Konverterer til islam (uden tørklæde)

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Konverterer til islam (uden tørklæde)

Indlægby M_M » man okt 03, 2011 23:13

Hej alle sammen. Jeg håber, at I kan hjælpe.

Jeg har siden, at jeg var helt lille interesseret mig for islam. Og jeg er nu nået til den erkendelse, at jeg må konvertere for at få et bedre liv ved at stå ved de normer og værdier, som islam giver. Men jeg har ikke på nuværende tidspunkt tænkt mig at gå med tørklæde. Det har jeg ikke blandt andet pga. mine jobmuligheder, når jeg er færdiguddannet (det er et meget konservativt miljø indenfor mit område) og pga. respekt overfor mine forældre. Men derfor er jeg i vildrede. For kan man være en god muslim, hvis man undlader tørklæde? Jeg har oplevet flere muslimske piger, som bærer korrekt påklædning, men som drikker og er sammen med fyre. Jeg synes, at det virker som om, at de kun er muslimer udadtil for at få respekt. Men er jeg så i det hele taget bedre selv, hvis jeg konverter, men går i normalt tøj. Gør jeg ikke bare det omvendte og er muslim indvendigt i stedet for udadtil?? Kan man være en god muslim uden at tage hele pakken?

Jeg er ny her på siden. Jeg håber at lære mere og tilgiv mig hvis mit spørgsmål virker dumt :)
M_M

Geografisk sted: København
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Konverterer til islam (uden tørklæde)

Indlægby Mila » man okt 03, 2011 23:46

Salam alaikum / fred være med dig.

Først og fremmest er jeg rigtig glad for at høre at du har overvejet at konvertere til islam.
MashAllah...

Jeg er selv konvertit alhamdulillah..
Jeg gik ikke med tørklæde eller jilbab(kjolen) da jeg konverterede, og havde det hellere ikke på
I moskeen. Lad mig sige det sådan, det bedre at konvertere (da vi ikke ved hvornår
Vores sidste dag er), og så kommer det med tørklædet efter. Men samtidig så det en pligt som muslimsk