Operation ift transseksualitet

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Indlægby Bananflue » man feb 18, 2013 09:03

Assalaamu Alaikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuh, kære brødre og søstre.

Jeg er en mand, fanget i en kvindelig krop.
Da jeg var 13 fortalte jeg min far, at jeg var en dreng.
Da jeg blev 15 fandt jeg ud af, at det hed transeksuel.
Nu jeg 18 år og føler mig stadig fanget. Så er der ikke nogen af jer, der ved om, en operation muligvis kunne være halal?
For at forsætte med at leve i denne krop, er ikke en mulighed.
Bananflue

Givet : 1 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Betelgeuse » man feb 18, 2013 13:23

Wa alaikum assalam.

For et par år siden oprettede du et emne med lignende indhold:
http://islamic.dk/forums/1/516674.html?p=241144#p241144

Jeg vil derfor råde dig til at læse din gamle tråd, og de svar der blev givet til dig. De andre spørgsmål du stiller er ikke sådan "lige til" og oprigtig talt, tror jeg ikke du vil kunne finde nogle herinde der er kvalificerede nok til at kunne give dig et konkret svar på hvorvidt det er halal eller haram at skifte køn, medmindre der henvises til nogle artikler der tager fat på området omkring transseksualitet. Men selv dét vil ikke kunne give dig et "Ja" versus "Nej" svar, så igen - hvis du kan tage kontakt til nogle lærde søstre, eller en Imam, vil det inshaAllah kunne hjælpe dig mere, end hvad den gængse bruger kan yde af hjælp herinde i forhold til et konkret svar.
Inaktiv
Betelgeuse
Sølv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 187 perler
Fået : 111 perler

-

Indlægby EmbraceTheTruth » man feb 18, 2013 15:50

-
Senest rettet af EmbraceTheTruth søn feb 09, 2014 12:55, rettet i alt 1 gang.

Nogen ved, hvad du ikke ved.
Brugeravatar
EmbraceTheTruth

Geografisk sted: Daar ul-Harb
Tro: Sunni/Hanbalî
Køn: Hankøn

Givet : 5 perler
Fået : 3 perler

Re: Operation ift transseksualitet

Indlægby Betelgeuse » man feb 18, 2013 18:26

EmbraceTheTruth skrev:^^ tror Enhver Muslim er klar over at Det er Haraam og du vil ikk finde Nogen ´Aalim eller Noget standpunkt Fra de 4 skoler som Siger det er Halaal...

Så kan ikk se hvorfor Det skulle være svært at Få et Ja eller Nej svar.

Nu skriver hun netop følgende, som jeg bed mærke i: "For at forsætte med at leve i denne krop, er ikke en mulighed".

Derfor formoder jeg at hun har nogle stærke følelser i klemme og at et direkte "Nej det er haram" ikke vil være fyldestgørende i forhold til det hun har brug for.

Det er jo ikke et simpelt spørgsmål, hvor spørgsmålet handler om bumser må behandles med renseprodukter der indeholder alcohol, hvor det er let at give et konkret "Ja" - "Nej" svar. Transseksualitet er et kompliceret område, der i særdeleshed berør en masse følelser hos den det vedrør. Derfor er en kvindelig lærd, der har et større vidensområde og som kan empatisere med den spørgende at foretrække inshaAllah. Folk der er dybt berørte at det de søger svar på, kan ikke altid forstå et så konkret svar som det i dit indlæg. Så det er ikke dig eller andre jeg tænker på, men hende. ;)

Men derfor må man jo hjertens gerne svare, det står jo ikke til nogens hindring, men jeg står dog stadig ved mit råd.
Inaktiv
Betelgeuse
Sølv Bruger

.

Indlægby EmbraceTheTruth » man feb 18, 2013 19:44

.
Senest rettet af EmbraceTheTruth søn feb 09, 2014 12:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
EmbraceTheTruth

Indlægby Betelgeuse » man feb 18, 2013 21:16

EmbraceTheTruth skrev:^^
Så er der ikke nogen af jer, der ved om, en operation muligvis kunne være halal?

Følelser eller ej, så er der stillet et Halaal&Haraam spg, det er et Feqh område ligesom at behandle bumser med Alkoholprodukter... Eller For at Komme med et Eksempel der passer Bedre til Situationen, om Hash er Tilladt for en der er Afhængig og siger at han ikke kan leve uden. Svaret er Self. at Uanset Hvordan han føler at Han ikke kan leve Uden det, så er det Haraam, Og det er Shaitaan der fortæller Ham at han ikke kan.

Og det er Det samme i Dette tilfælde,, Det er Shaitaans hvisken der Siger at Man ikke kan Leve i den Krop man er skabt med. Må Allaah hjælp os...
Der er en Person der lever med en meget slem hvisken fra Shaitaan, og Du komplicerer emnet Unødvendigt istedet for at Give det Klare svar på Området som Du godt selv kender og Som ALLE herinde forhåbentlig kender....

Jeg synes det er godt naivt og ufølsomt at tro, man bare kan feje det væk ved at sige det er pga shaytan. Hvor ved du fra der ikke spiller noget biologisk ind? Er du lærd? Hvad ved du om psykologi i Islam?

Transseksualitet er altså ikke bare en pige der tror hun er en mand, eller en mand der tror han er en kvinde. Dine svar begrunder netop hvorfor det ikke er godt, at søge råd om sådanne emner herinde. Der hører selvmordstanker, selvskadning i form af cutting og suicidale forsøg med hos mange transseksuelle.

Så det er virkelig ærgerligt, at når muslimer har problemer, så skal det fejes under et tæppe af andre som ikke rigtig forstår hvad det skyldes, eller hvad vedkommende gennemgår. Det er tabubelagt, eller også skal det simplificeres med originale svar som, at det skyldes shaytans hvisken og at man bare skal lave duaa, så vil flere års psykiske lidelser - "bibidi babidi boo" - være manet i jorden. Kort og kontante svar, der slet ikke får den enkelte muslim til at få det bedre, eller føle, at han/hun har nogen at læne sig op ad.

Konkrete svar, kan godt være tilstrækkelige og behjælpelige i visse tilfælde, men ikke når det angår transseksualitet. Og "Ja" det er et fiqh spørgsmål, men dertil ligger der den tråd som hun oprettede i 2011.

Men khair inshaAllah.

Jeg håber da dit lidt særprægede svar:
EmbraceTheTruth skrev:"tror Enhver Muslim er klar over at Det er Haraam og du vil ikk finde Nogen ´Aalim eller Noget standpunkt Fra de 4 skoler som Siger det er Halaal...

InshaAllah vil være hende til hjælp
og Allahu a´lam.
Inaktiv
Betelgeuse
Sølv Bruger

-

Indlægby EmbraceTheTruth » man feb 18, 2013 23:25

-
Senest rettet af EmbraceTheTruth søn feb 09, 2014 12:56, rettet i alt 1 gang.

Nogen ved, hvad du ikke ved.
Brugeravatar
EmbraceTheTruth

Indlægby Betelgeuse » man feb 18, 2013 23:52

EmbraceTheTruth skrev:Nu blev Der ikke Spurgt i Indlægget om Personens egne problemer eller hvordan det skal håndteres psykisk, Hvilket Sikkert er Svært og Hårdt for personen,, men derimod om det er Halal eller ej! Er det ikk os i Islam forum? :roll: Og siden vi alle ved at det ikke er uanset hvordan man har det, så kan det spørgsmål besvares så let.

90% af Hvad du Siger, er Ord du ligger i Munden på mig.

Det var da pokkers så stædig og udvidende du er.

Ved du hvad, tråden "Ekstremist forbindelsen" eksemplificerer helt fint hvilken mentalitet du render rundt med, og da du ikke har fattet en pind af hvad jeg har skrevet, og ikke ser ud til at komme til det, giver jeg slip her.

Salam.
Inaktiv
Betelgeuse
Sølv Bruger

-

Indlægby EmbraceTheTruth » tirs feb 26, 2013 16:30

-
Senest rettet af EmbraceTheTruth søn feb 09, 2014 12:57, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
EmbraceTheTruth

Indlægby Betelgeuse » tirs feb 26, 2013 19:30

EmbraceTheTruth skrev:Så for at Konkludere:

Hvis Nogen spørger om Noget er Halal, og Man ved at Det ikke er, så skal Man helst med vilje prøve at gøre det Indviklet istedte for at svare direkte. :roll:

Og Tak så fik vi da lært det. Og ja jeg er Uvidende men I det mindste Ændrer jeg Ikke min Religion Pga. Hawa ligesom Dig !!

Hvad var det du skrev i dit første indlæg herinde til folk? Hvad var det du beskyldte admin for over pb? Hvad var det for noget med du ville slette din bruger, så snart du havde missioneret færdigt i Allahs navn herinde på islamiC og retledt os alle sammen? Hvem var det der havde skrevet "Danmark" som de vantros land i sin profil? Så snak ikke om hawa, og brug ikke arabiske udtryk, når du ikke har den mindste forstand på værdien af de ord du bruger. Lige nu forekommer du mig ikke som andet end en skizofren ung mand, der kører højt på en af sine mange personaer.

Brug tiden på noget mere fornuftigt, i stedet for at nedlægge forums som dette.
Inaktiv
Betelgeuse
Sølv Bruger

Lignende emner

Fastning og operation, samtidig ..
Forum: Islam
Forfatter: Anonymous
Svar: 9