Hvornår er man klar?

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Hvornår er man klar?

Indlægby lulu87 » lør okt 08, 2011 20:16

Salam!

Hvornår synes I man er klar til at få sit første barn. Synes I, det er ok at få sit første barn når man er i 30'erne?

Wassalam!
lulu87

Tro: Sunni/Shâfi'î
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 1 perle

Re: Hvornår er man klar?

Indlægby LaleDevri » lør okt 08, 2011 21:34

Aleykum selam

Det er forskelligt fra person til person. Nogle er klar i en tidlig alder, andre er ikke - ligesom ved ægteskabet. Ligesom der er meget ansvar ved ægteskabet, er der også ved børn - og mere endda. Der ligger dobbelt ansvar, når man vil have et barn jo.

Mht. til børn i 30års alderen. Personligt mener jeg, at det er en sen alder at få sit første barn, men det kommer jo også an på om man er klar, eller er igang med en udd. Personligt vil jeg have mit første inden 30 (inshaAllah), da jo ældre man bliver jo mere aldersforskel er der. Jeg vil være som en ven for mine børn, løbe efter dem, hygge med dem osv. Hvis jeg får børn i 30, så er de 10 når jeg er 40, 15 når jeg er 45.. Jeg vil helst være "ung" ved siden af dem. Hvis du kan følge mig? Det er bare min personlige mening. :)

Men alt afhænger jo af, om man er igang med en udd. eller klar og har mulighed for det.

Hvad mener du?
LaleDevri

FÃ¥et : 0 perle

Indlægby lulu87 » lør okt 08, 2011 22:02

LaleDevri skrev:Aleykum selam

Det er forskelligt fra person til person. Nogle er klar i en tidlig alder, andre er ikke - ligesom ved ægteskabet. Ligesom der er meget ansvar ved ægteskabet, er der også ved børn - og mere endda. Der ligger dobbelt ansvar, når man vil have et barn jo.

Mht. til børn i 30års alderen. Personligt mener jeg, at det er en sen alder at få sit første barn, men det kommer jo også an på om man er klar, eller er igang med en udd. Personligt vil jeg have mit første inden 30 (inshaAllah), da jo ældre man bliver jo mere aldersforskel er der. Jeg vil være som en ven for mine børn, løbe efter dem, hygge med dem osv. Hvis jeg får børn i 30, så er de 10 når jeg er 40, 15 når jeg er 45.. Jeg vil helst være "ung" ved siden af dem. Hvis du kan følge mig? Det er bare min personlige mening. :)

Men alt afhænger jo af, om man er igang med en udd. eller klar og har mulighed for det.

Hvad mener du?

Jeg synes også, det er lidt sent at få sit første barn som 30 årig, men jeg tror, jeg ender med at få mit første som 30 årig, fordi jeg er 24 år og har ingen uddannelse eller mand. Det er jeg ret ked af faktisk.
lulu87

Tro: Sunni/Shâfi'î

FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Dr. Who » lør okt 08, 2011 22:09

Man er klar til at få børn, når man ved med sikkerhed, at man kan sørge for, at de for en god og tryk opvækst og ved, at man er parat til at tage det store ansvar, der følger med en sådan beslutning.
Nogle kan være modne som ret unge, andre bliver det aldrig og burde i stedet for anskaffe sig et akvarie med fisk.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 6 perler
FÃ¥et : 30 perler

Indlægby Mila » lør okt 08, 2011 22:38

Salam alaikum søster...

Jeg er enig med LaleDevri.
Men samtidig så sker tingene når Allah(subhana wa ta'ala) giver tilladelse - det min overbevisning...
Personligt vil jeg også gerne have mit første barn før jeg er 30 inshaAllah.
Men igen kommer an på modenhed og om man har fundet den helt rigtige..

Mange får børn med næsten '' hvem som helst '' - og når så barnet kommer, så går det galt.
Fordi kærligheden til sin partner ikke er stor nok..

Så jeg tror også det vigtigt at man kan mærke at det er det helt rigtige...
Så barnet får det godt..

- InshaAllah manden i dit liv snart kommer og at du får din drømme uddannelse..
Så forsat ha' håb søster. Det hele skal inshaAllah nok gå..
Og får du først børn som 30 årig, så har du måske meget mere livserfaring end dem der får børn som 17-18 årig..
Som også kan gavne.. Man skal se det positive i alt.. Allah ( Subhana wa ta'ala) har en plan for os alle...

Fred.. :) :) :)
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Geografisk sted: hovedstaden
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 4 perler
FÃ¥et : 5 perler

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat