Konverterer til islam (uden tørklæde)

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Konverterer til islam (uden tørklæde)

Indlægby M_M » man okt 03, 2011 23:13

Hej alle sammen. Jeg håber, at I kan hjælpe.

Jeg har siden, at jeg var helt lille interesseret mig for islam. Og jeg er nu nået til den erkendelse, at jeg må konvertere for at få et bedre liv ved at stå ved de normer og værdier, som islam giver. Men jeg har ikke på nuværende tidspunkt tænkt mig at gå med tørklæde. Det har jeg ikke blandt andet pga. mine jobmuligheder, når jeg er færdiguddannet (det er et meget konservativt miljø indenfor mit område) og pga. respekt overfor mine forældre. Men derfor er jeg i vildrede. For kan man være en god muslim, hvis man undlader tørklæde? Jeg har oplevet flere muslimske piger, som bærer korrekt påklædning, men som drikker og er sammen med fyre. Jeg synes, at det virker som om, at de kun er muslimer udadtil for at få respekt. Men er jeg så i det hele taget bedre selv, hvis jeg konverter, men går i normalt tøj. Gør jeg ikke bare det omvendte og er muslim indvendigt i stedet for udadtil?? Kan man være en god muslim uden at tage hele pakken?

Jeg er ny her på siden. Jeg håber at lære mere og tilgiv mig hvis mit spørgsmål virker dumt :)
M_M

Geografisk sted: København
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Konverterer til islam (uden tørklæde)

Indlægby Mila » man okt 03, 2011 23:46

Salam alaikum / fred være med dig.

Først og fremmest er jeg rigtig glad for at høre at du har overvejet at konvertere til islam.
MashAllah...

Jeg er selv konvertit alhamdulillah..
Jeg gik ikke med tørklæde eller jilbab(kjolen) da jeg konverterede, og havde det hellere ikke på
I moskeen. Lad mig sige det sådan, det bedre at konvertere (da vi ikke ved hvornår
Vores sidste dag er), og så kommer det med tørklædet efter. Men samtidig så det en pligt som muslimsk
Kvinde at klæde sig anstændigt og dække sig til. Det vil sige, man også skal have tørklæde på( ret mig hvis jeg tager fejl, med at det en pligt) ...

Men igen det kommer hen af vejen, Allah (subhana wa ta'ala) ved hvad der er i vores hjerter.
Hvis du tror fra hele dit hjerte, at hvad der står i koranen er rigtig. Så synes jeg du skal konvertere.
Alting sker ikke med det samme, det en mental process for konvertitter.
Husk Allah beskytter os, Insha'Allah.... Hen af vejen lærer du de forskellige ting, husk at igennem hele livet skal man lærer om islam.

Håber jeg svarede nogenlunde på dit spørgsmål :-)

Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive en privat besked.

Ma'Salam :-).
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Geografisk sted: hovedstaden
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 4 perler
Fået : 5 perler

Indlægby Mila » tirs okt 04, 2011 00:04

Salam igen :-)

Det med at være en god muslim. Min personlig mening er:

Selvom man har tørklæde på, kjole osv. Betyder det ikke man er en bedre muslim.
Jeg måler en god muslim, udfra deres handlinger.
Som jeg skrev før. Allah ser alt hvad der er i hjertet..

Som du selv skriver, mange går anstændig klædt, men er sammen med drenge.
Så i mine øjne er en god muslim en som er muslim i hjertet, i deres handlinger og ikke bare i ord.

Angående det normale tøj: det må ikke vise bryster/former. Det behøver ikke være en kjole når jeg skriver anstændig tøj. Og igen igen alting er en process, når man føler sig klar til det tager man tørklæde på.

Fred.
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3

Brugere synes godt om dette indlæg : grapezable
Brugeravatar
Mila

Indlægby M_M » tirs okt 04, 2011 01:24

Mange tak for dit svar :). Det hjalp bestemt.

Det er rart at høre, at det også har været en proces for dig. At det ikke bare er mig, der har haft det sådan. Jeg tror at det nok skal komme en dag, jeg håber, at jeg finder modet men indtil da, vil jeg gøre det bedste, jeg kan, og som du siger lære. Det er ikke fordi, at jeg går i udfordrende tøj nu, men det ville stadig være et stort skridt, som jeg ikke er parat til lige nu.

