Besøg af muslimsk grav

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Besøg af muslimsk grav

Indlægby AskinNur » tors feb 02, 2012 16:26

Salam aleikum brødre og søstre,

Jeg har et par spørgsmål mht. muslimsk begravelse og regler ved besøg som jeg håber at i kan svare mig på inshallah.

1. MÃ¥ muslimer begraves i kiste? Jeg har nemlig set op til flere muslimske personer blive begravet i kiste her i Danmark.

2. Er der nogle specielle krav når jeg skal besøge en persons krav? Jeg tænker på om man skal tage ghusl, wudu eller om man skal have tørklæde på og om man skal have en særlig form for beklædning osv?

3. Jeg husker fra min barndom af at folk altid tog en dunk vand med når de skulle besøge en grav. Hvorfor hælder man vand på graven? Gør det noget for den døde person? Jeg tænker på om det gavner personen, om koranen siger noget om det eller om det bare er ren tradition?

4. Hvilke dua er man anbefalet at læse når man besøger en grav?

5. Ved personen i graven at det er mig der er kommet eller skal jeg "præsentere" mig selv? Har de overhovedet nogen bevidsthed om at de får besøg, kan de høre og føle os? Min mor har nemlig engang fortalt mig den døde person kun det første år af sin død, opfatter hvem der besøger ham/hende, derefter skal man "præsentere" sig.

Jeg håber inshallah at i vil tage jer tid til at besvare mine spørgsmål tidligst muligt, da jeg inshallah vil besøge en på søndag.

Må Allah belønne jer! <3
Brugeravatar
AskinNur

Geografisk sted: København
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 1 perle

Re: Besøg af muslimsk grav

Indlægby Abdul rahmaan » tors feb 02, 2012 19:27

AskinNur skrev:Salam aleikum brødre og søstre,

4. Hvilke dua er man anbefalet at læse når man besøger en grav?

5. Ved personen i graven at det er mig der er kommet eller skal jeg "præsentere" mig selv? Har de overhovedet nogen bevidsthed om at de får besøg, kan de høre og føle os? Min mor har nemlig engang fortalt mig den døde person kun det første år af sin død, opfatter hvem der besøger ham/hende, derefter skal man "præsentere" sig.

Jeg håber inshallah at i vil tage jer tid til at besvare mine spørgsmål tidligst muligt, da jeg inshallah vil besøge en på søndag.

Må Allah belønne jer! <3

Wa Alaykum Salaam

Jeg håber du får svar på dine spørgsmål, udefra følgende link InshAllah. http://islamisk.dk/default.asp?side=artikler&a_id=17
Abdul rahmaan

Givet : 4 perler
FÃ¥et : 3 perler

Indlægby AskinNur » tors feb 02, 2012 21:15

Salam alaikum.

Tak broder, må Allah belønne dig. Det besvarede nogle af mine spørgsmål meget godt. Inshallah jeg også kan få svar på de andre.

SKAL man læse dua ved graven eller kan jeg også sende dua til dem nu når jeg sidder og siger dem derhjemme?
Brugeravatar
AskinNur

Geografisk sted: København
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Abdul rahmaan » tors feb 02, 2012 21:39

AskinNur skrev:Salam alaikum.

Tak broder, må Allah belønne dig. Det besvarede nogle af mine spørgsmål meget godt. Inshallah jeg også kan få svar på de andre.

SKAL man læse dua ved graven eller kan jeg også sende dua til dem nu når jeg sidder og siger dem derhjemme?

Wa Alaykum Salaam

Ja søster, du kan godt sende dem belønningen ved at sidde derhjemme. Eksempelvis ved at læse Surat ikhlas , og gøre dua til Allah, at den belønningen(for at læse Surat Ikhlas) sendes til den afdøde.
Abdul rahmaan

Givet : 4 perler
FÃ¥et : 3 perler

Lignende emner

Tilbage til Islam