother of Shaykh Abdullah Ghumari, As Shaykh Hafidh al Hadith Abdul Aziz Bin Siddiqi al Ghumari (ra) whom he took various permissions from. Shaykh Fouad also studied for a short while with the younger brother of Shaykh Abdullah Ghumari (ra), Shaykh Hafidh Al Hadith Hasan Bin Siddiq al Ghummari Hafidullah.

Shaykh Fouad as BA in Islamic Studies, and a MA and PhD in Fiqh al-Muqarin (comparative Fiqh, Hanafi, Shafi, Maliki, and Hambali). Shaykh Fouad is follower of the Mathab of Imam al Azam Abu Hanifah Numan Ibn Thabit al Kufi (rd). Shaykh Fouad as written a number of books, commentaries and journals, the books he has written are as following:
......

This information, courtesy of the Abu Hanifah Institute, is correct as of 7 March 2002

Et råd fra mig til dig:
Har du flere spørgsmål, kunne du kontakte shaykhen på mail eller telefon, og få direkte svar på dine spørgsmål. Jeg ved ikke, hvad du mener med nuanceret svar, men dine spørgsmål er forholdsvis lukket, derfor vil du nemt for et klart svar direkte ved at henvende dig til dem, som du spørger om.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Indlægby Zahra R » tirs okt 18, 2011 21:36

Salam
Jeg har kendt manden (Sheikh Albarazi) og samarbejdet med Det Islamiske Forbund i over 3 år og ved at han følger den traditionelle sunni islam og følger Hanafi lovskole.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Abdul rahmaan » tirs okt 18, 2011 21:50

Zahra R skrev:

Salam
Jeg har kendt manden (Sheikh Albarazi) og samarbejdet med Det Islamiske Forbund i over 3 år og ved at han følger den traditionelle sunni islam og følger Hanafi lovskole.

As Salaamu Alaykum

JazakAllah
Abdul rahmaan

Indlægby Alrabita_viden » tors nov 03, 2011 03:37

Med Allahs navn, Den Nådige, Den Barmhjertige

Jeg gør reklame for anden del af det intensiv kursus i usuul al fiqh, som kommer til at foregå lørdag og søndag den. 12. og 13. november 2011 i moskeen på Hejrevej 3.

Undervisningen gives af shaykh AlBarazi, må Allah bevare ham.

Undervisningen kommer til at foregå på arabisk, og målgruppen er både mænd og kvinder. Mere info om tid og sted kan læses på det vedhæftede annonce.

Send beskeden videre til andre og få dermed belønning for at have henvist til noget, som er godt og gavner, beiznillahi ta'aalaa.
Vedhæftede filer
usuulbilled.jpg
Det Islamiske Forbund i Danmark / الرابطة الإسلامية في الدانمارك
http://www.islamiskeforbund.dk
Alrabita_viden

Fået : 2 perler

Indlægby Zahra R » tors nov 03, 2011 06:12

Mange tak for annoncen. Sidste gang var det et ret spændende kursus.
Brugeravatar
Zahra R

Indlægby Muhyi al din » fre nov 04, 2011 02:56

Jeg kan tilføje at imam Khalaafs værk er et meget anerkendt værk indenfor usuul al fiqh, og bliver brugt på de største og mest anerkendte islamiske universiteter. Desuden er værket ofte citeret - bl.a. i umdat as-salik/Reliance of the Traveller.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Fået : 24 perler

Indlægby Alrabita_viden » tors jan 12, 2012 18:05

Med Allahs Navn, Den Nådige, Den Barmhjertige

Jeg gør reklame for tredje del af det intensive kursus i usuul al fiqh, som kommer til at foregå lørdag og søndag den. 28. og 29. januar 2012 i moskeen på Hejrevej 3, 2400 København NV

Undervisningen gives af shaykh AlBarazi, må Allah bevare ham.

Undervisningen kommer til at foregå på arabisk, og målgruppen er både mænd og kvinder. Mere info om tid og sted kan læses på vores nye hjemmeside: http://www.islamiskeforbund.dk/home/index.asp?id=5

Send beskeden videre til andre og få dermed belønning for at have henvist til noget, som er godt og gavner, beiznillahi ta'aalaa.
Det Islamiske Forbund i Danmark / الرابطة الإسلامية في الدانمارك
http://www.islamiskeforbund.dk
Alrabita_viden

Fået : 2 perler

Lignende emner

MID - Islam kursus
Forum: Islam
Forfatter: Lilje
Svar: 4
Kursus start hos Islamakademiet.
Forum: Fri Debat