Billeder på væggen

Redaktør: Islam Mods

Billeder på væggen

Indlægby Audi » ons feb 01, 2012 01:14

Selam alekum broder og søster vil gerne spørge jer noget om
Billeder må man hænge muhhameds profeters billeder på væggen og Alis også Ibrahim osv....
Audi

Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Billeder på væggen

Indlægby Abu Saif » ons feb 01, 2012 09:08

Audi skrev:Selam alekum broder og søster vil gerne spørge jer noget om
Billeder må man hænge muhhameds profeters billeder på væggen og Alis også Ibrahim osv....

har du deres billeder?

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Waliy Allah » ons feb 01, 2012 10:15

Audi skrev:Selam alekum broder og søster vil gerne spørge jer noget om

Findes der billeder af profeten Muhammad sal Lahu 'alayhi wa salam, Sayyiduna Ali radi allahu anhu, og Ibrahim 'alayhi as sallam til at hænge op på væggen???
Brugeravatar
Waliy Allah

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Inaya » ons feb 01, 2012 19:24

Assalamu Aleikum,

Nej Det er ikke tilladt at hænge billeder af levende væsner i et rum, for Allahs sendebud (må Allahs velsignelser og fred være med ham) har sagt, at englene ikke indtræder et hjem, hvor der er hund eller billeder. [al-Bukhari 3226 & Muslim 2106]

Abu Juhaifah beretter, at Profeten (må Allahs velsignelser og fred være med ham) har forbandet hvem der laver billeder (af levende). [al-Bukhari 5347]

Abdullah bin Mas’od beretter, at Profeten (må Allahs velsignelser og fred være med ham) har sagt: ”Hvem, der vil få den mest hårde straf på dommedagen vil være hvem, der laver billeder.” [al-Bukhari 5950 & Muslim 2109]

Det er for at der ikke skal opstå en tilbedelse af de afbildede personer. Det er derfor ikke tilladt at hænge billeder op af profeten (Salla Allahu Alayhi Wa salam). Har heller aldrig hørt om sådanne billeder, men hvertfald hvis der er så bør man holde sig langt væk fra dem.
"Kendskab til Allah er min hovedstad, årsag til roden er min tro, kærlighed er mit grundlag,enthusiasme er min hest, at huske Allah er min verden, fasthed er mit skattekammer, bedrøvlese er min følger, videnskab er mit våben, tålmodighed er min kappe, tilfredshed er mit bytte,fattigdom er min stolthed, hengivelse er min kunst,overbevisning er min kraft,sandhed er min løskøber,lydighed er min tilstrækkelighed,stræben er min adfærd og min glæde og fryd er i min bøn"
Inaya

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Idris » ons feb 01, 2012 19:50

the reliable and mainstream opinion of the classical jurists is that picture-making is unlawful, whether by painting a picture on an object or making a sculpture. This is the position held by the three main Sunni Schools of Islamic law (i.e. Hanafi, Shafi’i & Hanbali) and also one of two positions related from Imam Malik (Allah have mercy on him).

http://www.daruliftaa.com/question?txt_ ... q-16155977
Allah judgeth with truth, while those to whom they cry instead of Him judge not at all. Lo! Allah, He is the Hearer, the Seer.
Idris
Islam Admin

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle
Fået : 14 perler

Lignende emner

Statuer og billeder
Forum: Islam
Forfatter: V_O
Svar: 5
Billeder af tegn på Allah