Hvor kunne i tænke jeg at studere islam i fremtiden(hvilket land, universitet)?
Spørger bare af ren nysgerrighed..Hvis ikke i har planer om at studere islam i udlandet,
må i gerne anbefale nogle steder alligevel hehe..

Redaktør: Fri Debat Mods

Jamal22 skrev:vil anbefale lande som, syrien,jordan,egypten og yemen hvis man vælger sunni vejen
ellers Umm Alqura.
Naadje skrev:Assalamu 3alaykum![]()
Hvis jeg havde muligheden, så ville mine ønsker være følgende:
1) Jami3at al-Qarawiyin i Fes (Marokko) - Verdens ældste universitet fra 859
2) Jami3at al-Azhar i Cairo

Halimah skrev:Kan kvinder egentlig også godt læse der?

Naadje skrev:Halimah skrev:Kan kvinder egentlig også godt læse der?
Hehe, ja selvfølgelig det jo et universitet

Halimah skrev:Alhamdulillah, så kunne jeg også godt tænke mig at læse der en dag hvis det er muligt, inshaAllah.

huuuh ehhm 

lena skrev:Assalamu Alaikum brødre og søstre
Jeg fandt lige denne tråd, og jeg ville da gerne høre, om der er nogen der har nogle der har nogle navne på universiteter, hvor en dansk ny konvertit kan få en del udbytte? Jeg kan ikke arabisk, kun engelsk, så undervisningen skal kunne tage hensyn til min manglende egenskaber.
Jeg modtager 2 gange om ugen lektioner her i DK, men er det muligt at tilegne sig mere viden her i DK, ved at kunne studere noget mere intens? F.eks. nogle timer hver dag?
IslamicJannah skrev:Assalama aleikum søstre og brødre.
Er der nogen af jer der kender en skole der underviser Islam, i England? Jeg har ledt efter en skole her i Danmark, men der er kun Islamiske studier på kbh's universitet samt Århus uni, hvor jeg desværre ikke kan komme ind. Jeg vil så gerne studere Islam, og have et gyldigt bevis på at jeg har gjort det. Hvis i også kender nogle universiteter der i mellemøsten underviser i Islam+ arabisk via engelsk, vil jeg blive meget taknemmelig.
JazakAllah khairan
Abdul rahmaan skrev:IslamicJannah skrev:Assalama aleikum søstre og brødre.
Er der nogen af jer der kender en skole der underviser Islam, i England? Jeg har ledt efter en skole her i Danmark, men der er kun Islamiske studier på kbh's universitet samt Århus uni, hvor jeg desværre ikke kan komme ind. Jeg vil så gerne studere Islam, og have et gyldigt bevis på at jeg har gjort det. Hvis i også kender nogle universiteter der i mellemøsten underviser i Islam+ arabisk via engelsk, vil jeg blive meget taknemmelig.
JazakAllah khairan
Wa Alaykum Salaam
Der bliver udbudt undervisning i islam(på en skole) på nedenstående link, og det er i England. Du kan prøve at skrive til dem, og spørge om de udbyder undervisning på det niveau du søger.
http://www.alkaram.org/index2.html
Kender du andre skoler ? Evt. her i DanmarkTak for dit svarKender du andre skoler ? Evt. her i Danmark
Abdul rahmaan skrev:Tak for dit svarKender du andre skoler ? Evt. her i Danmark
Må Allah belønne dig for at opsøge islamisk viden. amin
Desværre jeg kender ikke nogen skoler i Danmark.

| hvad kunne gøre din hverdag lettere Forum: Fri Debat Forfatter: Muslim-pigen Svar: 3 |
Kunsten at studere (gode råd) Forum: StudieSnak Forfatter: Anonymous Svar: 10 |
Kunne ikke logge på Forum: IslamiC.dk Forfatter: ZamZam Svar: 12 |
lidt at tænke over Forum: Fri Debat Forfatter: helouah2007 Svar: 30 |
Vil i kunne acceptere det hvis... Forum: Fri Debat Forfatter: Al-Marwah Svar: 88 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster