indsamling: støt de overlevende i Pakistan

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

indsamling: støt de overlevende i Pakistan

Indlægby Julia » tors aug 12, 2010 16:39

http://drk.dk/stoet+roede+kors/indsamli ... depakistan

Hjælpearbejdet efter oversvømmelserne i Pakistan er i fuld gang lige nu, og der er behov for massiv hjælp. Dansk Røde Kors er til stede i landet, men der er brug for mere hjælp. Derfor er der startet en indsamling til fordel for de overlevende i Pakistan.

STØT Pakistan

SMS: SMS KATASTROFE til 1231 og støt med 150 kr.*
Telefon: 90 56 53 00 (100 kr.)
Bankkonto: reg: 9541 konto:9 30 30 30
Girokonto: 930 30 30
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 13 perler

Re: indsamling: støt de overlevende i Pakistan

Indlægby Julia » tors aug 12, 2010 16:48

For god ordens skyld skal lige oplyses, at Røde Kors har et samarbejde med sin søster organisation Røde Halvmåne.

http://www.ifrc.org/docs/appeals/10/MDRPK006PEA.pdf
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Indlægby IAAI » fre aug 13, 2010 14:20

Ved du hvor mange af ens penge går DIREKTE til hjælp og ikke reklame, organisation og lønninger osv? :-)
It's All About Islam
IAAI

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby ibrahim-ethem » fre aug 13, 2010 15:31

Er Røde Kors ikke kristne missionær? :buuuh:
Wish for my brother what a wish for my self. Try to love the world less, put my ego to rest!
Brugeravatar
ibrahim-ethem

Tro: Salafi

Givet : 7 perler
FÃ¥et : 7 perler

Indlægby como » fre aug 13, 2010 17:48

ibrahim-ethem skrev:Er Røde Kors ikke kristne missionær? :buuuh:

Jo, hvis du spiser en af deres kiks bliver du straks kristen :D

como
como

Tro: Andet

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Julia » lør aug 14, 2010 07:53

IAAI skrev:Ved du hvor mange af ens penge går DIREKTE til hjælp og ikke reklame, organisation og lønninger osv? :-)

Salam,

Det er et meget godt og forståeligt spg.

Se deres årsregnskab for 2009 her http://drk.dk/om+roede+kors/regnskaber/ ... nskab+2009

og et eksempel på fordelingen af indtægter og omkostninger vedr. f.eks. indsamlingen til GAZA

http://drk.dk/om+roede+kors/regnskaber/ ... regnskaber

Og NB. Røde Kors er IKKE kristne missionærer: http://drk.dk/om+roede+kors/historie/r% ... s-symbolet

Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Indlægby Levvame » fre okt 28, 2011 22:42

Hej jeg ved godt det er et gammelt emne men da det jeg vil diskuter handler om røde kors ville jeg ikke oprette et nyt emne.

Sagen er at der går rygter om at Røde kors omvender folk til kristendommen, og missinær i lande hvor der har være katastrofer og hvor man har haft brug for hjælp.

Passer det?
Brugeravatar
Levvame

Givet : 5 perler
FÃ¥et : 8 perler

Indlægby Cabra » fre okt 28, 2011 23:20

Jeg kan ikke forestille mig det. Hvor kommer disse grimme anklager da fra? Det er noget af en påstand - imod en organisation som gør meget for at hjælpe folk i nød.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby Levvame » lør okt 29, 2011 09:35

Det er jo det Cabra, jeg har deltaget aktivt i godt to år nu og der er mange postulater omkring det her. Så jeg ville bare hører om der var nogen der kendte til nogle artikler eller lign. som så ku bekræfte eller afkræfte disse myter.
Brugeravatar
Levvame

Indlægby Julia » fre nov 04, 2011 15:31

Levvame skrev:Det er jo det Cabra, jeg har deltaget aktivt i godt to år nu og der er mange postulater omkring det her. Så jeg ville bare hører om der var nogen der kendte til nogle artikler eller lign. som så ku bekræfte eller afkræfte disse myter.

Røde Kors har intet missions-direktiv. Det er en organisation som har hjælpearbejde som hovedformål og postulaterne om at Røde Kors har et formål i at omvende folk til Kristendommen er usande.

Du skriver at der er mange postulater (hvilke ?), og jeg har faktisk googlet lidt på det. Det jeg stødte på, var få hjemmesider, der var hårrejsende i deres mangel på beviser, evidens og fulde af grov nedvurdering og mistænkeliggørelse .
f.eks. (Salman al-Odeh - en saudiarabisk lærd, der vist ikke er helt ukendt)

Han skriver
"
The use of Natural disasters : Such as wars, floods, ... etc, for example in Sudan they had such things when Sudan had its starvation, muslims had to choose either take food+Kufr, or stay a muslim, but a hungry muslim. It is also sad that the aids that muslims send were distributed by Christians such as the Red Cross and others, these funds were sent by Muslims in the Gulf and the rest of the world for the muslims in Somalia, Sudan, Bangladesh, Afghanistan. It is also sad that all the aid that goes to Bosnia is given by German institutions, what do we expect from these people? they use they funds and resources to spread their religion and to spread hatred of one muslim towards the other ("the cross comes with food for you, your muslim brothers forgot you").

Han bruger konsekvent udtrykket "it is said" eller "it is also said.." d.v.s formidling af løse rygter!

Det er en lodret løgn at påstå, at Røde Kors bruger sine finansielle midler til at "sprede deres religion og indgyde had mellem muslimer" og at muslimer skal vælge at omvende sig til kristendommen for ellers vil de ikke få nødhjælp! What?! At tilllade sig at miskreditere en organisation på den måde, som overhovedet ikke vurderer nødlidte efter deres angivelige religiøse baggrund er en skam for den, der gør det.

Mærkværdigt nok nævner Salman al-Odeh ikke det faktum, at Røde Kors har et meget velfungerende samarbejde med Røde Halvmåne, der er deres repræsentant og "søster"-organisation i områder med mange muslimer, netop i en erkendelse af at selve korset kan virke stødende på muslimer, der måske ikke har kendskab til den nærmere baggrund, og at det kan give forkerte associationer til at det er en religiøs kristen bevægelse.

Det er, som sagt, ikke organisationens mål at være missionerende.

Nå, men hvis ovennævnte er det generelle niveau for diverse postulater om Røde Kors, så er det patetisk og pinligt.

Brugere synes godt om dette indlæg : Levvame
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Indlægby Levvame » man nov 07, 2011 20:52

Postulaterne er generelt det samme som i din tekst. De hjælper kun dem der er "kristne eller mest dem der er kristne", de omvender folk. De giver dem bevist produkter med svine indhold og lignende kan også nævnes. Ja og så er der det med at langt det meste af pengene går til administration og de mennesker der arbejder i røde kors uden for landets grænser.
Brugeravatar
Levvame

Lignende emner

Pakistan - religion
Forum: Lektiehjælp
Forfatter: The-Earth
Svar: 12
Støt 10 klasse...