Jeg tror af hele mit hjerte, og det er også derfor, at det er frustrerende. Men jeg er glad for, det du skriver med, at en god muslim er en der er muslim i hjertet
M_M

Indlægby Hanar Hamid » tirs okt 04, 2011 01:32

Salam u aleikum.
Alhamdulillah det er dejligt at høre, at du ønsker at konvertere til Islam!
Jeg har altid hørt fra alle mulige lærer, at ingen spørgsmål er dumme! Vi vil aldrig kunne forøge vores viden på alle områder, hvis ikke vi stiller spørger ind til det, vi ikke forstår :)

Jeg vil gerne lige komme med min egen personlige mening, hvis det er ok :)
Selvom tørklædet står i Koranen som en pligt for alle muslimske kvinder, så har jeg det på følgende måde:
Når man tager tørklæde på, skal man vide, hvad man går ind til forstået på den måde, at man nu ikke kan gå i alt mulig tøj, som man kunne før etc.
Som I skriver i denne tråd, er der en del piger med tørklæde, der gør alt muligt, som ikke er tilladt i Islam. Derfor synes jeg, at man skal have styr på sine handlinger etc. og være en god muslim, før man tager tørklæde på. Hvordan skal en pige med tørklæde, der laver alt mulig haram repræsentere tørklædet som det er i Islam?
Som Mila måler jeg også muslimer bl.a. ud fra handlinger.

Men M_M (nu kender jeg ikke lige til dit navn ;)) som Mila, vil jeg igen sige, at du bare skal tage det stille og roligt :) Hvis du konverterer til Islam (Inshallah), behøver du ikke at gøre alt fra den ene dag til den anden, for det hele vil Inshallah ske med tiden. Selv os, der er født muslim, har højst sandsynligt en del, vi stadig skal have styr på, og mere vi skal have lært :) Der er meget udfordring i Islam, men det hele er det værd.
Og husk, Allah er barmhjertig og tilgiver folk :)
Alt tager sin tid, så det hele skal nok komme Inshallah
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Fået : 10 perler

Indlægby M_M » tirs okt 04, 2011 13:30

Tak for endnu et godt svar Hanar Hamid :)

Det er dejligt at høre, at jeg bare skal tage det stille og roligt. Man vil jo bare så gerne starte med at gøre det godt. Men du har ret, det er bedre, at man handler som en god muslim, inden at man repræsenterer islam så synligt. Det havde jeg ikke tænkt over. Så det vil jeg starte med, og så håber jeg, at jeg får styr resten hen af vejen.
M_M

Indlægby Mila » tirs okt 04, 2011 13:51

Jeg er glad for du kunne bruge mit svar.

Vil sige det stadig er en process for mig. Har været muslim i snart et år alhamdulillah.
Det en følelsesmæssig process for mig nogen gange. Men jeg tror på Allah er der og hjælper mig.
Insha'Allah.... Alting kommer når ens hjerte er parat.

Som jeg skrev i første indlæg, er det bedre at være muslim i hjertet og være en god muslim.
End at bare have det i ord...
Hvis du har spørgsmål angående at konvertere osv, så bare skriv :-)

Fred

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Hanar Hamid » tirs okt 04, 2011 19:40

Velbekommen ;) Inshallah det skal du nok! Du kan altid skrive herinde, hvis der er noget, eller skriver en PB :)

Mashallah Mila det er så dejligt at høre :D Jeg håber, du også kommer godt igennem de forskellige "prøver" Inshallah!
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Indlægby Mila » tirs okt 04, 2011 19:48

Salam Hanar Hamid.

Tusind tak, jeg kan sige alhamdulillah hele tiden, er dybt taknemmelig for at Allah har åbnet mit hjerte for islam, MashAllah mashAllah ... :-D

- hele livet er en prøvelse, vi bliver fristet af shaytan hver evig eneste dag.
Insha'Allah at du også kommer igennem livets prøvelser.

Må Allah(subhana wa ta'ala) styrke vores iman og retlede os alle. Ameen.:-)

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Bayyinah » tirs okt 04, 2011 20:12

Hej MM.

Nu er jeg af den holdning at islam er en full package, you either take it, or you dont.

Og Alhamdulillah så har Allah subhana wa ta'ala gjort vores religion perfekt, så mennesket ikke kan finde noget at modargumentere med. Jeg synes personligt at du skal tage tørklæde på da det er en befaling fra Allah, og som slave af Allah bør du/vi adlyde dem. Og ikke stille spørgsmålstegn ved det. Som jeg kan læse udfra dit første indlæg, kan jeg se at grunden til du ikke vil/gider/kan tage tørklæde på er pga. dine jobmuligheder og for dine forældres skyld. Dine forældre vil ikke få dig i Jannah, så hvis du døde i morgen og du skulle stå til regnskab foran Allah, hvad ville du så sige til ham? Bare lige en note til eftertanke ..

Jeg synes ikke at mennesker kan stille sig selv i den position og råde dig til at vente med noget som Allah har gjort wajib/obligatorisk det er direkte hyklerisk at råde dig til sådan noget, for Islam skal ikke kun skal være i hjertet, men også på tungen og ved handlingerne. Søde du kommer ikke langt med at sige at du 'tror' uden at det ses ved handlingerne. Og en anden ting. Husk, ethvert menneske skal stå til ansvar for sine EGNE handlinger, så de piger som du har set som repræsentere islam på den dårlige måde, vil stå til regnskab hos Allah. Dont worry, nu skal du bare fokusere på at gøre dig bedre end dem, så du kan stige i grader hos Allah, hvis Han den ophøjet retleder dig.

Må Allah retlede os Alle. Amin.

Og Allah ved bedst.
Islam er overlegen - og vil aldrig blive overgået
Bayyinah

Givet : 10 perler
Fået : 4 perler

Indlægby Hanar Hamid » tirs okt 04, 2011 20:35

Velbekommen ;) Jeg siger også tak! Alhamdulillah og Ameen!

Bayyinah: Allah har ikke befalet konvertiter, at de fra den ene dag til den anden skal ændre sig totalt. Det kan tage lang tid, da man skal sætte sig ind i alt muligt. Tænk, at vi muslimer ikke kender alt inden for Islam, så hvordan skal konvertiterne lære alt på kort tid? Ikke fordi man ikke kan, men der er altid mere, man kan lære.
Hvorfor gå med tørklæde, hvis man eksempelvis ikke kender til, hvordan man skal bære det etc.
Selvom Allah gennem Koranen har bedt kvinder om at bære tørklæde, er det ikke gennem tvang. Så skulle os, der er født muslimer, bære det i en meget ung alder. Islam handler ikke om tvang.
Tørklæde er et meget stort spring, som man bare ikke lige sådan kan tage af igen. Derfor er det noget, man virkelig skal tænke over, for hvorfor bære det, når man alligevel ikke kan repræsentere det, som man skal i Islam?
Jeg kalder det ikke hyklerisk, at vi skriver dét til hende. Allah dømmer os Alhamdulillah!
Hanar Hamid

Indlægby Mila » tirs okt 04, 2011 21:48

Salam Bayyinah...

Jeg er faktisk uenig med dig. Jeg synes bestemt ikke det hyklerisk..
Hvis du derimod læser de indlæg mig og Hanar hamid har skrevet til M.M
Vil du kunne se at vi begge skriver at det ER en pligt at tag tørklæde på..
MEN man skal stadig kunne stå indefor det og jeg mener stadig det skal komme fra hjertet...
Jeg synes det bedre hvis hun konvertere og lærer mere om islam og insha'Allah tørklædet kommer en dag.
Den imam jeg konverterede hos, sagde at det bedre at konvertere først og lærer tingene efter.
Husk Allah er den mest barmhjertige og tilgivende. Har man den rette intention, så kommer tingene efterhånden.

Angående det du skriver omkring forældre:
Jeg kan sagtens se hvad du mener...
- MEN da jeg selv er konvertit ( alhamdulillah) ved jeg præcis hvordan det er.
Ikke at min mor havde noget imod det, tværtimod.
Men det stadig en stor mundfuld for ens forældre...
De har født en ''dansk pige'' , som så vælger at skifte tro, normer og værdier. Som de har opbygget for en igennem hele ens liv. Husk at ens mor kommer efter Allah(subhana wa ta'ala) ... Du har ingen ide om hvor svært følesesmæssig det er, at stå med ''et ben i hver lejr''...
Ens hjerte siger; gør det, gør det.. For man ved inderligt dette er det rigtige for en alhamdulillah...
Og samtidig skal ens forældre vænne sig til det...
Det kan være rigtig svært. Det kan faktisk gøre ondt, at se hvordan ens forældre kan stå lidt uforstående. accepterende men uforstående overfor ens valg...

Alt hvad de har lært en, vænner du nærmest ryggen. Alt hvad de har opbygget, bliver ''skiftet'' ud med noget andet. Jeg ved fx det har været svært for min mor. ALHAMDULILLAH hun er helt afklaret med det nu, og super glad på mine vegne men det har da taget tid...

Det synes jeg lige du skulle tænke over :D ..

Så derfor var mit råd at det er bedre at konvertere, og så lærer de forskellige ting at kende.
Man lærer hellere ikke at be på samme dag. Og igen : både Hanar Hamid og jeg skrev det ER en pligt at tage hijab/tørklæde på. Allahu alam..

Fred. :)

Alhamdulillah for alt <3

Brugere synes godt om dette indlæg : Hanar Hamid
Brugeravatar
Mila

Indlægby Hanar Hamid » ons okt 05, 2011 00:56

Salam u aleikum.
Mila det er et super indlæg Mashallah! Når man snakker om konvertitter, ser man det kun fra den ene side, og derfor glemmer man oftest helt resten af familien.
Tænk på hvordan muslimske forældre har det, når de finder ud af, at deres barn har konverteret til en anden religion. Hvis barnet så kort tid efter at have konverteret kommer ind ad døren med eksempelvis et halskæde med kors eller davidsstjerne om halsen, vil det så være for meget?
Og som Mila skriver, er det også mega svært for konvertitterne. Det er slet ikke så nemt, som nogle går og tror.

Jeg vil godt lige nævne følgende:
Vi kan nogle gange glemme, hvor meget Allah vil hjælpe os, hvis vi giver slip på noget, som vi elsker, men som går i mod Allahs ord.
Maher Zain (en, der synger Anasheeds (ved ikke, hvad det hedder i flertal)) fortalte en meget vigtig pointe i et interview. Inden han begyndte at synge Anasheeds arbejdede han for et af de største producenter RedOne, der bl.a. har stået bag Lady GaGa, Kat DeLuna og Akon. Han elskede det her arbejde, men han vidste, at det var forkert i følge Islam. Som han sagde: Hvis du forlader noget for Allahs skyld, vil Allah give dig, det der er bedre. Dvs. noget bedre i dette liv og Inshallah plads i Jannah.
Han valgte det fra, som han virkelig elskede for Allahs skyld, og på bare et par år er han blevet en af de mest kendte sanger, der synger Anasheeds.
Hanar Hamid

Indlægby Bayyinah » ons okt 05, 2011 17:17

Allah har ikke befalet konvertiter, at de fra den ene dag til den anden skal ændre sig totalt.

SubhanAllaah.

Så konvertiter får bare special behandling? Du må meget gerne komme med beviser for din påstand, helst i form af ayat eller ahadith.

Det kan tage lang tid, da man skal sætte sig ind i alt muligt. Tænk, at vi muslimer ikke kender alt inden for Islam, så hvordan skal konvertiterne lære alt på kort tid? Ikke fordi man ikke kan, men der er altid mere, man kan lære. Hvorfor gå med tørklæde, hvis man eksempelvis ikke kender til, hvordan man skal bære det etc.

Okay, fair nok. Men forskellen på MM og en hvilken som helst anden pige, er at MM godt er klar over at hijab er obligatorisk Men det er ikke hendes begrundelse for ikke at bære hjiab.

Selvom Allah gennem Koranen har bedt kvinder om at bære tørklæde, er det ikke gennem tvang. Så skulle os, der er født muslimer, bære det i en meget ung alder. Islam handler ikke om tvang.

Det har jeg heller ikke skrevet på noget tidspunkt :doubt:

Tørklæde er et meget stort spring, som man bare ikke lige sådan kan tage af igen. Derfor er det noget, man virkelig skal tænke over, for hvorfor bære det, når man alligevel ikke kan repræsentere det, som man skal i Islam?
Jeg vil på intet tidspunkt råde en person fra noget som Allah har befalet, det er farligt sådan noget wallahi. Itaqillah!

