by Idris » tors jan 19, 2012 11:30
Al-Salam 'Alaikom.
Søster Hanar Hamid,
jeg har redigeret i dit indlæg, fordi det du sagde ikke stemmer overens med det link du indsatte.
I det link du indsatte var der en kvinde, der beskrev en situation, hvor hun boede sammen med ikke-muslimske kvinder. Og selv her svarede Sheikh Faraz Rabbani, at hun skulle følge Hanafi-skolens position (dvs. tildække alt undtagen hænder og ansigt foran dem) så godt som hun kunne. Han sagde ikke nogle steder, at man gerne må det du sagde, derfor har jeg fjernet det jvf. Islam-forummets regler.
Mht. Shafi'i-skolens position, så er den sådan, at en muslims kvindes 'awrah foran ikke-muslimske kvinder er den samme som foran fremmede mænd. Der kan sagtens være flere positioner indenfor den samme skole, men den position man går ud fra er "Al-Mu'tamad", dvs. den "officielle" position i skolen.
Jeg kontaktede på et tidspunkt bror Waseem fra Haya.dk om lige netop dette, og han sagde at han blot mente at dette var en position der eksisterede i Shafi'i-skolen, det skal ikke forstås som om at han siger at dette er Shafi'i-skolens officielle position.
Billahi At-Tawfeeq
Allah judgeth with truth, while those to whom they cry instead of Him judge not at all. Lo! Allah, He is the Hearer, the Seer.