At finde en muslimsk kone

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

At finde en muslimsk kone

Indlægby Prostar » lør aug 13, 2011 00:19

Assalamu Alaykum brødre og søstre, håber det går godt med fastningen.

Jeg var ikke sikker på, hvor jeg skulle skrive dette emne, så jeg beklager, hvis det er fejlplaceret.

Jeg er kommet i den alder (starten af 20'erne), hvor ens forældre begynder at snakke om ens bryllup. Som muslim er det jo ens forældre, der arrangerer det hele, men de håber selv, at jeg kan finde en sød muslimsk pige.

Her kommer mit spørgsmål: Hvor og hvordan kan man gøre det? Jeg bor jo i Danmark, som ikke er et muslimsk land, så der er ikke mange at vælge imellem. Derudover er det sjældent jeg møder nogen med min nationalitet, hvilket selvfølgelig også kan spille en stor rolle. Min onkel og hans kone mødtes i en skole, og jeg har håbet på at finde en på min nye, men kan ikke finde nogen, der interesserer mig.

Jeg ved godt, at det slet ikke haster, og at jeg måske bør tage den lidt med ro, men hvordan skal man bære sig ad? Hvis der ikke er nogen på skolen, kan jeg ikke forestille mig, hvor jeg ellers kan møde den rette. Jeg tænker meget over det for tiden, da vi (tilfældigvis) er til mange bryllupsarrangementer for tiden.

Hvordan gør/gjorde I, fellow Danish Muslims?

Fortsat god dag.
Prostar

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: At finde en muslimsk kone

Indlægby Zahra R » lør aug 13, 2011 14:04

Ws.
Som muslim er det jo ens forældre, der arrangerer det hele

Dette har ikke noget med Islam at gøre som sådan. Dette udspringer sig fra mange mellemøstlige traditioner, hvor forældrene som regel står for "det hele".

Det jeg personligt finder ret vigtigt er, at man først og fremmest udforske sig selv grundigt, dvs. finde ud af hvad man vil med livet, hvilke målsætninger og forventninger man har af sig selv og til sin fremtidig ægtefælle, inden man begynder at gå på jagt på vedkommende.
Når man har kendt sig selv nok- og med nok mener jeg tilstrækkeligt ift et forhold og et ægteskab- så er det straks nemmere at sige til og fra når man møder nogen på studiet, arbejdspladsen you name it.

Mht hvor
Så igen det er meget afhængigt at hvem man er. Er man et kulturelt menneske, så nytter det ikke at lede efter sin kone i en kredse, hvor kultur ikke fylder ret meget. Er man religiøs, så nytter det ikke at kigge i en ikke-religiøs kredse osv.
At finde en "rigtig" partner er utrolig vigtig og derfor skal den gøres med omhu og tålmodighed.

Du ønskes held og lykke. Må Allah Den Almægtige giver dig hvad Han mener er bedst for dig.
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 11 perler

Indlægby Maghrebiya » lør aug 13, 2011 14:08

Wa aleikum salam ..

først.. SKAL det være samme nationalitet? & hvilken nationalitet er det, der er jo næsten alle nationaliteter i dk :D

Du kunne da fx spørge dine venner om de kender nogle piger, spørg familie og bekendte. - ved ikk om du har gjort det ? ..
Som sagt skal du ikke skynde dig, da det er et stort valg ..

Må Allah hjælpe dig ..
wSalaam
Vær som den blomst der gir' sin duft til selv den der knuser den.
"We must meet hate with love" - M. Luther. K Jr.
Brugeravatar
Maghrebiya

Givet : 10 perler
FÃ¥et : 12 perler

Indlægby Muslimaa » søn okt 23, 2011 11:50

Al Salamu Alaikum bror...

Først skal du self. tænke på, hvad din type er. Og hvad du vil i livet self...
Du skal nok finde dig en sød kone. Jeg ønsker dig held og lykke.
Jeg kan anbefale dig zawaj.dk... Jeg kender en som har fundet konen der :). Det er nogle seriøse
piger så vidt jeg har hørt (:
Held og lykke akhi... TÃ¥lmodighed... :)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby youssefa » søn okt 23, 2011 12:55

Salam Aleikum

I Wakf holder de Dars om ægteskab de næste mange søndage fra 15-17.
Kom forbi hvis du har muligheden for det inshallah. Det meget lærerigt og belyser mange forskellige områder indenfor ægteskabet i islam
Skriv til mig hvis du ska bruge flere informationer om det
youssefa

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Lignende emner

Tilbage til Fri Debat