Jeg kalder det ikke hyklerisk, at vi skriver dét til hende. Allah dømmer os Alhamdulillah!

Spar mig lige, jeg har heller ikke dømt jer subhanAllaah.
Islam er overlegen - og vil aldrig blive overgået
Bayyinah

Givet : 10 perler
Fået : 4 perler

Indlægby Hanar Hamid » ons okt 05, 2011 18:19

Hvor har Allah så skrevet, at konvertitter skal være blevet til perfekte muslimer dagen efter at de er konverteret? Allah er barmhjertig.
Jeg kommer med et svar senere.

Du skriver, at det er hyklerisk, det Mila og jeg skriver, og at vi ikke burde skrive sådan noget. Så skriver jeg, at Allah dømmer os Alhamdulillah, fordi vi ikke begge to kan sige, om det er rigtigt eller forkert, det vi skriver.
Hanar Hamid

Indlægby Mila » ons okt 05, 2011 18:48

Bayyinah:

Har du ikke et svar til mit indlæg, vil gerne høre din mening .

Fred.

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Mila » ons okt 05, 2011 18:48

Bayyinah:

Har du ikke et svar til mit indlæg, vil gerne høre din mening .

Fred.

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Wahas » ons okt 05, 2011 19:06

Islam kom ikke dumpende fra himlen på en dag. Tværtimod, så blev Islam langsomt opbygget og troen i muslimernes hjerter og i deres handlinger blev også opbygget langsomt. Alle os "ikke-konvertitter" blev heller ikke ordenli' sy' muslimer fra dag 1. Tværtimod, vi har også lært den ene og det andet hen ad vejen, og vores tro svinger også meget under den ene og anden periode.

Tilbage til trådens emne, så burde tørklædet aldrig være en hindring for at man bliver muslim.
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet
Køn: Hankøn

Givet : 14 perler
Fået : 73 perler

Indlægby Hanar Hamid » ons okt 05, 2011 20:43

Salam u aleikum.
Et af de ting, jeg har lært ved at diskutere eller debattere er, at det er godt at kunne anerkende sine fejl.
Jeg vil derfor indrømme, at det var forkert af mig, at jeg i denne sætning ikke skrev, at jeg tror, at Allah ikke har gjort det på den måde for de konverterede.
Jeg synes, at når du spørger, om jeg kan finde en hadith til at underbygge min påstand, at du ikke skriver, om Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) har udtalt sig om dette. Og hvorfor? Fordi jeg i mit kun havde skrevet Allah og ikke inkluderet Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam). Så skulle jeg have skrevet, at Islam siger … 
Jeg vil Inshallah prøve at spørge nogen om det her.
Dog mener jeg, og jeg er ret sikker på, at andre vil tilkendegive det samme, at det er ret usandsynligt, at en person, der konverterer til Islam, og som kun har læst noget om det inden da (dvs. det vigtigste man skal vide), ikke bare per automatik bliver til den perfekte muslim, der gør præcis eller næsten som der står i Koranen og i vores Hadith. Vi ser i dag, at det ikke længere er sådan, at dem der konvertere til Islam har læst rigtig meget om det. Oftest synes imamerne, at de skal konvertere til Islam og så opbygge deres viden om Islam.
Som jeg skrev tidligere, så er jeg næsten 100 % sikker på, at en masse muslimer stadig mangler at lære mere om Islam.
Jeg vil give to eksempler:
1. Jeg er 18 år og er født muslim. Jeg ved stadig ikke alt om Islam. For ca. et år siden fandt jeg Islamic og har lige siden lært mere og mere om min egen religion.
2. I følgende surat Al-Kahf (ret mig, hvis jeg tager fejl) hører vi om Mosa (a’leyhi salam), der siger, at han ved alt, hvor Allah fortæller ham, at der findes folk, der ved mere end ham.
Altså kan vi altid forøge vores viden om alt. Islam indeholder så meget, at bare lige kan få lært alt på kort tid. Vi vil hele tiden lære noget nyt om Islam.
Desuden giver jeg Wahas ret.

