Sheikh Muhammad Mitwali Al-Sharawi

Alt hvad der ikke passer ind i de øvrige foraer

Redaktør: Fri Debat Mods

Sheikh Muhammad Mitwali Al-Sharawi

Indlægby Naadje » søn apr 20, 2008 20:08

Assalamu 3alaikum,

Efter at have fulgt lidt med i serien "إمام الدعاة"(imam al-du3a) på Iqraa-tv, søger jeg noget information om egypteren Sheikh Muhammad Mitwali Al-Sharawi(Rahimahu Allah). Serien bygger på hans liv - et ydmygt og inspirerende liv mashaAllah. Desværre fulgte jeg ikke med fra starten, og har derfor forsømt en del afsnit.

Jeg håber, at nogen kan hjælpe, eftersom min egen søgning ikke gav nogle resultater. Alt lige fra biografier og artikler til værker(skrevne bøger) værdsættes. :)

Andre der evt. har fulgt med i serien?
Brugeravatar
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby Muhyi al din » lør jun 21, 2008 01:00

wa alaykum a-salam wa rahmatu Allah wa barakatu

Muhammad Mutawalli a-Sha'rawi, Qadaya al-mar'a al-muslima (Cairo: Darr al Muslim, 1982)

Jeg vender tilbage med mere - insha'Allah - hvis jeg tilfældigt støder på nogle af hans værker.

Wa alaykum a-salam
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Indlægby Naadje » lør jun 21, 2008 01:13

Assalamu 3alaikum bror Muhyi al din,

Må Allah belønne dig, Amin.

Ved du om værket fås på engelsk? Hvis ikke, er det også fint nok. Og ved du evt. hvor den kan købes?
Brugeravatar
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Al-Mumina » lør jun 21, 2008 01:28

salamu alaikum wa rahmutAllah,

Den følger jeg os :) den er spændende især fordi den er baseret på hans liv, og biografi.

MashAllah.

Men har ik fulgt med fra starten . . desværre :(
Brugeravatar
Al-Mumina

Fået : 0 perle

Indlægby Naadje » lør jun 21, 2008 01:30

Al-Mumina skrev:salamu alaikum wa rahmutAllah,

Den følger jeg os :) den er spændende især fordi den er baseret på hans liv, og biografi.

MashAllah.

Men har ik fulgt med fra starten . . desværre :(

Kører den endnu søster?

Men ja, den er utrolig tankevækkende og inspirerende. :)
Brugeravatar
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør jun 21, 2008 01:36

Wa alaykum a-salam

Her er lidt mere søster Naadje.

Excerpted from the book:
Ash-Sha`rawi Unveils His Secrets with Sayyida Zainab and Sayyidina Hussain
Egypt, 1997, Dar Akhbar al-Yawm publisher
http://www.sunnah.org/history/Scholars/sharawi.htm

http://www.astrolabe.com/contributor/44 ... 'rawi.html

http://www.directtextbook.com/author/mu ... li-sharawi

http://www.bookfinder.com/author/muhamm ... i-sharawi/
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Naadje » lør jun 21, 2008 01:41

BarakAllahu feek. :)
Brugeravatar
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør jun 21, 2008 01:41

Naadje skrev:Må Allah belønne dig, Amin.

Amin

Naadje skrev:Ved du om værket fås på engelsk? Hvis ikke, er det også fint nok. Og ved du evt. hvor den kan købes?
Jeg ved det ikke søster. Umiddelbart så vil jeg sige nej, da jeg endnu ikke har fundet den blandt ovenstående links.

God læselyst søster :-)

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Al-Mumina » lør jun 21, 2008 01:43

Ja, det formoder jeg for jeg så den forleden dag. Ja jeg kan virklig godt lide at den personlighed han havde.

og folk elskede ham, selv rige og folk med høj status i samfundet. :) men jeg skal da holde mine øjne ekstre åbene inshaAllah. Wa la yehemek.
Brugeravatar
Al-Mumina

Fået : 0 perle

Indlægby Naadje » lør jun 21, 2008 01:46

Al-Mumina skrev:Ja, det formoder jeg for jeg så den forleden dag. Ja jeg kan virklig godt lide at den personlighed han havde.

og folk elskede ham, selv rige og folk med høj status i samfundet. :) men jeg skal da holde mine øjne ekstre åbene inshaAllah. Wa la yehemek.

Okay, du må meget gerne hold øje. Vil jeg selv gøre også. :)

Jeg anbefaler virkelig, at man ser den, til de der endnu ikke kender til den.

God fajr - Taqabal Allah
Brugeravatar
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Al-Mumina » lør jun 21, 2008 01:53

InshaAllah.

Wa laki - meni wa menkum ajma'een ameen
Brugeravatar
Al-Mumina