Ang. det med tørklæde, så når du skriver take the full package or ”leave” it, så opfatter jeg det som om, at man ligesom skal vælge det hele eller lade være. Ja Allah har gennem Koranen fortalt os kvinder, at det er wajib at gå med tørklæde, men da der ikke er noget tvang i Islam, skal man ikke tvinges til at gå med tørklæde. Hvorfor gå med tørklæde, hvis man inderst inde ikke ønsker det? Når vi ser, at nogle piger er tvunget til at gå med tørklæde, give de bl.a. udtryk for at det er tvang ved eksempelvis at smide det, når de ikke er sammen med deres forældre. Derfor giver jeg igen Wahas ret i, at tørklædet ikke skal være en hindring, hvis man ønsker at konvertere til Islam. Kun Allah ved, om denne person senere vil gå med tørklæde.
Som jeg skrev tidligere har jeg den holdning, at det efter min mening er bedre ikke at bære tørklæde og være en ordentlig muslim (handlinger etc.), i stedet for at gå med tørklæde men ikke opfylde det meste, som tørklædet indebærer. Jeg synes, der er en forskel mellem at gå med tørklæde og ikke opfylde kravene, samt ikke at gå med tørklæde men være en god muslim (med hensyn til eksempelvis tøj). Tørklædet i sig selv handler jo ikke om bare at dække sit hår. Når man vælger at gå med tørklæde, gør man det, fordi man netop gennem tørklædet vælger at dække sine former etc. og gå anstændig klædt (anstændigheden kan altid diskuteres).
Og til sidst, så vil jeg lige jeg gerne gentage, at kun Allah ved, om det Mila og jeg har skrevet er rigtigt eller forkert. Du må gerne finde en hadith, surat eller ayat, hvor Allah skriver, at dette er forkert.
Hanar Hamid

Indlægby Mikele » tors okt 06, 2011 09:07

Salam Alaykum,

Jeg blander mig lige i debatten med en henvisning til, hvad islamiske lærde har udtalt om dette spørgsmål

Spørgsmålet er besvaret på hjemmesiden sunnipath. I svaret tillader shayken kvindelige konvertitter at vente med hijab.

http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 6&CATE=128

Citater:

"She has to be treated extra-leniently as she is still among the muallafat al-qulub or those new to Islam."

"Let her begin with a head-band and work her way up from there insha Allah."

"The Prophet, upon him peace, even permitted an early convert to leave out certain daily prayers knowing that otherwise he would leave them all out and knowing that in the future he would be doing them all insha Allah. It took twenty-three years for many of the obligatory rulings to become obligatory in early Islam, yet today we want to jump from zero practice to perfection in 1 day."

Så blev vi vist alle sammen lidt klogere i dag ;) Jeg gjorde i hvert fald.

@M_M: Dejligt at høre, at du har nået frem til din beslutning. Jeg ønsker dig alt det bedste. Jeg er selv konvertit - men som mand har jeg ikke haft den samme (men andre) problemstillinger. Jeg har stor respekt for, at du overhovedet stiller dette spørgsmål. Det viser, at du er villig til at lytte og lære fra andre, samt at du er parat til at være kritisk overfor dine egne beslutninger. Jeg kan godt lide, at du allerede fra dag et overvejer, om du er en god muslim. Må Allah være med dig.

Wa Salam

Brugere synes godt om dette indlæg : Mai
Mikele

Geografisk sted: Århus
Køn: Hankøn

Fået : 3 perler

Indlægby Hanar Hamid » tors okt 06, 2011 10:11

Salam u aleikum Mikele.
Tusind tak for din respons :) Jeg er ret sikker på, at M_M kan bruge de ord!

Til Bayyinah:
Hvis du tjekker det link, som Mikele har lagt ud, vil du se, at der står følgende:
Hijab is hijab and the duty to cover stands as prescribed; but since she is a new Muslim she has to take things step by step, just as fard in Islam was revealed step by step. The Companions were taught Iman first; then the fara�id.
Hanar Hamid

Indlægby Mila » tors okt 06, 2011 13:23

Mikele:

Tak for din respons, vi alle blev vidst lidt klogere der (:
Synes nok det var sådan, men dejligt du lige kom med nogle kilder.

Til M_M vil jeg bare sige held og lykke fremover, håber du kunne bruge alt det her til noget.
Insha'Allah, du konvertere til islam.

Fred. :)

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby M_M » tors okt 06, 2011 15:36

Mikele tusind tak for hjælpen. Jeg blev i hvert fald også klogere :)
Det var lige, hvad jeg kunne bruge. Og tak for de pæne ord. Jeg ønsker også dig alt det bedste.
Og også tak til jer andre for jeres hjælp :)
M_M

Indlægby Mila » tors okt 06, 2011 16:42

M.M ; jeg skriver lige en privat besked til dig :-)

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Naadje » tors okt 06, 2011 17:09

Assalamu 3alaikum.
Bayyinah skrev:Hej MM.

Nu er jeg af den holdning at islam er en full package, you either take it, or you dont.

Sindssyg farlig udtalelse! Hvor er det sørgeligt at se, at du kan finde på at sige sådan noget til en, som overvejer at bevidne, at der kun er en Gud og at Muhammad er Hans sidste Profet. Ville vi ikke alle være fortabte, hvis ovenstående var tilfældet?!

Dvs. enten så tager man hijab på, eller også lader man være med at være muslim? Jeg synes, at du skal skrive til din lærd, en person som du respekterer og lytter til. Fortæl ham, at du henvendte dig til en, der overvejede at konvertere til Islam, men som ikke vil tage hijab på nu, fordi det vil volde hende nogle personlige problemer, det er ikke fordi hun benægter påbudet. Fortæl ham så bagefter, at det du sagde til hende var "Islam is a full package, you either take it, or you dont". Jeg er ret sikker på, at du vil opleve en meget vred person, efterfølgende.

En ting er at benægte Islam påbud, men en helt anden er at erkende dem, men ikke følge dem. Jeg ved godt, at jeg er hård i tonen lige nu, men det er helt bevidst. Det er ikke uskyldigt eller uden konsekvenser, det du skrev. Folk kan tage det til sig, og det er dybt dybt problematisk fra et islamisk synspunkt. Hijab er bestemt en del af Islam, men det er ikke et krav at have hijab før, før man bevidner, at der kun er én Gud og at Muhammad er hans sidste Profet.

Jeg håber du vil tage det til efterretning, dvs. lytte til mit budskab, fremfor fokusere på at gå i forsvarsposition. Når det kommer til Islam handler det ikke om dig eller mig.
Senest rettet af Naadje tors okt 06, 2011 18:26, rettet i alt 1 gang.

Brugere synes godt om dette indlæg : Hanar Hamid, Ibnu adam, Zana
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby Mila » tors okt 06, 2011 17:18

Naadje;

Salam alaikum. Super godt indlæg, synes det fedt du har modet til at skrive det sådan der.
Har det på samme måde, men turde ikke rigtig skrive det som dig..

Fred :-)

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby M_M » tors okt 06, 2011 18:12

Mila: jeg kan ikke se nogen privat besked :)
M_M

Indlægby Mai » tors okt 06, 2011 18:16

Assalamu alaykum M_M

Som nogen af de andre siger, så skal du bare tage tingene i dit eget tempo inshaAllah. Jeg kan se at du også er fra København, så hvis du har brug for det mindste eller måske mangler at komme i nogen muslimske kredse som kan være en rigtig god støtte, er du mere end velkommen til at skrive en privat besked til mig :)
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Mai » tors okt 06, 2011 18:18

Det er nok lige værd at nævne, at jeg alhamdulillah ikke er salafi - selvom jeg har været inde og ændre min trosanvisning på min profil, står der stadig 'salafi' når jeg skriver et indlæg :hmmm:
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Hanar Hamid » tors okt 06, 2011 18:37

Til M_M: Inshallah kommer du til at klare det rigtig godt! :)
Nadia: Rigtig godt skrevet!
Mai: Jeg havde før angivet, at jeg var muslim, men i dag lagde jeg mærke til, at der stod salafi :hmmm: Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst havde været inde og ændre i min profil (før i dag), så jeg blev total forundret. Men siden man ikke længere kan vælge sunni, har jeg ikke angivet min. Og det blev opdateret lige så snart jeg trykkede gemt :) Så har du husket at gemme? :D
Hanar Hamid

Næste

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat